ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ, ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ...ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ...


Χάθηκα, χάθηκαν, χαθήκαμε στο πέλαγος των σφαλμάτων...
08/11/2009 - 10:20. ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

Παραθέτουμε χρονολογικά ορισμένα σχόλια:
ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ:

Να καλύψουμε το κενό των... αφώνων!
.
Αγαπητοί συνάδελφοι, αυτό που πρέπει να απαιτήσουμε από την νέα κυβέρνηση είναι να δώσουν στη δημοσιότητα τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα με τις αρμοδιότητες.Πρέπει να μάθουμε ποιά διεύθυνση θα μεταβεί σε ποιο υπουργείο.Επειδή υπάρχει φημολογία για διαμελισμό των υπηρεσιών σε έξι ή επτά υπουργεία οφείλουν να ενημερώσουν τους υπαλλήλους.Βέβαια, και εμείς απαιτούμε να μάθουμε τι θα ...κάνουμε.Επειδή, διαμελίζεται και η δική μας εργασία, νομίζω ότι προέχει να πρωτοστατήσουμε, ώστε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.Φαίνεται ότι οι λαλίστατοι μέχρι τώρα ηγήτορες του Πειραιά έχουν χάσει τη λαλιά τους.Δεν ενοχλούνται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, θα πάει στη λεωφόρο Μεσογείων.Δεν μιλάνε ούτε πλέον για το ΣΕΜΠΟ.Συνάδελφοι το κενό που δημιουργείται και πάλι από τους άφωνους υπεύθυνους του Πειραιά, πρέπει να το καλύψουμε εμείς.

Και θα το καλύψουμε με διάφορες πρωτοβουλίες και ενέργειες.
Εμείς ζούμε στον Πειραιά, εργαζόμαστε στον Πειραιά.
Δεν είμαστε ούτε κάτοικοι Παγκρατίου, ούτε κάτοικοι Βορείων και Νοτίων Προαστίων. Αλήθεια, που είναι οι νέοι βουλευτές, ο δήμαρχος, ο νομάρχης, οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων του Πειραιά; Έχασαν τη φωνή τους;
Μήπως εξαντλήθηκαν;
Σάββας Ν. Αθανασίου

Διευκρίνιση για την ίδρυση του Ναυτιλίας

Επειδή γράφεται και λέγεται αυτές τις ημέρες ότι το υπουργείο Ναυτιλίας ίδρυσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος, οφείλω να επισημάνω ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυσε το Λιμενικό Σώμα το 1919. Ο Ιωάννης Μεταξάς, με την πρώτη του πράξη αμέσως μετά το πραξικόπημα της 4ης Αυγούστου, ίδρυσε το υφυπουργείο Ναυτιλίας. Με μια διακοπή, στην περίοδο της Χούντας, το υπουργείο Ναυτιλίας, ενσωματώθηκε στο υπουργείο Μεταφορών και Ναυτιλίας. Το 1985, μετά τις εκλογές ο Ανδρέας Παπανδρέου, επιχείρησε να καταργήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, ωστόσο, με παρέμβαση στο παρασκήνιο των εφοπλιστών Α. Ποταμιάνου και του αείμνηστου Γιώργου Π. Λιβανού, υπαναχώρησε. Βέβαια, στη Βουλή, είχε προηγηθεί έκκληση του αρχηγού της Ένωσης Κέντρου - Νέες Δυνάμεις Ιωάννη Ζίγδη. Λεπτομέρεια: Πρώτος υπουργός Ναυτιλίας, στις εκλογές του ΄85 ορίσθηκε ο Γεράσιμος Αρσένης, σύζυγος της σημερινής υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Αυτά για την ιστορία. Η σύμπτωση είναι μάλλον ιστορική και συμβολική...
Σάββας Ν. Αθανασίου

Είναι μια ώρα δύσκολη...

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους εκείνους που επί χρόνια πορευτήκαμε μαζί...


Του χωρισμού η ώρα

Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης Πρώτη εκτέλεση: Τόλης Βοσκόπουλος

Είναι μια ώρα δύσκολη
του χωρισμού η ώρα
Βαρύς ο πόνος και βουβός
σαν βουρκωμένος ουρανός
προτού ξεσπάσει η μπόρα,
ω, ω, ω, ω
Είναι μια ώρα δύσκολη
του χωρισμού η ώρα
Κανείς δεν ξέρει τι να πει
τα λέει όλα η σιωπή
Είναι βαρύ και δύσκολο
να πεις στον άλλον φύγε
Στον ήλιο κι αν εχόρεψες
τόση καρδιά που ξόδεψες
τι έγινε, πού πήγε,
ω, ω, ω, ω
Είναι βαρύ και δύσκολο
να πεις στον άλλον φύγε
Κανείς δεν ξέρει τι να πει
τα λέει όλα η σιωπή

Υ.Γ.: Οι πληροφορίες λένε ότι μόνο ένα τμήμα θα πάει στο Εθνικής Οικονομίας, οι υπόλοιποι, Λιμενικό Σώμα, Γενική Γραμματεία Λιμένων και Συγκοινωνίες θα πάνε στο Προστασίας του Πολίτη.

Αχ, άτιμη κοινωνία, άλλους τους ανεβάζεις και άλλους τους κατεβάζεις.
Θα επανέλθω...


Σάββας Ν. Αθανασίου

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣ ΠΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ;

Δικαιολογημένα έχει αρχίσει διάλογος και προβληματισμός για την αναδιάρθρωση του Λιμενικού Σώματος, τον διαμελισμό των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝΑΝΠ. Σε αυτό τον διάλογο πρέπει να διατυπωθούν επιχειρήματα. Η κριτική «τα παίρνουν», «λαδώνονται» και τα λοιπά, δεν οδηγεί πουθενά. Αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι ότι πρέπει να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες να μην τα παίρνουν οι ένστολοι, αλλά και οι πολιτικοί υπάλληλοι. Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε, επειδή είναι το αυτονόητο. Αυτό που επιβάλλεται να δούμε προσεκτικά είναι πως θα λειτουργήσει το νέο σχήμα. Εκτιμώ ότι η κυβέρνηση πειραματίζεται με το σχήμα που επιχειρείται να διαμορφωθεί. Δεν είχε ολοκληρωμένη άποψη για το πώς θα είναι το σχήμα που θα διαχειριστεί τα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας. Υπήρχε ένα μοντέλο που δούλευε επί 90 χρόνια. Όμοιο του δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο λένε ορισμένοι. Όμως, αυτό το σχήμα στήριξε την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο. Το ό,τι η κυβέρνηση δεν ξέρει τι κάνει είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Έβγαλε Προεδρικά Διατάγματα, με τα οποία η ναυτιλία πάει στο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το Λιμενικό Σώμα, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Βλέπει κανείς τις πρώτες έξι ημέρες, να εφαρμόζεται αυτό; Αντίθετα, η κυρία Λούκα Κατσέλη συζητεί με τους αντιπροσώπους της Cosco και τους λιμενεργάτες για το θέμα της σύμβασης και της απεργίας. Μα δεν είναι η αρμοδιότητα των λιμένων στον κ. Μ. Χρυσοχοίδη; Βλέπουμε δύο συνεργάτες της Λ.Κατσέλη να ζητούν ενημέρωση για τα λιμάνια. Άραγε γιατί γίνεται αυτό; Βλέπουμε τον Νίκο Σηφουνάκη να δηλώνει ότι θα πάρει το σύνολο των Θαλάσσιων Συγκοινωνιών. Πως το λέει αυτό. Τα Προεδρικά Διατάγματα δεν αναφέρουν τίποτα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μόνο από τις πρώτες εικόνες διαπιστώνουμε ότι γίνεται αγώνας μεταξύ υπουργών και υφυπουργών για να εξασφαλίσουν αρμοδιότητες που θέλουν. Δεν μας δίνουν την εικόνα μιας συγκροτημένης κυβέρνησης που θέλει κάτι συγκεκριμένο από τη ναυτιλία. Αυτό με ανησυχεί. Δεν γνωρίζω ποιος οδήγησε σε αυτή την κατάσταση την ναυτιλία. Το σίγουρο είναι ότι είτε διακατέχεται από εμπάθεια, είτε από ανεπάρκεια, είτε από ασχετοσύνη είτε από ταπεινά κίνητρα.
Αυτή την στιγμή έχουμε το μοναδικό φαινόμενο: Το ισόγειο, το υπόγειο, ο πέμπτος και ο έκτος όροφος ανήκει στο Προστασίας του Πολίτη, ο τρίτος στο υπουργείο Εσωτερικών, ο τέταρτος στο υπουργείο Οικονομίας, ενώ οι όροφοι διεκδικούνται από άλλα υπουργεία. Όλα αυτά είναι αστεία.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν καταγράφονται σε 862 επίπεδα και είναι καίρια. Μερικά από αυτά:

Ποια υπηρεσία θα κάνει τις νηολογήσεις και τις λεμβολογήσεις;
Ποιοι θα εκδίδουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοίας;
Ποιοι θα κάνουν τις έκτακτες επιθεωρήσεις στα νησιά, που σήμερα τις κάνουν τα τοπικά κλιμάκια;
Όταν θα γίνεται ατύχημα ποιος κάνει την ανάκριση;
Ποιοι θα συμμετέχουν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών;
Θα υπάρχει ενιαίο νηολόγιο;
Ποιος θα έχει την αρμοδιότητα των ναυτικών;
Άλλο υπουργείο θα έχει τις νηολογήσεις, τις κατασχέσεις, θα εκδίδει τα πιστοποιητικά, άλλο υπουργείο θα διαμορφώνει την πολιτική, θα καθορίζει τις στάνταρ των ναυτικών και άλλο υπουργείο θα προστατεύει το θαλάσσιο περιβάλλον. Το ΑΣΝΑ με ποια μέλη θα συγκροτείται; Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αποδεσμευμένες από την ναυτική εργασία ( βλέπε 10μηνη απασχόληση κλπ); Στα διεθνή φόρα ποιοι θα πηγαίνουν; Οι επιστήμονες της ναυτιλίας που θα προσληφθούν; Πως θα συγκεντρώνεται η ναυτιλιακή τεχνογνωσία που σήμερα είναι μαζεμένη στο ΥΕΝΑΝΠ; Οι ναυτικοί θα εξυπηρετούνται από τα Λιμεναρχεία και με ποια αρμοδιότητα; Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, και δεν νομίζω να τα απαντηθούν άμεσα. Ο πειραματισμός στη ναυτιλία πρέπει να σταματήσει. Εμείς, οφείλουμε να αναδείξουμε τον προβληματισμό που ακούγεται. Χωρίς λογοκρισία. Να ακουστούν όλες οι απόψεις. Αλλά αυτό που είναι αναγκαίο να γίνει είναι να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τι θέλει. Γιατί, από ό,τι δείχνει δεν ξέρει ούτε τι θέλει, αλλά ούτε που το πάει.

Σάββας Ν. Αθανασίου


Υ.Γ: 1.Τώρα για την συμπεριφορά ορισμένων, το σίγουρο είναι ότι στην ιστορική διαδρομή αυτού του τόπου πάντοτε υπήρχαν Εφιάλτες, κουκουλοφόροι καθώς και μασκοφόροι. Εμείς οφείλουμε να τους ξεσκεπάσουμε και να τους ξεγυμνώσουμε.
2. Αυτή την εβδομάδα η Νομαρχία Πειραιώς εξέδωσε ανακοίνωση για την έκθεση γλυπτών και ο Δήμος Πειραιά για τη συνεργασία του με την ΚΑΕ Ολυμπιακός.
3. Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας εξέδωσε δύο ανακοινώσεις. Η μία που λέει ότι είναι σωστό που η ακτοπλοία πάει στο υπουργείο Οικονομίας και η άλλη ότι θέλει η ακτοπλοία να πάει στο υπουργείο Μεταφορών.
4. Εμείς οι δημοσιογράφοι να συνυπογράψουμε ένα κείμενο που να λέμε αυτά που θεωρούμε σωστά και να κινηθούμε με ένα συγκροτημένο λόγο.

Ο υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ στην Ακτή Βασιλειάδη

Καλώς τον και πάλι τον υπουργό ΠΡΟ (στασίας) ΠΟ (λίτη) κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη στο κεντρικό κτίριο του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας στην Ακτή Βασιλειάδη. Επειδή οι αρμοδιότητες της ναυτιλίας είναι διάσπαρτες, σύμφωνα με τα Προεδρικά Διατάγματα, και ακόμα διαπιστώνουμε αντιφάσεις και συγχύσεις ως το ποιος έχει τι στη ναυτιλία, παρακαλούμε τον κ. υπουργό, αν μπορεί, μετά τέλος της σύσκεψης του, να μας πει δύο λόγια. Αν δεν ξεκαθαρίσουν και σήμερα οι αρμοδιότητες, ας αρχίσουμε τα στοιχήματα. Άλλωστε, και ο τίτλος του νέου υπουργείου μας παραπέμπει σε στοιχηματική αντίληψη...

Σάββας Ν. Αθανασίου


Χάθηκα... σε 30 ημέρες!

Τις πρώτες 30 ημέρες, τις περίμενα αλλιώς. Συγκλονιστικές. Αισιόδοξες. Τολμηρές. Ανατρεπτικές. Ρηξικέλευθες. Πράγματι, υπήρχαν όλα αυτά, αλλά από την ανάποδη. Απεργίες στο λιμάνι. Αλλαγή πολιτικής. Διάλυση του υπουργείου Ναυτιλίας. Καθυστέρηση στα Προεδρικά Διατάγματα. Σύγχυση. Αδράνεια. Αποχώρηση των Γερμανών από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Οι άγονες γραμμές είναι ακόμα ορφανές. Απλήρωτοι ακόμα οι ναυτικοί του Αγούδημου. Η ακτοπλοία, λένε, θα διοικείται από τη Μυτιλήνη. Οι ακτοπλόοι απειλούν ότι θα σηκώσουν ιταλική σημαία στα πλοία τους και θα πάρουν φθηνούς Βούλγαρους και Ρουμάνους. Κάντε, κάτι γιατί χάθηκα, όπως λέει και το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη σε στίχους του Γιάννη Θεοδωράκη:

Χάθηκα μέσα στους δρόμους
που έζησα για πάντα
Μαζί με τα σοκάκια
μαζί με τα λιμάνια
Χάθηκα
Γιατί δεν είχα τα φτερά
Γιατί είχα εσένα Κατινιώ
Γιατί είχα όνειρα πολλά
Και το λιμάνι ήταν μικρό
Γιατί ήμουν πάντα μόνος
Και θα ‘μαι πάντα μόνος

Σάββας Ν. Αθανασίου

Ψυχραιμία, θα ακολουθήσουν και άλλα Π.Δ.!..


Τα ερωτήματα που υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν για το μέλλον του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος είναι πολλά. Περιορίζομαι να πω το εξής: Στις πρώτες 30 ημέρες της νέας κυβέρνησης, εκδόθηκαν 3 (τρία) Προεδρικά Διατάγματα που αφορούν τις αρμοδιότητες. Πάνε και έρχονται οι αρμοδιότητες. Μπερδεύτηκαν τέσσερα υπουργεία, μέχρι τώρα. Να είστε σίγουροι, ότι θα γίνουν και άλλες αλλαγές και τροποποιήσεις. Μην ανησυχείτε. Ψυχραιμία. Κάποια στιγμή θα καταλάβουν τι σημαίνει το πρύμα - πλώρα και θα το ξανασκεφτούν. Αφήστε να βγάζουν συνεχώς νέα Προεδρικά Διατάγματα. Στο τέλος θα γυρίσουν απο εκεί που ξεκίνησαν. Τι να κάνουμε, μερικοί συνήθως τα κάνουν θάλασσα. Εμείς ξέρουμε να κολυμπάμε. Θα τους περιμένουμε στην ακτή...
----------------------------------------------------
Τα είπε όλα και σαφέστατα ο Σάββας.
ΚΑΛΌ ΚΟΛΎΜΠΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΣΟΚΟΥΣ.
ΕΜΕΙΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ...


Π. ΧΡ.