ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣ ΠΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ;


Δικαιολογημένα έχει αρχίσει διάλογος και προβληματισμός για την αναδιάρθρωση του Λιμενικού Σώματος, τον διαμελισμό των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝΑΝΠ. Σε αυτό τον διάλογο πρέπει να διατυπωθούν επιχειρήματα. Η κριτική «τα παίρνουν», «λαδώνονται» και τα λοιπά, δεν οδηγεί πουθενά. Αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι ότι πρέπει να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες να μην τα παίρνουν οι ένστολοι, αλλά και οι πολιτικοί υπάλληλοι. Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε, επειδή είναι το αυτονόητο. Αυτό που επιβάλλεται να δούμε προσεκτικά είναι πως θα λειτουργήσει το νέο σχήμα. Εκτιμώ ότι η κυβέρνηση πειραματίζεται με το σχήμα που επιχειρείται να διαμορφωθεί. Δεν είχε ολοκληρωμένη άποψη για το πώς θα είναι το σχήμα που θα διαχειριστεί τα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας. Υπήρχε ένα μοντέλο που δούλευε επί 90 χρόνια. Όμοιο του δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο λένε ορισμένοι. Όμως, αυτό το σχήμα στήριξε την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο. Το ό,τι η κυβέρνηση δεν ξέρει τι κάνει είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Έβγαλε Προεδρικά Διατάγματα, με τα οποία η ναυτιλία πάει στο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το Λιμενικό Σώμα, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Βλέπει κανείς τις πρώτες έξι ημέρες, να εφαρμόζεται αυτό; Αντίθετα, η κυρία Λούκα Κατσέλη συζητεί με τους αντιπροσώπους της Cosco και τους λιμενεργάτες για το θέμα της σύμβασης και της απεργίας. Μα δεν είναι η αρμοδιότητα των λιμένων στον κ. Μ. Χρυσοχοίδη; Βλέπουμε δύο συνεργάτες της Λ.Κατσέλη να ζητούν ενημέρωση για τα λιμάνια. Άραγε γιατί γίνεται αυτό; Βλέπουμε τον Νίκο Σηφουνάκη να δηλώνει ότι θα πάρει το σύνολο των Θαλάσσιων Συγκοινωνιών. Πως το λέει αυτό. Τα Προεδρικά Διατάγματα δεν αναφέρουν τίποτα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μόνο από τις πρώτες εικόνες διαπιστώνουμε ότι γίνεται αγώνας μεταξύ υπουργών και υφυπουργών για να εξασφαλίσουν αρμοδιότητες που θέλουν. Δεν μας δίνουν την εικόνα μιας συγκροτημένης κυβέρνησης που θέλει κάτι συγκεκριμένο από τη ναυτιλία. Αυτό με ανησυχεί. Δεν γνωρίζω ποιος οδήγησε σε αυτή την κατάσταση την ναυτιλία. Το σίγουρο είναι ότι είτε διακατέχεται από εμπάθεια, είτε από ανεπάρκεια, είτε από ασχετοσύνη είτε από ταπεινά κίνητρα.
Αυτή την στιγμή έχουμε το μοναδικό φαινόμενο: Το ισόγειο, το υπόγειο, ο πέμπτος και ο έκτος όροφος ανήκει στο Προστασίας του Πολίτη, ο τρίτος στο υπουργείο Εσωτερικών, ο τέταρτος στο υπουργείο Οικονομίας, ενώ οι όροφοι διεκδικούνται από άλλα υπουργεία. Όλα αυτά είναι αστεία.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν καταγράφονται σε 862 επίπεδα και είναι καίρια. Μερικά από αυτά:

Ποια υπηρεσία θα κάνει τις νηολογήσεις και τις λεμβολογήσεις;
Ποιοι θα εκδίδουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοίας;
Ποιοι θα κάνουν τις έκτακτες επιθεωρήσεις στα νησιά, που σήμερα τις κάνουν τα τοπικά κλιμάκια;
Όταν θα γίνεται ατύχημα ποιος κάνει την ανάκριση;
Ποιοι θα συμμετέχουν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών;
Θα υπάρχει ενιαίο νηολόγιο;
Ποιος θα έχει την αρμοδιότητα των ναυτικών;
Άλλο υπουργείο θα έχει τις νηολογήσεις, τις κατασχέσεις, θα εκδίδει τα πιστοποιητικά, άλλο υπουργείο θα διαμορφώνει την πολιτική, θα καθορίζει τις στάνταρ των ναυτικών και άλλο υπουργείο θα προστατεύει το θαλάσσιο περιβάλλον. Το ΑΣΝΑ με ποια μέλη θα συγκροτείται; Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αποδεσμευμένες από την ναυτική εργασία ( βλέπε 10μηνη απασχόληση κλπ); Στα διεθνή φόρα ποιοι θα πηγαίνουν; Οι επιστήμονες της ναυτιλίας που θα προσληφθούν; Πως θα συγκεντρώνεται η ναυτιλιακή τεχνογνωσία που σήμερα είναι μαζεμένη στο ΥΕΝΑΝΠ; Οι ναυτικοί θα εξυπηρετούνται από τα Λιμεναρχεία και με ποια αρμοδιότητα; Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, και δεν νομίζω να τα απαντηθούν άμεσα. Ο πειραματισμός στη ναυτιλία πρέπει να σταματήσει. Εμείς, οφείλουμε να αναδείξουμε τον προβληματισμό που ακούγεται. Χωρίς λογοκρισία. Να ακουστούν όλες οι απόψεις. Αλλά αυτό που είναι αναγκαίο να γίνει είναι να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τι θέλει. Γιατί, από ό,τι δείχνει δεν ξέρει ούτε τι θέλει, αλλά ούτε που το πάει.

Σάββας Ν. Αθανασίου

Υ.Γ: 1.Τώρα για την συμπεριφορά ορισμένων, το σίγουρο είναι ότι στην ιστορική διαδρομή αυτού του τόπου πάντοτε υπήρχαν Εφιάλτες, κουκουλοφόροι καθώς και μασκοφόροι. Εμείς οφείλουμε να τους ξεσκεπάσουμε και να τους ξεγυμνώσουμε.
2. Αυτή την εβδομάδα η Νομαρχία Πειραιώς εξέδωσε ανακοίνωση για την έκθεση γλυπτών και ο Δήμος Πειραιά για τη συνεργασία του με την ΚΑΕ Ολυμπιακός.
3. Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας εξέδωσε δύο ανακοινώσεις. Η μία που λέει ότι είναι σωστό που η ακτοπλοία πάει στο υπουργείο Οικονομίας και η άλλη ότι θέλει η ακτοπλοία να πάει στο υπουργείο Μεταφορών.
4. Εμείς οι δημοσιογράφοι να συνυπογράψουμε ένα κείμενο που να λέμε αυτά που θεωρούμε σωστά και να κινηθούμε με ένα συγκροτημένο λόγο. Πόπη, σε παρακαλώ, ανέλαβε πρωτοβουλία για το κείμενο και τις υπογραφές. Αν χρειασθεί να κάνουμε παρέμβαση σε υπουργούς και όπου χρειασθεί.