ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Τα βρήκαν οι ακτοπλόοι=>αυξήσεις στα ναύλα

Μνημόνιο «συμφωνίας κυρίων» φαίνεται ότι εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου από ανταγωνιστικές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε γραμμές του Αιγαίου, καθώς σιωπηλά προχώρησαν σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των πλοίων τους μέχρι και 45% σε σχέση με τα ναύλα του περασμένου καλοκαιριού.
Η «ναυμαχία» ανάμεσα στους πιο ισχυρούς ακτοπλοϊκούς ομίλους που εκτυλίχθηκε με αφορμή την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων τους, οδήγησε σε αναίμακτη εκεχειρία.
Οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι είχαν μεγάλη χασούρα κατά τη διάρκεια του 2010 λόγω της οικονομικής κρίσης, της μείωσης του μεταφορικού έργου αλλά και των ακριβών καυσίμων. Και όμως προχώρησαν σε οξύτατο μεταξύ τους ανταγωνισμό σε συγκεκριμένες γραμμές, στη λογική «ο θάνατος σου η ζωή μου». Το αποτέλεσμα ήταν σε ορισμένες γραμμές όπως της Κρήτης και των Δωδεκανήσων να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων προς όφελος των επιβατών, αυξάνοντας τις ζημιές στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Ο μαθηματικός λόγος οφέλους επιβατών και ζημίας ακτοπλοϊκών εταιρειών, είναι αντιστρόφως ανάλογος. Όσο κέρδιζαν οι επιβάτες από τις μειώσεις των ναύλων, τόσο αυξάνονταν οι ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσα στο 2010.
Οι εταιρείες έφτασαν σε οριακό σημείο με μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας με αποτέλεσμα ορισμένες να φτάσουν στο σημείο να πουλήσουν καράβια τους για να γεμίσουν χρήματα τα άδεια ταμεία…
Τα…καράβια των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομικό «ναυάγιο».
Η κρίση που δημιουργήθηκε με τις πολυήμερες απεργίες των ναυτικών λόγω της άρνησης της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας να υπογράψει ικανοποιητική για τα πληρώματα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, σήμανε συναγερμό στους υπεύθυνους των εταιρειών καθώς η χασούρα αυξανόταν εξαιτίας των κινητοποιήσεων.
Αποτέλεσμα; Ως δια μαγείας η ΑΝΕΚ και η Χελλένικ Σιγουέις αποσύρθηκαν από την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης κάλεσε τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να υπογράψει τη ΣΣΕ με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που είχε ήδη υπογράψει ΣΣΕ για τα πληρώματα των κρουαζιεροπλοίων και των δρομολογημένων στις γραμμές της Αδριατικής ακτοπλοϊκών πλοίων με ικανοποιητικές για τους ναυτικούς αυξήσεις 2%.
Η επόμενη εξέλιξη ήταν οι νέοι τιμοκατάλογοι στις τιμές των εισιτηρίων των πλοίων με τα ναύλα να μην είναι ανταγωνιστικά όπως το περασμένο καλοκαίρι. Οι διαφορές ανά εταιρεία είναι απειροελάχιστη από ένα έως τέσσερα ευρώ ανάλογα την γραμμή και το πλοίο. Την οικονομική κρίση και τις ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα κληθούν να πληρώσουν ακόμα μια φορά οι επιβάτες…
Βασίλης Τζήμτσος

ΥΓ Το κείμενο είναι αναδημοσίευση από την "Αυριανή της Κυριακής" 16-1-2011.
Διαβάστε και την άλλη άποψη. Δεν είναι μόνο τα καύσιμα ο λόγος που αυξάνονται τα εισιτήρια των πλοίων...