ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΣΤΟΝ ΠΛΟΙΑΡΧΟ Λ.Σ


ΕΔΩ ΚΑΡΑΒΙΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ, ΒΑΡΚΟΥΛΕΣ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΝ…

(Ή η απάντηση στον Πλοίαρχο Λ.Σ. και την ιδιοκτησιακή λογική του για τη διοίκηση της ναυτιλίας) http://peiratikoreportaz.blogspot.com/2010/04/blog-post_9049.html
Με αφορμή το δημοσίευμα του Πειρατικού Ρεπορτάζ της Παρασκευής, 23 Απριλίου 2010 «Λιμενικό και Διοικητικός Φορέας της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας», που υπογράφει, «με τιμή», ένας Πλοίαρχος του Λ.Σ., αξίζει να κάνει κανείς δύο σκέψεις, που είναι, ούτως ή άλλως, επίκαιρες.

Φαίνεται ότι η κυβερνητική προχειρότητα, οι επανειλημμένες αστοχίες, η συνεχιζόμενη αοριστία, καθώς, επίσης, η ασάφεια για τους στόχους και τα αποτελέσματα της μετάβασης του ΥΕΝ, έχουν ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου και έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για συντεχνιακές διεκδικήσεις.

Σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από μια πρωτοφανή κρίση στα σύγχρονα χρονικά και το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο, αλλά, σε κάθε περίπτωση, ζοφερό, είναι, πάντως, προκλητικό να διαβάζει κανείς απόψεις που αποβλέπουν στην ανάδειξη επιμέρους συμφερόντων. Ίσως δε, είναι ακόμη πιο ενοχλητικό να ταυτίζονται τα συντεχνιακά συμφέροντα με τα συμφέροντα του τόπου. Και σίγουρα δεν θα έπρεπε να υιοθετούνται τέτοιες στάσεις από εκείνους που διατείνονται ότι διαπνέονται από εθνικά ιδεώδη και επιζητούν την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας. Εκτός και αν όντως ειλικρινά έχουν τη στρεβλή πεποίθηση ότι μόνοι αυτοί, οι αξιωματικοί του Λ.Σ., εμφορούνται από αγάπη για την πατρίδα και σηκώνουν το βάρος της εξυπηρέτησης της ναυτιλίας και της εθνικής ανάτασης. Οπότε η προσέγγιση δεν είναι απλά λάθος, αλλά και επικίνδυνη.

Μάλλον, όμως, είναι εντελώς διαφορετική η αφετηρία. Πως αλλιώς να ερμηνεύσει κανείς την ακόλουθη παράγραφο που έγραψε ο εν λόγω πλοίαρχος:
«Εισήλθα στις τάξεις του Λ.Σ., όπως όλοι οι συνάδελφοι μου έχοντας κατά νου τι επρόκειτο να κάνω ή θα έπρεπε να είχα κατά νου. Το ίδιο πιστεύω ότι και ο πολιτικός υπάλληλος όταν προσελήφθη γνώριζε ή θα έπρεπε να γνωρίζει τι θα έκανε. Γιατί το καθεστώς οργάνωσης και διοίκησης του ΥΕΝ ήταν δεδομένο και γνωστό. Γι’ αυτό, κανένας πολιτικός υπάλληλος δεν μπορεί να ισχυρισθεί σήμερα ότι στερείται από «μένα» ως αξιωματικό του Λ.Σ. ή από κάποιον άλλον του δικαιώματος της στελέχωσης της διοίκηση της ελληνικής ναυτιλίας, γιατί απλούστατα όταν προσλήφθηκε ως υπάλληλος δεν είχε αυτό που σήμερα θεωρεί δικό του ή το είχε σε μικρότερο βαθμό από αυτό που διεκδικεί. Αντίθετα εγώ μπορώ να ισχυρισθώ ότι καταβάλλεται προσπάθεια να μου αφαιρέσουν ή να περιορίσουν αυτό που είχα όταν εισήλθα στο Λ.Σ. Ναι ή Όχι: Εσύ δέχεσαι να σου κόψουν δικαιώματα; Ασφαλώς όχι. Εγώ γιατί να δεχτώ περιορισμό των εργασιακών δυνατοτήτων μου; Επειδή δεν μπορώ να διαμαρτυρηθώ κάνοντας αποχή από την εργασία μου ή απεργία ή κλείνοντας τη πόρτα του Υπουργείου; Όχι δεν θα το δεχτώ! Και κανένας Λιμενικός δεν πρέπει να το δεχτεί. Ξεκάθαρες κουβέντες.»

Έλεος κύριε Πλοίαρχε Λ.Σ.!!! Έχει άλλα θέματα η ελληνική κοινωνία να ασχοληθεί από το αν εσείς και οι συνάδελφοί σας θα συνεχίσουν να έχουν θέσεις ευθύνης ή όχι! Ή αν και άλλοι, πολιτικοί υπάλληλοι, εν προκειμένω, διεκδικήσουν θέσεις, στις οποίες προάγεστε, συχνά, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας, κομματικά κριτήρια και τις μεταξύ σας αγκωνιές. Δεν βλέπω, όμως, και γιατί το Λ.Σ. είναι περισσότερο ικανό για διοίκηση ή αποτελεσματικό από τους πολιτικούς υπαλλήλους, όταν, για παράδειγμα, σε άλλα, «πολιτικά» υπουργεία τα πράγματα δουλεύουν εξίσου καλά αν όχι καλύτερα. Εκτός και αν δεν συμμεριζόμαστε όλοι την άποψη αυτή…

Και βέβαια, τα παραπάνω δεν αμαυρώνουν την προσφορά του Λιμενικού Σώματος, που αναγνωρίζεται ως σημαντική και θα πρέπει να συνεχίσει. Μόνο που αυτές οι απόψεις, που ακούγονται και προωθούνται τελευταία, κάνουν κακό και στο Σώμα και στη ναυτιλία.

Μήπως η αναμόρφωση της διοίκησης της ναυτιλίας θα πρέπει να γίνει, τελικά, με άλλα κριτήρια και περισσότερη περίσκεψη;

Ένας πολιτικός υπάλληλος