ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

ΧΑΡΤΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ....


Ειδήσεις - Ρεπορτάζ » Πολιτική
ΔΡΙΜΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΥΕΝ ΑΠ' ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
"Χάρτα δικαιωμάτων επιβατών ή μήπως... εφοπλιστών";
25.06.2009 Πολιτική

ΑΙΟΛΙΚΑ ΝΕΑ
Οι αντιδράσεις για την "Χάρτα Δικαιωμάτων" των επιβατών της ακτοπλοΐας συνεχίζονται λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για διανομή των ενημερωτικών φυλλαδίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών του Νομού Γιάννης Καλλοντζής σημειώνει, μιλώντας στα "ΑΙ.Ν." ότι αυτό, που έγινε απέχει πολύ από αυτό, που ζητούσαν οι καταναλωτικές οργανώσεις, προτρέποντας, ωστόσο τους καταναλωτές να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους.
Ταυτόχρονα απευθύνει έκκληση στο Υπουργείο να αποστείλει φυλλάδια και στη Λέσβο για να μπορέσουν να δοθούν στους πολίτες.
Προβληματισμό, εξάλλου, προκαλεί η επιλεκτική διανομή τους στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ, οι πληροφορίες από τουριστικούς κύκλους του νησιού αναφέρουν ότι δεν μοιράζονται στους επιβάτες των πλοίων της γραμμής μας.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) με μια ειρωνική και οξεία ανακοίνωση τονίζει ότι ο τίτλος "δικαιώματα εφοπλιστών" θα ταίριαζε καλύτερα σαν όνομα του νέου νόμου.

Ποιος θα ελέγχει την εφαρμογή;
Ο νόμος 3709, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών και των μεταφορέων, στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο εν μέσω έντονων αντιπαραθέσεων μεταξύ ΥΕΝ και Καταναλωτικών Οργανώσεων και μετά από χρόνια συζήτηση για το θέμα.
Ένα βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι ποιος φορέας θα επιβλέπει την εφαρμογή αυτών που προβλέπονται και έχουν πλέον θεσμοθετηθεί.
Όπως αναφέρει η ΕΝΚΑΛ, το ενημερωτικό φυλλάδιο που διανέμεται αναφέρει ότι για κάθε παράπονο, καταγγελία ή απαίτηση, ο επιβάτης θα πρέπει να απευθύνεται αρχικά στην εταιρεία, στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον ναυτικό πράκτορα.
Εν συνεχεία προσθέτει ότι μετά την παρέλευση 15 εργάσιμων ημερών, εφόσον δεν του δοθούν απαντήσεις ή επαρκείς εξηγήσεις από την εταιρεία ή τον εκδότη του εισιτηρίου μπορεί να συμπληρώσει και να υποβάλλει το ειδικό έντυπο παραπόνων (επισυνάπτοντας φωτοαντίγραφο του αρχικού εντύπου παραπόνων που συμπλήρωσε) στη Λιμενική Αρχή Επιβίβασης ή αποβίβασης ή στην Διεύθυνση Θαλάσσιων συγκοινωνιών του ΥΕΝ ή στην Διεύθυνση Θαλάσσιων Μεταφορών του πρώην Υπουργείου Αιγαίου.
Είναι προφανές ότι οι παραπάνω γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα αποθαρρύνουν πολλούς να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, άλλωστε, όταν και ψηφίστηκε ο νόμος, δεν έχει ακουστεί πουθενά περιστατικό εφαρμογής του παρά το ότι από τότε παρουσιάστηκαν πλείστες όσες περιπτώσεις καταπάτησης των δικαιωμάτων των επιβατών (ας θυμηθούμε την περίπτωση όπου τράκαραν την ίδια μέρα στη Λήμνο το "Θεόφιλος" και το "Ταξιάρχης" τον περασμένο Μάιο, προκαλώντας νευρικό κλονισμό στους επιβάτες).
«Η Χάρτα των δικαιωμάτων των επιβατών απέχει πολύ από αυτό, που ζητούσαν οι καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά είναι μια αρχή.
Πρέπει να βελτιωθούν και να καλυφθούν οι αδυναμίες που θα παρουσιαστούν.
Πιστεύουμε όμως ότι και οι καταναλωτές οφείλουν να μάθουν τα δικαιώματά τους και να τα διεκδικούν.
Περιμένουμε δε από το Υπουργείο να στείλουν και σε εμάς τα σχετικά φυλλάδια για να τα διανείμουμε στους καταναλωτές», μας είπε, σχετικά ο κ. Καλλοντζής.

Περιορισμένη η διανομή
Το τελευταίο στοιχείο που αναφέρει ο Πρόεδρος των καταναλωτών είναι επίσης σημαντικό, καθώς η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα δικαιώματα που έχουν ως επιβάτες πλοίων είναι περιορισμένη.
Η διανομή των φυλλαδίων στο λιμάνι του Πειραιά γίνεται από τα μέλη της μοναδικής Ένωσης Καταναλωτών που το έχει πάρει στα χέρια της, και όπως είναι λογικό δεν φτάνει στα χέρια όλων των ταξιδιωτών.
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αιγαίου Χρήστος Κουρούσης απαντώντας σε σχετική ερώτησή μας, σημείωσε ότι το επόμενο διάστημα θα ληφθεί μέριμνα ώστε να υπάρξει ευρύτερη κυκλοφορία των φυλλαδίων.
Για όσους επιθυμούν να διαβάσουν το κείμενο των ενημερωτικών φυλλαδίων μπορούν να το κάνουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ekkel.gr.
Αξίζει να αναφέρουμε, τέλος, μέρος της σχετικής ανακοίνωσης του ΚΕΠΚΑ: «Δώσαμε έναν αγώνα, περίπου δυόμισι χρόνων, γιατί το Υ.Ε.Ν., δυστυχώς, δεν είχε "ανοιχτά αυτιά". Παρότι, επανειλημμένα, εξήγγειλε ότι θα θεσμοθετούσε τα δικαιώματα των επιβατών και ότι θα έθετε το σχέδιο νόμου σε διαβούλευση, αναγκαζόμασταν να ψάχνουμε το σχέδιο και να υποβάλλουμε, ξανά και ξανά, προτάσεις, οι οποίες δεν εισακούγονταν…
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεν είναι ικανοποιημένο από τις διατάξεις του Νόμου και πιστεύει ότι ο τίτλος "Δικαιώματα εφοπλιστών" θα του ταίριαζε, καλύτερα».

εφημερίδα ΑΙΟΛΙΚΑ NEA Συντάκτης: Νίκος Κασκαράς
--------------------------------------------------------------

ΧΑΡΤΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ , ΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ OΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ...ΦΟΥΜΑΡΑ ΤΗΣ Ν.Δ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ, ΠΟΥ ΠΈΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΕΝΑΝΠ,ΔΗΛΑΔΗ,
ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΔΕΝ ΤΡΩΝΕ ...ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ, ΜΗΝ ΑΠΑΤΑΣΘΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΕΣΤΕ.ΧΡΗΣΤΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ, ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΣΑΣ , ΑΙΓΑΙΟ , ΜΟΥ ΛΕΣ ...ΜΕΤΑ...

π. χρ