Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή στον Ρ/Σ «ALPHA 989»...

Γρ. Μ.Μ.Ε ΚΑΙ  ΔΗΜ. ΣΧΕΣΕΩΝ

Την πεποίθηση ότι μέσα στο Φεβρουάριο θα κλείσει η αξιολόγηση και θα μπορέσει η οικονομία της Ελλάδας να σταθεροποιηθεί, εξέφρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, φιλοξενώντας σήμερα, στο γραφείο του, την εκπομπή του Σπύρου Χαριτάτου «Γιάφκα» στον Ρ/Σ ALPHA 989. Ο κ. Κουρουμπλής ανέπτυξε τους 11 στόχους του Εθνικού Σχεδίου Ναυτιλίας, από την εκπαίδευση ως τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού του Υπουργείου και την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος με χρήματα που έχουν ήδη δεσμευτεί από ευρωπαϊκά προγράμματα.

Για την αξιολόγηση ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
«Νομίζω ότι όλος ο κόσμος που αγωνιά για το που βρίσκεται η πατρίδα, ανεξαρτήτως της πολιτικής και ιδεολογικής τοποθέτησης, θα βρεθεί στο ίδιο μέτωπο για να κάνουμε μια νέα προσπάθεια με στόχο να βγει ο τόπος από αυτή την κρίση», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής. «Μια συμφωνία πρέπει να έχει μια δυνατότητα παραχώρησης χώρου σε όλους. Άρα και οι δανειστές και το Ταμείο και η Ελλάδα πρέπει να βρουν έναν κοινό τόπο. Πρέπει να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας. Όπως είπε, αν η χώρα φτάσει στο 2019 και η οικονομία δεν πάει καλά, όποιος κι αν είναι στην κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει μέτρα. Εξέφρασε μάλιστα την άποψη ότι υπάρχουν πεδία εσόδων του κράτους. Χαρακτηριστικά ανέφερε την φοροδιαφυγή, που εκτιμά ότι έχει ο ΟΠΑΠ από το διαδικτυακό στοίχημα και είναι περί τα πέντε δισεκατομμύρια.
Για το πολιτικό κόστος από τα μέτρα που ενδεχομένως θα ληφθούν για να κλείσει η αξιολόγηση.
«Η κυβέρνηση πέρυσι τέτοιο καιρό συζητούσε για τον περίφημο κόφτη. Εφαρμόστηκε αυτός ο κόφτης; Όχι. Γιατί; Γιατί πήγαν καλά τα έσοδα. Αυτό θα γίνει και φέτος. Πιστεύω ότι η οικονομία αρχίζει και παίρνει τα πάνω της. Τα μέτρα αυτά, για τα οποία προληπτικά μιλούν οι δανειστές, και να ψηφιστούν δεν πρόκειται να τηρηθούν, να υλοποιηθούν. Γιατί η οικονομία θα πάει καλά. Είναι βέβαιο ότι θα πάει καλά. Σας το λέω εγώ που είμαι εδώ, σε ένα παραγωγικό υπουργείο και βλέπω την κινητικότητα που υπάρχει.
Γίνεται μια διαπραγμάτευση αυτή τη στιγμή. Και στις Βρυξέλλες που ήμουν όλοι συζητούσαν ότι πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω. Και οι δανειστές και το Ταμείο και η κυβέρνηση, να βρούμε έναν κοινό τόπο. Πιστεύω θα βρεθεί ο κοινός τόπος. Ακόμα κι αν συμφωνηθεί να ληφθούν κάποια μέτρα, λόγω του ότι η οικονομία πάει καλά, είμαι σίγουρος ότι δεν θα χρειαστεί να τηρηθούν. Πέρυσι η οικονομία πήγε καλά και όχι μόνο πήγε καλά, αλλά δόθηκε και ένα ποσό σε χαμηλές συντάξεις. Διότι οι στόχοι ξεπεράστηκαν κατά 20%, άρα δούλεψε η οικονομία.
Ιδιαίτερα επέμεινε στην υπόθεση των πολυεθνικών του φαρμάκου.
«Όταν πήγα στη Λετονία ως υπουργός Υγείας, είπα για πρώτη φορά, και όλοι είχαν μείνει αποσβολωμένοι, ότι θα πρέπει η Ε.Ε. να διαπραγματευτεί από κοινού την τιμή των καινοτόμων φαρμάκων, μόνο έτσι θα τα καταστήσει προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες». Και συνέχισε: «Κι εδώ στην Ελλάδα, έγινε πάρτι κ. Χαριτάτε. Αυτή είναι η αλήθεια και οφείλουν οι Εισαγγελείς να βάλουν βαθιά το νυστέρι και βεβαίως πρέπει να σας πω ότι έχω θέσει και τον εαυτό μου στη διάθεσή τους». Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι υπάρχει εμπλοκή πολιτικών προσώπων στα σκάνδαλα με τις πολυεθνικές των φαρμάκων δήλωσε: «Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολιτικά πρόσωπα. Εκατό τοις εκατό υπάρχουν.
Όπως είπε, αν υπήρχε φορολογητέα ύλη από τα στοιχήματα και από τη φοροδιαφυγή των φαρμακευτικών εταιριών, κανείς δε θα ασχολιόταν με τις συντάξεις και με το ασφαλιστικό.
«Κι αν δεν μπορούμε να έχουμε υπαλλήλους για να προχωρήσουν οι έρευνες, ας κάνουμε συμβάσεις με λογιστικά γραφεία πρώτου βαθμού. Ξέρετε ότι εδώ και τρία χρόνια κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά  που ήταν πολύ τεκμηριωμένη, στον οικονομικό εισαγγελέα για τα θαλασσοδάνεια της τελευταίας δεκαετίας και η Τράπεζα της Ελλάδος κάνει πως δεν καταλαβαίνει, διότι πρέπει να δώσει στοιχεία και καθυστερεί. «Θα πρέπει η Τράπεζα της Ελλάδος να δώσει στοιχεία και όχι να αποφεύγει. Κάποια στιγμή πρέπει αυτά να αποσαφηνιστούν και να ξέρει ο ελληνικός λαός και ποιοι τα πήραν και γιατί δεν έγιναν οι δέουσες ενέργειες για να επιστραφούν. Διαπιστώνω ότι δεν έκαναν οι τράπεζες αυτό που έπρεπε να κάνουν. Δεν έκαναν αυτό που κάνουν σε εσάς και σε μένα που έχω ένα δάνειο για ένα αυτοκίνητο του παιδιού μου και με παίρνουν τηλέφωνο όταν καθυστερεί δύο μέρες. Λοιπόν, να δώσουν στοιχεία!».
Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου
Είναι έτοιμο ένα νομοσχέδιο, περίπου εκατό άρθρων, που έρχεται να εκσυγχρονίσει συνολικά το θεσμικό πλαίσιο όλου αυτού του χώρου. Μια καινοτομία του είναι ότι η είσοδος στο Λιμενικό Σώμα θα γίνεται πλέον μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων. Είναι και άλλα πολλά θετικά σημεία που προβλέπονται. Το νομοσχέδιο πάρα πολύ σύντομα, εντός των ημερών, θα βγει στη διαβούλευση.
Για την ΠΝΟ και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
«Η αλήθεια ποτέ δεν είναι από τη μία πλευρά. Λοιπόν χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και με την ΠΝΟ και με την ΕΕΕ. Μετά από τις συναντήσεις αποφάσισα να καταρτίσω ένα Εθνικό Σχέδιο Ναυτιλίας, το οποίο προβλέπει 11 στόχους. Εξυπηρετούνται ταυτοχρόνως και οι 11, αλλά ξεκινήσαμε από την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και μάλιστα με τη βοήθεια του εφοπλισμού. Η εκπαίδευση είχε εγκαταλειφθεί. Ως κυβέρνηση θα στηρίξουμε την ποντοπόρο Ναυτιλία, όπου χρειάζεται. Αλλά και ο εφοπλισμός πρέπει να κατανοήσει την ανάγκη οι Έλληνες ναυτικοί να επιστρέψουν σε πλοία με ελληνική σημαία.
Υπάρχει από το 2010 μια ρήξη της ΠΝΟ με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.  Γιατί η Ένωση Εφοπλιστών δεν υπογράφει Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, θέλει να εφαρμοστεί μία διεθνής σύμβαση. Αυτό αφορά κυρίως τα κατώτερα πληρώματα. Έγιναν διάφορες προσπάθειες. Ακόμα και ο Μανώλης ο Κεφαλογιάννης κατάργησε μια υποχρέωση των εφοπλιστών, αλλά δεν ήρθε αποτέλεσμα. Στόχος είναι να φέρω και τις δύο πλευρές στο τραπέζι. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι πολύ μεγάλη. Λέω στους εφοπλιστές ότι πρέπει να βάλουν κι αυτοί λίγο πλάτη. Δε γίνεται συμφωνία χωρίς να χάσουν και οι δύο πλευρές. Άλλο το κόστος ζωής στις Φιλιππίνες και άλλο στην Ελλάδα, όπου ζει ο Έλληνας ναυτικός. Προτείνω να εφαρμοστεί το γερμανικό μοντέλο. Τι έκαναν οι Γερμανοί; Έβαλαν στην Εθνική Σύμβαση ένα 20% επιπλέον της Διεθνούς Σύμβασης. Κάπως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συγκλίνουν οι απόψεις των δύο πλευρών. Ξέρουν στην ΠΝΟ τις απόψεις μου για τα εργασιακά δικαιώματα, που είναι σαφείς. Μάλιστα έθεσα το θέμα και στην Επίτροπο την κ. Μπουλτς τονίζοντας ότι πρέπει να αναληφθεί διεθνής πρωτοβουλία, ίσως μέσω του ΙΜΟ για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτικών διεθνώς.
Το μεγάλο στοίχημα είναι το θέμα με την ΠΝΟ και τα κατώτερα πληρώματα. Αν το λύσουμε θα έχουμε συνεισφέρει σημαντικά σε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα την αντιμετώπιση της ανεργίας».
Για την εξίσωση διπλωμάτων των ΑΕΝ με διπλώματα ΑΕΙ ΤΕΙ, το οποίο έθεσαν ακροατές.
Δήλωσε ότι υπάρχει ένας προβληματισμός από την πλευρά των εφοπλιστών πως θα χαθούν καλοί επαγγελματίες από την Ναυτιλία. Είπε ότι δεν είναι αντίθετος ούτε αρνητικός και ότι είναι ένα θέμα που παραμένει ανοιχτό, αλλά πρέπει πρώτα να αναβαθμιστεί στον μεγαλύτερο βαθμό το επίπεδο εκπαίδευσης.
Για το προσφυγικό
Δεν το αντιμετώπισαν στην Ευρώπη σαν να ήταν δικό τους πρόβλημα. Το άφησαν στην Ελλάδα. Και από αυτά για τα οποία δεσμεύτηκαν δεν τήρησαν ούτε το 20%. Και η Ελλάδα με όλα της τα προβλήματα προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτές τις καταστάσεις.
Για την βίζα Τούρκων πολιτών που επισκέπτονται ελληνικά νησιά.
«Λόγω της κατάστασης στην Τουρκία θα έχουμε φέτος μία μείωση στην κρουαζιέρα. Κάναμε σύσκεψη με τις εταιρίες μεγάλης κρουαζιέρας. Σε συνεννόηση με την κ. Κουντουρά η προβολή της κρουαζιέρας θα είναι εφέτος ακόμα πιο ισχυρή στις τουριστικές εκθέσεις. Με παρέμβαση δική μου η κυβέρνηση ενεργοποιήθηκε αμέσως. Έκανε παρέμβαση στον αρμόδιο Επίτροπο τον κ. Αβραμόπουλο. Εγώ είδα δύο Επιτρόπους και τους ζήτησα να βοηθήσουν στη συνεδρίαση της Επιτροπής και τελικά θα παραταθεί για δύο χρόνια το καθεστώς της βίζας, επειδή υπάρχει ενδιαφέρον από Τούρκους πολίτες, οι οποίοι θέλουν να έρθουν στα ελληνικά νησιά. Επιπλέον τη Δευτέρα έχουμε συνάντηση με το υπουργείο Τουρισμού, στο γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών του κ. Κατρούγκαλου, για να ενισχύσουμε σε προσωπικό τις πρεσβείες σε χώρες, όπως Ρωσία, Κίνα, Ινδία, Κροατία, πολίτες των οποίων ενδιαφέρονται για κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά.
Για την ΠΝΟ και την ΕΕΕ
«Η αλήθεια ποτέ δεν είναι από τη μία πλευρά. Λοιπόν χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και με την ΠΝΟ και με την ΕΕΕ. Μετά από τις συναντήσεις αποφάσισα να καταρτίσω ένα Εθνικό Σχέδιο Ναυτιλίας, το οποίο προβλέπει την αναζωογόνηση και την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης με τη βοήθεια του εφοπλισμού. Εδώ και τρία χρόνια τα παιδιά αυτά δεν σιτίζονταν. Βρήκα χρήματα και στο εξής θα σιτίζονται. Η εκπαίδευση είχε εγκαταλειφθεί. Ως κυβέρνηση θα στηρίξουμε την Ποντοπόρο Ναυτιλία, όπου χρειάζεται. Αλλά και ο εφοπλισμός πρέπει να κατανοήσει την ανάγκη οι Έλληνες ναυτικοί να επιστρέψουν στα πλοία με ελληνική σημαία. Υπάρχει από το 2010 μια ρήξη της ΠΝΟ με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Γιατί η Ένωση Εφοπλιστών δεν υπογράφει Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Θέλει να εφαρμοστεί μία διεθνής σύμβαση. Αυτό αφορά κυρίως τα κατώτερα πληρώματα. Έγιναν διάφορες προσπάθειες. Ακόμα και ο Μανώλης ο Κεφαλογιάννης κατάργησε μια υποχρέωση των εφοπλιστών, αλλά δεν ήρθε αποτέλεσμα.
Στόχος είναι να φέρω και τις δύο πλευρές στο τραπέζι. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι πολύ μεγάλη. Λέω στους εφοπλιστές ότι πρέπει να βάλουν κι αυτοί λίγο πλάτη. Δε γίνεται συμφωνία χωρίς να χάσουν και οι δύο πλευρές. Άλλο το κόστος ζωής στις Φιλιππίνες και άλλο στην Ελλάδα, όπου ζει ο Έλληνας ναυτικός. Προτείνω να εφαρμοστεί το γερμανικό μοντέλο. Τι έκαναν οι Γερμανοί; Έβαλαν στην Εθνική Σύμβαση ένα 20% επιπλέον της Διεθνούς Σύμβασης. Κάπως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συγκλίνουν οι απόψεις των δύο πλευρών. Ξέρουν στην ΠΝΟ τις απόψεις μου για τα εργασιακά δικαιώματα, που είναι σαφείς. Μάλιστα έθεσα το θέμα και στην Επίτροπο, την κ. Μπουλτς, τονίζοντας ότι πρέπει να αναληφθεί διεθνής πρωτοβουλία, ίσως μέσω του ΙΜΟ για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτικών διεθνώς.»