Δελτίο
Τύπου
Σχετικά με την
νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά τους απλήρωτους
Ναυτικούς σε εταιρίες που εκτελούν δρομολόγια βάσει συμβάσεων με το δημόσιο και
την ρύθμιση που ψηφίστηκε η οποία παρέχει την δυνατότητα απόδοσης ποσών που
εισπράττονται από την κατάπτωση εγγυητικών καλής εκτέλεσης στους απλήρωτους
Ναυτικούς θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
1)
Η ρύθμιση αυτή
δεν αφορά το σύνολο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας η οποία εξακολουθεί και
παραμένει στην πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών και διάφορων Πορθμειακών πλοίων και
γραμμών.
2)
Την ρύθμιση αυτή
στην διάρκεια του τελευταίου 5μήνου την είχε προτείνει επανειλημμένα η ΠΕΝΕΝ και
σύσσωμοι οι απλήρωτοι Ναυτικοί ενώ ο αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, χωρίς να
την αποκλείει, έθετε σειρά νομικών
προβλημάτων για να υλοποιηθεί.
3)
Η αναφερόμενη
τροπολογία είναι σε θετική κατεύθυνση αναφορικά με τους απλήρωτους Ναυτικούς της
ΝΕΛ χωρίς όμως, όπως
ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ (είτε με προφανή σκοπιμότητα είτε με λάθος
υπολογισμούς), να δίνεται πλήρης και
ουσιαστική λύση στην καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων μισθών των Ναυτικών
της ΝΕΛ.
4)
Οι συνολικές
αποδοχές των πληρωμάτων της ΝΕΛ (χωρίς να υπολογίζεται το προσωπικό των γραφείων
της ΝΕΛ) ανέρχονται περίπου σε 7 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό αφορά τους
Ναυτικούς που δήλωσαν εγκατάλειψη αλλά και εκείνους τους απολυμένους ναυτικούς
που έχουν να λαμβάνουν μισθούς οι οποίοι είχαν απολυθεί όλον τον τελευταίο ένα
χρόνο και δεν συμμετείχαν στην διαδικασία της εγκατάλειψης. Ενώ το αντίστοιχο
ποσόν που καταπίπτει από τις εγγυητικές της ΝΕΛ (από τα Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,
AQUA
JEWEL, και
AQUA
SPIRIT) ανέρχεται σε
2.700.000 ευρώ, εάν συνυπολογίσουμε το ποσόν του 1.000.000 ευρώ που υπολογίζεται
ότι θα εισπράξουν οι απλήρωτοι Ναυτικοί μέσω του ΝΑΤ, το συνολικό ποσό που θα
εισπράξουν οι Ναυτικοί (εάν και εφόσον δεν υπεισέλθουν οι απαιτήσεις του
Δημοσίου και καταβληθεί πλήρως το ποσόν των εγκαταλειμμένων) είναι 3.750.000
ευρώ.
Με βάση αυτά τα
στοιχεία μπορούμε να μιλάμε ότι η ρύθμιση αυτή, συμπεριλαμβανομένου του ΝΑΤ,
αντιστοιχεί στο 53% των οφειλών προς
τους απλήρωτους Ναυτικούς.
Το γεγονός αυτό,
χωρίς να υποτιμούμε στο ελάχιστο την θετική (έστω και καθυστερημένα) σημασία της
νομοθετικής ρύθμισης, δεν δικαιολογεί σε καμιά περίπτωση τις δηλώσεις της
πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ ότι δήθεν ικανοποιεί και λύνει το πρόβλημα των
απλήρωτων Ναυτικών της ΝΕΛ.
Στην
πραγματικότητα οι Ναυτικοί της ΝΕΛ στο σύνολό τους είναι υποχρεωμένοι λόγω
έλλειψης προστασίας από αφερέγγυους εφοπλιστές να προσφύγουν στην μακροχρόνια
λύση της δικαστικής προσφυγής για να διεκδικήσουν το σύνολο των
μισθών.
Κλείνοντας
θέλουμε να υπογραμμίσουμε για πολλοστή φορά ως ΠΕΝΕΝ την επείγουσα ανάγκη να
προωθηθεί νομοθετική διάταξη που θα αντιμετωπίζει πλήρως, ουσιαστικά και
αποτελεσματικά το πρόβλημα της απλήρωτης ναυτικής εργασίας τόσο στα πλοία που εκτελούν δημόσια
υπηρεσία όσο και στα πλοία που είναι σε ελεύθερες δρομολογημένες γραμμές και το
οποίο παραμένει άλυτο και οξύτατο, ιδιαίτερα τα τελευταία 2 χρόνια.
Η ΠΕΝΕΝ που
πρωτοστάτησε στην πάλη των απλήρωτων Ναυτεργατών την τελευταία 3ετία με διάφορες
κινηματικές μορφές και παρεμβάσεις, θα συνεχίσει τις αγωνιστικές της
πρωτοβουλίες μέχρι την οριστική λύση του σοβαρού αυτού
προβλήματος.
Για την
Διοίκηση
της ΠΕΝΕΝ
Ο Πρόεδρος
Ο Γεν.
Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης
Κροκίδης Νικόλαος