ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
¨ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
Από το Α έως το Ω, η νομοθεσία ΕΕ και κυβέρνησης δουλεύει για λογαριασμό των εφοπλιστών
Η «απελευθέρωση» έφτασε σήμερα να κατοχυρώνει νομοθετικά τους εφοπλιστές, για να δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία τους όποτε θέλουν, να έχουν εν πλω σαπάκια όπως το «ΣΑΜΙΝΑ», που στις 26 Σεπτέμβρη 2000 έπνιξε 82 ανθρώπους, να ναυτολογούν έναν ελάχιστο αριθμό πληρώματος, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις ανάγκες του πλοίου, πόσο μάλλον σε «κατάσταση κρίσης».
Ολα τα παραπάνω διαμορφώνουν μια εκρηκτική κατάσταση για ναυτεργάτες και νησιώτες, που χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, από τα εξής: Ικαρία, Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη κ.ά., έχουν μόλις ένα καράβι στην κάθε γραμμή για να καλύψουν τις ανάγκες τους και αυτό είναι τύπου «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», ή «EUROPEAN EXPRESS», με έτη κατασκευής 1975, 1976 και 1974, αντίστοιχα!
Είναι ενδεικτικό το ταξίδι θρίλερ που «έζησαν» πρόσφατα οι επιβάτες του «ΘΕΟΦΙΛΟΣ». Οπως καταγγέλλει η ΤΕ Ικαρίας - Φούρνων το ΚΚΕ, «το πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, η τροφοδοσία καυσίμων έγινε μετά την επιβίβαση των επιβατών, η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική, με τις μυρωδιές των καυσίμων να πλημμυρίζουν το χώρο, οι τουαλέτες δεν λειτουργούσαν, η ταχύτητα του πλοίου ήταν μικρή, πιθανά να ταξίδευε με μια μηχανή». Αυτό το πλοίο ξεκίνησε από Πειραιά για Ικαρία - Σάμο και θα έφτανε μέχρι Μυτιλήνη. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ, μετά τις διαμαρτυρίες, αντικατέστησε το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» με το «EUROPEAN EXPRESS»!
Η Λήμνος δεν έχει σύνδεση από Πειραιά. Το ένα καράβι που πιάνει εκεί, είναι το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», από το Λαύριο. Και δεν είναι μόνο τα νησιά του Βόρειου και Κεντρικού Αιγαίου. Αντίστοιχα προβλήματα έχουν και οι Β. Κυκλάδες. Για παράδειγμα, η Σίφνος έχει μείνει με ένα καράβι, το «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», με έτος κατασκευής το 1972!
Οι «άγονες γραμμές»
Και
δεν είναι μόνο η ταλαιπωρία. Οι εφοπλιστές, πέρα από τα πανάκριβα
εισιτήρια που έχουν επιβάλει, αυξάνοντας κάθε τόσο τις τιμές, βγάζουν
χρήμα και από τις επιδοτήσεις για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Για τη
νέα δρομολογιακή περίοδο (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με
στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που έχει καθοριστεί για 25
«άγονες γραμμές», είναι στο σύνολο 416.645,9 ευρώ το δρομολόγιο!Για παράδειγμα, στο πλοίο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ» έχει δοθεί η «άγονη γραμμή» από Πειραιά για Πάρο - Νάξο - Δονούσα - Αιγιάλη - Αστυπάλαια. Η πλοιοκτήτρια θα παίρνει 29.409,50 ευρώ το δρομολόγιο, το οποίο γίνεται τρεις φορές τη βδομάδα. Για τη γραμμή από Πειραιά έως Κατάπολα, το ίδιο πλοίο παίρνει 19.994,52 ευρώ το δρομολόγιο, που είναι επίσης τρεις φορές τη βδομάδα.
Επιπρόσθετα, με βάση το νόμο 4150 «για την Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας», τα ακτοπλοϊκά πλοία έχουν υποστεί δραστική μείωση στην οργανική τους σύνθεση. Με συνοπτικές διαδικασίες οι εφοπλιστές από την 1η Νοέμβρη άρχισαν να εφαρμόζουν το νόμο και μέχρι τώρα έχουν πετάξει στη στεριά πάνω από 500 ναυτεργάτες, κυρίως από τις ειδικότητες των γενικών υπηρεσιών.
Και το πράγμα δε σταματάει εδώ. Ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης την περασμένη Παρασκευή, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση στη Βουλή για τον Κρατικό Προϋπολογισμό ανέφερε: «Δεν θέλουμε ο Ελληνας ναυτικός να διατηρεί θέση εργασίας μέσα από παλιές προστατευτικές διατάξεις. Γατί αυτές μας κάνανε από 140 χιλιάδες Ελληνες ναυτικούς πριν μερικές δεκαετίες, να είναι σήμερα 17 χιλιάδες».
Επί της ουσίας, έριξε την ευθύνη για την ανεργία των ναυτεργατών στις κατακτήσεις που απέσπασαν τα προηγούμενα χρόνια με τους αγώνες τους και ταυτόχρονα προανήγγειλε την κλιμάκωση της επίθεσης σε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Επιπλέον, στις «παλιές προστατευτικές διατάξεις» η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές συμπεριλαμβάνουν και τις οργανικές συνθέσεις, που καθορίζουν τον αριθμό του πληρώματος.
Α.Ζ.