ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Αυτό το έγκλημα έχει ένοχο- Σε προδιαγεγραμμένο ναυάγιο στάλθηκαν οι 20 του ΔΥΣΤΟΣ!

"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"

31/12/1996

ΚΥΜΗ (του απεσταλμένου μας ΘΑΝΑΣΗ ΛΕΚΑΤΗ).-
Δεν ήταν ναυάγιο! Ηταν έγκλημα!
 
Από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, όλα είναι καθαρά.
 Το τσιμεντάδικο πλοίο ΔΥΣΤΟΣ δεν έπεσε θύμα της κακοκαιρίας.
Βρισκόταν καιρό πριν σε προδιαγεγραμμένη πορεία ναυαγίου, με αποστολή να
 φέρει μερικές ακόμα χιλιάδες εκατομμύρια ματωμένα δολάρια στα ταμεία των
 εφοπλιστών.
Με τίμημα τη ζωή 17 ναυτικών και τριών μελών των οικογενειών τους,
που προστέθηκαν στη ματωμένη λίστα των θυμάτων του αδίστακτου εφοπλιστικού
 κεφαλαίου. Η κακοκαιρία ήταν μόνο το πρόσχημα για το έγκλημα.

Η βιασύνη, με την οποία ο υπουργός των εφοπλιστών Στ. Σουμάκης έσπευσε να
 υιοθετήσει την εντολή των αφεντικών του, να κηρυχθεί εκ του ασφαλούς ένοχος
 ο νεκρός καπετάνιος του ΔΥΣΤΟΣ, ενοχή που, αν κατοχυρωθεί, φέρνει στο
εφοπλιστικό ταμείο ακέραιη την αποζημίωση από την ασφάλεια, καταχωρήθηκε,
ήδη, στη συνείδηση του ναυτικού κόσμου ως η ομολογία των πραγματικών ενόχων.
Παρά τα μαγειρέματα, οι εξόφθαλμες αντιφάσεις στις διάφορες "μαρτυρίες", που
 προσβάλλουν ευθέως τη μνήμη άξιων εργατών της θάλασσας, δεν μπόρεσαν να
 κρύψουν την αλήθεια που ομολογείται πλέον ανοιχτά πάνω από τα φέρετρα:
 Το σαπάκι που ονομαζόταν ΔΥΣΤΟΣ ήταν ανερμάτιστο, τα "μπλακ άουτ"
 ήταν συνεχή. Η εταιρία χρονομετρούσε τις φορτώσεις, πόσο μάλλον τα 
δρομολόγια. Ο καπετάνιος εξαναγκάστηκε να εγκαταλείψει το ασφαλές
 αγκυροβόλιο της Σκιάθου, για να προλάβει το δρομολόγιο που είχε
 καθυστερήσει εξαιτίας της κακοκαιρίας. Τα μοιραία κύματα που μπατάρισαν
 το πλοίο βρήκαν μπροστά τους ένα κουφάρι από καιρό ανάξιο να πλέει.
Το "βύθισαν" χρόνια πριν
Το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ τρία μίλια ανοιχτά της Κύμης άρχισε αρκετά χρόνια πριν.
 Στην καλύτερη των περιπτώσεων, όταν έγινε η μετασκευή του από "μπαλκ κάριερ"
 σε τσιμεντάδικο, μετασκευή που ανέβασε το κέντρο βάρους του πλοίου πάνω από
το σημείο που οι πρώτοι ναυπηγοί του είχαν προβλέψει ως ικανό για να πλέει με
 ευστάθεια. Το επόμενο χτύπημα στο ήδη γέρικο σκαρί δόθηκε, όταν άρχισαν να
 τσιμεντάρονται τα ρήγματα με τις γνωστές στους ναυτικούς των τσιμεντάδικων λινάτσες.
 Οταν και τα διάτρητα διπύθμενα άρχισαν να δηλώνουν ανικανότητα να εξασφαλίσουν ένα ικανοποιητικό "σαβούρωμα" για ευσταθή πλουν, τα συνεχή "μπλακ άουτ" της μηχανής
 έρχονταν πλέον μόνο ως τελική προειδοποίηση... Η απόφαση της εταιρίας να
 δεξαμενίζεται το πλοίο κάθε δύο χρόνια αντί για κάθε ένα και η μείωση της σύνθεσης
του πληρώματος προανάγγειλαν το αναγκαστικό, πλέον, σήμα που έστειλε η
 συσκευή "Επίρμπ" όταν ήρθε, τελικά, σε επαφή με τη θάλασσα.
Ο μόνος μάρτυρας
Μάταια, ο υπουργός Ναυτιλίας, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον εκπρόσωπο της
 εφοπλιστικής εταιρίας, πάσχισε το μεσημέρι της Κυριακής να πείσει τους
δημοσιογράφους ότι για όλα φταίει ο κακός καιρός.
Το κουφάρι του πλοίου, αδιάψευστος μάρτυρας, επιπλέει ακόμα.
Παρά το συνεχές τρενάρισμα της ρυμούλκησής του στα αβαθή - μήπως και βυθιστεί -
το κουφάρι του πλοίου κουβαλά στα διπύθμενά του και τις πλευρικές λαμαρίνες
την αλήθεια. Και θα συνεχίσει να είναι ο πλέον και μόνος έγκυρος μάρτυρας του
 εγκλήματος, αν έγκαιρα απαγορευτεί στην εφοπλιστική εταιρία και τα "συνεργεία"
 της κάθε πρόσβαση στο πλοίο. Αν γίνει τελικά κατορθωτό να στηθεί ξανά όρθιο - τα
 τεχνικά μέσα υπάρχουν - για να γίνει μία και μοναδική δοκιμή εξασφάλισης ευστάθειας,
 με παρόντες τα συνδικάτα των ναυτεργατών και τους συγγενείς των 20 μαρτύρων της
 ναυτικής οικογένειας.
Η κραυγή
Τα όσα με δεκάδες σελίδες δελτίων Τύπου, χαλκευμένων στοιχείων και συνεντεύξεις
επί συνεντεύξεων, επιχείρησαν να περάσουν στην κοινή γνώμη ο υπουργός Ναυτιλίας
και η εφοπλιστική εταιρία (περί κακοκαιρίας και ευθύνης του πλοιάρχου) στέκουν
 έωλα μπροστά σε κείνη τη γροθιά που χτυπούν στην πόρτα του νοσοκομείου της
Κύμης οι συγγενείς των 20, κάθε που ένα πτώμα ανασύρεται από το ΔΥΣΤΟΣ και
 παίρνει το δρόμο για την αναγνώρισή του. Οι μπράβοι της εταιρίας που πλημμύρισαν
 την παραλία της Κύμης, παριστάνοντας τους ναυτικούς που ελεεινολογούν τον
πλοίαρχο για την "κακή" απόφασή του, αποκαλύπτονται νάνοι, όταν ένας ξάδερφος,
μια γυναίκα, μια μάνα, στέκονται εκεί στην προβλήτα και αναγνωρίζουν στην πρώτη
ματιά ως δικό τους έναν δουλευτή της θάλασσας, για τον οποίο λίγο αργότερα θα
ακουστεί η κραυγή: Είναι ο μπαμπάς μου! Είναι ο Σωτήρης! Είναι ο Νικήτας!

22.12: Από σταθμό MAS PALOMAS ελήφθη τέλεξ για εκπομπή σήματος κινδύνου
 από EPIRB, για πλοίο χωρίς στίγμα και λοιπά στοιχεία. Διαπιστώνεται ότι πρόκειται
για το M/V DYSTOS Ν. Π. 8204.
22.15: Τηλεφωνική επικοινωνία με εκπρόσωπο εταιρίας κ. Μαύρο, ο οποίος ενημέρωσε
ότι το πλοίο βρίσκεται σε αγκυροβόλιο στη Σκιάθο!
22.20: Ενημερώθηκε το Υπολιμεναρχείο Σκιάθου, το οποίο κάλεσε στο VHF το πλοίο,
χωρίς αποτέλεσμα.
22.40: Ελήφθη νέο τέλεξ από MAS PALOMAS και δίδονται τα στίγματα κινδύνου του
πλοίου φ.38 μοίρες 36 1Β - λ=023 μοίρες 07,1Α (51%) (ξηρά Ν. Εύβοια) και φ= 38
 μοίρες 39,2Β - λ=023 μοίρες 21, 9Α (49%). Ενημερώθηκε το Κ. Λ. Χαλκίδας για
ενέργειες και ταυτόχρονα διενέργεια έρευνας στην περιοχή από αλιευτικά σκάφη.
ΛΑΘΡΟΧΕΙΡΙΑ: 22.45: Εκπρόσωπος της εταιρίας ενημέρωσε ότι τελευταία επικοινωνία,
με πλοίο υπήρξε στις 19.00 και βρισκόταν μεταξύ Σκιάθου και Σκόπελου.
 Ενημερώθηκε ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ και το VTS - ΛΗΜΝΟΣ Ρ για συνεχείς κλήσεις.
(Στη διάρκεια της πρώτης του συνέντευξης ο υπουργός επικαλέστηκε την πρώτη
 αναφορά της εταιρίας, σύμφωνα με την οποία το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο την
 ώρα του ναυαγίου. Στο κείμενο που μοιράστηκε στους δημοσιογράφους προστέθηκε
και η δεύτερη δήλωση της εταιρίας...).
00.30: Λιμεναρχείο Κύμης ανέφερε ότι στη θαλάσσια περιοχή ακρωτηρίου Μετόχι
Χιλιαδούς Κύμης θεάθηκαν 2 ερυθρές φωτοβολίδες.
00.38: Εστάλη σήμα για έρευνες στις Λιμενικές Αρχές Κύμης, Χαλκίδας, Σκιάθου,
 Σκόπελου. Ζητήθηκε από ΕΛΛΑΣ Ρ. και ΛΗΜΝΟΣ Ρ. για κλήσεις στα παραπλέοντα.
 Ενημερώθηκε ΓΕΝ για συνδρομή (σ.σ. το ΓΕΝ το διέψευσε).
05.40: Υπολιμεναρχείο Κύμης ανέφερε ότι ένα από τα οκτώ επαγγελματικά αλιευτικά
 που διενεργούν έρευνες εντόπισε έναν ναυαγό σε πνευστή σωσίβια σχεδία σε θέση 4ν. μ.
 βόρεια της Κύμης, τον οποίο και μεταφέρει στην ξηρά, καλά στην υγεία του.
Ο ναυαγός περισυνελέγη περί ώρα 05.00.
06.05: Ο ναυαγός ενημέρωσε ότι είναι μέλος του πληρώματος του Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ
Ο ναυαγός ονομαζόταν ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Χρήστος ειδικότητα Δόκιμος Πλοίαρχος.
06.15: Αμεσα ενημερώθηκαν: 1) ΚΣΕΔ/ Πολεμικής Αεροπορίας για αποστολή
 αεροσκάφους, C-130 για ρίψη φωτιστικών - φωτοβολίδων. 2) ΓΕΝ για συνδρομή. 3)
 Εστάλη σήμα SOS (Ελληνικά - Αγγλικά). Ενημερώθηκε αρμόδιος Τμηματάρχης και
Διευθυντής ΥΕΝ/ΔΑΝ και ναυαγοσωστικά Γραφεία.
06.33: Απογείωση αεροσκάφους C-130 από Ελευσίνα για ρίψη φωτιστικών - φωτοβολίδων,
όπου πρόκειται να φτάσει στην περιοχή σε 12 λεπτά. Επίσης σε ετοιμότητα βρίσκονται 2
 ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας που θα απογειωθούν μόλις ξημερώσει.
06.50: Το Υπολιμεναρχείο Κύμης ανέφερε ότι μετά από έρευνες το αλιευτικό "ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ" εντόπισε το πλοίο αναποδογυρισμένο σε θέση φ=38 μοίρες 40' Β - λ= 024 μοίρες 12' Α (3ν. μ. Β. Κύμης).
10.10: Ενημερώθηκε ιδιωτικό καταδυτικό συνεργείο ΠΟΣΕΙΔΩΝ να μεταβεί στην
περιοχή. Επίσης κλιμάκιο από Α/Ξ ΔΕΕΠ μεταβαίνει στην περιοχή.
12.40: Ομάδα δυτών βρίσκεται στο πλοίο και γίνεται προσπάθεια με ηχητικά σήματα
για τυχόν εντοπισμό επιβαινόντων, με αρνητικά αποτελέσματα.
15.45: Το ναυάγιο δέθηκε από το Ρ/Κ ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ.
* Σ. Σ. Τα μαυρισμένα σημεία είναι χαρακτηριστικά της "άμεσης" αντίδρασης, 
του ψεύδους 
και της αναλγησίας. Θα επανέλθουμε.   
Ντροπή!
Οργή και μόνο οργή προκάλεσε με την έκτακτη συνέντευξη που έδωσε το βράδυ της
 Κυριακής ο υπουργός των εφοπλιστών Στ. Σουμάκης. Ο υπουργός δε δίστασε, την ίδια
ακριβώς ώρα που γνώριζε πως δεν υπήρχε καν επίσημη κατάθεση του μοναδικού επιζώντα,
 να επικαλεστεί ως δεδομένη αυτήν την κατάθεση για να καταγγείλει στη συνέχεια τον
 νεκρό και άρα ανυπεράσπιστο πλοίαρχο του ΔΥΣΤΟΣ ως μοναδικό υπεύθυνο για το ναυάγιο.
Ο υπουργός είπε χαρακτηριστικά ότι "δυστυχώς, η απόφαση του πλοιάρχου να αποπλεύσει
 με δική του ευθύνη και υπό τις επικρατούσες δυσμενείς καιρικές συνθήκες, είχε σαν
αποτέλεσμα το τραγικό αυτό ατύχημα που οδήγησε οικογένειες σε βαρύ πένθος".
 Στη συνέχεια ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι ναυτικά ατυχήματα, τα οποία γίνονται κάτω
από αυτές τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, δεν μπορούν ν' αντιμετωπιστούν από κανέναν,
ακόμη και εάν διαθέτει τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, προσπαθώντας μ' αυτόν τον τρόπο
 να καλύψει την εγκληματική καθυστέρηση των ενεργειών για τη διάσωση των επιβαινόντων
 στο πλοίο. Οσον αφορά τα αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος, ο Στ. Σουμάκης δήλωσε
 ότι έχει διαταχθεί προανάκριση που διενεργείται από κλιμάκιο ανωτέρων αξιωματικών του
 Λιμενικού Σώματος και οι οποίοι έχουν μεταβεί στον τόπο του ατυχήματος.
 Και ως προς αυτό όμως, ο υπουργός εν πλήρη γνώσει κατέφυγε σε λαθροχειρία.
Οπως είναι ήδη γνωστό, έχει ορίσει ως ανακριτή έναν από τους κατ' εξοχήν ελεγχόμενους
 για την ευθύνη που έχει στη δημιουργία των συνθηκών για την πρόκληση του ναυαγίου.
Επικεφαλής των ανακρίσεων τέθηκε ο υποδιευθυντής της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων
 κ. Σιώμος, η υπηρεσία του οποίου έχει ήδη κρίνει ως αξιόπλοο το πλοίο!   
ΚΚΕ
Δεν μπορεί να κάθεται στην καρέκλα του
Με μια ανακοίνωση - καταπέλτη, άμεση απάντηση στην αισχρή προσπάθεια κυβέρνησης
 και εφοπλιστών να μεταθέσουν τις ευθύνες τους στις πλάτες των ναυτεργατών, παρενέβη
στην εξέλιξη από το μεσημέρι της Κυριακής το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ.
Παραθέτουμε ολόκληρη την ανακοίνωση:
"Ενα ακόμα πολύνεκρο τραγικό δυστύχημα έρχεται να προστεθεί στον ατέλειωτο βωμό
θυσιών του εργαζόμενου ναυτεργατικού κόσμου, λίγες μέρες μετά τον ηρωικό αγώνα των ναυτεργατών, που πάλεψαν ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, στο εφοπλιστικό κεφάλαιο
 και στους παρατρεχάμενούς του ιδιοκτήτες φορτηγών.
Το γεγονός θα ήταν απίστευτο, αν δεν ήταν γνωστή η αδηφαγία του μεγάλου κεφαλαίου
 και
η πλήρης αδιαφορία του για τη ζωή των εργαζομένων, όπως επίσης και η εγκληματική
 αδράνεια των υπουργείων, στη συγκεκριμένη περίπτωση των ΥΕΘΑ και ΥΕΝ και η
ανυπαρξία μέτρων που θα συντελούσαν στη διάσωση ναυαγών.
Το τερατώδες έγκλημα των υπευθύνων της εταιρίας ΑΓΕΤ βρίσκεται στο γεγονός ότι
 διέταξαν ή, στην καλύτερη γι' αυτούς περίπτωση, επέτρεψαν τον απόπλου του πλοίου,
τη στιγμή που στην περιοχή φυσούσαν άνεμοι 8 έως 9 μποφόρ. Και επιπλέον, στο γεγονός
ότι διατηρούσαν σε χρήση ένα ακατάλληλο για μεταφορές πλοίο.
Οι εγκληματικές ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας εντοπίζονται στη μη ύπαρξη
 του αναγκαίου συστήματος για τη λήψη οποιουδήποτε επείγοντος σήματος, που εκπέμπεται
 από ναυαγούς ή πλοία. Στην αναχώρηση πλοίου του λιμενικού δέκα ώρες μετά τη λήψη της ειδοποίησης. Στο γεγονός ότι, ενώ για τα επιβατηγά πλοία ισχύουν τα απαγορευτικά σήματα
απόπλου, δεν ισχύει το ίδιο και για τα φορτηγά.
Ευθύνες έχει συνολικά η κυβέρνηση που με την άγρια νεοφιλελεύθερη πολιτική της στηρίζει
 τη δράση του μεγάλου κεφαλαίου, αλλά και για την ακόμα μια φορά διαπιστωνόμενη έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας.
 Μετά από τέτοια τραγικά συμβάντα δεν μπορεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Σουμάκης
 να συνεχίζει να κάθεται στην καρέκλα του.
Το ΚΚΕ καταγγέλλει με οργή και αγανάκτηση το συγκλονιστικό γεγονός.
Αποδείχνεται και πάλι ότι μόνο ο ασυμφιλίωτος αγώνας ενάντια στο μεγάλο κεφάλαιο και
στις πολιτικές που στηρίζουν την ασυδοσία και τη δράση του είναι ο μονόδρομος για τους εργαζόμενους. Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους
στους ναυτεργάτες, που μαστίζονται από την ανεργία, αλλά και από τις πιο στυγνές μορφές εκμετάλλευσης από το εφοπλιστικό και το μεγάλο βιομηχανικό κεφάλαιο.
Αυτός είναι ο καπιταλισμός"!   
Σε αυτό το αίμα θα πνιγούν
Σε ένα πελώριο χαλύβδινο φέρετρο, που σε πείσμα των εφοπλιστών και της κυβέρνησής
 τους συνεχίζει να επιπλέει - για τρίτη συνεχή μέρα σήμερα - στα αφρισμένα κύματα του 
Αιγαίου, βρίσκεται εγκλωβισμένη - και ξεμπροστιασμένη - από τη νύχτα του Σαββάτου η περίφημη ναυτιλιακή πολιτική του ΠΑΣΟΚ - ίδια και απαράλλαχτη με αυτήν της ΝΔ - μία πολιτική - δολοφόνος!
Δεκαεφτά ναυτικοί και τρία μέλη των οικογενειών τους - ανάμεσά τους ένα δεκάχρονο
 κορίτσι - στέλνουν από τη νύχτα του Σαββάτου το δικό τους μακάβριο "SAVE OUR SOULS" (SOS). Ενα σήμα κινδύνου για το σύνολο των ναυτολογημένων στα πλωτά φέρετρα, που κυβέρνηση και εφοπλιστές αρέσκονται να ονομάζουν "ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα"! 
Ενα σήμα κινδύνου που με νύχια και με δόντια, με εκπομπές Μεγαβάτ παρασίτων 
διαστρέβλωσης και παραχάραξης της αλήθειας, κυβέρνηση και εφοπλιστές πασχίζουν
να σβήσουν, χωρίς όμως και να το κατορθώνουν, καθώς η επιπλέουσα - ακόμα - νεκροφόρα
 έχει πλέον μετατραπεί σε μία γιγάντια κεραία εκπομπής του σήματος.
Τόσο η ελεγχόμενη από το μαφιόζικο τραστ του τσιμέντου ναυτιλιακή ΑΓΕΤ, όσο και ο 
σημερινός υπουργός των εφοπλιστών Στ. Σουμάκης,που έχουν χρεωθεί εξ ολοκλήρου και ανεξίτηλα τις 20 χαμένες ανοιχτά της Κύμης ψυχές, δεν μπορούν πλέον - παρά τις αισχρές προσπάθειες που κατέβαλαν αυτό το τριήμερο - να σταθούν αντίκρυ στην ογκούμενη οργή
 της θάλασσας για το χαμό των ανθρώπων της. Από τα παραπλέοντα στο ναυάγιο του
 ΔΥΣΤΟΣ πλοία, τρεις μέρες τώρα, οι αντένες μεταδίδουν σ' όλα τα πέλαγα στιγμή προς
 στιγμή τη συνεχή εκπομπή του SOS των 20. Από το Αιγαίο στον Ατλαντικό κι από εκεί
 στον Ειρηνικό, η οργή φουντώνει. Η ξεδιάντροπη απόπειρα να μπουκωθούν και πάλι τα
 στόματα με ματωμένα δολάρια και ο ιστός που άπλωσε στην παραλία της Κύμης η
 ναυτιλιακή εταιρία για την τρομοκράτηση όσων συγγενών περιμένουν εκεί να παραλάβουν
 τους νεκρούς τους, αποδείχνονται αυτή τη φορά λίγα. Το ακούσαμε πολλές φορές χτες:
 "Τώρα πια θα μιλήσουμε". Οι "τρίπλες" του υπουργού Ναυτιλίας να αποσείσει από πάνω
 του το αίμα, μεταθέτοντας κάποιους κατώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού και καταγγέλλοντας - με παραγγελία των εφοπλιστών - τον νεκρό πλοίαρχο του ΔΥΣΤΟΣ
 ως μόνο ένοχο, δεν πιάνουν. Εκεί, στην παραλία της Κύμης, το λένε πλέον ανοιχτά: 
Αυτό το αίμα πρέπει να πνίξει τους δολοφόνους του Πασαλιμανιού και της Ακτής
 Μιαούλη.
Θ. Λ.   
Ο μέχρι χτες απολογισμός
Ο μέχρι χτες το βράδυ απολογισμός του ναυαγίου ήταν:
Διασώθηκε ο Χρήστος Αναγνώστου,21 χρόνων, δόκιμος πλοίαρχος. Από τους υπόλοιπους
 20 επιβαίνοντες είχαν ανασυρθεί δέκα νεκροί, από τους οποίους οι 9 αναγνωρίστηκαν.
Πρόκειται για τους: Ε. Βογιατζάκη,31 χρόνων, ανθυποπλοίαρχο, Ιωάννη Τσάλο,38 χρόνων, ραδιοτηλεγραφητή, Σωτήριο Βάλβη,49 χρόνων, Α μηχανικό, Ιωάννα Βάλβη,σύζυγος
Σωτηρίου, Αναστάσιο Χατζημιχάλογλου,49 χρόνων, Β μηχανικό, Δήμητρα Χατζημιχάλογλου,σύζυγος Αναστασίου, Γεώργιο Ραχιώτη,46 χρόνων, ηλεκτρολόγο,
Γεώργιο Μαστοράκη,51 χρόνων, μάγειρα, Νικήτα Κυπραίο,41 χρόνων, λιπαντή.
 Οι υπόλοιποι δέκα αγνοούνται.   
Τα μαύρα μαντάτα σκέπασαν με θλίψη κάθε άνθρωπο   
Σε ταξίδι θανάτου
Σε ταξίδι θανάτου έστειλε τους 21 επιβαίνοντες στο ΔΥΣΤΟΣ η πλοιοκτήτρια εταιρία.
Στο πλοίο επέβαιναν:
Πλοίαρχος: Τσιτσιρίκης Γιάννης του Παναγιώτη, έτος γεννήσεως 1951.
Υποπλοίαρχος: Πάτρας Μηνάς του Νικολάου, έτος γεννήσεως 1962.
Ανθυποπλοίαρχος: Βογιατζής Ευστάθιος του Παναγιώτη, έτος γεννήσεως 1965.
Ραδιοτηλεγραφητής: Τσάλος Γιάννης του Κωνσταντίνου, έτος γεννήσεως 1956.
Α Μηχανικός: Βάλβης Σωτήρης του Θεοδώρου, έτος γεννήσεως 1947.
Β Μηχανικός: Χατζημιχάλογλου Αναστάσιος του Δημητρίου, έτος γεννήσεως 1947.
Γ Μηχανικός: Χαλεβάς Νίκος του Ιωάννου, έτος γεννήσεως 1948.
Γ Μηχανικός: Ευαγγελινός Γιώργος του Ευαγγέλου, έτος γεννήσεως 1949.
Ηλεκτρολόγος: Ραχιώτης Γιώργος του Βασιλείου, έτος γεννήσεως 1950.
Ναύκληρος: Ζυγούρης Δημήτρης του Αγγελή, έτος γεννήσεως 1936.
Ναύτης: Τσιργής Λάμπρος του Ευαγγέλου, έτος γεννήσεως 1960.
Ναύτης: Λακιώτης Γρηγόρης του Γεωργίου, έτος γεννήσεως 1966.
Ναύτης: Παπαϊωάννου Θανάσης του Τρύφωνα, έτος γεννήσεως 1959.
Ναύτης - Δόκιμος: Αναγνώστου Χρήστος του Ευαγγέλου, έτος γεννήσεως 1975.
Λιπαντής: Κυπραίος Νικήτας του Αθανασίου, έτος γεννήσεως 1955.
Λιπαντής: Αρμαμέντος Παναγιώτης του Βασιλείου, έτος γεννήσεως 1945.
Μαγειροκαμαρώτος: Μαστοράκης Γιώργος του Κωνσταντίνου, έτος γεννήσεως 1945.
Βοηθός θαλαμηπόλου: Τσονευράκης Γιώργος του Ελευθερίου, έτος γεννήσεως 1955.
Μαζί τους ταξίδευαν: Η γυναίκα και το δεκάχρονο παιδί του Α μηχανικού Ιωάννα και
Μαρία και η γυναίκα του Β μηχανικού Δήμητρα.   
Προκαλεί η στάση του υπουργού
Ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,που από τις πρώτες πρωινές ώρες της
Κυριακής έσπευσε στο υπουργείο Ναυτιλίας, δήλωσε: "Οι ευθύνες της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ
 και της κυβέρνησης είναι πελώριες. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ναυάγιο,
 αλλά για έγκλημα.
Η προκλητικότητα της πλοιοκτήτριας εταιρίας και ο χαρτοπόλεμος μεταξύ των
 κυβερνητικών παραγόντων, στο βωμό της εσωκομματικής αντιπαράθεσης, κάνουν
ακόμα μεγαλύτερες τις ευθύνες και των δύο.
Και βέβαια η αδηφαγία της εταιρίας δεν ξενίζει. Εκείνο που προκαλεί είναι η αναλγησία

 και η έλλειψη στοιχειώδους ευθιξίας από έναν βέρο εκσυγχρονιστή υπουργό όπως είναι ο κ. Σουμάκης, που όφειλε από τα χαράματα, πριν ξημερώσει, να έχει παραιτηθεί".