www.newsbomb.gr
αναδημοσίευση
Ανεργία, απολύσεις και μειώσεις μισθών είναι η καθημερινότητα των
Ελλήνων ναυτικών, την ώρα που εφοπλιστές επενδύουν εκατομμύρια για την
αύξηση των στόλων τους.
Υπό σοβαρή απειλή βρίσκεται η ύπαρξη του Έλληνα ναυτικού με την ευθύνη να βαραίνει την κυβέρνηση και τους πλοιοκτήτες, καταγγέλλει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτική Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς.
Εκτός από την ανεργία που πλήττει τον κλάδο, οι Έλληνες ναυτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν τις απολύσεις και τις μειώσεις μισθών, στις οποίες προχωρούν αυθαίρετα οι εφοπλιστές, αφού δεν έχουν υπογραφεί συλλογικές συμβάσεις στη φορτηγό ναυτιλία. Σύμφωνα με τον κ. Χαλά, σε πολλά πληρώματα οφείλονται δεδουλευμένα, οι μειώσεις μισθών φτάνουν περίπου το 20%, ενώ δεν πληρώνεται ο πραγματικός αριθμός των υπερωριών εργασίας.
Τα χρήματα που είτε κόβονται είτε οφείλονται στους εργαζόμενους, γίνονται μέρος των επενδύσεων Ελλήνων εφοπλιστών,
οι οποίοι συνεχίζουν με τεράστια ποσά να μεγαλώνουν τους στόλους τους. Ο
επενδυτικός πυρετός Ελλήνων εφοπλιστών έγινε πρώτη είδηση παγκοσμίως
για τις νέες αγορές νεόκτιστων ή πλοίων από δεύτερο χέρι, για το πρώτο
οκτάμηνο του 2013. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, την παγκόσμια αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι «μονοπώλησαν» Έλληνες εφοπλιστές,
στα χέρια των οποίων κατέληξε το 28% όλων των σκαφών που πουλήθηκαν.
Πιο συγκεκριμένα, 300 πλοία σε σύνολο 1.069 αγοράστηκαν από Έλληνες
εφοπλιστές αντί 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η οικονομική ευημερία των πλοιοκτητών όμως δεν φτάνει ποτέ μέχρι τους ναυτικούς, καθημερινότητα των οποίων έχει γίνει η ανασφάλεια.
«Στα πληρώματα αυτή τη στιγμή βασιλεύει ο φόβος της ανασφάλειας και της
απόλυσης και κανείς δεν καταγγέλλει επισήμως τις μισθολογικές
παραβιάσεις εταιρειών στα λιμεναρχεία» τονίζει ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο κ. Χαλάς προσθέτει ότι ενώ «έχει
παραδοθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κατάλογος με τα
προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ναυτικοί δεν έχει γίνει καμία
συζήτηση μέχρι σήμερα για το θέμα της ανεργίας και το πώς μπορούν να
προστατευθούν οι Έλληνες ναυτικοί».
Αντιθέτως, οι πόρτες του υπουργείου είναι πάντα ανοικτές για τους εφοπλιστές. «Αυτό που θέλουν κυβέρνηση και πλοιοκτησία είναι να υποβαθμίσουν τον Έλληνα ναυτικό
με ότι αυτό συνεπάγεται» τονίζει ο Νίκος Χαλάς και εκφράζει την
απογοήτευσή για το γεγονός ότι «όλοι οι αγώνες που έγιναν για να
παίρνουν κάποιοι ναυτικοί μια αξιοπρεπή σύνταξη, χάθηκαν στη λαίλαπα των
μνημονίων».
Όσο για την άρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτικών, που εισηγήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στον πρωθυπουργό, πρόκειται για την επανόρθωση ενός απαράδεκτου μέτρου, που βρισκόταν σε ισχύ από τις 6 Φεβρουαρίου του 2013.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ χαρακτήρισε
την κίνηση του υπουργού Ναυτιλίας «σωστή», σημείωσε όμως ότι το «θέμα
της πολιτικής επιστράτευσης το έχουμε ξεπεράσει και δεν είναι αυτό που
θα σταματήσει μια κινητοποίηση».
«Τέτοιου είδους κινήσεις, με την έννοια ότι είμαστε σε ένα ελεύθερο κράτος δεν θα έπρεπε να γίνονται», προσέθεσε.
Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε να συμμετάσχει στην απεργία της ΓΣΕΕ με 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 6 Νοεμβρίου.
Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της έχει υπογραμμίσει, ότι η 24ωρη απεργία των
ναυτικών, στις 6 Νοεμβρίου, δεν είναι μία τυχαία διαμαρτυρία αλλά κινητοποίηση επιβίωσης και αντίστασης.
«Οι Έλληνες ναυτεργάτες πρώτοι από όλους
έχουν νοιώσει στο "πετσί" τους τη μάστιγα της ανεργίας, τις συνεχείς
απολύσεις, τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, τη μη
πληρωμή των δεδουλευμένων τους στον χώρο της ακτοπλοΐας και την
απεμπόληση των κοινωνικοασφαλιστικών τους δικαιωμάτων» τονίζει σε
ανακοίνωσή της.