ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Σχόλιο Προέδρου Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ, Γιώργου Δριβάκου...

"Πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσουμε να λύνουμε θέματα"
Αναδημοσίευση: www.hcg.gr
http://www.neaplefsi.gr
αναδημοσίευση

Σημεία Συνέντευξης Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο Ρ/Σ του ALPHA,  στο δημοσιογράφο Σπύρο Χαριτάτο στις 30/10/2013
Σχετικά με δήλωση του ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτη, σε εκπομπή του ALPHA,  αναφορικά με τη μεγάλη δυσκολία  συντήρησης  του εξοπλισμού και των  μηχανοκίνητων μέσων  του  Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.


   ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Καθόλου «ελαφρά την καρδία» δεν το έλεγα. Απλώς πρέπει να λέμε στον κόσμο την αλήθεια. Να λέμε την αλήθεια για το ποια είναι η κατάσταση και ποιες είναι οι δυνατότητες που έχουμε. Γιατί, όταν  τα σκάφη μας είναι συντηρημένα  πλημμελώς,  γιατί -τo έχω βιώσει- όταν  εγώ  έβγαινα περιπολία με σκάφη και βαρούσαν τα αλάρμ των μηχανών και κόβαμε στροφές  γιατί δεν μπορούσαν οι μηχανές να αντέξουν, γιατί έχουν εξαντλήσει το χρόνο ζωής τους και δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να τις αντικαταστήσουμε. Σας επισημαίνω ότι ο προϋπολογισμός τον οποίο έχουμε  για εξοπλισμούς για το 2014 -2015 - 2016  & 2017  είναι μηδέν «0» ευρώ και για αυτό αισθάνομαι ότι κάτι πρέπει να κάνω. Γι’ αυτό προσπαθώ  να αξιοποιήσω όσο περισσότερο γίνεται Ευρωπαϊκά κονδύλια, να αξιοποιήσω όσο περισσότερο γίνεται ιδιωτικές προσφορές και συγχρόνως, να παρακινήσω κάποιους να συνεισφέρουν. Και να σας πω μόνο ότι αποτέλεσμα της εκπομπής που κάναμε με τον Αντώνη Σρόϊτερ, ήταν την επόμενη μέρα να δεχθώ τηλέφωνα και επιστολές  από διαφόρους ανθρώπους ανά την Ελλάδα,  οι οποίοι είπαν ότι: «ξέρετε είμαι διατεθειμένος να συντηρήσω ένα σκάφος».

Σχετικά με το αν το Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. «ζουν» κατ’ αποκλειστικότητα και υποστηρίζονται από  τον Έλληνα πολίτη μικρό ή μεγάλο επιχειρηματία ή παράγοντα.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Εγώ θα σας πω ότι υποστηρίζονται από την ελληνική κοινωνία. Γιατί αυτό το οποίο έχω δει σε όλα τα νησιά να συμβαίνει είναι, ότι η τοπική κοινωνία  πληρώνει για την επισκευή του σκάφους κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολλές φορές η τοπική κοινωνία, οι χρήστες των Υπηρεσιών μας, είναι αυτοί οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να πάρουμε πετρέλαια. Δεν σας λέω ότι  όλο το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. λειτουργεί βάση δωρεών, για το όνομα του Θεού, έχουμε ένα προϋπολογισμό. Απλώς, σκεφτείτε ότι εξαντλήθηκε ο προϋπολογισμός  που είχαμε για  τα καύσιμα  τον  Μάιο και έχουμε ζητήσει έξτρα χρηματοδότηση. Αυτό συνέβη διότι φέτος έχουμε αύξηση του φαινομένου των παράνομων μεταναστευτικών ροών  στο Αιγαίο και έτσι έχουν διπλασιαστεί οι ώρες χρήσεις των σκαφών μας. Όταν έγινε ο φράχτης στον Έβρο, όλη η ροή και η πίεση της λαθρομετανάστευσης μετακινήθηκε στο  Αιγαίο.  Για παράδειγμα ένα πλωτό μέσο στη Μυτιλήνη το 2011,  διήνυσε 6.000 μίλια, το 2012 διήνυσε 12.000 μίλια και για το πρώτο μόνο 6μηνο του  2013 έχει ήδη, διανύσει 13.000 μίλια.  Υπάρχει όπως καταλαβαίνετε μια γεωμετρική πρόοδος.  Βέβαια είναι στα όριά τους. Εγώ αισθάνομαι υπόχρεος  σε κάθε ευκαιρία να λέω ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται  βάση της αυτοθυσίας  των ανδρών και των γυναικών του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. Τα παιδιά που υπηρετούν στα πλωτά μέσα, όλοι αυτοί οι 2.000 άνθρωποι που υπηρετούν  στην παραμεθόριο και κάνουν μια τεράστια  επιχείρηση και δουλεύουν ατελείωτες ώρες και σε πολλούς χρωστάμε τα πλεύσιμα- υπερωρίες, το κάνουν με αυτοθυσία.

Σχόλιο Προέδρου Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ, Γιώργου Δριβάκου: Η αναγνώριση των προβλημάτων είναι το ήμισυ της λύσης τους. Η μισή λύση όμως δεν είναι ποτέ λύση. Από την αρχή ο κ. Υπουργός δείχνει να αντιλαμβάνεται πλήρως την πραγματικότητα που επικρατεί στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τα στελέχη του. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να αρχίσουμε να λύνουμε θέματα.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον την συνέχεια.