Με ωμό και ξεκάθαρο τρόπο, ο κ. Παναγιώτης Παπαδόδημας δήλωσε ότι η Attica Group, στην οποία είναι στέλεχος, δε θέλει να έχει το επόμενο διάστημα απέναντί της τη ΝΕΛ σε διαγωνισμούς για άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές που επίκειται να γίνουν.
Στη δήλωση αυτή περικλείεται όλη η ουσία της παρέμβασης που έγινε από την Attica Group κατά της συμφωνίας εξυγίανσης που παρουσίασε η ΝΕΛ στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης. Χθες ολοκληρώθηκε η εξέταση των μαρτύρων και αναμένεται η έκδοση της απόφασης.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι η θυγατρική τής ΝΕΛ, C-Link Ferries, είναι πολύ κοντά στο να πάρει μια άγονη γραμμή των Δωδεκανήσων με πολύ μεγάλο τζίρο, που μέχρι σήμερα εκμεταλλευόταν η Blue Star Ferries (που ανήκει κατά 100% στην Attica Group). Αν κερδίσει αυτήν τη γραμμή η ΝΕΛ, η απώλεια σε τζίρο για την Attica Group θα ξεπεράσει τα 16 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το ενδιαφέρον τής Attica Group δεν αφορά γενικά στη λειτουργία του ανταγωνισμού στην ακτοπλοϊκή αγορά. Υπάρχουν συγκεκριμένα, άμεσα δικά της συμφέροντα, που διακυβεύονται σε περίπτωση που η ΝΕΛ καταφέρει να απαλλαγεί από το βάρος των χρεών της.
Κατά την έναρξη της χθεσινής διαδικασίας παραιτήθηκε από την παρέμβαση που έκανε, το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, δηλώνοντας ότι καλύφθηκαν οι απαιτήσεις που είχε. Επίσης πολύ σημαντική ήταν η απουσία του συνηγόρου του Δημοσίου. Έτσι η ΝΕΛ χθες είχε απέναντί της την Attica Group, τη Sea Hoc, τη Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου και τα «Ναυπηγεία Σαλαμίνας».
Ο νομικός σύμβουλος της Sea Hoc, Βαγγέλης Γκιγκιλίνης, που σήκωσε το κύριο βάρος της αντιπαράθεσης με τη ΝΕΛ, αν και ο πελάτης του διεκδικεί να λάβει μόλις το ένα από τα 170 εκατομμύρια που οφείλει η ΝΕΛ, προσπάθησε να καταδείξει ότι η Millennium Bank με τα ταχύπλοα πλοία που θα πάρει από τη Ναυτιλιακή, δε θα χάσει το 80% των δανείων που έχει δώσει, αλλά πολύ μικρότερο ποσό. Κάτι που αν συμβαίνει, δείχνει ότι η προτεινόμενη συμφωνία επιφυλάσσει άνιση μεταχείριση των πιστωτών. Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας, Ανδρέας Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι υπάρχουν εκτιμήσεις διεθνών οίκων, που δείχνουν ότι η σημερινή αξία των πλοίων της σειράς «Αίολος» δεν ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί τα συγκεκριμένα πλοία έχουν υψηλό λειτουργικό κόστος, λόγω του μεγάλου όγκου των καυσίμων που καταναλώνουν.
Περί σχέσεων
Ένα δεύτερο ζήτημα που έθεσαν οι αντίδικοι της ΝΕΛ, ήταν οι σχέσεις τής Millennium Bank με την off-shore εταιρεία Antelope Shipping Inc., συμφερόντων του προέδρου τής ΝΕΛ, Μιλτιάδη Βάγγερ, προσπαθώντας να αποδείξουν ότι τα κεφάλαια που έχει δανείσει η Antelope Shipping Inc. στη ΝΕΛ στην ουσία είναι κεφάλαια της Millennium Bank. Θεωρούσαν πως τεκμηριώνοντας αυτό τον ισχυρισμό, η αίτηση της ΝΕΛ δε θα μπορούσε να έχει τη σύμφωνη γνώμη τού 60% των πιστωτών, κάτι που αν συνέβαινε, θα οδηγούσε στην απόρριψή της.
Σε άλλο σημείο, ο κ. Γκιγκιλίνης υποστήριξε ότι η θέση τής Millennium Bank ως πιστώτριας τράπεζας είναι εικονική, εννοώντας ότι είναι ο πραγματικός μέτοχος της ΝΕΛ. Και γιατί έχει δώσει δάνεια προς την Antelope Shipping Inc., με τα οποία χρηματοδοτήθηκε η ΝΕΛ, και γιατί έχει ως ενέχυρο την πλειοψηφία των μετοχών τής ΝΕΛ. Η συγκεκριμένη αναφορά προκάλεσε την έντονη και άμεση αντίδραση του συνηγόρου τής Millennium Bank.
Στο τέλος της διαδικασίας, το δικαστήριο αποφάσισε να επεκτείνει και στη C-Link Ferries την προσωρινή διαταγή που είχε εκδώσει για τη ΝΕΛ, μέχρι την έκδοση της οριστικής του απόφασης. Αυτό σημαίνει πως σε βάρος των δύο εταιρειών δεν μπορούν να ληφθούν αναγκαστικά μέτρα. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται μια μικρή νίκη από την πλευρά της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου.