ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Η ομιλία του κ. ΥΠτΠ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ..



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Τρίτη, 01 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομιλία Χρήστου Παπουτσή, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις»

Όσον αφορά στην δημιουργία του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Στην πραγματικότητα έρχεται να ανταποκριθεί σε ένα μεγάλο έλλειμμα πολλών χρόνων, για τη μη θεσμοθέτηση αρμοδιοτήτων για το Λιμενικό Σώμα.
Μέχρι τώρα δεν υπήρχαν αρμοδιότητες.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας, ο κύριος Μανωλάκης, επέμενε σε αυτό και είχε απόλυτο δίκιο.
Δεν υπήρχαν αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος. Το Λιμενικό Σώμα ήταν μέρος του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο όμως επαναλαμβάνω, δεν υφίσταται σήμερα.
Σήμερα είναι προφανές ότι με αυτό το νομοσχέδιο επιχειρούμε πρώτα απ’ όλα να δημιουργήσουμε μια στέρεα νομοθετική βάση, να αντιμετωπίσουμε τις εγγενείς αδυναμίες του παρελθόντος και επιπλέον να δώσουμε συγκεκριμένες αρμοδιότητες στο Λιμενικό Σώμα με το νόμο.

Στα πλαίσια αυτών διασφαλίζεται η αυτοτέλεια του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. σε όλο το φάσμα των επιχειρησιακών, ελεγκτικών, αστυνομικών, διοικητικών, νομοθετικών και οικονομικών ζητημάτων που το αφορούν άμεσα. Οριοθετείται η έκταση και το εύρος των αρμοδιοτήτων του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και, ταυτόχρονα, προσδιορίζεται η διακριτότητα της αποστολής του. Και όλα αυτά μέσα στο πλαίσιο της διακλαδικότητας των Σωμάτων Ασφαλείας της χώρας μας, όπου είναι όχι απλά πολιτική επιδίωξη αλλά και υποχρέωση στο πλαίσιο της συνεργασίας στον τομέα ασφαλείας με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Συνθήκη του Σέγκεν.

Εξειδικεύεται η οργάνωση του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και προσαρμόζεται στα διεθνή πρότυπα προκειμένου να ανταποκριθεί σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα αστυνομικών και ελεγκτικών δράσεων που έχουν στόχο την εξασφάλιση της νομιμότητας και την αποτροπή έκνομων ή άλλου είδους ενεργειών στο χώρο ευθύνης του.

Θέλω να γίνω συγκεκριμένος εδώ με ένα παράδειγμα.
Είναι επιμονή του Πρωθυπουργού, το βλέπετε παντού, σε όλους τους χώρους, όχι μόνο εδώ, να υπάρχει πλήρης διάκριση ανάμεσα σε εκείνους που παίρνουν τις αποφάσεις και σε εκείνους που ελέγχουν τις αποφάσεις.
Ανάμεσα στα όργανα του κράτους τα οποία δημιουργούν το νομοθετικό πλαίσιο και σε εκείνους που το ελέγχουν.
Θα έλεγα ότι είναι και απαίτηση της κοινωνίας μας κάτι τέτοιο. Υπάρχει ένας τομέας κρίσιμος στο πάλαι ποτέ Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σήμερα στο ΥΘΥΝΑΛ. Από εδώ και στο εξής θα προσεγγίζεται με διαφορετικό τρόπο σύμφωνα με αυτή ακριβώς την απαίτηση.
Και πάλι ο κ. Καμμένος είμαι απόλυτα βέβαιος ότι θα αντιληφθεί την ακρίβεια και την ουσία των λόγων.

Επιθεώρηση πλοίων. Το είπε μόνος του. Παγκόσμια πρωτοτυπία. Επιθεώρηση πλοίων: Αρχή η οποία εκδίδει πιστοποιητικά και η ίδια τα ελέγχει. Δεν υπάρχει σε άλλο κράτος του κόσμου. Έχουμε δεχτεί δεκάδες κατηγορίες από τη διεθνή κοινότητα.

Έχει αμφισβητηθεί το κύρος της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Έχει αμφισβητηθεί το κύρος και η αξιοπλοΐα των ελληνικών πλοίων με πολλές επιπτώσεις στον τουρισμό της χώρας μας.


Αυτό τερματίζεται με αυτό το Νόμο.

Γιατί οι ελεγκτικές αρχές παραμένουν εκεί που πρέπει να είναι, στο σώμα δηλαδή του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ οι αρχές που εκδίδουν τα πιστοποιητικά, στην προοπτική τους αμιγώς πολιτικές αρχές, θα παραμείνουν στο ΥΘΥΝΑΛ.
Με ότι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία των νηογνωμόνων στον ελλαδικό αλλά και στον διεθνή χώρο.

Άλλος τομέας για τον οποίο έχουμε δεχτεί τεράστια κριτική και επιθέσεις από τη διεθνή κοινότητα. Πέραν αυτών.
Προσδιορίζεται με το Νομοσχέδιο μας η αποστολή του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο πλαίσιο του νέου ρόλου που του επιφυλάσσει η Ελληνική Πολιτεία.
Γι αυτό το λόγο λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα του χώρου ευθύνης του αλλά και το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που καλείται να προσφέρει στην ελληνική και διεθνή κοινωνία, σε ένα ευρύ φάσμα ευαίσθητων τομέων που σχετίζονται με την πρόληψη αδικημάτων, την εξασφάλιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας, της ασφάλειας, της φύλαξης των θαλασσίων συνόρων καθώς και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.


Υπενθυμίζω εδώ για όσους δεν είναι εξειδικευμένοι με το χώρο, ότι το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. κατά νόμο είναι η μοναδική αρμόδια αρχή για τον έλεγχο της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος στη χώρα μας, με εξαιρετικό εναέριο και θαλάσσιο εξοπλισμό, τον καλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Καθορίζεται επίσης με σαφήνεια ο χαρακτήρας του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ
. και η διάρθρωσή του σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

Προσδιορίζεται η μορφή της υπηρεσιακής κατάστασης του Λιμενικού Σώματος και του προσωπικού του, η οποία λόγω της φύσης των καθηκόντων του και του χαρακτήρα του περιβάλλοντος στο οποίο καλείται να εκτελέσει την αστυνομική του αποστολή, παραμένει στρατιωτική.

Υπάρχει πλήρης εφαρμογή όλων των διατάξεων του ισχύοντος ποινικού και δικονομικού πλέγματος Νόμων και στην Στρατιωτική Δικαιοσύνη.


Οι νομικές συνέπειες των εμπλεκομένων στελεχών του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., σε οποιαδήποτε φάση της ποινικής διαδικάσιας περιορίζονται στο ελάχιστο ,δεδομένου ότι τα στρατιωτικά ποινικά δικαστήρια στην προκειμένη περίπτωση το Ναυτοδικείο, προχωρά στην ταχύτερη απόδοση δικαιοσύνης στο πλαίσιο του στρατιωτικού ποινικού συστήματος.

Συστήνεται λοιπόν το Αρχηγείο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ ως ανώτατη επιτελική Υπηρεσία.
Εξειδικεύεται η οριζόντια και κάθετη δομή του Αρχηγείου κατά Κλάδους και Διευθύνσεις με απώτερο στόχο την αποτελεσματική εκτέλεση της πολυσχιδούς αποστολής του.


Προσοχή κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
, επειδή άκουσα ορισμένους, απολύτως λογικά, να θέτουν το ερώτημα «μα είναι δυνατόν, τα ίδια πράγματα κάνετε με το ΥΘΥΝΑΛ, ίδιες αρμοδιότητες;». δεν είναι ίδιες αρμοδιότητες.
Όχι.
Μπορεί να έχουν την ίδια ονομασία, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος ορισμού, αλλά είναι εντελώς διαφορετικός και απολύτως διακριτός ο ρόλος.

Ο ρόλος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι καθαρά ελεγκτικός.
Ο ρόλος του ΥΘΥΝΑΛ είναι καθαρά πολιτικός.


Παραγωγή πολιτικής, συμμετοχή στα διεθνή φόρα, παρακολούθηση των
δραστηριοτήτων σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο στο ΥΘΥΝΑΛ.
Το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μόνο στον τομέα της ασφάλειας, μόνο στον τομέα του ελέγχου, μόνο στον τομέα της διεθνούς συνεργασίας, πάντοτε στο πεδίο της ασφάλειας, της αντιμετώπισης της τρομοκρατίας, της λαθρομετανάστευσης, της δίωξης των ναρκωτικών και του οργανωμένου εγκλήματος.

Θεσμοθετείται Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων ως όργανο που σχεδιάζει και καθορίζει τις προτεραιότητες του Σώματος αλλά και την υλοποίηση των αναγκών του σε μέσα και προσωπικό, ενώ παράλληλα διαμορφώνει τον τρόπο ανταπόκρισής του στα καθήκοντα που επιτελεί, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κρίσεων.

Για τους μη εξοικειωμένους συναδέλφους στο θέμα, θέλω να υπενθυμίσω ότι στο Λ.Σ. λειτουργεί το Κέντρο Επιχειρήσεων, που πολλές φορές έχουμε ακούσει.
Το Κέντρο Επιχειρήσεων συνλειτουργεί με τις δυνάμεις της Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού.
Και από εκεί το Λ.Σ. αντλεί τη δυνατότητα να λειτουργήσει στην κατά νόμο εξίσου αποκλειστική αρμοδιότητα του Σώματος για τη διαχείριση των επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης στο θαλάσσιο χώρο.
Δεν υπάρχει άλλο Σώμα στην ελληνική επικράτεια που να έχει την αυτή την ευθύνη παρά μόνο το Λ.Σ.

Άκουσα κάποιο συνάδελφο να λέει:
«Μα τι κάνετε;
Δημιουργείτε μία νέα δομή η οποία θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ;» - Βεβαίως θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ, η νέα δομή σε περιόδους κρίσεων, όπου προβλέπεται η ναυτική συνεργασία.

Διότι τότε, το Λ.Σ., σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο είναι αρωγός του Πολεμικού Ναυτικού.

Γιατί είναι συμπληρωματικό μέσο, είναι συμπληρωματικό «όπλο» στο δόγμα της εθνικής ασφάλειας.
Αυτή είναι η αλήθεια.
Και ως εκ τούτου στο πλαίσιο της συνεργασίας των δυνάμεων ασφαλείας της χώρας μας στον τομέα της εθνικής άμυνας, θα συνεργάζεται και θα συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση.

Όπως αντίστροφα, στον τομέα ελέγχου των θαλασσίων συνόρων, είναι το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ που έχει την πρώτη και καθοριστική ευθύνη και το Πολεμικό Ναυτικό συνδράμει σε αυτή την κατεύθυνση.
Τα θαλάσσια σύνορα, το Λιμενικό τα φυλάσσει.
Όπως τα χερσαία σύνορα, η Αστυνομία τα ελέγχει.

Ο στρατός και το πολεμικό ναυτικό συνδράμουν.
Το αντίστροφο γίνεται σε περιόδους κρίσης και εμπόλεμης κατάστασης.

Προβλέπονται οι βαθμοί Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής σε επίπεδο Αξιωματικών και συνδυάζονται με τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας
σε επίπεδο άσκησης εξουσίας.

Για πρώτη φορά θεσμοθετείται, με το Νομοσχέδιο αυτό, η θέση του Επιτελάρχη, ως γενικού συντονιστή όλων των Κλάδων, αντικαθιστώντας την θέση του β΄ Υπαρχηγού, προκειμένου να επιτευχθεί πληρέστερος συντονισμός όλων των Υπηρεσιών, ως κάθετη μορφή διοίκησης, όπως πλέον ισχύει και με το νέο
καθεστώς των Ενόπλων Δυνάμεων και με το καθεστώς που ισχύει στην Ελληνική Αστυνομία. Δημιουργείται ίδιος προϋπολογισμός του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ ως απαραίτητο όργανο για την οικονομικά αυτοτελή και αυτοδύναμη κάλυψη αφενός των πάσης φύσεως αναγκών του προσωπικού του και αφετέρου των υποχρεώσεων που απορρέουν από την αποστολή του.

Παράλληλα, συνιστάται παγία προκαταβολή στο Αρχηγείο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ. προκειμένου να καταστεί δυνατή η κάλυψη εκτάκτων δαπανών άκρως απαραίτητων για την εκπλήρωση των καθηκόντων του Σώματος.
Ρυθμίζονται κατά ενιαίο τρόπο τα ζητήματα της ασφάλισης του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ. καθώς και των προμηθειών του Σώματος.

Και επειδή άκουσα και μία παρατήρηση επ’ αυτού, του συναδέλφου, του κ. Δρίτσα αν δεν κάνω λάθος, για το θέμα των προμηθειών και για το αν θα κάνει κάτι άλλο πέραν των επισκευών.
Μα το Λ.Σ. δεν διαχειρίζεται μόνο σκάφη.
Διαχειρίζεται παντός τύπου πλοία, αεροπλάνα, ελικόπτερα και πάρα πολύ προηγμένης τεχνολογίας χερσαία μέσα, όπως επίσης διαχειρίζεται κέντρα επιχειρήσεων και εξαιρετικά εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας στο θαλάσσιο χώρο. Οι προμήθειες είναι εκ των ουκ άνευ.

Η ανάγκη είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Και για τον λόγο αυτό υποχρεούται το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ για λόγους ευελιξίας και για λόγους ουσιαστικής απόδοσης να έχει τη δική του διεύθυνση για οικονομικά και προμήθειες.

Η επιλογή είναι σαφής.
Δημιουργείται Διεύθυνση Προμηθειών στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ, η οποία θα λειτουργεί με βάση τους κανόνες και τους νόμους του κράτους, όπως λειτουργεί στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων και προμηθειών η Αστυνομία, το Πυροσβεστικό Σώμα, οι ένοπλες δυνάμεις.


Προβλέπεται σειρά εξουσιοδοτικών διατάξεων απαραίτητων για τη μελλοντική ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης, στελέχωσης και εν γένει λειτουργίας των Υπηρεσιών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ. Με τις εξουσιοδοτικές διατάξεις, παρέχεται η δυνατότητα μεταβίβασης και ασκησης πρωτογενών αρμοδιοτήτων σε Περιφερειακά Κλιμάκια του Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής όπως Εποπτες Περιφερειακών Διοικήσεων ,Περιφερειακοί Διοικητές, με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολίτων
οι οποίοι διαμένουν -κυρίως- στην νησιωτική Ελλάδα και αδυνατουν εξ αντικειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους.


Συμπληρώνονται επίσης οι διατάξεις του Οργανισμού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για λόγους νομοτεχνικής αρτιότητας, και εντάσσεται στην οργανωτική του δομή το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, δημιουργώντας για πρώτη φορά την διακλαδικότητα μεταξύ των Σωμάτων που υπάγονται σε αυτό.

Δεν χρειάζεται –για να απαντήσω ταυτόχρονα και στην παρατήρηση του κ. Παυλόπουλου – κοινό αρχηγείο.

Όχι δεν χρειάζεται.
Ο συντονισμός και η συνλειτουργία μπορεί να γίνει άριστα σε πολλά επίπεδα. Είτε στο επίπεδο των αρχηγών, είτε στο επίπεδο των υπαρχηγών, είτε των Επιτελαρχών, σε κάθε περίπτωση όμως πάντοτε και μόνο με αυτή την προϋπόθεση, της παρουσίας και του ελέγχου και της ουσιαστικής παρέμβασης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Αλλά αυτό είναι καθαρά διοικητικό θέμα.
Μπορεί να λυθεί στο επίπεδο των Υπασπιστών των Υπουργών, της πολιτικής ηγεσίας, του Γενικού Γραμματέα, των υφυπουργών.Πολλές οι δυνατότητες διοικητικής διαχείρισης αυτής της νέας δομής, αλλά σε κάθε περίπτωση η ανάγκη της συλλογικής λειτουργίας και των κοινών προσεγγίσεων είναι επιβεβλημένη.


Ήδη χτες το πρωί στην Ακτή Βασιλειάδη, είχαμε μια εξαιρετικής σημασίας συνάντηση, μία σύσκεψη την οποία συγκαλέσαμε υπό την ηγεσία του Υπουργείου, με την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λ.Σ. και της ΕΥΠ και μοναδικό θέμα το θέμα των ημερών:
Αντιμετώπιση των μεταναστευτικών και η επίδραση των εξελίξεων στην Αίγυπτο, την Τυνησία και την Αλγερία στις μεταναστευτικές ροές που αναζητούν πέρασμα από την Ελλάδα και δρόμο για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε τα μέτρα μας.

Και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως στο παρελθόν όπου η κύρια δουλειά του Λ.Σ. ήταν το πώς θα βοηθήσει τον τάδε πλοιοκτήτη που ήταν πιο κοντά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για να δρομολογήσει το πλοίο του και όχι στους μεγάλους σχεδιασμούς που αφορούν στην ασφάλεια στην περιοχή και την εγγύηση της ασφάλειας των πολιτών στη χώρα μας.

Χτες ήταν μια εξαιρετική συνάντηση, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν σε αυτό το επίπεδο και σε αυτό το εύρος.

Οι επισημάνσεις ήταν πάρα πολύ καλές, όπως επίσης και η προετοιμασία μας είναι εξαιρετική. Το ίδιο ισχύει και σε άλλους τομείς και αυτό θα γίνεται.



Με το Νομοσχέδιο επίσης τροποποιούνται διατάξεις των ισχυόντων νόμων
που αφορούν το προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προκειμένου να υπάρξει ορθολογικότερη και δικαιότερη ρύθμιση θεμάτων τα οποία έχουν προκαλέσει δυσλειτουργίες στην εξέλιξη των στελεχών του Σώματος, ιδιαίτερα των χαμηλόβαθμων στελεχών.
Ικανοποιούνται πάγια θεσμικά αιτήματα συνδικαλιστικών οργάνων του ΛΣ, με γνώμονα πάντα την δικαιότερη εξέλιξη, κυρίως των ανθυπασπιστών και των υπαξιωματικών. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις εισφορές του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (Μ.Τ.Ν.)

Προβλέπεται και θεσμοθετείται, σε συμμόρφωση με διεθνείς οδηγίες και κανονισμούς, η παροχή υπηρεσιών ελέγχου αποστολών λήψης και διανομής δορυφορικών σημάτων κινδύνου, από το Λιμενικό Σώμα και την Πολεμική Αεροπορία, μέσω του Κέντρου Ελέγχου Αποστολών λήψης και διανομής δορυφορικών σημάτων κινδύνου με στόχο την υποβοήθηση του έργου έρευνας και διάσωσης και την αναβάθμιση της συνεργασίας των εμπλεκομένων υπηρεσιών και φορέων.

Με την ευκαιρία κ. Πρόεδρε θα ήθελα να προσκαλέσω και εσάς και εκπροσώπους της Επιτροπής να επισκεφτείτε τις εγκαταστάσεις του νέου Αρχηγείου του Λ.Σ. στην Ακτή Βασιλειάδη και να έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε από κοντά την αξιοσύνη των στελεχών του αλλά και τις τεράστιες τεχνολογικές δυνατότητες τις οποίες διαθέτει το Σώμα και σε πολλές περιπτώσεις μας κάνει περήφανους που βρίσκονται σε ελληνικό έδαφος.

Να έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε και τους εκπροσώπους του FRONTEX οι οποίοι εδρεύουν στην Ακτή Βασιλειάδη και επιτελούν ένα σημαντικότατο έργο αυτή τη στιγμή, σηματοδοτώντας μία κεντρική επιλογή της Κυβέρνησης μας να φέρουμε την Ευρώπη στα σύνορα της.

Και θα είναι και μια κίνηση υποστήριξης της πολιτικής μας αυτή την περίοδο ώστε να μπορέσουμε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα, το περιφερειακό γραφείο και η
παρουσία του FRONTEX στον Πειραιά, να μετατραπεί σε μία μόνιμη περιφερειακή βάση του οργανισμού FRONTEX κυρίως αναλαμβάνοντας τη ναυτική διοίκηση και τις ναυτικές αποστολές του FRONTEX στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Θα χαρούμε πάρα πολύ και εγώ και ο συνάδελφος ο κ. Όθωνας όπως και ο Γενικός Γραμματέας ο κ. Χριστόπουλος να υποδεχτούμε εσάς κ. Πρόεδρε και μέλη της Επιτροπής για να σας ενημερώσουμε και εκτενέστερα.

Προβλέπεται η στελέχωση του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ. με Αξιωματικούς ειδικότητας Νομικού.
Με αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων Νομικής.

Μέχρι στιγμής σας υπενθυμίζω ότι για να γίνει κάποιος Αξιωματικός του Λ.Σ. πρέπει να είναι πτυχιούχος Πανεπιστημίου ή Πολυτεχνείου, να δώσει εξετάσεις, να εισαχθεί στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων για να κάνει τα τελευταία δύο χρόνια της Σχολής και στη συνέχεια να κάνει έξι μήνες σε πλοίο για να ορκιστεί Αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος.

Εδώ, λόγω της μεγάλης ανάγκης που έχουμε στην παρούσα φάση, λόγων των αυξημένων ανακριτικών υποχρεώσεων του Λ.Σ. αλλά και των υποχρεώσεων που έχουμε να στηρίξουμε το ΥΘΥΝΑΛ στη μεταβατική φάση σε ορισμένες κρίσιμες Διευθύνσεις, γι’ αυτό το λόγο δημιουργούμε θέσεις Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων Νομικής έτσι ώστε να καλυφτούν θέσεις που μεταφέρονται από άλλους βαθμούς όπου υπάρχει μεγαλος αριθμός κενών οργανικών θέσεων.


Επεκτείνεται η εφαρμογή της διάταξης σχετικού άρθρου, το οποίο έδινε την δυνατότητα να απονέμεται ο βαθμός του Ναυάρχου εν αποστρατεία, σε όλους τους διατελέσαντες Αρχηγούς του Σώματος, για λόγους ίσης και δίκαιης μεταχείρισης αυτών
.

Άκουσα έναν συνάδελφο να λέει «μα αυτό είναι φωτογραφική διάταξη». Δεν είναι φωτογραφική διάταξη
.
Και δεν είναι διάταξη που δημιουργεί κάποιο κόστος.
Είναι μία διάταξη που αποδίδει τιμή σε όλους όσοι διετέλεσαν Αρχηγοί του Λ.Σ. στο παρελθόν δεδομένου ότι ο νόμος άλλαξε επί κυβερνήσεως ΝΔ πριν από
ενάμισι, δύο χρόνια, όπου σωστά απέδωσε τον τίτλο του Ναυάρχου στους αποστρατευόμενους Αρχηγούς, αλλά δεν προέβλεψε νομίζω από λάθος, τους παλαιότερους.
Αποκαθιστούμε αυτό λοιπόν.
Είναι τιμητικός τίτλος.
Μην ακούω λοιπόν φωτογραφική
διάταξη, επειδή αναγνωρίζουμε μια πραγματικότητα για ανθρώπους που πράγματι προσέφεραν στην περίοδο που υπηρέτησαν στην ηγεσία του Λ.Σ.


Για πρώτη φορά οριοθετούνται και κατοχυρώνονται οι θέσεις των Αξιωματικών Ιατρών του ΛΣ σε όλο το φασμα των Υγειονομικών Υπηρεσιών, καθώς και όλου του υπολοίπου υπηρετούντος στρατιωτικού προσωπικού του ΛΣ.

Επίσης για πρώτη φορά προβλέπεται και επάνδρωση των Υπηρεσιών αυτών με νοσηλευτικό προσωπικό.Ρυθμίζεται επίσης το θέμα το οποίο απασχόλησε ορισμένους συνάδελφους, με ποιον τρόπο θα ενισχύεται το ΥΘΥΝΑΛ.

Ρυθμίζονται λοιπόν τα θέματα τα αφορούν στην προσωρινή απόσπαση του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ. σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
καθώς και η σταδιακή αποχώρησή του εντός διετίας από της θέσεως σε ισχύ του νόμου.


Σας ανέφερα και πριν ότι η διαδικασία πολιτικοποίησης του ΥΘΥΝΑΛ είναι
άμεσα συναρτώμενη, έχει άμεση σχέση με τις δημοσιονομικές δυνατότητες του κράτους και τις δυνατότητες που υπάρχουν για την πρόσληψη προσωπικού στα επόμενα χρόνια. Γι’ αυτό το λόγο η ρύθμιση είναι τέτοιου είδους, δίνοντας τη δυνατότητα για δύο χρόνια για να υπάρχει πλήρης κάλυψη αλλά εάν χρειαστεί να μπορέσουμε να επανέλθουμε για να διευρύνουμε αυτή τη δυνατότητα.


Τέλος, με τις ρυθμίσεις του νόμου αυτού, αξιοποιούνται υφιστάμενες υποδομές, όλα τα μέσα και πόροι, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού, έτσι ώστε να μη προκληθούν πρόσθετες δαπάνες σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Με δύο λόγια κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
αυτό το Νομοσχέδιο φέρνει στη Βουλή μια μεγάλη μεταρρύθμιση.

Μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις, αλλά η ουσία είναι μία.
Ότι η μεταρρύθμιση είναι ενώπιον της Βουλής και έχει μηδενικό δημοσιονομικό κόστος. Ταυτόχρονα όμως φέρνει μια πολύ μεγάλη δυναμική.
Μία νέα δυναμική για ένα Σώμα που το με την πρωτοβουλία του Ελευθέριου Βενιζέλου στην αρχή, και σήμερα του Γιώργου Παπανδρέου, έρχεται να αποτελέσει έναν ισχυρό πυλώνα του νέου δόγματος εσωτερικής ασφάλειας της χώρας, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ενίσχυση του κύρους της Ελλάδας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σας ευχαριστώ