Το χατίρι στους εφοπλιστές έκανε χθες ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης μειώνοντας στο ελάχιστο το τέλος ανά επιβάτη των ξένων κρουαζιεροπλοίων που θα…αλωνίζουν στο Αιγαίο.
Ο τουρίστας που θα έρχεται στον Πειραιά με υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοιο και χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς, θα καταβάλει μόνο 3,95 ευρώ στο ελληνικό κράτος, ενώ ο Έλληνας επιβάτης που ταξιδεύει ακόμα και στο πλησιέστερο νησί από τον Πειραιά, την Αίγινα πληρώνει πολλαπλάσια λιμενικά τέλη!
Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων έκανε δεκτό το αίτημα των εκπροσώπων ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων να μειώσει το ύψος του ειδικού τέλους που θα επιβαρύνει το εισιτήριο κάθε επιβάτη, και θα καταβάλλεται υπέρ του Κλάδου Ανεργίας-Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ). Αν και επί υπουργίας Λούκας Κατσέλη είχε διαρρεύσει πως το τέλος θα φτάνει τα 7 ευρώ, ο Γιάννης Διαμαντίδης το περιόρισε στα 3,95 ευρώ μετά τις δηλώσεις εκπροσώπων ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων ότι δεν τους «συμφέρει».
Με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε χθες ο κ. Διαμαντίδης, εκτός από το τέλος που θα φτάνει στα μόλις 3,95 ευρώ ανά τουρίστα, αποφάσισε και άλλα χαριστικά μέτρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς που θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά.
Ειδικότερα:
-Το ειδικό τέλος των 3,95 ευρώ θα μειώνεται κατά 20% εφόσον στο κρουαζιερόπλοιο το 1% της οργανικής σύνθεσης θα είναι Έλληνες ναυτικοί.
-Το ειδικό τέλος θα μειώνεται περαιτέρω κατά 7% ανά ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνει η κρουαζιέρα με αφετηρία τον Πειραιά. Έτσι αν το κρουαζιερόπλοιο προσεγγίζει σε πέντε ελληνικά νησιά, τότε το τέλος θα μειώνεται επιπλέον κατά 35%...
Η μείωση που προκύπτει με τη χρήση του δικαιώματος περί απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών, υπολογίζεται επί του ποσού της αρχικής εισφοράς, ενώ η αντίστοιχη μείωση που προκύπτει με τη χρήση του δικαιώματος των προσεγγίσεων ανά ελληνικό λιμάνι υπολογίζεται επί του μειωμένου ποσού, με όποιον τρόπο και αν αυτό προκύπτει.
Το τελικό όφελος από την άρση του καμποτάζ και τη ναυτολόγηση ξένων αντί για Έλληνες ναυτικούς θα είναι πολύ μικρότερο από ότι είχαν …διαφημίσει τα κυβερνητικά στελέχη πριν την ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ στις κρουαζιέρες.
Εξηγούμαστε. Για παράδειγμα, ένα υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοιο με 3.000 τουρίστες και πλήρωμα 1.000 ναυτικούς, θα πληρώνει ειδικό τέλος ανά ταξίδι 11.850 ευρώ (3,95 χ 3.000).
Αν από τους χίλιους ναυτικούς οι δέκα είναι Έλληνες, τότε το τέλος μειώνεται από 3,95 ευρώ σε 3,16 ευρώ. Για το ίδιο ταξίδι το ποσό που θα καταβάλουν οι 3.000 τουρίστες μειώνεται σε 9.480 ευρώ.
Αν τώρα το κρουαζιερόπλοιο προσεγγίσει σε τρία λιμάνια, τότε το μειωμένο τέλος ανά επιβάτη θα πέσει κατά 21% (3χ7) και θα φτάσει 2,49 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση το κράτος θα κερδίσει από τους 3.000 τουρίστες μόλις 7.470 ευρώ!
Αν υπολογίσει κανείς ότι τα κρουαζιερόπλοια πραγματοποιούν εβδομαδιαίες κρουαζιέρες, το μηνιαίο όφελος (7.470χ4 εβδομάδες) θα φτάνει τα 29.880 ευρώ.
Δηλαδή κατά μέσο όρο μόλις 30 χιλιάδες ευρώ θα δοθούν το μήνα ανά κρουαζιερόπλοιο στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Ανεργίας Ναυτικών ώστε να επιδοτηθούν οι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες ναυτικοί που θα μπορούσαν να απασχολούνται ανά κρουαζιερόπλοιο αλλά θα μείνουν στο δρόμο γιατί οι πολυεθνικές προτιμούν τα χαμηλόμισθα αλλοδαπά πληρώματα…
Όμως οι 30.000 ευρώ δεν είναι τίποτα αν αναλογιστεί κανείς τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπανά ο κρατικός προϋπολογισμός για το ΝΑΤ και τα επιδόματα των ναυτικών…
Για τα 30 χιλιάρικα, το κράτος θα χάσει πολλαπλάσια από τις ασφαλιστικές εισφορές που θα έδιναν οι εφοπλιστές για να απασχολούν Έλληνες ναυτικούς…
Μόνο σε ένα κρουαζιερόπλοιο θα μπορούσαν να δουλεύουν μέχρι και χίλιοι Έλληνες ναυτικοί, αλλά με το νόμο περί άρσης του καμποτάζ, απεμπολείται αυτό το δικαίωμα από την ελληνική κυβέρνηση…
Σε δηλώσεις του προς μερίδα του Τύπου και όχι όλους τους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης προσπάθησε να ωραιοποιήσει την εικόνα υποστηρίζοντας ότι οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων θα απασχολήσουν Έλληνες ναυτικούς.
Αποκρύβει, βέβαια, πως για μερικές χιλιάδες ευρώ οι πολυεθνικές δεν θα διακινδυνεύσουν να προσλάβουν Έλληνες ναυτικούς καθώς θα πρέπει να πληρώνουν τις εισφορές στο ΝΑΤ…
ο κ. Διαμαντίδης ήθελε να αποφύγει και άλλες δύσκολες ερωτήσεις όπως για παράδειγμα το τι θα κερδίσει το Δημόσιο και τι θα χάσει από την ανεργία των Ελλήνων ναυτικών…
Βασίλης Τζήμτσος
ΥΓ Αναδημοσίευση από την "Αυριανή" είναι το κομμάτι. Δεν είναι απλά οι απόψεις μου για την άρση του καμποτάζ. Είναι το ρεπορτάζ μου. Ο νοών νοείτο...
ΥΓ2 Αν ο Υπουργός μπορεί να απαντήσει στα ερωτήματα που θέτω, ας παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου για την Υπουργική του Απόφαση-δώρο στις πολυεθνικές και να μην κρύβεται πίσω από "στημένες" τηλεοπτικές δηλώσεις στις οποίες ωραιοποιεί την κατάσταση ή στις ... επιλεκτικές διαρροές όπου δεν υπάρχει αντίλογος...
ΑΣ ΜΕ ΠΕΙΣΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ!
Ο τουρίστας που θα έρχεται στον Πειραιά με υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοιο και χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς, θα καταβάλει μόνο 3,95 ευρώ στο ελληνικό κράτος, ενώ ο Έλληνας επιβάτης που ταξιδεύει ακόμα και στο πλησιέστερο νησί από τον Πειραιά, την Αίγινα πληρώνει πολλαπλάσια λιμενικά τέλη!
Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων έκανε δεκτό το αίτημα των εκπροσώπων ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων να μειώσει το ύψος του ειδικού τέλους που θα επιβαρύνει το εισιτήριο κάθε επιβάτη, και θα καταβάλλεται υπέρ του Κλάδου Ανεργίας-Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ). Αν και επί υπουργίας Λούκας Κατσέλη είχε διαρρεύσει πως το τέλος θα φτάνει τα 7 ευρώ, ο Γιάννης Διαμαντίδης το περιόρισε στα 3,95 ευρώ μετά τις δηλώσεις εκπροσώπων ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων ότι δεν τους «συμφέρει».
Με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε χθες ο κ. Διαμαντίδης, εκτός από το τέλος που θα φτάνει στα μόλις 3,95 ευρώ ανά τουρίστα, αποφάσισε και άλλα χαριστικά μέτρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς που θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά.
Ειδικότερα:
-Το ειδικό τέλος των 3,95 ευρώ θα μειώνεται κατά 20% εφόσον στο κρουαζιερόπλοιο το 1% της οργανικής σύνθεσης θα είναι Έλληνες ναυτικοί.
-Το ειδικό τέλος θα μειώνεται περαιτέρω κατά 7% ανά ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνει η κρουαζιέρα με αφετηρία τον Πειραιά. Έτσι αν το κρουαζιερόπλοιο προσεγγίζει σε πέντε ελληνικά νησιά, τότε το τέλος θα μειώνεται επιπλέον κατά 35%...
Η μείωση που προκύπτει με τη χρήση του δικαιώματος περί απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών, υπολογίζεται επί του ποσού της αρχικής εισφοράς, ενώ η αντίστοιχη μείωση που προκύπτει με τη χρήση του δικαιώματος των προσεγγίσεων ανά ελληνικό λιμάνι υπολογίζεται επί του μειωμένου ποσού, με όποιον τρόπο και αν αυτό προκύπτει.
Το τελικό όφελος από την άρση του καμποτάζ και τη ναυτολόγηση ξένων αντί για Έλληνες ναυτικούς θα είναι πολύ μικρότερο από ότι είχαν …διαφημίσει τα κυβερνητικά στελέχη πριν την ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ στις κρουαζιέρες.
Εξηγούμαστε. Για παράδειγμα, ένα υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοιο με 3.000 τουρίστες και πλήρωμα 1.000 ναυτικούς, θα πληρώνει ειδικό τέλος ανά ταξίδι 11.850 ευρώ (3,95 χ 3.000).
Αν από τους χίλιους ναυτικούς οι δέκα είναι Έλληνες, τότε το τέλος μειώνεται από 3,95 ευρώ σε 3,16 ευρώ. Για το ίδιο ταξίδι το ποσό που θα καταβάλουν οι 3.000 τουρίστες μειώνεται σε 9.480 ευρώ.
Αν τώρα το κρουαζιερόπλοιο προσεγγίσει σε τρία λιμάνια, τότε το μειωμένο τέλος ανά επιβάτη θα πέσει κατά 21% (3χ7) και θα φτάσει 2,49 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση το κράτος θα κερδίσει από τους 3.000 τουρίστες μόλις 7.470 ευρώ!
Αν υπολογίσει κανείς ότι τα κρουαζιερόπλοια πραγματοποιούν εβδομαδιαίες κρουαζιέρες, το μηνιαίο όφελος (7.470χ4 εβδομάδες) θα φτάνει τα 29.880 ευρώ.
Δηλαδή κατά μέσο όρο μόλις 30 χιλιάδες ευρώ θα δοθούν το μήνα ανά κρουαζιερόπλοιο στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Ανεργίας Ναυτικών ώστε να επιδοτηθούν οι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες ναυτικοί που θα μπορούσαν να απασχολούνται ανά κρουαζιερόπλοιο αλλά θα μείνουν στο δρόμο γιατί οι πολυεθνικές προτιμούν τα χαμηλόμισθα αλλοδαπά πληρώματα…
Όμως οι 30.000 ευρώ δεν είναι τίποτα αν αναλογιστεί κανείς τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπανά ο κρατικός προϋπολογισμός για το ΝΑΤ και τα επιδόματα των ναυτικών…
Για τα 30 χιλιάρικα, το κράτος θα χάσει πολλαπλάσια από τις ασφαλιστικές εισφορές που θα έδιναν οι εφοπλιστές για να απασχολούν Έλληνες ναυτικούς…
Μόνο σε ένα κρουαζιερόπλοιο θα μπορούσαν να δουλεύουν μέχρι και χίλιοι Έλληνες ναυτικοί, αλλά με το νόμο περί άρσης του καμποτάζ, απεμπολείται αυτό το δικαίωμα από την ελληνική κυβέρνηση…
Σε δηλώσεις του προς μερίδα του Τύπου και όχι όλους τους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης προσπάθησε να ωραιοποιήσει την εικόνα υποστηρίζοντας ότι οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων θα απασχολήσουν Έλληνες ναυτικούς.
Αποκρύβει, βέβαια, πως για μερικές χιλιάδες ευρώ οι πολυεθνικές δεν θα διακινδυνεύσουν να προσλάβουν Έλληνες ναυτικούς καθώς θα πρέπει να πληρώνουν τις εισφορές στο ΝΑΤ…
ο κ. Διαμαντίδης ήθελε να αποφύγει και άλλες δύσκολες ερωτήσεις όπως για παράδειγμα το τι θα κερδίσει το Δημόσιο και τι θα χάσει από την ανεργία των Ελλήνων ναυτικών…
Βασίλης Τζήμτσος
ΥΓ Αναδημοσίευση από την "Αυριανή" είναι το κομμάτι. Δεν είναι απλά οι απόψεις μου για την άρση του καμποτάζ. Είναι το ρεπορτάζ μου. Ο νοών νοείτο...
ΥΓ2 Αν ο Υπουργός μπορεί να απαντήσει στα ερωτήματα που θέτω, ας παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου για την Υπουργική του Απόφαση-δώρο στις πολυεθνικές και να μην κρύβεται πίσω από "στημένες" τηλεοπτικές δηλώσεις στις οποίες ωραιοποιεί την κατάσταση ή στις ... επιλεκτικές διαρροές όπου δεν υπάρχει αντίλογος...
ΑΣ ΜΕ ΠΕΙΣΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ!