ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Καμποτάζ: Καθορίστηκαν τέλη και κίνητρα για την ελληνική κρουαζιέρα


Τι περιλαμβάνει η απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων

Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ


Στα 3,95 ευρώ ανά επιβάτη καθορίστηκε το ειδικό τέλος για τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια, που θα αποφασίσουν να πραγματοποιούν κρουαζιέρες με βάση τα ελληνικά λιμάνια.
Ειδικότερα, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης
, υπέγραψε την υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του ύψους της εισφοράς που προέβλεπε ο νόμος για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, με τον τίτλο «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα».
Οπως δήλωσε ο υπουργός, «υπέγραψα την απόφαση όπως προβλέπεται από το νόμο και τη σύμβαση για τον καθορισμό του τέλους και των κινήτρων για την κρουαζιέρα. Θεωρώ ότι, από σήμερα, ξεκινάει μία νέα ημέρα για την κρουαζιέρα, για την πατρίδα μας.

Η απόφαση αυτή δίνει κίνητρα στις εταιρείες για να πιάνουν περισσότερα ελληνικά λιμάνια τα κρουαζιερόπλοια, δίνει κίνητρα για να προσλάβουν Ελληνες ναυτικούς, δίνει κίνητρα για να μπορέσει να αναπτυχθεί η χώρα μας, να αναπτυχθούν τα λιμάνια μας.
Οι πληροφορίες που έχω είναι ότι έγινε δεκτή με πολύ ενθουσιασμό από τις εταιρείες και θεωρώ ότι από σήμερα ξεκινά -ανατέλλει θα έλεγα- μια νέα περίοδος για την κρουαζιέρα από το 2011 και η οποία θα κορυφωθεί το 2012».
Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεγιστοποιήσει τα έσοδα από τη βιομηχανία κρουαζιέρας για τη χώρα μας.
Οι ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται στην πρώτη θέση προτίμησης των επισκεπτών στη ολόκληρη την Ευρώπη μαζί με την Ιταλία, με μερίδιο αγορά 21% το 2009. Μόνο που η Ιταλία είχε έσοδα από τη βιομηχανία κρουαζιέρας 4,3 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των ναυπηγήσεων, ενώ η Ελλάδα είχε μόλις 598 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του European Cruise Council. Και αυτό γιατί ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών περνάει τράνσιτ, σε αντίθεση με τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ισπανίας, που οι εταιρείες τα χρησιμοποιούν ως βάσεις κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχει κάνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τα οφέλη από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα είναι δυνατόν να ξεπεράσουν 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Ποια είναι τα κίνητρα

Συγκεκριμένα, η απόφαση προβλέπει ότι:

* το ποσό της εισφοράς ορίζεται, ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι, στο ποσό των ευρώ τριών και ενενήντα πέντε λεπτών (3,95 ευρώ),

* το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά ποσοστό 20%, υπό τη ρητή προϋπόθεση ότι η εταιρεία απασχολεί Ελληνες ναυτικούς, σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος,

* το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά ποσοστό 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, ρητά εξαιρουμένου του αφετηρίου, κατά τη διάρκεια του ίδιου περιηγητικού πλου, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας,

* η μείωση που προκύπτει, με τη χρήση του δικαιώματος της περιπτώσεως β' του παρόντος άρθρου, υπολογίζεται επί του ποσού της αρχικής εισφοράς, ενώ η αντίστοιχη μείωση που προκύπτει με τη χρήση του δικαιώματος της περιπτώσεως γ' υπολογίζεται, έκαστη φορά, επί του μειωμένου ποσού, με όποιον τρόπο και αν αυτό προκύπτει.

Η τελική σύμβαση
Αναφορικά με την τελική κατάρτιση του κειμένου της σύμβασης που θα υπογράφουν οι εταιρείες με το ελληνικό Δημόσιο για την εκτέλεση των κρουαζιερών και η οποία θα ακολουθήσει πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα, ο κ. Διαμαντίδης δήλωσε: «Ολα τα θέματα έχουν λυθεί μέσα από τη σύμβαση, την οποία θα την πάρετε μόλις υπογραφεί -αφού πρώτα πάρουμε ΦΕΚ- στην απόφαση για το τέλος και τα άλλα κίνητρα».
Τα θέματα που έχουν θέσει οι εταιρείες είναι η απεμπλοκή τους από τα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας, καθώς και από την υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ των Ελλήνων ναυτικών που θα έχουν στα πληρώματά τους.

Η παγκόσμια αγορά
Σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας:
* Το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται σήμερα από πέντε μεγάλες αλυσίδες εταιρειών παροχής υπηρεσιών στο χώρο της κρουαζιέρας. Σε όλες σχεδόν, ένα σημαντικό μέρος του στόλου τους είναι νηολογημένο υπό σημαίες μη κοινοτικών χωρών.
* Στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων 2010 - 2012, καταγράφεται η ναυπήγηση 26 νέων κρουαζιερόπλοιων μεγάλου μεγέθους, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετήσουν, κυρίως, την κρουαζιέρα προορισμού της Μεσογείου.
* Ο κλάδος της κρουαζιέρας αναπτύσσεται ταχύτερα από τον κλάδο του γενικού τουρισμού, ιδιαίτερα δε η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα, της οποίας ο ετήσιος ρυθμός τα τελευταία χρόνια αγγίζει το 12%.

«Πρωτοτυπία»
Για τον υπεύθυνο του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή Λασιθίου, Γιάννη Πλακιωτάκη, με την προσθήκη και αυτής της υπουργικής απόφασης, «έχουμε πλέον την παγκόσμια πρωτοτυπία».
«Να αντιμετωπίζουμε», συνεχίζει, «με τρεις -αν όχι παραπάνω- διαφορετικούς τρόπους την κρουαζιέρα, ενώ παράλληλα έχουμε την ψευδαίσθηση ότι θα πετύχει η επιλογή μας».

Πυρετώδεις προετοιμασίες στο λιμάνι του Πειραιά

Παράλληλα, με τις κινήσεις νομοθετικού περιεχομένου που κάνει ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, προκειμένου το 2012 οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας να ανταποκριθούν στο άνοιγμα της χώρας στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, πυρετωδώς προετοιμάζονται και στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο ΟΛΠ [OLPr.AT] αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως λιμάνι βάση κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα εφόσον ευοδωθούν οι προσδοκίες της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Γιώργο Ανωμερίτη, ο οποίος ήταν και πρόεδρος της Επιτροπής που προώθησε το νόμο για την άρση του καμποτάζ, επισημαίνει ότι ο ΟΛΠ θα προχωρήσει σε πλήρη αναβάθμιση παρεχόμενων υπηρεσιών κατά το 2011, όπως:α) την ανακαίνιση των χώρων υποδοχής του σταθμού επιβατών I και παροχή πρόσθετων υπηρεσιών,
β) τη λειτουργία, τον Ιούνιο 2011, του νέου σταθμού επιβατών II στην Ακτή Θεμιστοκλέους (Κανέλλου),
γ) την έναρξη των έργων επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας για 6 νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς (350 μ.),
δ) τη λειτουργία νέου σταθμού επιβατών ΙΙΙ με παραχώρηση στην περιοχή Παγόδα,
ε) τη λειτουργία ελικοδρομίου,
στ) την κατασκευή δύο νέων σταθμών επιβατών στους νέους προβλήτες του νότιου λιμένα με συμβάσεις παραχώρησης σε εταιρίες κρουαζιέρας,
ζ) την προμήθεια νέων λεωφορείων διακίνησης και, τέλος,
η) την πλήρη αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης και ασφάλειας επιβατών.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
"ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"