ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Απρόσμενη η απόφαση της ΑΝΕΚ...


EMPROSNET - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Γράφει: Μανάβης Νίκος


05/11/2010

Εκδόθηκε επίσημο Δελτίο Τύπου του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας που επιβεβαιώνει ότι το «Λισσός» βγαίνει για δύο μήνες από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, με την αιτιολογία της ετήσιας ακινησίας του. Πρόκειται για το επίσημο Δελτίο Τύπου που ανακοινώνει τα αποτελέσματα των αποφάσεων του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Σε αυτό αναφέρεται πως το πλοίο θα αποδρομολογηθεί από τις 15 Νοεμβρίου 2010 μέχρι τις 13 Ιανουαρίου 2011.

Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερησίας διάταξης στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), όπου και έγινε ομόφωνα δεκτό το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΑΝΕΚ.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το αίτημα κατατέθηκε στο ξεκίνημα της συνεδρίασης.

Έως την περασμένη Παρασκευή, πάντως, ούτε ο κεντρικός πράκτορας της εταιρείας στη Μυτιλήνη Ηλίας Πίκουλος ούτε στελέχη της εταιρείας στα Χανιά μπορούσαν να μας ενημερώσουν για το αν θα γίνει αντικατάσταση του «Λισσός» με άλλο πλοίο.
Κάτι που δείχνει ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως το πλοίο δεν πρόκειται να αντικατασταθεί για τους δύο μήνες της ακινησίας του.

Αντικαταστάθηκε

Πριν ένα χρόνο, όταν το πλοίο είχε βγει σε ακινησία, είχε αντικατασταθεί από το «Κρήτη ΙΙ».

Την εκτίμηση, πως δεν πρόκειται να αντικατασταθεί το «Λισσός» για το δίμηνο της ετήσιας ακινησίας του ενισχύει και το ότι στην ιστοσελίδα της εταιρείας δεν μπορεί να γίνει ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίου για τα τέλη του Νοεμβρίου και τις αρχές του Δεκεμβρίου.

Επίσης προσπαθήσαμε να κάνουμε ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίου για δρομολόγιο του πλοίου - μέσω της ιστοσελίδας της ΑΝΕΚ - για τις 22 Ιανουαρίου και διαπιστώσαμε ότι και πάλι δεν μπορεί να γίνει κράτηση.

Ο κ. Πίκουλος θεωρεί πως μετά τις 13 Ιανουαρίου το πλοίο θα επιστρέψει κανονικά στα τακτικά του δρομολόγια και δεν τίθεται θέμα οριστικής αποχώρησής του από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Πάντως, εδώ και πολύ καιρό φημολογούνταν πως, η ΑΝΕΚ θα προχωρήσει σε αναβάθμιση της παρουσίας της στη γραμμή, φέρνοντας άλλο πλοίο στη θέση του «Λισσός», το οποίο θα ήταν μικρότερης ηλικίας και θα ανέπτυσσε μεγαλύτερη ταχύτητα.
Ωστόσο, να παρατηρήσουμε πως θα ήταν εντελώς παράδοξο μια κίνηση που δεν έγινε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, να γίνει στις αρχές τού 2011, σε μια περίοδο που όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους.

Απρόσμενη απόφαση

Η εσπευσμένη απόφαση για δίμηνη αποδρομολόγηση του «Λισσός» ήταν εντελώς απρόσμενη, καθώς η εταιρεία ήταν έτοιμη να ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης των κατοίκων και των επισκεπτών του βορείου Αιγαίου για τις χειμερινές προσφορές στις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες θα απευθύνονταν στο σύνολο του επιβατικού κοινού.

Επιπλέον, προκειμένου η εταιρεία να προσελκύσει το επιβατικό κοινό της Λέσβου, είχε εντάξει στα προϊόντα που χρησιμοποιεί στην κουζίνα της δύο τοπικά σήματα ελαιολάδου.
Μεταξύ των προσφορών που είχε ετοιμάσει η εταιρεία περιλαμβάνονταν:
- εισιτήρια από 19 ευρώ για την οικονομική θέση
- εισιτήρια με 50% έκπτωση σε φοιτητές και για τα αυτοκίνητα που συνοδεύουν
- εισιτήρια με 30% έκπτωση σε συγγενείς φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
- δωρεάν χορήγηση ενός εισιτηρίου σε τετράκλινη καμπίνα για όσους εκδίδουν τρία εισιτήρια

Άλλο ένα στοιχείο που δείχνει πόσο απρόσμενη ήταν η απόφαση της ΑΝΕΚ, είναι πως καμμία από τις ιστοσελίδες που ασχολούνται με ναυτιλιακά θέματα, έως χθες το απόγευμα, δεν είχε κάνει αναφορά στην εσπευσμένη αποδρομολόγηση του πλοίου για την ετήσια επιθεώρησή του
.

Οι παραπάνω προσφορές, όπως και αρκετές άλλες, ήδη περιλαμβάνονταν και σε διαφημιστική καταχώρηση της εταιρείας στην ιστοσελίδα του «Ε».

Το πιθανότερο είναι πως η απόφαση της εταιρείας σχετίζεται με αποφάσεις περιστολής του κόστους λειτουργίας της.