ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Η Attica καλεί για υπογραφή σύμβασης


από naftemporiki.gr

Η «σφήνα» της Attica Group στη σύγκρουση ΕΕΝ - ΠΝΟ δημιουργεί νέα δεδομένα στο επίπεδο των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, αλλά και ευρύτερα στο ακτοπλοϊκό τοπίο, καθώς αποτελεί ένα ακόμη «επεισόδιο» στο σίριαλ του ήδη έντονου επιχειρηματικού ανταγωνισμού που κυριαρχεί στην ακτοπλοΐα.

Η Attica Group, με ανακοίνωσή της, καλεί την ΠΝΟ, η οποία απεργεί σήμερα για τρίτη ημέρα, να υπογράψει μαζί της σύμβαση εργασίας για τα πληρώματα που απασχολεί στα πλοία της ακτοπλοΐας και ξεκαθαρίζει ότι διαφωνεί πλήρως με τη διαπραγματευτική τακτική της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), γιατί «οδηγεί σε αδιέξοδα» και είναι υπεύθυνη για «το κλίμα εργασιακής έντασης που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στην ελληνική ακτοπλοΐα».

Η Attica Group από καιρό έχει εκδηλώσει την αντίθεσή της με την τακτική της ΕΕΝ, γεγονός που εκφράστηκε και με την άμεση καταβολή στο σύνολο των πληρωμάτων της (Αδριατική και ακτοπλοΐα) της αύξησης 2% που συμφώνησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με την ΠΝΟ, στο πλαίσιο της συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πληρώματα των γραμμών της Αδριατικής.

Στην απόφαση αυτή της Attica Group είχε αντιδράσει έντονα η ΕΕΝ. Μόλις προχθές, ο πρόεδρος της, Απόστολος Βεντούρης, έκανε λόγο για «πράξη dumping» και για «κοινωνική πολιτική του κ. Βγενόπουλου με τα λεφτά των μετόχων της και των καταθετών της». Δηλώσεις που προκάλεσαν τη χθεσινή «απάντηση» της Attica Group, η οποία στηρίζει ουσιαστικά τους ναυτικούς στα αιτήματά τους.

Η ΠΝΟ, από την πλευρά της, θα εξετάσει σήμερα στην Εκτελεστική Επιτροπή την πρόταση της Attica Group, ενώ θα αποφασίσει και την περαιτέρω στάση της.

Η ανακοίνωση της Attica:

Με την ανακοίνωσή της, η Attica εκφράζει «την κατηγορηματική της αντίθεση στο κλίμα εργασιακής έντασης που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στην ελληνική ακτοπλοΐα».

«Είναι πάγια θέση μας ότι η διατήρηση αδιέξοδων καταστάσεων πλήττει το σύνολο του κλάδου, εταιρείες, ναυτικούς και νησιώτες», σημειώνει και προσθέτει ότι «άποψή μας είναι πως η υπογραφή ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών και είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή της».
Για την ισότιμη μεταχείριση των πληρωμάτων του Ομίλου και την αποφυγή διακριτικής μεταχείρισης ανάμεσά τους, χορηγήσαμε ήδη και στα πληρώματα των ακτοπλοϊκών μας πλοίων την ίδια αύξηση που συμφωνήθηκε με τη ΣΣΕ για τα πληρώματα της Αδριατικής, ύψους 2%, την οποία θεωρήσαμε δίκαιη και εύλογη, αναφέρει η Attica.

«Η τρέχουσα διαπραγματευτική γραμμή της ΕΕΝ, στην οποία δεν μετέχουμε και δεν μας εκπροσωπεί, μας βρίσκει αντίθετους, καθώς θεωρούμε ότι οδηγεί σε αδιέξοδα. Θεωρώντας την εργασιακή ειρήνη προτεραιότητα, καλούμε την ΠΝΟ στην άμεση υπογραφή συλλογικής σύμβασης με την εταιρεία μας και για τα πληρώματα ακτοπλοΐας που απασχολεί ο Ομιλός μας», καταλήγει στην ανακοίνωσή της.

Ευθύνες στους ναυτικούς

Στο μεταξύ, η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), με επιστολή της προς τους δημάρχους και νομάρχες των νησιωτικών περιοχών, ενημερώνει τις κοινωνίες των τοπικών αυτοδιοικήσεων πρώτου και δεύτερου βαθμού της νησιωτικής Ελλάδος «για την εμμονή των ''εργατοπατέρων'' της ΠΝΟ να πραγματοποιήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για τρία συνεχόμενα εικοσιτετράωρα με αποτέλεσμα ''η νησιωτική Ελλάδα να αποκοπεί από την ηπειρωτική και τα νησιά να παραμείνουν χωρίς συγκοινωνία μεταξύ τους''».
Στην επιστολή, η ΕΕΝ επισημαίνει ότι τα αιτήματά της «αφορούν μείωση του κόστους λειτουργίας των πλοίων, αλλά και του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου επιβάτη, φορτηγού και Ι.Χ. αυτοκινήτου, ώστε οι νησιώτικες κοινωνίες και η επιχειρηματικότητα των νησιών μας να ανασάνουν. Παράλληλα, αγωνιζόμαστε ώστε, μέσω του φτηνότερου εισιτηρίου, να αυξηθεί η κίνηση και να επιτευχθεί η επιβίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».

Ενώ τα αιτήματά μας στοχεύουν στη μείωση του κοστολογίου λειτουργίας των επιβατηγών πλοίων μας με παράλληλη προσπάθεια να γίνει φτηνό το ακτοπλοϊκό εισιτήριο, η ΠΝΟ, υπογραμμίζει η ΕΕΝ, «απροσχημάτιστα, με θράσος και υποκρισία, ζητεί μόνο αυξήσεις μισθών, επιδομάτων και δώρων, στρεφόμενη κατά της συλλογικής προσπάθειας του ελληνικού κράτους, να φύγουμε όλοι από την εθνική οικονομική κρίση και την πτώχευση, κρυπτόμενοι πίσω από τα δήθεν δικαιώματα που τους παρέχει το κλειστό τους επάγγελμα».
Η ΕΕΝ σημειώνει ακόμη ότι, στο παρελθόν, όταν «οι εταιρείες πλοιοκτησίας είχαν χρήματα, υποκύπτοντας στους εκάστοτε εκβιασμούς της ΠΝΟ, χορηγούσαν ικανοποιητικές αυξήσεις». Για το έτος 2010, εν όψει πιθανής πτώχευσης, αδυνατούν οι εταιρείες μας να χορηγήσουν αυξήσεις μισθών, επιδομάτων και δώρων, για να μην επιταχύνουν το χρόνο πτωχεύσεώς των.
Μόνο η αγανάκτηση, η περιφρόνηση και η χλεύη των νησιωτών, των ταξιδιωτών και των τουριστών προς τους επαγγελματίες συνδικαλιστές της ΠΝΟ είναι ικανές να καταδικάσουν την απαράδεκτη προσπάθεια ενθυλάκωσης επιπλέον χρημάτων για την ενίσχυση των ήδη υψηλοτάτων πράγματι καταβαλλομένων αποδοχών τους.
Για «κοινωνική πολιτική του κ. Βγενόπουλου με τα λεφτά των μετόχων και των καταθετών», έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος Βεντούρης.
Οι ναυτικοί απαντούν στις αιτιάσεις Βεντούρη
Για τις αμοιβές των ναυτικών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν., απαντώντας στις αιτιάσεις του κ. Βεντούρη, σημειώνει: «Ατυχώς κάνει σύγκριση μισθοδοσίας του υπαλλήλου που εργάζεται σε ταχυφαγείο στην ξηρά με τον θαλαμηπόλο που εργάζεται στο πλοίο. Για άλλη μια φορά, ξεχνά ότι ο εργαζόμενος στην ξηρά, ύστερα από οκτώ ώρες εργασίας, θα αντικατασταθεί από άλλον υπάλληλο και μετά από άλλον υπάλληλο, δηλαδή 800 ευρώ επί τρία ίσον 2.400 ευρώ, ενώ στο πλοίο ο εργαζόμενος εργάζεται μέχρι και 18 ώρες, λαμβάνει λιγότερα από αυτά που ο Απόστολος Βεντούρης αναφέρει στους ισχυρισμούς του», και προσθέτει:
«Ομιλεί για δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών στα πλοία και για 10 μηνιαίους μισθούς συν δύο μηνών επιδόματα. Δεν μας λέει όμως για τη μεγάλη ανεργία που πλήττει τους ναυτικούς, με αποτέλεσμα στα πλοία να γίνονται ανακυκλώσεις πληρωμάτων με καταμερισμό του χρόνου εργασίας, ούτως ώστε να απασχολούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι ναυτικοί.
Γεγονός το οποίο ελαττώνει το διάστημα εργασίας των ναυτικών στους έξι με εφτά μήνες το χρόνο. Συνέπεια αυτού είναι ο τελικός μέσος όρος του μηνιαίου μισθού να είναι ο ίδιος με το μηνιαίο μισθό του εργαζόμενου στη ξηρά».

ΝΕΕ: Κανένα όφελος από τη διατήρηση του πλαισίου
Από την πλευρά του, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος διαπιστώνει, για άλλη μία φορά, ότι η διατήρηση τού αναχρονιστικού πλαισίου και διατάξεων για την ακτοπλοΐα καθιστά, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, όλο και πιο δύσκολη την λειτουργία ορθολογικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που είναι απαραίτητες για τη νησιωτική μας χώρα.
Επιπροσθέτως, το λειτουργικό αυτό σύστημα καθιστά τα εισιτήρια σημαντικά ακριβότερα για το κοινό, χωρίς κανένα όφελος για τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες καταγράφουν σημαντικές ζημίες από τη λειτουργία των πλοίων. Πολλές έχουν ήδη κλείσει, ως εκ τούτου δεν προσφέρουν υπηρεσίες στο επιβατηγό κοινό. Ενδεχομένως δε να ακολουθήσουν και άλλες, σύμφωνα με τον ΝΕΕ

Οι περιστάσεις -προσθέτει- απαιτούν άμεσα ριζικές τομές, με την εξάλειψη περιοριστικών πρακτικών, όπως οι υπέρ τρίτων μη ανταποδοτικές εισφορές και άλλα. Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπου συμμετέχουν 27 χώρες με αντίστοιχο αριθμό γλωσσών, ο ελληνικός νόμος αποκλείει εμμέσως την ναυτολόγηση κοινοτικών ναυτικών, απαιτώντας «ελληνομάθεια». Ολα αυτά επιβαρύνουν αναίτια το κόστος των εισιτηρίων που πληρώνουν οι επιβάτες.