
Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Τα άμεσα θέματα που απασχολούν την επιβατηγό ναυτιλία στο σύνολό της και ειδικότερα την ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα τέθηκαν χθες στη συνάντηση του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με επικεφαλής τον πρόεδρο του κ. Μάρκο Φόρο, με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στη συζήτηση κυριάρχησε το οικονομικό αδιέξοδο των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η ανησυχία από πλευράς των εκπροσώπων του κλάδου της κρουαζιέρας για το χρόνο έκδοσης, αλλά και το περιεχόμενο των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται από το νόμο για την απελευθέρωση του cabotage.
Αδιέξοδο στην ακτοπλοΐα
Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα ο κ. Διαμαντίδης υπογράμμισε την ανάγκη της συγκράτησης των ναύλων σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο από πλευράς του Συνδέσμου του επισημάνθηκε το οικονομικό αδιέξοδο των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και υπογραμμίσθηκε ότι ο κίνδυνος οι εταιρείες να υποχρεωθούν να δέσουν πλοία είναι υπαρκτός.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ αναφέρθηκαν στο αυξημένο κόστος καυσίμων και βέβαια στις υπερβολικές κρατήσεις υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προβληματίζονται και από το ενδεχόμενο νέας αύξησης του ΦΠΑ και αντιπροτείνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να μεταταγούν σε χαμηλότερο ΦΠΑ όπως και τα είδη πρώτης ανάγκης.
Υπενθυμίζεται ότι στα ακριτικά νησιά ισχύει ο χαμηλότερος συντελεστής ΦΠΑ σε όλα τα είδη εκτός από τα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων.
Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου έθεσαν στον κ. Διαμαντίδη όλα τα θέματα που απασχολούν την ακτοπλοΐα όπως τα θέματα επάνδρωσης των πλοίων, σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις αποφάσεις του διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού, και τον πλήρη εναρμονισμό της ελληνικής νομοθεσίας με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/92 και την κοινοτική νομοθεσία, υπογραμμίζοντας ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Επίσης ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τις γραμμές της Αδριατικής όπου, όπως είναι γνωστό, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν να εξασφαλιστούν ανταγωνιστικοί όροι λειτουργίας για τα υπό ελληνικά σημαία πλοία ώστε να μην υποβαθμιστούν οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρονται.
Για την κρουαζιέρα
Το θέμα που καίει το Σύνδεσμο είναι οι αναμενόμενες υπουργικές αποφάσεις που θα καθορίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού.
Θα καθορίζουν δηλαδή τους όρους πάνω στους οποίους θα γίνουν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην πολιτεία και τα μεγαθήρια της κρουαζιέρας, με βάση τους οποίους θα φέρουν τα πλοία στον Πειραιά.
Σημειώνεται ότι ο νόμος 3872/2010, για την απελευθέρωση του cabotage για τα κρουαζιερόπλοια, που ψηφίσθηκε πρόσφατα από την ελληνική Βουλή, αφήνει ανοικτό το πεδίο για διαπραγματεύσεις μεταξύ κράτους και εταιρειών.
Τα χρονικά περιθώρια που έχουν στη διάθεση τους οι εταιρείες, ώστε να μελετήσουν τις υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν και να αποφασίσουν εάν θα εκφράσουν ενδιαφέρον είναι στενά ακόμη και τη σεζόν του 2012, (η σεζόν του 2011 θεωρείται χαμένη) με δεδομένο ότι τα προγράμματά τους θα τα ανακοινώσουν μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2011.
Επίσης ο ΣΕΕΝ επανέφερε την πρόταση που είχε καταθέσει η κ. Λούκα Κατσέλη ως υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής με τη συμμετοχή του Συνδέσμου, προκειμένου να εξετάσει όλα τα θέματα της επιβατηγού ναυτιλίας.
Για το Λιμενικό
Παράλληλα τα μέλη της διοίκησης του ΣΕΕΝ έθεσαν στον υπουργό τους προβληματισμούς τους για το Λιμενικό Σώμα Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» έκαναν την εκτίμηση ότι δεν πρέπει να επιχειρηθεί οποιαδήποτε διάσπαση, γιατί είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει την όλη λειτουργία του Διοικητικού φορέα, όχι φυσικά προς το καλύτερο.
Στο σκεπτικό τους ήταν ότι δύο Διευθύνσεις που διαχειρίζονται πολύ σοβαρά και σε εξέλιξη σήμερα θέματα που έχουν σχέση με τη Ναυτική Ασφάλεια και την Προστασία του Θαλασσίου Περιβάλλοντος δεν υπάγονται σήμερα στο ΥΘΥΝΑΛ.
Ο υπουργός έκλεισε το θέμα λέγοντας ότι όλα θα γίνουν σιγά-σιγά.
Στον αέρα οι άγονες γραμμές
Οι αλλαγές στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας επηρεάζουν και τη λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ .
Το νέο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας δεν έχει αυτή τη στιγμή γενικό γραμματέα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Τόσο, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και λιμενικής πολιτικής όσο και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δεν μπορούν εκ του νόμου να προεδρεύσουν στο ΣΑΣ.
Μεταξύ των θεμάτων που εκκρεμούν στο ΣΑΣ είναι οι παρατάσεις της διάρκειας των συμβάσεων.
''ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ