ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Πέμπτη 22 Απριλίου 2010
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΣΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ-Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΝΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ, ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ- ..
Γ.Παπανδρέου: Ανακοίνωσε την άρση του cabotage στην κρουαζιέρα
Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010 ΜΑRINEWS
Την άρση του cabotage στην κρουαζιέρα έως τα τέλη Μαίου ανήγγειλε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου μιλώντας απόψε στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Κίνηση η οποία θα έχει οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα που φθάνουν τα 1,165 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Το cabotage δεν επιτρέπει να αρχίζει και να τελειώνει στην Ελλάδα ένα κρουαζιερόπλοιο την κρουαζιέρα παρά μόνο όταν έχει σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι υποστηρικτές της άρσης του cabotage επισημαίνουν ότι εάν η Ελλάδα ακολουθήσει το παράδειγμα της Ισπανίας και της Ιταλίας που δεν υπάρχουν τέτοιου είδους περιορισμοί, θα μπορέσει να εξασφαλίσει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, το οποίο αναμένεται να φθάσει τα επόμενα χρόνια στα 5 εκατομμύρια τουρίστες.
Υπό τις προϋποθέσεις αυτές ο Πειραιάς μπορεί να διαδραματίσει για την ανατολική Μεσόγειο, τον ρόλο που έχει στη δυτική Μεσόγειο η Βαρκελώνη, η οποία κατάφερε να αυξήσει τις αφίξεις από το 1989 έως το 2005, σε διάστημα 16 ετών, κατά 920%.
«Αν θέλουμε τουρισμό όλο τον χρόνο πρέπει να προχωρήσουμε και σε σοβαρές διαρθρωτικές αλλαγές και σε αλλαγές νοοτροπίας. Πάρτε για παράδειγμα το καμποτάζ. Εδώ και χρόνια έχουμε χάσει πολύτιμο έδαφος στη ραγδαία ανάπτυξη της διεθνούς κρουαζιέρας.
Απαξιώνοντας, μάλιστα το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, που είναι η στρατηγική μας θέση στην Αν. Μεσόγειο, καθώς και το Ελληνικό αρχιπέλαγος με τα εκατοντάδες νησιά;
Απαξιώνοντας ακόμα και την ναυτική μας παράδοση και ισχύ ανά τον κόσμο.
Τα έσοδα θα μπορούσαν να ανέλθουν για τη χώρα μας σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο» επεσήμανε ο πρωθυπουργός και προσέθεσε:
«Όπως και η δραστηριότητα να σηματοδοτήσει σειρά παράλληλων τουριστικών επιχειρήσεων με πολλαπλασιασμό των θέσεων εργασίας.
Γιατί όμως το καμποτάζ να γίνεται αντικείμενο αντιπαράθεσης, όταν η άρση του θα δημιουργήσει σοβαρό αναπτυξιακό πλεονέκτημα για τη χώρα, από το οποίο θα ωφεληθούν όλοι;
Ήδη, όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια με κοινοτική σημαία, μπορούν ούτως ή άλλως πλέον να «δένουν» στα Ελληνικά λιμάνια.
8 στα 10 κρουαζιερόπλοια, όμως, έχουν σημαία τρίτων χωρών, με αποτέλεσμα ο ιδιότυπος αυτός προστατευτισμός να στερεί από την εθνική μας οικονομία το 80% των εσόδων που θα μπορούσε να έχει.»
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι «μέχρι το τέλος Μαΐου θα κάνουμε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε άμεσα να προχωρήσουμε στην άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα.
Το θέτω ως όριο για τα εμπλεκόμενα Υπουργεία για να μη χάσουμε και αυτή την κρίσιμη για την Ελλάδα σαιζόν.»
Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπανδρέου τα οφέλη θα είναι πολλά:
«1.Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη της χειμερινής κρουαζιέρας,
2.Ανάπτυξη νέων ελληνικών προορισμών για την κρουαζιέρα και, επομένως, καλύτερη κατανομή των οφελών στην περιφέρεια,
3.Σημαντική αύξηση εσόδων για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης από προγράμματα πριν και μετά την κρουαζιέρα,
4.Σημαντική διεθνή προβολή της Ελλάδος από τις εταιρείες της κρουαζιέρας και της πελατείας τους».
Όσο αφορά για τις αντιδράσεις των ελλήνων ναυτικών ο πρωθυπουργός επεσήμανε:
«Γνωρίζω και καταλαβαίνω γιατί οι Έλληνες ναυτικοί είχαν μέχρι σήμερα ανησυχίες για τη δουλειά τους, για το μέλλον τους.
Δεν σκοπεύουμε να φέρουμε πλούτο στην χώρα, χωρίς να αποδεικνύουμε παράλληλα την κοινωνική μας ευαισθησία
Όμως τα οφέλη από την απόφαση αυτή είναι πολλά και αφορούν σε μεγάλο βαθμό και τους ίδιους» και προσέθεσε:
«Πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν σε ξηρά και θάλασσα (στην Ιταλία η κρουαζιέρα απασχολεί πλέον 4.000 Ιταλούς ναυτικούς), θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και σε πολλούς άλλους τομείς.
Θα αυξηθούν οι δραστηριότητες στο transit και στο home porting, όσο στους κλάδους που ασχολούνται με την τεχνική υποστήριξη πλοίων, την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, προμήθεια υλικών και τροφοδοσίας, ναυπηγεία κ.λπ.
Παράλληλα, για την προστασία των εργαζόμενων στη ναυτιλία και την αύξηση της απασχόλησής τους, σχεδιάζουμε:
Την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ναυτικούς ξενοδοχειακών ειδικοτήτων, ώστε να καταστούν ελκυστικοί στην αγορά εργασίας.
Την προώθηση Ελλήνων ναυτικών σε θέσεις ευθύνης στις εταιρείες κρουαζιέρας μέσω κυβερνητικών φορέων.
Την ένταξη των εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια σε πρόγραμμα επιδότησης, το οποίο καταρτίζεται αυτή την περίοδο και θα είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει σήμερα ο ΟΑΕΔ για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους.
Σε αυτό το πεδίο θα βοηθήσει και η οριστική διευθέτηση των κανονισμών και των προδιαγραφών αδειοδότησης που προωθούμε άμεσα για τη λειτουργία Υδατοδρομίων και Υδροπλάνων.
Ναι είμαστε αποφασισμένοι και αυτό να προχωρήσει μετά από 6 χρόνια μεγάλης διαφήμισης και μηδενικής αποτελεσματικότητας».
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ MARINEWS
-------------------------------------------------------------------------------
ΣΧΟΛΙΟ.
Κι ενώ η απεργια τησ ΠΕΜΕΝ Και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ συνεχίζεται με επιτυχία απόλυτη, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ συνεδριάζει, μετα τις 11 το πρωί και το θέμα είναι απεργιακές κινητοποιήσεις , μετα και τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού.
Απο εδώ και πέρα ΞΕΚΙΝΑ ο ....πόλεμος στα λιμάνια.
ΓΙΑΤΙ, ΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΣΟΥΝ ΜΕ ΣΤΑYΡΩΜΕΝΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ,
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ.
ΠΟΠΗ ΧΡ.