ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

ΤΡΕΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΠΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ 4 ΑΠΟ ΚΥΜΗ, ΑΛΛΑ ,ΟΧΙ, ΦΥΣΙΚΑ, ΜΕΣΩ ΣΙΓΡΙΟΥ,ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ, ΟΙ ΛΗΜΝΙΟΙ !!!


Ε, όχι και το Σίγρι στη Γραμμή της Κύμης

Η σύνδεση της Λήμνου με την Αθήνα μέσω Κύμης, που είναι ένα χρόνιο και γενικευμένο αίτημα της Λήμνου, πριν ακόμη φθάσει στο σημείο να γίνει αντικείμενο συζήτησης με το αρμόδιο Υπουργείο, πάει να χάσει την ουσία του και να γίνει δώρο άδωρο.
Γιατί, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, πάνε να βάλουν στη διεκδικούμενη από τους Λημνιους και μόνο από αυτούς γραμμή Λήμνου - Κύμης και το Σίγρι!
Για άλλη μια φορά ένα αίτημα της Λήμνου «χάνεται στη μετάφραση» και γίνεται άλλοθι για να εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα: ιδιωτικά, ψηφοθηρικά, τοπικιστικά.

Ξαφνικά οι, από δω και από εκεί, ελάχιστες, μεμονωμένες, προσωπικές και χωρίς κανένα έρεισμα απόψεις, πήραν απίστευτο μέγεθος όταν ο βουλευτής του Νομού, Υφυπουργός Νικος Σηφουνακης, δεν ξέρω ποιους εκφράζοντας - πάντως όχι τους φορείς της Λήμνου, ζήτησε με επιστολή του προς το αρμόδιο Υπουργείο (της κ. Κατσέλη) να προκηρύξει δυο εβδομαδιαία δρομολόγια 3ετους διάρκειας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Λήμνου και Δυτικής Λέσβου με τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Κύμη – Σίγρι - Λήμνος.
Τι δουλειά έχει όμως το Σιγρι στη Γραμμή Κύμης – Λήμνου, που θα αυξήσει το ταξίδι από 5 σε 9 ώρες.

Μα, με τέτοια διάρκεια ταξιδιού, η γραμμή Κύμη - Λήμνος χάνει την ουσία της.
Αν είναι έτσι, μια χαρά είναι το Λαύριο, αφού πάνε να το κάνουν, ως θαλάσσιο ταξίδι, ίσης διάρκειας με την Κύμη, στην οποία, για να φθάσει κανείς οδικώς από Αθήνα, και με δύσκολο δρόμο, χρειάζονται 2,5 ωρες ενώ για το Λαύριο 1. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πως μια ελπιδοφόρα και με πλεονεκτήματα σύνδεση της Λήμνου με την Αθήνα πάει να χαθεί…
Για να μιλήσουμε όμως και με αριθμούς:
Η απόσταση Κύμη - Λήμνος είναι 86 μιλια, Σιγρι – Κυμη είναι 88 μιλια και Σιγρι - Λημνος 56 μιλια !
Με βάση αυτούς τους αριθμούς αλλά και από τον αναμενόμενο αριθμό των επιβατών, που σίγουρα θα είναι 100δες για Λήμνο και 10δες για Σιγρι, δικαιωματικά θα απαιτήσουμε το πλοίο να πιάνει πρώτα Λήμνο, δηλαδή να είναι: Κυμη – Λημνος – Σιγρι, με επιστροφη στη Λημνο και μετά Κυμη.
Αυτό θα το απαιτήσουμε και αγωνιστικά , όμως θεωρούμε ότι η επιδοτούμενη γραμμή του Σιγριου είναι έξω από κάθε λογική, αφού το νησί της Λέσβου έχει καθημερινή συγκοινωνία με Πειραιά.
Θεωρούμε αδιανόητο κάποιος κάτοικος της περιοχής του Σιγριου να ταξιδέυει οδικως από Αθήνα για Κύμη επί 2,5 ώρες, για να αποφύγει τη διαδρομή Μυτιλήνης - Σιγρι,
που είναι η μισή!
Γενικά η επιδότηση της γραμμής του Σιγριου, αν συμβεί, θα αποδείξει ότι το σπάταλο και ρουσφετολογικό κράτος που έφερε τη χωρά στο όριο της χρεοκοπίας, ζει και βασιλεύει.
Δεν είναι καινούρια η θέση μας για την επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Σιγριου.
Τα τελευταία χρόνια , όταν προστέθηκε σε μια από τις γραμμές Λήμνου - Λαυρίου και το Σιγρι το καταγγείλαμε επαλειμμένα ως σκανδαλώδες και σε όλες τις κινητοποίησες των Λημνιών, ένα κεντρικό αίτημα ήταν η κατάργηση αυτού του ενδιάμεσου λιμανιού, που πρόσθετε 4 ώρες ταξίδι και αφαιρουσε θέσεις επιβατών και αυτοκινήτων από τους Λημνιους.
Παλεύουμε εδώ και καιρό να πείσουμε ότι μια καλή λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου με τη Αθήνα είναι μέσω Κύμης.
Το βασικό επιχείρημα μας είναι ότι η γραμμή αυτή συντομεύει σημαντικά το θαλάσσιο ταξίδι και μειώνει το κόστος, αφού για τις 5 ώρες δεν χρειάζεται καμπίνα.
Μειώνει, ακόμη, τα έξοδα της επιδότησης από το κράτος, αφού γίνεται με βάση τα μίλια.

Υπενθυμίζουμε ότι το αίτημα των φορέων της Λήμνου, Επαρχείου, Δήμων κλπ είναι να παραμείνουν οι 3 σημερινές συνδέσεις με το Λαύριο, αφού φαίνεται ότι βολεύουν σε ένα μέρος των μεταφορών και να προστεθούν άλλες 4 γραμμές από την Κύμη, φυσικά κατευθείαν για Λήμνο, ώστε να αποκτήσουμε αυτό που έχουν τα άλλα μεγάλα νησιά,
που είναι η καθημερινή μας σύνδεση με την Αθήνα.

Και επειδή ο κ. Σηφουνακης εκτός από τις 2 συνδέσεις με Κύμη, ζήτησε να προστεθεί στις 3 του Λαυρίου ακόμη 1, προτείνουμε αντί αυτής της 4ης γραμμής από Λαύριο να μπούνε δυο από Κύμη αφού το κόστος της επιδότησης είναι το ίδιο.
Επομένως, το αίτημα των φορέων της Λήμνου για 3 γραμμές από Λαύριο και 4 από Κύμη δεν είναι κάτι εξωπραγματικό, απλά για να υλοποιηθεί χρειάζεται να επικρατήσει ο ορθολογισμός, δηλαδή: η απλή λογική!


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΑΛΦΑ-ΛΗΜΝΟΣ