ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΘΕΤΟΥΝ ΘΕΜΑ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ, ΟΙ ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ...


Θέτουν θέμα συνθέσεων και ελληνομάθειας των πληρωμάτων
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2010


ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ.

Η ΕΕΝ έχει ανοίξει όλα τα εκκρεμή σε σχέση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία θέματα της ακτοπλοΐας.
Την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ζητεί η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, θέτοντας επί τάπητος το ζήτημα της τροποποίησης του νόμου 2932/2001.
Η ΕΕΝ άνοιξε τη συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα με την παράδοση χθες σχετικού υπομνήματος στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ενωσης, από το υπόμνημα που παρέδωσαν στην κα Κατσέλη, ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος Βεντούρης, και ο αντιπρόεδρος, Αντώνιος Αγαπητός, προκύπτει η αντίθεση της εθνικής νομοθεσίας προς το ισχύον κοινοτικό παράγωγο δίκαιο.
Παράλληλα, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι, στη συνάντηση, επικράτησε κλίμα συνεργασίας και συζητήθηκε η πρόταση της Ενωσης, προκειμένου να επιτευχθεί κατά τον αποτελεσματικότερο, λειτουργικότερο και ταχύτερο τρόπο η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς το κοινοτικό δίκαιο και να θεσμοθετηθεί ένα επικαιροποιημένο νομικό πλαίσιο για τις θαλάσσιες μεταφορές της χώρας, ώστε να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα της επιβατηγού ελληνικής ναυτιλίας.
Από την πλευρά της υπουργού εξεδόθη ανακοίνωση, στην οποία σημειώνεται ότι «η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη, είχε σήμερα ολιγόλεπτη συνάντηση με το προεδρείο της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, το οποίο της παρέδωσε υπόμνημα με τα αιτήματα του κλάδου για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας. Το υπόμνημα της Ενωσης θα κατατεθεί στην υπό σύσταση Επιτροπή Ναυτιλιακής Πολιτικής του υπουργείου».

Επισημαίνεται ότι η ΕΕΝ έχει ανοίξει όλα τα εκκρεμή σε σχέση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία θέματα της ακτοπλοΐας, όπως είναι το καθεστώς της τακτικής δρομολόγησης της ενδιαίτησης της οργανικής σύνθεσης των πληρωμάτων, ενώ ανοίγει ακόμη και το θέμα της ελληνομάθειας των πληρωμάτων επισημαίνοντας ότι, βάσει του κοινοτικού κανονισμού και του διεθνούς δικαίου δεν υφίσταται διάταξη που να επιτρέπει στα κράτη - μέλη να υποχρεώνουν τα πληρώματα στο να κατέχουν πιστοποιητικό εκμάθησης της γλώσσας της χώρας, στην οποία δραστηριοποιούνται τα πλοία τους.
Επίσης, η ΕΕΝ ζητεί εν πολλοίς ουσιαστικά τη ριζική αναμόρφωση του νόμου 2932/2001, ο οποίος καθορίζει το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας και ο οποίος, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, αντίκειται σε πολλές διατάξεις του στο κοινοτικό δίκαιο.

Η ΕΕΝ ουσιαστικά κάνει λόγο για κατ' επίφαση απελευθέρωση του κλάδου, καθώς ο νόμος 2932 προβλέπει την υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων για δέκα μήνες (συμβατικά) και επτά μήνες (ταχύπλοα).

Επιπλέον ακόμη και η απελευθέρωση των ναύλων γίνεται με όρους ενημέρωσης του υπουργείου) και προϋποθέσεις που αντίκεινται στην ελευθερία της επιχείρηση να καθορίζει την τιμολογιακή της πολιτική.


ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ