ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΟΜΗΡΟΙ ΠΕΙΡΑΤΩΝ 73 ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ...


Ομηροι πειρατών 73 ναυτικοί τριών πλοίων
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ


Ομηροι ένοπλων Σομαλών πειρατών κρατούνται σε άγνωστο σημείο της Αφρικής 13 Ελληνες και 60 αλλοδαποί ναυτικοί -πληρώματα των ελληνόκτητων εμπορικών πλοίων «Filitsa», «Navios Apollon» και «Maran Cantaurus».
Το αρχηγείο της Ελληνικής Ακτοφυλακής προσπαθεί να ενημερώνεται από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες των τριών εμπορικών μας πλοίων για την όποια συναλλαγή γίνεται με τους πειρατές, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες γιατί οι πλοιοκτήτες δεν δίνουν πληροφορίες για τις διαβουλεύσεις και τους χειρισμούς.


Οι πειρατές αψηφούν τον κίνδυνο από τις περιπολίες των πολεμικών πλοίων της διεθνούς δύναμης, στη θάλασσα της Σομαλίας, οι ΗΠΑ ζητούν από όλους τους πλοιοκτήτες να μην υποκύπτουν στον εκβιασμό και να μην καταβάλλουν λύτρα, ...η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα απαιτεί τη λήψη, άμεσα, αυστηρότερων μέτρων και το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο -ΙΜΒ- κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για έξαρση του φαινομένου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΒ, στο 9μηνο του 2009 οι πειρατές κατέλαβαν συνολικά 114 εμπορικά πλοία, λεηλάτησαν 34 ενώ 88 δέχτηκαν πυρά από σύγχρονα πυροβόλα όπλα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 6 ναυτικοί. Επίσης, 8 ναυτικοί είναι αγνοούμενοι, 668 κρατήθηκαν όμηροι και 12 απήχθησαν και μεταφέρθηκαν σε άγνωστα σημεία.

Η ίδια πηγή αναφέρει ότι, στο ίδιο διάστημα, έγιναν 306 πειρατικά «ρεσάλτα» (293 το 2008), 47 επιθέσεις στα ανοιχτά της Σομαλίας (12 το 2008), 100 στον κόλπο του Αντεν (51 το 2008) και 25 «ρεσάλτα» στη θάλασσα της Νιγηρίας.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός -ΙΜΟ- σημειώνει ότι οι επιθέσεις στα πλοία γίνονται είτε εν πλω, όταν έχουν μειωμένη ταχύτητα, είτε σε αγκυροβόλια όπου τα πλοία περιμένουν τη σειρά τους για να καταπλεύσουν σε λιμάνια.


Δίνει επίσης οδηγίες για την αντιμέτωπιση των πειρατών συνιστώντας, εν πλω, επικίνδυνους ελιγμούς, αύξηση της ταχύτητας και εκτόξευση νερού και στα λιμάνια και τα αγκυροβόλια, πλήρη φωταγώγηση των πλοίων και συνεχείς περιπολίες των πληρωμάτων.

Πολλές εταιρείες άλλαξαν το 2009 «ρότες» στα πλοία τους, αφού οι ασφαλιστικές εταιρείες κήρυξαν τον κόλπο του Αντεν «πολεμική ζώνη» και αύξησαν κατά χιλιάδες δολάρια τα ασφάλιστρα για τα εμπορικά που πλέουν στην «κόκκινη ζώνη» της Σομαλίας. *

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ