ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΙΡΑΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ, ΝΙΚΟΥ ΠΛΑΚΑ


.....η αμερικανική κυβέρνηση ελπίζει ότι οι 'Ελληνες εφοπλιστές που ελέγχουν το 20% της
παγκόσμιας ναυτιλίας, θα προχωρήσουν στη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας για τα πλοία
τους.....

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2009_307858

Παρακαλώ, επιτρέψτε μου να επαναλάβω αυτά, που έχω γράψει στο περιοδικό "ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ",
τεύχος 193, Μάϊος 2009 (επισυνάπτονται οι σελίδες 78 και 80).

-------------------------------------------------------------------------------
"Από τον Κόλπο του Aden, στη θαλάσσια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού, ανατολικά και
νοτιοανατολικά της Σομαλίας, έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητες της επικερδούς
<<επιχείρησής>> τους αυτοί που υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους Σομαλούς πειρατές
και αυτοί που οργανώνουν τις επιθέσεις εναντίον πλοίων της παγκόσμιας ναυτιλίας........
.......Η ρίζα του προβλήματος της πειρατείας βρίσκεται στην ξηρά και χρειάζεται επίλυση
από τη διεθνή κοινότητα.
'Οσα πολεμικά πλοία και αν σταλούν στην περιοχή, δεν θα είναι δυνατόν να ελεγχθεί η πολυ μεγάλη
θαλάσσια έκταση του Κόλπου του Aden και του Ινδικού Ωκεανού, Ανατολικά/Νοτιοανατολικά των
ακτών της Σομαλίας.
'Εχω τη γνώμη ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες όλου του κόσμου πρέπει να σκεφτούν σοβαρά το θέμα
της εγκατάστασης ηλεκτρικού φράκτη περιμετρικά στα πλοία τους, το ίδιο ή παρόμοιο με το
secure-ship το οποίο συνιστάται από το IMB.
Κάτι ανάλογο υπήρξε η σωτήρια λύση για ένα containership ισραηλινών συμφερόντων της εταιρείας
Zim Shipping Services της Haifa, όταν υπέστη επίθεση την 4η Απριλίου, ενώ έπλεε περί τα 170
μίλια μακριά από τις ακτές της Α. Αφρικής. Οι πειρατές δεν μπόρεσαν να ανέβουν στο πλοίο.
Αυτός ο ηλεκτρικός φράκτης θα είναι επίσης χρήσιμος και στις άλλες περιοχές του
πλανήτη, όπου δρούν πειρατές, ληστές και άλλα κακοποιά στοιχεία.
Με αυτή την εγκατάσταση, η εταιρεία θα μπορεί να αποδείξει την οφειλόμενη επιμέλεια
(due diligence), μαζί με το εκπαιδευμένο πλήρωμα και το σωστό σχέδιο ταξιδιού (voyage/passage
plan) μέσα από τους υπάρχοντες διαδρόμους (transit corridors) στον κόλπο του Aden, που
συνιστώνται από το IMB και το MSCHOA ακολουθώντας τις διαδικασίες και αναφέροντας εγκαίρως
στις αρμόδιες αρχές το ETA του υπό τη διαχείρισή τους πλοίου.
Είναι γνωστές οι εταιρείες που είχαν ή έχουν πρόβλημα με τους πειρατές, επειδή αμέλησαν να
ακολουθήσουν τις συστάσεις και τις οδηγίες του International Maritime Bureau (IMB) και του
Maritime Security Centre Horn of Africa (MSCHOA), με αποτέλεσμα να θέσουν σε κίνδυνο τα
πληρώματα και τα πλοία τους και αυτό δεν θα πρέπει να επαναληφθεί".

Capt. Νίκος Πλακάς

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ¨ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ"
---------------------------------------
ΚΑΠΕΤΆΝΙΕ, ΚΑΛΌ ΣΑΒΒΑΤΌΒΡΑΔΟ.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ.

ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟΙ