
Γραφειοκρατικός σαδισμός από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλία
Με απίστευτες προφάσεις και δικαιολογίες κωλλυσιεργεί το έργο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Προκυμαία της πόλης πάνω από 2 χρόνια!!
Όμηροι των απαράδεκτων καθυστερήσεων εκατοντάδες κάτοικοι που θα μπορούσαν νομίμως να σταθμεύουν τα Ι.Χ. τους, για να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους στο κέντρο της πόλης και την Προκυμαία, χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.
ΑΙΟΛΙΚΑ ΝΕΑ
Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΒΑΣ
Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΒΑΣ
Άλλο ένα καλοκαίρι θα περάσει η πόλη της Μυτιλήνης, χωρίς να μπορέσει να λειτουργήσει το μέτρο των ελεγχόμενων θέσεων στάθμευσης.
Κι αυτό εξαιτίας του γραφειοκρατικού σαδισμού του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που με πρωτοφανείς προφάσεις καθυστερεί για πάνω από 2 χρόνια να εγκρίνει ένα τοπογραφικό διάγραμμα για τις θέσεις στάθμευσης που θα δημιουργηθούν στην Προκυμαία.
Οι θέσεις αυτές θα δώσουν την ευκαιρία σε εκατοντάδες Μυτιληνιούς να σταθμεύουν για λίγο χρόνο τα Ι.Χ. τους, (με αντίτιμο βέβαια), στο κέντρο της πόλης και στην Προκυμαία και να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους.
Σήμερα, οι θέσεις αυτές καταλαμβάνονται όλο το 24ωρο είτε από Ι.Χ., είτε από αυτοκίνητα τουριστικών γραφείων, με αποτέλεσμα και ο κόσμος να μην εξυπηρετείται αλλά και το κυκλοφοριακό πρόβλημα να οξύνεται.
Εν ολίγοις ένα μέτρο, που εφαρμόζεται σε όλες τις επαρχιακές πρωτεύουσες των νομών της χώρας, στη Μυτιλήνη καθυστερεί αδικαιολόγητα είτε εξαιτίας του γραφειοκρατικού σαδισμού κάποιων στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, είτε ίσως εξαιτίας άλλων σκοπιμοτήτων που υποκρύπτονται πίσω από τις καθυστερήσεις αυτές.
Το θέμα έχει κολλήσει στο αρμόδιο όργανο του Υπουργείου, την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία έχει ζητήσει τον τελευταίο χρόνο τρεις φορές συμπληρωματικά στοιχεία και έγγραφα, προκειμένου να αποφανθεί για το ζήτημα.
Την τελευταία φορά, η Επιτροπή είχε ζητήσει από το Λιμενικό Ταμείο τοπογραφικό της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, πάνω στο οποίο θα έπρεπε να είναι αποτυπωμένες, εκτός από τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, και όλες οι άλλες χρήσεις στην ίδια περιοχή.
Η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πέλλα Ανδριώτου μιλώντας στα ΑΙ.Ν., δήλωσε σχετικά:
«Κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας, προκειμένου το τοπογραφικό αυτό να συνταχθεί γρήγορα και να κατατεθεί, μαζί με όλα τα άλλα απαραίτητα έγγραφα, στην αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου. Ήδη, από την περασμένη εβδομάδα, το έχουμε καταθέσει».
Η κ. Ανδριώτου δεσμεύτηκε ότι θα συνεχίζει να πιέζει, ώστε να δοθεί η έγκριση από την Επιτροπή:
«Εξάλλου, έχω λάβει την δέσμευση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ό,τι το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Μυτιλήνη θα είναι απόλυτης προτεραιότητας προς συζήτηση», μας είπε με κάθε σοβαρότητα, η Π. Ανδριώτου:
« Ο Δήμος μπορεί να προχωρήσει»
Παρόλα αυτά, αντιδράσεις προκάλεσε στον Δήμο Μυτιλήνης, η δήλωση της κ. Ανδριώτου σχετικά με το κατά πόσο οι θέσεις που προβλέπονται εκτός της Προκυμαίας, δηλαδή στις οδούς Οδυσσέα Ελύτη, Βουρνάζων και Π. Βοστάνη, επηρεάζονται από την καθυστέρηση που έχει το τμήμα του έργου που υπάγεται στην Λιμενική Επιτροπή:
«Δεν έχουν καμία σχέση με την Λιμενική Επιτροπή, θα μπορούσαν να έχουν προχωρήσει αυτές οι θέσεις» ανέφερε η κ. Ανδριώτου.
Άμεση ήταν η απάντηση του αρμόδιου Αντιδημάρχου Παντελή Πατερέλλη:
«Αν και η δημιουργία των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης θα έχει δύο εκτελεστές, τον Δήμο και το Λιμενικό Ταμείο, πρόκειται για ένα ενιαίο έργο, το οποίο προβλέπει έναν συγκεκριμένο αριθμό θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης», ανέφερε ο Αντιδήμαρχος και τόνισε ό,τι ο τελικός αριθμός των θέσεων θα εξαρτηθεί από την απόφαση της Επιτροπής του Υπουργείου.
«Η Λιμενική Επιτροπή θα πρέπει τώρα να πιέσει το Υπουργείο να δοθεί η έγκριση» τόνισε με νόημα ο κ. Πατερέλλης και πρόσθεσε:
«Ο Δήμος Μυτιλήνης, από πλευράς Τεχνικών Υπηρεσιών, βοήθησε ουσιαστικά την Λιμενική Επιτροπή για τις θέσεις που ανήκουν στα διακριτά όριά της, τόσο με την αρχική μελέτη, όσο και με την σύνταξη του επιπλέον τοπογραφικού.
Η εκτέλεση του έργου είναι σύνθετη.
Πρόκειται για συνολικά 150-200 θέσεις. Ο Δήμος περιμένει την έγκριση από την Επιτροπή Λιμένων των περίπου 70 θέσεων που προβλέπονται για την Προκυμαία, έτσι ώστε να συμπληρώσουμε τις υπόλοιπες θέσεις.
Δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε στις οδούς Βουρνάζων, Οδυσσέα Ελύτη και Π. Βοστάνη βάσει μελλοντικών σχεδιασμών»
Τι προβλέπεται
Σύμφωνα, πάντως, με τα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα, πρόκειται να δημιουργηθούν τουλάχιστον 150 θέσεις στην Προκυμαία, στις οδούς Βουρνάζων, Οδυσσέα Ελύτη και Π. Βοστάνη (πάνω από το γήπεδο).
Στην αρχική μελέτη για το κυκλοφοριακό, την γνωστή μελέτη ?Φραντζεσκάκη? προβλεπόταν δημιουργία θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και στην Καβέτσου, κάτι ,που αργότερα θεωρήθηκε επιβαρυντικό για την κυκλοφορία στον συγκεκριμένο δρόμο. Στην Προκυμαία, πάντως, εφόσον βέβαια εγκριθεί το σχέδιο από την Επιτροπή του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προβλέπεται να δημιουργηθούν 70 θέσεις, εκ των οποίων, οι 45 θα βρίσκονται από το ύψος του Λιμεναρχείου έως το ξενοδοχείο Blue Sea,
αλλά από την πλευρά της θάλασσας.
Στην ίδια περιοχή θα καθοριστούν 12 θέσεις για υπηρεσιακά οχήματα, ενώ άλλες δέκα θέσεις θα δημιουργηθούν από το κατάστημα της Alpha Bank μέχρι το παλαιό Δημαρχείο.
Δέκα θέσεις, προβλέπονται, επίσης, στο τμήμα μεταξύ Εθνικής (Κεντρικό Κατάστημα) και Εμπορικής Τράπεζας και άλλες τέσσερις για την Πλατεία Σαπφούς.
Σε ό,τι αφορά τις μη παραλιακές οδούς, είναι ακόμα ανοιχτό πόσες θέσεις θα δημιουργηθούν.
Όπως και να έχει, πάντως, το πιο πιθανό είναι ότι θα περάσει ένα ακόμα καλοκαίρι με πολλή κίνηση και χωρίς κάποιο έλεγχο στο παρκάρισμα στην πόλη της Μυτιλήνης.
αναδημοσίευση απο τα ΑΙΟΛΙΚΑ ΝΕΑ
σχόλιο: θεωρώ, τουλάχιστον αδιανόητο το γεγονός ό,τι το ΥΕΝΑΝΠ δημιουργεί νέα προβλήματα ,
αντί να επιλύει τα ήδη υπάρχοντα , στήν έδρα του υπουργείου Αιγαίου.
Αλήθεια, αν υπάρχει απάντηση , με ενδιαφέρον, τήν αναμένουμε.
π.χρ.