ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας!

Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας

Eurokinissi / XINHUA NEWS AGENCY
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ


Η επιμονή της COSCO για επανεξέταση του έργου που απέρριψε η αρμόδια υπηρεσία (ΕΣΑΛ) μόλις προχθές, η πλήρης και εμφανής αμηχανία της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, η αποφασιστικότητα των δυο δημάρχων (Κερατσινίου - Δραπετσώνας και Περάματος) των εργαζομένων και των φορέων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, αλλά και οι αντιδράσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επικράτησαν χθες, δεύτερη ημέρα μετά την ανατρεπτική απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan του ΟΛΠ.

Η είδηση σίγουρα υπάρχει στο τέλος της ανακοίνωσης της ΟΛΠ Α.Ε., στην οποία η εταιρεία κάνει γνωστό ότι εγκρίθηκαν επενδύσεις ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο πρόεδρός της, Yu Zenggang, δηλώνει: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μια μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».
Είναι σαφές λοιπόν ότι οι Κινέζοι επανέρχονται και εμμέσως πλην σαφώς δηλώνουν ότι τίποτε δεν τελείωσε γι’ αυτούς, αναφορικά με την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, την επένδυση που μόλις την Τετάρτη απέρριψε η ΕΣΑΛ, δηλώνοντας πως οι «συνθήκες δεν είναι ώριμες για να υλοποιηθεί»
. Τώρα, πώς η πρότασή τους θα επανέλθει για αξιολόγηση στην ΕΣΑΛ από τη στιγμή που έχει απορριφθεί και πώς θα καμφθούν οι αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων πλευρών, είναι απορίας άξιον.
Το υπουργείο Ναυτιλίας από την πλευρά του εξέδωσε δυο ανακοινώσεις. Μία το βράδυ της Τετάρτης αμέσως μετά την απόφαση και μία χθες. Και οι δύο είχαν θριαμβευτικό χαρακτήρα, ενώ εμφανής ήταν η προσπάθεια να υποβαθμιστεί η απόφαση της ΕΣΑΛ, όπως και η μη υλοποίηση των δυο πρόσθετων έργων.
Θυμίζουμε ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, όπως και ο υπουργός Ναυτιλίας κάπου στα τέλη Αυγούστου, είχαν αναφερθεί πάλι θριαμβευτικά στις δυο νέες επενδύσεις της COSCO, χωρίς να περιμένουν καν την έγκρισή τους από την ΕΣΑΛ, λέγοντας ότι θα υλοποιηθούν σημαντικά έργα 800 εκατ ευρώ.
Κοινό μυστικό είναι στο λιμάνι, το οποίο ωστόσο γνωρίζουν πολύ καλά και τα στελέχη της COSCO, ότι η κυβέρνηση έκανε πίσω για τα δυο αυτά έργα, παρά το γεγονός ότι στελέχη της είχαν διαβεβαιώσει τους Κινέζους τον Ιούλιο ότι είναι εξασφαλισμένη η έγκρισή τους, καθώς έκρινε ότι το πολιτικό κόστος από τις αντιδράσεις θα ήταν πολύ μεγάλο.
Ετσι, έπειτα από ατελείωτες διαβουλεύσεις, συζητήσεις και επαφές, προτίμησαν να δυσαρεστήσουν –έστω προσωρινά– τους Κινέζους παρά να έχουν δύο πόλεις και τη Ζώνη απέναντί τους. Παρά ταύτα, ο Γ. Πλακιωτάκης εξακολουθεί, ακόμα και μετά τις εξελίξεις αυτές, να υποστηρίζει ότι «μια ιδιαίτερα σημαντική επένδυση η οποία αντιμετώπισε για χρόνια προσκόμματα και ταλανίστηκε από ιδεοληψίες παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης».
Ισως η πιο εύστοχη δήλωση χθες ήταν αυτή του προέδρου του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη, ότι η απόφαση της ΕΣΑΛ πάρθηκε με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς, καθώς αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος της δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ παρατηρεί ότι στην απόφαση της ΕΣΑΛ περιλαμβάνονται, ορθά, σημαντικοί περιορισμοί και προϋποθέσεις σε θέματα περιβάλλοντος και πολιτισμού, σχεδόν για κάθε επενδυτικό έργο στο master plan.
Οταν τέθηκαν οι ανάλογοι περιορισμοί στις αποφάσεις της ΕΣΑΛ κατά τη θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η Ν.Δ. και τα φιλικά σε αυτή ΜΜΕ ενέτασσαν τους περιορισμούς σε μια εχθρική προς τους επενδυτές στάση του ΣΥΡΙΖΑ. «Η απόφαση της ΕΣΑΛ ακυρώνει τις θριαμβολογίες του κ. Μητοστάκη για τοξικές επενδύσεις. Είναι μια νίκη της νομιμότητας» επισήμανε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.