ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΧΗΓΟΥ Λ.Σ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΛΙΑΡΗ!

Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Υπάρχουν στιγμές στη ζωή κάθε ανθρώπου που είναι μοναδικές και αποτελούν ορόσημα της ύπαρξής του για ό,τι κι αν επακολουθήσει.
Για μένα η σημερινή ημέρα έχει έναν τέτοιο συμβολισμό.

 Μετά από 34 χρόνια στο Λιμενικό Σώμα, στους κόλπους του οποίου έκανα τα πρώτα επαγγελματικά μου βήματα, μορφώθηκα, εξελίχθηκα, πήρα εμπειρίες και γνώσεις, βίωσα δυσκολίες και χαρές, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας μου εμπιστεύθηκε την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.

 Πριν πω οτιδήποτε άλλο, θέλω και δημόσια να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη για την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν προς το πρόσωπό μου.
Δεσμεύομαι να αποδείξω έμπρακτα ότι είμαι αντάξιος των ευθυνών που μου αναθέτουν.

 Για μένα η σημερινή ημέρα είναι σημαντική όχι μόνον γιατί νιώθω συγκίνηση, χαρά και τιμήαλλά περισσότερο γιατί νιώθω την ευθύνη ανάληψης αυτού του καθήκοντος, του υπέρτατου για καθέναν από μας που ενταχθήκαμε στη μεγάλη οικογένεια του Λιμενικού Σώματος.

Επί δεκαετίες υπηρετώ το Σώμα, την Πατρίδα, την Ελληνική Κοινωνία με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης που αναλαμβάνει κάθε στρατιωτικός την ημέρα της ορκωμοσίας του.

Σήμερα όμως αντιλαμβάνομαι ότι επιπλέον εκπροσωπώ στα μάτια καθενός Έλληνα, καθενός από εσάς που είστε σήμερα εδώ, και τους συναδέλφους μου από όλες τις βαθμίδες του Λιμενικού Σώματος.

Όμως, αγαπητοί μου συνάδελφοιδεν είμαι διαφορετικός από σας.
•  Είμαι ένας από εσάς.
•  Είμαι ό,τι κι εσείς.
•  Πιστεύω ό,τι κι εσείς.
•  Υπηρετώ ό,τι κι εσείς.
Γι’ αυτό και θέλω να μοιραστώ τη χαρά της σημερινής ημέρας μαζί σας και να θέσω εαυτόν στην υπηρεσία όχι μόνον της πατρίδας, αλλά και τη δική σας.

Σας διαβεβαιώ ότι θα σκύψω στα προβλήματά σας  με τον ίδιο ζήλο και την  ίδια σοβαρότητα που θα επιδείξω και στους άλλους τομείς ευθύνης μου. Η πόρτα μου θα είναι ανοιχτή σε  οποιονδήποτε συνάδελφο από οποιοδήποτε υπηρεσιακό επίπεδο και για οποιοδήποτε ζήτημα.

Αλλά, δεν θα επιτρέψω ενέργειες επίλυσης θεμάτων με εξωθεσμικές παρεμβάσεις και συμπεριφορά που δεν συνάδει με την ιδιότητα του στελέχους του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Καθιστώ εξαρχής σαφές ότι η παραβατικότητα είναι έξω από κάθε πλαίσιο συζήτησης, ανοχής και δράσης.

Κυρίες και κύριοι,

Είναι για μένα τιμή που η ανάληψη των καθηκόντων μου συμπίπτει με την επέτειο 100 χρόνων αγώνων και προσφοράς του ΛΣ προς τη Ναυτιλία και την ελληνική κοινωνία.
Κατά τη διάρκεια αυτού του αιώνα το Λιμενικό Σώμα δεν έπαψε  να ανασυγκροτείται εκ βάθρων,  όπως οφείλει να κάνει ένας οργανισμός που θέλει να μένει ζωντανός, αλλά και να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες και συνθήκες που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια της πορείας του. 

• Ερευνα και διάσωση ανθρώπινης ζωής και κοινωνικό έργο,
• ασφάλεια ναυσιπλοϊας, πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων,
• προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος,
• συμβολή στη διαμόρφωση και υλοποίηση ναυτιλιακής πολιτικής,
• πρόληψη και καταστολή οργανωμένου εγκλήματος,
• καθοριστικός ρόλος στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Είναι εύκολα κατανοητό ότι το έργο μας είναι πολύπλευρο και πολυδιάστατο και απαιτεί ισχυρές σχέσεις συνεργασίας.

Κύριοι Αρχηγοί,

Εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας,
σας ευχαριστώ για την παρουσία σας  και προσδοκώ περαιτέρω ενδυνάμωση της διακλαδικής συνεργασίας, καθότι οι συνθήκες και οι ισορροπίες της παγκόσμιας σκηνής έχουν διαμορφώσει ένα περιβάλλον με παραβατικές συμπεριφορές που οφείλονται στις σύγχρονες διακρατικές πρακτικές του εγκλήματος, στις πολλαπλές εστίες πολέμου αλλά και γενικότερους γεωπολιτικούς παράγοντες.

Κυρίες και Κύριοι
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Πολλοί ιεραρχούν τους τομείς του έργου του Λιμενικού Σώματος.
Ομως εγώ δεν θα το κάνω. Για μένα επιχειρησιακός και ναυτιλιακός τομέας είναι εξίσου σημαντικοί.  Όλοι οι τομείς είναι εξίσου κρίσιμοι, εξυπηρετούν εξίσου σημαντικές ανάγκες και απαιτούν την ίδια αφοσίωση και τον ίδιο ζήλο.

Θα ενισχύσω την εξωστρέφεια που θα κάνει ευρύτερα γνωστό το συνολικό έργο του Λιμενικού Σώματος και όχι μεμονωμένες πτυχές του. Που θα κάνει γνωστή την προσφορά όλων αυτών  που συμβάλλουν στο έργο μας επίσης.

Θα επιδιώξω τη μεγαλύτερη ενδυνάμωση σχέσεων με την ελληνική κοινωνία, ειδικότερα με τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών της νησιωτικής Ελλάδας.

Για να γίνουν όμως αυτά το Λιμενικό Σώμα χρειάζεται όλα τα μέλη της οικογένειάς του.
Και ζητώ από όλους εσάςαπό όλα τα στελέχη του Σώματοςείτε είναι σήμερα παρόντα, είτε  υπηρετούν σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας, είτε βρίσκονται σε αποστολές στο εξωτερικό, να γίνετε συνοδοιπόροι μου για να ανταποκριθούμε όλοι μαζί επάξια στα καθήκοντα που η Κυβέρνηση και η Πατρίδα μάς έχουν αναθέσει.

Κλείνοντας, θέλω να εκφράσω προσωπικές ευχαριστίες σε κάποιους ανθρώπους.

Ευχαριστώ τους εκπροσώπους θεσμικών φορέων, όπως και της πλοιοκτησίας και της ναυτεργασίας, για την έμπρακτη στήριξή τους προς το Σώμα. Προσβλέπω στη συνέχιση αυτής της σχέσης την οποία ενδυνάμωσε η ανάγκη αντιμετώπισης ζητημάτων που προκάλεσε η μακροχρόνια οικονομική και κοινωνική κρίση στην πατρίδα μας.

Ευχαριστώ τον απερχόμενο Αρχηγό ΛΣ Ναύαρχο Σταμάτιο Ράπτη με τον οποίο συνεργάστηκα ως Α’ Υπαρχηγός για περισσότερα από 3 χρόνια. 
Ναύαρχε, σου εύχομαι υγεία και κάθε καλό στα επόμενα βήματά σου.

Επίσης, θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω από καρδιάς τους γονείς μου, παρότι δεν βρίσκονται πλέον εν ζωή, για τις αξίες με τις οποίες με μεγάλωσαν, γιατί μου έμαθαν ότι ο σεβασμός κερδίζεται με το ήθος και ότι η εντιμότητα και η αξιοπρέπεια πρέπει να αποτελούν τρόπο σκέψης και κουλτούρα ζωής.

Ευχαριστώ την οικογένεια, τους συμπατριώτες  και τους φίλους μου που στάθηκαν και είναι δίπλα μου προσφέροντας στήριξη σε δύσκολες περιόδους και παίρνοντας καθημερινές ευθύνες για να έχω χρόνο να ασχοληθώ με το έργο μου.

Και βεβαίως ευχαριστώ όλους εσάς που είστε σήμερα εδώ και μου δίνετε τη δύναμη να αναλάβω τα νέα μου καθήκοντα.

Κύριε Υπουργέ της Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, 

μπροστά σας σήμερα δίνω για δεύτερη φορά τον όρκο του ΛΣ Σώματος και δεσμεύομαι να υπηρετώ την πατρίδα, με ζήλο, αυταπάρνηση, αφοσίωση  και να συμβάλω στην επίτευξη των στόχων μας.

Σας ευχαριστώ