ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Ακυρώθηκε το mall στον Πειραιά!




Ακυρώθηκε το mall στον Πειραιά





EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Χριστίνα Παπασταθοπούλου
www.efsyn.gr
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων απέρριψε 
τρεις από τις προαιρετικές - πρόσθετες παρεμβάσεις της Cosco 
στον Πειραιά, ενώ ενέκρινε, υπό
προϋποθέσεις, και τις έντεκα υποχρεωτικές επενδύσεις της. Οι Κινέζοι δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους.


Το μεγαλύτερο μέρος του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ-Cosco για το λιμάνι του Πειραιά εγκρίθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) 
με κάποιες προϋποθέσεις 
βέβαια, όπως είναι  φυσικό, για τέτοιους είδους έργα που θα πραγματοποιηθούν 
στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η επιτροπή προχώρησε στην απόρριψη τριών
έργων από το πακέτο των πρόσθετων επενδύσεων, ενώ κάποια άλλα δεν τα αξιολόγησε καν, λόγω εκκρεμοτήτων στους φακέλους.Η απόφαση της ΕΣΑΛ εστάλη χθες στη διοίκηση του ΟΛΠ και, παρά το γεγονός ότι μέχρι το βράδυ δεν υπήρξε επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco, πληροφορίες λένε ότι επικρατεί έντονη δυσαρέσκεια στην κινεζική πλευρά, καθώς επιθυμία ήταν η έγκριση όλου του πακέτου των έργων, και των υποχρεωτικών και των 
προαιρετικών.Η Cosco υποστηρίζει ότι το master plan είναι ενιαίο και δεν μπορεί να υλοποιηθεί τμηματικά, ενώ λέγεται ότι οι Κινέζοι κάνουν σκέψεις για
προσφυγή στη διαιτησία.Η ΕΣΑΛ στην πολύωρη συνεδρίασή της την Τρίτη υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Λιμένων Χρήστου Λαμπρίδη ενέκρινε ομόφωνα 
τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις, 293 εκατ. ευρώπου η Cosco είναι υποχρεωμένη να έχει υλοποιήσει μέχρι το 2021 προκειμένου να περάσει σε αυτήν το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.Προϋπόθεση την οποία έθεσε η επιτροπή είναι να εγκριθούν αυτά από το υπουργείο Πολιτισμού ύστερ από γνωμοδότηση των αρμόδιων Κεντρικών Συμβουλίων και κατάτην υλοποίηση των έργων να ληφθούν υπόψη όλες οι άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης να ληφθεί υπόψη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).Σημειώνεται ότι η προϋπόθεση που έθεσε η ΕΣΑΛ σχετικά με την έγκριση των έργων από το υπουργείο Πολιτισμού συγκεντρώνει τα αρνητικά
σχόλια της Cosco, καθώς η κινεζική εταιρεία εκτιμά ότι αυτό θα είναι μια πρόσθετη καθυστέρησηστην υλοποίηση των έργωνΩστόσο, όπως αναφέρεται στην απόφαση
της ΕΣΑΛ, ο ΟΛΠ αιτήθηκε με επιστολή του στις 31/1/2019 αναβολή της εξέτασης του master plan από τα αρμόδια συμβούλια του υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου όπως αναφέρεται στην επιστολή «να υπάρχει επαρκής χρόνος προετοιμασίας μας».

Σχεδιαστικές ασάφειες

Οσο για τη ΣΜΠΕ, ο ΟΛΠ την κατέθεσε τον Δεκέμβριο στο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου αυτό να τη διαβιβάσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Ωστόσο η 
γενική γραμματεία Λιμένων εκτίμησε ότι υπάρχει ασυμβίβαστο να είναι αυτή ο φορέας που θα αποφασίσει για τη ΣΜΠΕ, καθώς ο γενικός γραμματέας της είναι πρόεδρος της ΕΣΑΛ

και έτσι πρότεινε να αναλάβει την υπόθεση το ΤΑΙΠΕΔ όπως έγινε και στο 
Ελληνικό.

Η ΕΣΑΛ γνωμοδότησε αρνητικά ως προς τις προτάσεις των χρήσεων γης και των όρων δόμησης που περιλαμβάνονται στο master plan, καθώς ο τρόπος παρουσίασης στη μελέτη του ΟΛΠ περιέχει ασάφειες σχεδιαστικές και περιγραφικές οι οποίες δεν επέτρεπαν στην επιτροπή να αξιολογήσει τις προτάσεις.
Από τις πρόσθετες επενδύσεις η ΕΣΑΛ απέρριψε:🔶 Τη νέα αποθήκη (logistic center) στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ (στην αρχή τουΣχιστού) έκτασης 80.000 τ.μ., με το αιτιολογικό ότι δεν τεκμαίρεται η αναγκαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, δεδομένου ότι ανατρέπει
 τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό οργανωμένου δικτύου logistic centers, επιβαρύνοντας άσκοπα την περιοχή, καθώς σε πολύ μικρή απόσταση, στην περιοχή του Θριασίου, έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση ενός Εμπορευματικού Κέντρου διεθνούς εμβέλειας. Αυτή ήταν η σχετική εισήγηση του εκπροσώπου του
υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
🔶 Την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000
τ.μ. το καθένα στο Κερατσίνι, όχι λόγω αντίθεσης με το έργο, αλλά λόγω μη τήρησης των χρήσεων γης και των όρων δόμησης και γιατί η μελέτη είναι ανακόλουθη ως προς τα αριθμητικά μεγέθη της συνολικής δομημένης επιφάνειας των προτεινόμενων κτιρίων.🔶 Το εμπορικό κέντρο (mall) στην προβλήτα κρουαζιέρας, καθώς αυτό δεν συνιστά δραστηριότητα σχετική με το λιμάνι. Σημειώνεται ότι στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ σύσσωμοι οι φορείς, ανάμεσά τους και ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, τάχθηκαν κατά του
συγκεκριμένου έργου, ενώ ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά και καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Νίκος Μπελαβίλας, μιλώντας στην «Εφ.Συν.»χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για τον Πειραιά την απόφαση της ΕΣΑΛ να μην εγκρίνει το mall.