ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Το μεγάλο πρόβλημα είναι τα λιμάνια, όχι τα πλοία!

Η Εφημερίδα των Συντακτών- αναδημοσίευση

syros.jpg

Λιμάνι της ΣύρουΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI
«Το πραγματικό πρόβλημα των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών είναι τα λιμάνια. Η προσφορά των πλοίων είναι ήδη μεγαλύτερη από τις δυνατότητες των λιμανιών μας και ενώ το πρόβλημα συγκεντρώνεται στη Ραφήνα, σε λίγο θα έχουμε παρόμοια προβλήματα και στον Πειραιά».

Αυτά επισήμανε ο πρόεδρος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης κατά τη διάρκεια ημερίδας στη Σύρο με θέμα «Ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων» και τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού του νόμου 2932/2001 που ρυθμίζει όλα τα θέματα τα οποία αφορούν δρομολογήσεις και δρομολόγια, προκειμένου να παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στις αρχές οι οποίες συντονίζουν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες όσο και στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Οι άγονες γραμμές

Αναφερόμενος στα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) τα οποία προκύπτουν από τα κενά που υπάρχουν από τις ελεύθερες δρομολογήσεις, αφορούν μόνο το 5% της συνολικής κίνησης, αλλά είναι μεγάλης σημασίας γιατί εξυπηρετούν 44 μικρά νησιά, υποστήριξε ότι οι προτάσεις τους συνίστανται στη δίκαιη κατανομή των κρατικών επιχορηγήσεων μεταξύ θαλάσσιων και χερσαίων συγκοινωνιών έτσι ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων όπου χρειάζεται και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες με τη δρομολόγηση νέων και σύγχρονων πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε οι συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο να έχουν διάρκεια 20 ετών με ποιοτικά κριτήρια και διευκρίνισε ότι οι πολυετείς συμβάσεις δεν λειτούργησαν στις περιπτώσεις που άλλαξε η νομοθεσία, οι ανάδοχοι δεν τήρησαν τις υποχρεώσεις τους και αντί να κηρυχθούν έκπτωτοι, δόθηκαν παρατάσεις για την υλοποίηση των όρων των συμβάσεων οι οποίοι ποτέ δεν τηρήθηκαν.
Με τον τρόπο αυτόν κατοχυρώθηκαν οι πολυετείς συμβάσεις σε υπερήλικα πλοία με τα γνωστά αποτελέσματα, κυρίως στο Β. Αιγαίο.
Την ημερίδα διοργάνωσε η Περιφέρεια Ενωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με βασικό σκοπό την προσέγγιση των ζητημάτων που απασχολούν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στα νησιά των Κυκλάδων, καθώς επίσης και την εξεύρεση λύσεων.
Κεντρικός ομιλητής στην ημερίδα ήταν ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος αναφερόμενος στις άγονες γραμμές έκανε γνωστό ότι φέτος προκηρύχτηκαν γραμμές συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, ποσόν μεγαλύτερο από πέρυσι και το οποίο με τα χρόνια θα αυξάνεται. Παράλληλα, όπως είπε, κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη δέσμευση ότι για την ακτοπλοΐα των νησιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν ποσά του αποθεματικού.

Οι ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων

Σκοπός τους, όπως υπογράμμισε, είναι να διορθώσουν την κατάσταση των νησιωτικών λιμανιών, διεκδικώντας βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ειδικό Αναπτυξιακό του Νοτίου Αιγαίου, με τα επιπλέον 25 εκατ. που δίνονται.
Η κατάσταση των λιμανιών, σημείωσε, δημιουργεί δυσχερείς συνθήκες για την προσέγγιση πλοίων και αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι αυτά τα λιμάνια, όπως της Σαντορίνης, της Τήνου ή της Κιμώλου, έχουν χρηματοδοτηθεί από προηγούμενες κυβερνήσεις με μεγάλα ποσά και όμως δεν πληρούν τον σκοπό τους, αν και δεν έχει παρέλθει ούτε δεκαετία από την ολοκλήρωσή τους. Χρέος δικό μας είναι να ψάξουμε να δούμε ποιοι εγκλημάτησαν εις βάρος των νησιών, ξοδεύοντας δημόσιο χρήμα, πρόσθεσε.