http://www.limnosnea.com
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Γράφτηκε από τον Hλίας Κότσαλης
Στο ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) φάνηκαν ακόμη πιο
καθαρά οι προθέσεις του Υπουργείου, που άλλωστε έγιναν γνώστες στη
Διημερίδα πριν 20 μέρες στη Μυτιλήνη.
Στο ΣΑΣ της Παρασκευής 12/9 πήρε μέρος και Δήμαρχος Δ. Μαρινάκης μαζί με τον πρώην Αντιδήμαρχο και μέγα γνώστη των ακτοπλοϊκών ζητημάτων της Λήμνου Παν. Τσανταρλιώτη. Ο τελευταίος μας ενημέρωσε σήμερα το πρωί ραδιοφωνικά, οπότε εχουμε και λέμε:
Το ΣΑΣ μετά από μια γενική συζήτηση που μίλησαν πολλοί, ανάμεσα τους και ο δικηγόρος της ΝΕΛ που αρνήθηκε τους λόγους για τους οποίους έγινε έκπτωση της εταιρείας από τη γραμμή, ενώ εκδήλωσε ενδιαφέρον για να επανέλθει (!) την γραμμή.. Η Υπουργική απόφαση όμως έκπτωσης της ΝΕΛ προβλέπει και ένα χρόνο αποκλεισμό από διαγωνισμό για τη γραμμή αυτή.
Η απόφαση - εισήγηση του ΣΑΣ είναι: από τις 3 γραμμές, που έκανε η ΝΕΛ με Βόρεια Ελλάδα, 2 με Καβάλα και 1 με Θεσσαλονίκη, να μείνουν μονό οι 2 της Καβάλας. Αυτό τώρα για τους 3-4 μήνες της ανάθεσης είναι κάτι που μπορεί να γίνει αποδεκτό όμως οταν θα γινει ο διαγωνισμός θα πρέπει επανέλθει και η 3η γραμμή.
Τα 2 αυτά τωρινά δρομολόγια σχεδιάζεται να γίνονται από ΚΑΒΑΛΑ - ΛΗΜΝΟ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟ- ΣΑΜΟ και απο εκει ΠΕΙΡΑΙΑ, σε μια προσπάθεια να ενισχυθούν οι συνδέσεις της Σάμου με τον Πειραιά, που τον Χειμώνα πάσχουν. Η άλλη περίπτωση και η πιο πιθανή είναι να γίνεται μόνο 1 φορά αυτή η γραμμή και η άλλη μετά την Χίο να πηγαίνει στον Πειραιά. Αυτή η δεύτερη γραμμή βολεύει περισσότερο τη Λήμνο γιατί θα υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης μας, έστω και με πολύωρο ταξίδι (18 ώρες) με τον Πειραιά. Αυτή η γραμμή, χωρίς τη Σάμο, ήταν, θαρρώ εδω και πάνω από ένα χρόνο, από τότε που ήρθε δοκιμαστικά το πλοίο ΠΑΤΜΟΣ στη Λήμνο, εκείνη που θα αντικαθιστούσε τα δρομολόγια του ΘΕΟΦΙΛΟΥ και μάλιστα επειδή η επιδότηση ξεκίνα από τη Μυτιλήνη προς Λήμνο και Καβάλα είναι πολύ οικονομικότερη από αυτήν με τη Σάμο και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει αυτή να μπει στο διαγωνισμό για 3 φορές την εβδομάδα.
Ας επανέλθουμε όμως στο τώρα όπου καθώς φαίνεται οι δυο γραμμές θα γίνονται εναλλάξ, η μια μέχρι Σάμο και Πειραιά και η άλλη μέχρι Χίο και Πειραιά. Το πιο πιθανό είναι να ανατεθούν στην εταιρεία HELLENIC SEA WAYS και στα πλοία της ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και ΑΡΙΑΔΝΗ (το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ αυτή την εποχή είναι σε γραμμή εκτός Ελλάδας) και να ξεκινήσουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας. ΑΜΗΝ
Στη φωτογραφια το ΑΡΙΑΔΝΗ, μηκους 195 μ.(!) και υπηρεσιακή ταχύτητα άνω των 20 μιλίων, που είναι πιθανόν να κάνει τη 1 απο τις 2 γραμμές.
Στο ΣΑΣ της Παρασκευής 12/9 πήρε μέρος και Δήμαρχος Δ. Μαρινάκης μαζί με τον πρώην Αντιδήμαρχο και μέγα γνώστη των ακτοπλοϊκών ζητημάτων της Λήμνου Παν. Τσανταρλιώτη. Ο τελευταίος μας ενημέρωσε σήμερα το πρωί ραδιοφωνικά, οπότε εχουμε και λέμε:
Το ΣΑΣ μετά από μια γενική συζήτηση που μίλησαν πολλοί, ανάμεσα τους και ο δικηγόρος της ΝΕΛ που αρνήθηκε τους λόγους για τους οποίους έγινε έκπτωση της εταιρείας από τη γραμμή, ενώ εκδήλωσε ενδιαφέρον για να επανέλθει (!) την γραμμή.. Η Υπουργική απόφαση όμως έκπτωσης της ΝΕΛ προβλέπει και ένα χρόνο αποκλεισμό από διαγωνισμό για τη γραμμή αυτή.
Η απόφαση - εισήγηση του ΣΑΣ είναι: από τις 3 γραμμές, που έκανε η ΝΕΛ με Βόρεια Ελλάδα, 2 με Καβάλα και 1 με Θεσσαλονίκη, να μείνουν μονό οι 2 της Καβάλας. Αυτό τώρα για τους 3-4 μήνες της ανάθεσης είναι κάτι που μπορεί να γίνει αποδεκτό όμως οταν θα γινει ο διαγωνισμός θα πρέπει επανέλθει και η 3η γραμμή.
Τα 2 αυτά τωρινά δρομολόγια σχεδιάζεται να γίνονται από ΚΑΒΑΛΑ - ΛΗΜΝΟ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟ- ΣΑΜΟ και απο εκει ΠΕΙΡΑΙΑ, σε μια προσπάθεια να ενισχυθούν οι συνδέσεις της Σάμου με τον Πειραιά, που τον Χειμώνα πάσχουν. Η άλλη περίπτωση και η πιο πιθανή είναι να γίνεται μόνο 1 φορά αυτή η γραμμή και η άλλη μετά την Χίο να πηγαίνει στον Πειραιά. Αυτή η δεύτερη γραμμή βολεύει περισσότερο τη Λήμνο γιατί θα υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης μας, έστω και με πολύωρο ταξίδι (18 ώρες) με τον Πειραιά. Αυτή η γραμμή, χωρίς τη Σάμο, ήταν, θαρρώ εδω και πάνω από ένα χρόνο, από τότε που ήρθε δοκιμαστικά το πλοίο ΠΑΤΜΟΣ στη Λήμνο, εκείνη που θα αντικαθιστούσε τα δρομολόγια του ΘΕΟΦΙΛΟΥ και μάλιστα επειδή η επιδότηση ξεκίνα από τη Μυτιλήνη προς Λήμνο και Καβάλα είναι πολύ οικονομικότερη από αυτήν με τη Σάμο και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει αυτή να μπει στο διαγωνισμό για 3 φορές την εβδομάδα.
Ας επανέλθουμε όμως στο τώρα όπου καθώς φαίνεται οι δυο γραμμές θα γίνονται εναλλάξ, η μια μέχρι Σάμο και Πειραιά και η άλλη μέχρι Χίο και Πειραιά. Το πιο πιθανό είναι να ανατεθούν στην εταιρεία HELLENIC SEA WAYS και στα πλοία της ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και ΑΡΙΑΔΝΗ (το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ αυτή την εποχή είναι σε γραμμή εκτός Ελλάδας) και να ξεκινήσουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας. ΑΜΗΝ
Στη φωτογραφια το ΑΡΙΑΔΝΗ, μηκους 195 μ.(!) και υπηρεσιακή ταχύτητα άνω των 20 μιλίων, που είναι πιθανόν να κάνει τη 1 απο τις 2 γραμμές.