17/09/2014
http://www.ikariamag.gr
αναδημοσίευση
Ο δήμαρχος Ικαρίας προχώρησε
σήμερα σε παρέμβαση στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου
επισημαίνοντας ότι: «Δυστυχώς η κατάσταση στα ακτοπλοϊκά δεδομένα για το
τόπο μας βρίσκεται για μια ακόμα φορά σε αδιέξοδο λόγω της πολιτικής
που ακολουθείται εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις.
Η πρόσφατη κίνηση του Υπουργού ναυτιλίας εκ του αποτελέσματος δεν αποδεικνύεται ως κίνηση υποστήριξης των συμφερόντων των νησιωτών, αλλά ούτε και των ναυτεργατών. Αφού δεν δημιουργεί καμία προϋπόθεση για να αλλάξει προς το καλύτερο η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με την Βόρειο Ελλάδα. Ενώ για άλλη μια φορά αφήνει άθικτο το καθεστώς ασυδοσίας των εφοπλιστών. Ένα καθεστώς που έχει δημιουργηθεί από τους νόμους, που τόσο τα κόμματα που στηρίζουν την σημερινή κυβέρνηση όσο και οι σημερινοί υπουργοί ως φυσικά πρόσωπα ψήφισαν και υλοποιούν.
Σε αυτό πλαίσιο κινείται και η πρόσκληση ενδιαφέροντος του Υπουργού ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νήσων του Βορείου Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα, μια απόφαση που αφήνει την Ικαρία χωρίς σύνδεση με την βόρεια Ελλάδα.
Γεγονός που πιστοποιεί το «ενδιαφέρον» του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου για την σύνδεση ενός νησιού της περιφέρειας βορείου Αιγαίου με το διοικητικό κέντρο της περιφέρειας, αναγκάζοντας τους κατοίκους της Ικαρίας να κάνουν μια ιδιότυπη «κρουαζιέρα» για να διεκπεραιώσουν μια σειρά υποθέσεων. Δημιουργώντας παράλληλα σοβαρά προβλήματα στην τουριστική κίνηση της Ικαρίας αφού βάζει πρόσθετα εμπόδια στους επισκέπτες του νησιού που προέρχονται από την Βόρεια Ελλάδα.
Ταυτόχρονα οδηγεί σε αδιέξοδο μια ακόμα σοβαρή υπόθεση, την διαχείριση των απορριμμάτων, αποκλείοντας την Ικαρία από τις δομές εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων που συνεργάζεται Ίδη ο δήμος Ικαρίας στην Μυτιλήνη.
Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την προβληματική σύνδεση με τον Πειραιά (Το Ν. Μύκονος σταματάει στις 21/9 και μένουμε μόνο με το European express των 12 ωρών και τις συχνές βλάβες του) δημιουργεί για μια ακόμα φορά σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που εφοδιάζουν το νησί.
Αυτή η εξέλιξη όπως αντιλαμβάνεστε προκαλεί την έντονη ανησυχία των δημοτών μας και των πάσης φύσεως επαγγελματιών, δεδομένου ότι αφήνει τα νησιά μας για μια ακόμα φορά χωρίς αξιόπιστα πλοία για το μεγαλύτερο μέρος του έτους.
Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διασφαλίζει απαραίτητα:
1) Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με το Πειραιά και μεταξύ τους χειμώνα – καλοκαίρι.
2) Ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων.
3) Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα καθώς και να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση της Ικαρίας και των Φούρνων με τον Πειραιά σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών. Καλούμε το υπουργείο να κινηθεί στην κατεύθυνση αντικατάστασης του ΜΥΤΙΛΗΝΗ και του EUROPEAN EXPRESS με σύγχρονα πλοία, η την υποχρεωτική δρομολόγηση του ΜΥΚΟΝΟΣ για όλο το χρόνο.»
Τέλος ο δήμαρχος Ικαρίας κάλεσε το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου «Να προχωρήσει σε άμεσες ενέργειες». Καλώντας ταυτόχρονα «Κατοίκους, επαγγελματικούς φορείς και εργατικά σωματεία σε αγωνιστική ετοιμότητα, πιστεύοντας ότι δεν είναι δυνατόν να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιριών θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη του τόπου μας.».
Η πρόσφατη κίνηση του Υπουργού ναυτιλίας εκ του αποτελέσματος δεν αποδεικνύεται ως κίνηση υποστήριξης των συμφερόντων των νησιωτών, αλλά ούτε και των ναυτεργατών. Αφού δεν δημιουργεί καμία προϋπόθεση για να αλλάξει προς το καλύτερο η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με την Βόρειο Ελλάδα. Ενώ για άλλη μια φορά αφήνει άθικτο το καθεστώς ασυδοσίας των εφοπλιστών. Ένα καθεστώς που έχει δημιουργηθεί από τους νόμους, που τόσο τα κόμματα που στηρίζουν την σημερινή κυβέρνηση όσο και οι σημερινοί υπουργοί ως φυσικά πρόσωπα ψήφισαν και υλοποιούν.
Σε αυτό πλαίσιο κινείται και η πρόσκληση ενδιαφέροντος του Υπουργού ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νήσων του Βορείου Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα, μια απόφαση που αφήνει την Ικαρία χωρίς σύνδεση με την βόρεια Ελλάδα.
Γεγονός που πιστοποιεί το «ενδιαφέρον» του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου για την σύνδεση ενός νησιού της περιφέρειας βορείου Αιγαίου με το διοικητικό κέντρο της περιφέρειας, αναγκάζοντας τους κατοίκους της Ικαρίας να κάνουν μια ιδιότυπη «κρουαζιέρα» για να διεκπεραιώσουν μια σειρά υποθέσεων. Δημιουργώντας παράλληλα σοβαρά προβλήματα στην τουριστική κίνηση της Ικαρίας αφού βάζει πρόσθετα εμπόδια στους επισκέπτες του νησιού που προέρχονται από την Βόρεια Ελλάδα.
Ταυτόχρονα οδηγεί σε αδιέξοδο μια ακόμα σοβαρή υπόθεση, την διαχείριση των απορριμμάτων, αποκλείοντας την Ικαρία από τις δομές εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων που συνεργάζεται Ίδη ο δήμος Ικαρίας στην Μυτιλήνη.
Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την προβληματική σύνδεση με τον Πειραιά (Το Ν. Μύκονος σταματάει στις 21/9 και μένουμε μόνο με το European express των 12 ωρών και τις συχνές βλάβες του) δημιουργεί για μια ακόμα φορά σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που εφοδιάζουν το νησί.
Αυτή η εξέλιξη όπως αντιλαμβάνεστε προκαλεί την έντονη ανησυχία των δημοτών μας και των πάσης φύσεως επαγγελματιών, δεδομένου ότι αφήνει τα νησιά μας για μια ακόμα φορά χωρίς αξιόπιστα πλοία για το μεγαλύτερο μέρος του έτους.
Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διασφαλίζει απαραίτητα:
1) Απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με το Πειραιά και μεταξύ τους χειμώνα – καλοκαίρι.
2) Ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων.
3) Ασφαλή και γρήγορα ταξίδια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα καθώς και να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση της Ικαρίας και των Φούρνων με τον Πειραιά σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών. Καλούμε το υπουργείο να κινηθεί στην κατεύθυνση αντικατάστασης του ΜΥΤΙΛΗΝΗ και του EUROPEAN EXPRESS με σύγχρονα πλοία, η την υποχρεωτική δρομολόγηση του ΜΥΚΟΝΟΣ για όλο το χρόνο.»
Τέλος ο δήμαρχος Ικαρίας κάλεσε το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου «Να προχωρήσει σε άμεσες ενέργειες». Καλώντας ταυτόχρονα «Κατοίκους, επαγγελματικούς φορείς και εργατικά σωματεία σε αγωνιστική ετοιμότητα, πιστεύοντας ότι δεν είναι δυνατόν να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιριών θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη του τόπου μας.».
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ