ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες η δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτη: «Δεν θέλουμε ο Έλληνας ναυτικός να διατηρεί θέση εργασίας μέσα από παλιές προστατευτικές διατάξεις...

ΠΕΜΕΝ        ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ       ΠΕΕΜΑΓΕΝ       ΠΕΠΡΝ      ΠΕΣ/ΝΑΤ

 13 Δεκέμβρη  2013
Προς
  • Υπουργό Ναυτιλίας ΚΑΙ Αιγαίου, κ. Βαρβιτσιώτη
  • Πολιτικά Κόμματα
  •      Πρόεδρο και Διοικητικό Συμβούλιο ΝΑΤ  
  •  Εργατικό Κέντρο Πειραιά
  • Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
  • Ναυτεργατικά Σωματεία
  • Συνταξιουχικές Ενώσεις
  • Μ.Μ.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2014 διαμορφώνεται στα πλαίσια της καπιταλιστικής κρίσης και στις κατευθύνσεις 

υλοποίησης των αντιλαϊκών μέτρων  που έχουν συναποφασίσει κυβέρνηση, Ε.Ε, ΔΝΤ, συνθλίβοντας τα εργασιακά, τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Με νόμους και υπουργικές αποφάσεις έχουν κατακρεουργήσει μισθούς και συντάξεις,
 διευρύνεται η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, αυξάνονται οι στρατιές των ανέργων, 
υπονομεύεται η ιατροφαρμακευτική προστασία, με την φοροεπιδρομή και τα χαράτσια έχει 
λεηλατηθεί το πενιχρό εισόδημα της εργατικής – λαϊκής οικογένειας.
Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες οι δηλώσεις του  υπουργού 
Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης στις 6-12-2013, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση στη Βουλή
 για τον Κρατικό Προϋπολογισμό αναφέροντας: «Δεν θέλουμε ο Έλληνας 
ναυτικός να διατηρεί θέση εργασίας μέσα από παλιές προστατευτικές διατάξεις. 
 Γατί αυτές μας κάνανε από 140 χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς πριν μερικές δεκαετίες,
 να είναι σήμερα 17 χιλιάδες».
Τι εννοεί ο ΥΕΝ κ.Βαρβιτσιώτης, ότι η κατάργηση των ΣΣΕ, της κοινωνικής ασφάλισης,
 της άρσης του cabotage, έφεραν θέσεις εργασίας, χτύπησαν την «μαύρη» 
ανασφάλιστη εργασία;
Από το 1980 μέχρι σήμερα, έχουν γίνει πάνω από 10 μειώσεις των οργανικών 
συνθέσεων με βάση τον ν.2687/1953 και τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης,
 με το πρόσχημα ότι θα έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι 
θέσεις εργασίας. Αυτοδιαψεύδεται από τα ίδια τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την ετήσια
 έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Συγκεκριμένα το 1980: 
3942 πλοία με ελληνική σημαία (άνω των 100 κ.ο.χ), με 52.518 θέσεις εργασίας 
για έλληνες ναυτεργάτες.
Το 2012:
1939 πλοία  με ελληνική σημαία (άνω των 100 κ.ο.χ), με 17.000 θέσεις εργασίας για
 έλληνες ναυτεργάτες.
Επιβεβαιώνεται ότι ούτε πλοία ήρθαν στην ελληνική σημαία, ούτε αυξήθηκαν οι
 θέσεις εργασίας, αντίθετα αποβλήθηκαν χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα 
δικαιώματα που αντικαταστάθηκαν από χαμηλόμισθους – ανασφάλιστους 
ναυτεργάτες, θύματα των δουλεμπορικών κυκλωμάτων από τις χώρες που προέρχονται.
 Το 75% στην υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία είναι ανασφάλιστοι 
ναυτεργάτες με βάση τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων του ν.2687/1953, 
ενώ αυξάνονται τα ανασφάλιστα πλοία όλα αυτά τα χρόνια από το 1980 μέχρι
 σήμερα. Αποτελεί πηγή εισφοροδιαφυγής, φοροαποφυγής με τον νόμο, 
διόγκωση των ελλειμμάτων του ΝΑΤ κά, κερδοφορία για τους εφοπλιστές που 
βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας με 3428 πλοία 
(άνω των 1000 κοχ).  
Στόχος του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, η καταπάτηση των συνδικαλιστικών 
δικαιωμάτων, η κατάργηση των ΣΣΕ, η ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των 
πλοίων, η πλήρη άρση του cabotage και η επέκταση της «μαύρης» ανασφάλιστης 
εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Στη ίδια αντιναυτεργατική κατεύθυνση είναι και το νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία
 και άλλες διατάξεις».  Με πρόσχημα το «Πλοίο Ασφαλείας» αυξάνονται τα  
 κατασταλτικά και απεργοσπαστικά μέτρα σε βάρος της υπεράσπισης των 
δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στα ημερόπλοια και στα σκάφη αναψυχής καταργούνται 
οι ΣΣΕ, ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις, καθορίζονται εργαζόμενοι πολλαπλών
 καθηκόντων, διευρύνεται και με την βούλα του νόμου η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, 
υπονομεύεται η ασφάλεια και η ανθρώπινη ζωή για ναυτεργάτες, επιβαίνοντες.
Στο ίδιο ν/σ καταργούνται ο Οίκος Ναύτη και το ΓΕΝΕ, συγχωνεύονται και δημιουργείται
 ενιαίος φορέας Οίκος Ναύτη – Ναυτική Εργασία (Ο.Ν.Ν.Ε), στοχεύοντας στην 
παραπέρα υπονόμευση τους σε βάρος των ναυτεργατών.
Εκρηκτικές διαστάσεις έχει πάρει η ανεργία και θα επιδεινωθεί από την 
εφαρμογή των αντεργατικών μέτρων,  για τον μήνα Νοέμβρη έφτασε στους 4656 
ναυτεργάτες με τα πλασματικά στοιχεία του ΓΕΝΕ, λόγω των απαγορευτικών 
προϋποθέσεων αποκλείονται οι μακροχρόνιοι άνεργοι, την επιδότηση «αίσχους»
 των 293 ευρώ για έγγαμους και 235 ευρώ για άγαμους, παίρνουν 533 (11,45%), 
 από τους άνεργους  1 στους 4 γράφετε στο ΓΕΝΕ. Με παρόμοιες  απαγορευτικές
 διατάξεις αποκλείονται από την καταβολή του δώρου Χριστουγέννων, όπως
 και οι μετεκπαιδευόμενοι στο ΚΕΣΕΝ, την σχολή Θαλαμηπόλων και τα ειδικά
 τμήματα για πλοιάρχους – μηχανικούς Γ’ τάξης.
Από τον Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα έχουν αποβληθεί  πάνω από 1000 ναυτεργάτες με 
συγκροτημένα δικαιώματα από την επιβατηγό ναυτιλία, συγκεκριμένα 214 
ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται στα 6 υπό
 Ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, από την
Νοέμβρη πάνω από 300  ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας με την εφαρμογή του 
ν.4150/2013 και εκατοντάδες άλλοι ναυτεργάτες από την ακινητοποίηση των ακτοπλοϊκών
 πλοίων την χειμερινή περίοδο.
Την ίδια περίοδο το εφοπλιστικό κεφάλαιο «αυγαταίνει» τα κέρδη του, με βάση τα 
στοιχεία της GOLDEN DESTINY, για νέες ναυπηγήσεις στο 9μηνο του  
2013 έχουν παραγγείλει 226 πλοία συνολικής αξίας άνω των 11 δις δολλάρια, ενώ
 για την ίδια περίοδο το 2012 οι παραγγελίες ήταν για 89 πλοία.
Στην ακτοπλοΐα, από τις επιδοτήσεις στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», για 
τη νέα δρομολογιακή περίοδο (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με 
στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που έχει καθοριστεί για τις 25 
 «άγονες γραμμές», είναι 79 εκατ ευρώ.
             Από το 2003 έχει να γίνει ισολογισμός στο ΝΑΤ,  στα χαλκευμένα καθ’ υπολογισμό 
στοιχεία στο προϋπολογισμό για το 2014,  διατυπώνεται ότι: «επισημαίνουμε το γεγονός ότι 
μετά την λήξη του Γ’ τριμήνου του έτους 2014, θα γίνει επανεκτίμηση των 
στοιχείων και ανάλογα με την πορεία εξέλιξης του Προϋπολογισμού το οργανικό 
έλλειμμα θα διαμορφωθεί αναλόγως»!!!
Οι εισφορές του ΝΑΤ προσδιορίζονται με βάση τρία στοιχεία: 1) Νομίμου συνθέσεως, 
2) είδος και χωρητικότητας πλοίου, 3) Αμοιβής Ναυτικών βάσει συλλογικών συμβάσεων».
            Καμία αναφορά δεν γίνεται ότι:
            1.- Στα ποντοπόρα πλοία με την εφαρμογή του ν.2687/53 περί εγκριτικών πράξεων 
νηολόγησης  και τις πάνω από 10 μέχρι σήμερα τροποποιήσεις του όρου 8, οργιάζει η
 «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, για ελάχιστους (από 4 έως 6 ναυτεργάτες ανάλογα με την 
χωρητικότητα) καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές. Στην εισηγητική έκθεση διατυπώνεται
 ότι : «σύμφωνα με τα αποσταλέντα στοιχεία της Διεύθυνσης Πόρων και ειδικότερα του 
τμήματος εισφορών σε ξένο συνάλλαγμα, έχει ληφθεί υπόψη η εφαρμογή του ν.3569/2007
 ο οποίο προβλέπει μείωση των εσόδων από εισφορές ορισμένων κατηγοριών πλοίων». 
Είναι ο νόμος που δίνει προνόμιο στους ποντοπόρους εφοπλιστές, τους απαλλάσσει από 
ασφαλιστικές εισφορές για Έλληνες ναυτεργάτες που υπερβαίνουν σε αριθμό την εγκριτική
 πράξη. Επίσης και η μη απογραφή των αλλοδαπών ναυτεργατών που στελεχώνουν τα
 ποντοπόρα πλοία και υπερβαίνουν τους 60.000 ναυτεργάτες κατά την εκτίμησή μας, έχει ως 
αποτέλεσμα να χάνονται τεράστια ποσά ασφαλιστικών εισφορών για το ΝΑΤ και φορολογικά 
έσοδα.
2.- Για τα κρουαζιερόπλοια αναφέρεται ότι: «Όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια του άρθρου
 13 του Ν.Δ 2687/1953, ο υπολογισμός έγινε με βάση την οργανική σύνθεση των 
πλοίων που ορίζεται στην εγκριτική πράξη».
Οι υπηρεσίες του ΝΑΤ δεν έχουν αντιληφθεί ότι στην κρουαζιέρα με την ψήφιση του 
ν.3872/2010 αφανίστηκαν ακόμα και οι ελάχιστοι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα,
 χαρίστηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στον Λούη με την μη καταβολή των ασφαλιστικών 
εισφορών στο ΝΑΤ, ενώ παρακράτησε και τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτεργατών.
3.-   Με τις υπουργικές αποφάσεις για τα 6 υπό ελληνική σημαία επιβατηγά πλοία 
της γραμμής Πάτρα – Ιταλία μειώθηκαν από τον Σεπτέμβρη του 2013 οι οργανικές
 συνθέσεις των πλοίων κατά 214 ναυτεργάτες.
4.- Με την εφαρμογή του ν.4150/2013 μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις των 
ακτοπλοϊκών πλοίων, από την 1η Νοέμβρη αποβλήθηκαν πάνω από 300 
ναυτεργάτες και εκατοντάδες άλλοι από το δέσιμο των πλοίων, ενώ οργιάζει η
 παραβίαση της ΣΣΕ και η απλήρωτη εργασία.
            3.- Οι εφοπλιστές με την στήριξη της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, παραβιάζουν
 ακόμα και τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, με επανακαταμετρήσεις πλοίων
 μειώνουν την χωρητικότητα και την οργανική σύνθεση, το ΓΕΝΕ με τον μη έλεγχο των 
καταστάσεων πληρωμάτων (crew list) των πλοίων συνεχίζει να αποτελεί δουλεμπορικό 
παραμάγαζο των εφοπλιστών.
            4.- Υπολογίζουν σ’όλες τις κατηγορίες πλοίων ότι η προβλεπόμενη αύξηση των
 Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2014 θα είναι 0%, όταν   ΣΣΕ έχουν υπογραφεί για 
το 2013 σε ακτοπλοϊκά, μεσογειακά – τουριστικά, πορθμεία,  ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες 
πλοίων είναι από το 2010 και η επιδίωξη εφοπλιστών - κυβέρνησης είναι η κατάργησης τους.
            Στον προϋπολογισμό για το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας Ασθενείας Ναυτικών) 
προβλέπεται το ποσό των 50.000.000 ευρώ. Στην πραγματικότητα οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες, 
ο Οίκος Ναύτη με την ένταξη του στο ΕΟΠΠΥ, δημιούργησε τραγικά προβλήματα στους 
ασφαλισμένους  για γιατρούς και φάρμακα, τα πληρώνουν από την τσέπη τους περιμένοντας
 μήνες για την εξόφληση τους. Η μεγαλύτερη δαπάνη στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
 παραμένει η κάλυψη των εξόδων στα ιδιωτικά νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα, ενώ
 αρνούνται οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις να λειτουργήσουν το εγκαταλειμμένο ΝΙΕΝ, να το 
αξιοποιήσουν ως πανεπιστημιακή κλινική για την πρόληψη και αντιμετώπιση επαγγελματικών 
ασθενειών και της κοινωνικοασφαλιστικής περίθαλψης και προστασίας των ναυτεργατών,
 των εργαζομένων, σε αντίθεση επιδιώκουν μέσω του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της 
Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) την εκποίηση του, το ξεπούλημα, προς όφελος του κεφαλαίου.
            Καταγγέλλουμε τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ για το 2014 με τα χαλκευμένα 
στοιχεία  που εμφανίζει ότι:
ΕΣΟΔΑ ΝΑΤ  ανέρχονται :        251.732.296,00 ΕΥΡΩ
ΕΞΟΔΑ ΝΑΤ        -//-         :      1.225.101.431,00 ΕΥΡΩ
------------------------------------------------------------------------------------------
Το συνολικό Οργανικό έλλειμμα:   973.369.135,00 ΕΥΡΩ

      Με το ν. 3978/2011 άρθρο 4 παρ.6, καταργήθηκε το ΚΑΕΟ, με αποτέλεσμα να
 μειωθούν τα έσοδα του ΝΑΤ κατά 30.000.000,00 Ευρώ περίπου ετησίως. 
Ένα πρόσθετο προνόμιο για τους ακτοπλόους εφοπλιστές που δεν 
δίστασαν να προχωρήσουν σε αυξήσεις των εισιτηρίων, να επιδοτούνται για τις
 λεγόμενες «άγονες γραμμές» που για τη νέα δρομολογιακή περίοδο 
 (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, 
το ποσό που έχει καθοριστεί για τις 25 «άγονες γραμμές», είναι 79 εκατ ευρώ
Παραβιάζουν το δεκάμηνο δρομολόγησης των πλοίων, οδηγούν μαζικά ναυτεργάτες
 στην ανεργία και τους κατοίκους των νησιών στην απομόνωση. Αντικαθιστούν πλοία 
με άλλα υπερήλικα για μείωση του «λειτουργικού κόστους», επιβεβαιώνοντας για 
άλλη μια φορά ότι για το κεφάλαιο η εργατική δύναμη και η  ανθρώπινη ζωή είναι 
εμπόρευμα στο βωμό της κερδοφορίας τους.
            Για το Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (ΚΕΑΝ) προβλέπεται «έσοδα από
 μειώσεις των επικουρικών συντάξεων  το ποσό των 15.000.000 ευρώ». 
            Οι μειώσεις στα έσοδα του ΝΑΤ και των άλλων ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης είναι τα
 κέρδη των εφοπλιστών, των τραπεζιτών, του κεφαλαίου, υπηρετείται από το πολιτικό τους 
προσωπικό με την αντιναυτεργατική – αντιλαϊκή πολιτική.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, να συνεχίσουμε με καλύτερη 
οργάνωση – συσπείρωση δυνάμεων σε κάθε χώρο δουλειάς, στις γειτονιές να
 αναπτύξουμε πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, να δυναμώσει
 η ταξική πάλη, η λαϊκή συμμαχία με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, ΠΑΣΕΒΕ, ΠΑΣΥ, ΜΑΣ,
 ΟΓΕ, τις λαϊκές επιτροπές ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα του κεφαλαίου
 και των εκπροσώπων του.
Καλούμε τους αντιπροσώπους του Τακτικού Συνεδρίου της ΠΝΟ που θα γίνει
 την Τρίτη 17 Δεκέμβρη 2013, να οργανώσουμε και να αποφασίσουμε 
πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση των 
ΣΣΕ, τις απολύσεις, την ανεργία, την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, την
 φοροληστεία στο λαϊκό εισόδημα.  Αγώνα για το δικαίωμα στην δουλειά
 για όλους, Ενιαία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με πλήρη
 κοινωνικοασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ – ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ