Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013
http://www.e-nautilia.gr
αναδημοσίευση
του Capt. Νίκου Πλακά
Η ναυτιλία, η Ελληνική παγκόσμια πρωτιά επί δεκαετίες, είναι ένα
επίτευγμα (και όχι θαύμα
των
Ελλήνων πλοιοκτητών, πλοιάρχων,
μηχανικών και λοιπών ναυτικών κάθε ειδικότητα
και κάθε βαθμού
και ως εκ τούτου,
έγινε ο υπ’αριθμόν ένα αιμοδότης της εθνικής
μας οικονομίας με πολύτιμο συνάλλαγμα.
Αυτό
έκανε τους εργαζόμενους στα πλοία να
είναι υπερήφανοι και αν κάποιοι άναυτοι το
αγνοούν, ας το μάθουν.
ναυτιλιακής και ναυτικής
κοινότητας, η Ελληνική σημαία έχει καταταγεί επί σειρά ετών στον ΛευκόΚατάλογο/WhiteList, για τις επιθεωρήσεις των πλοίων από το PortStateControl, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεννόησης των
Παρισίων (ParisMemorandumofUnderstandingon
PortStateControl)
https://www.parismou.org/2012-annual-report-paris-mou-pscκαι στην κατηγορία
Qualship21 (Qualityshippingforthe 21setcentury) της Ακτοφυλακής των Η.Π.Α.
https://homeport.uscg.mil/mycg/portal/ep/home.do(Port State
Control>Foreign Vessel Safety>Qualship 21Initiative).
Με αντίξοες συνθήκες, μακριά από τις οικογένειές τους οι επαγγελματίες
παντός
καιρού, δούλεψαν και δουλεύουν σκληρά στα πέλαγα και στους ωκεανούς όλου
του κόσμου, με εικοσάμετρα κύματα και ανέμους που η κλίμακαBeaufort είναι πολύ μικρή για να τους μετρήσει.
Επί πλέον δε, το δυνατό μπότζι,καθιστά τη δουλειά τους πιο
δύσκολη στα
καταστρώματα, στα αμπάρια,
στο μηχανοστάσιο, στην γέφυρα, στην
κουζίνα, στις
τραπεζαρίες και σε όλα τα διαμερίσματα.
Οι επιθεωρήσεις (π.χ., DraftSurvey, CargoHolds,NCB, USDA, SOLAS, ISM, ISPS, MARPOL, Class, FlagState, PortStateControl,
USCG, P&IClub, κλπ.), από την πρώτη
στιγμή που το πλοίο δένει στο λιμάνι,
περνούν
με επιτυχία η μία μετά την άλλη.
Η φόρτωση ή εκφόρτωση, η συντήρηση,
οι
επισκευές, ο ερματισμός ή
αφερματισμός, η παραλαβή καυσίμων, λιπαντικών,
τροφίμων, υλικών
καταστρώματος, μηχανοστασίου,
ενδιαίτησης, ποσίμου νερού και
οι λοιπές υποχρεώσεις τελειώνουν κανονικά,
μέχρι την ώρα που θα αρχίσει η
προετοιμασία απόπλου, χωρίς έξοδοστη
στεριά έστω για ένα καφέ.
Δύσκολη η ζωή στο ταξίδι, δύσκολη και
στο λιμάνι, αλλά το ότι πέτυχε ο
στόχος της αποστολής, είναι η ικανοποίηση που δίνει
δύναμη για τη συνέχεια.
Η σταδιοδρομία στη θάλασσα δεν είναι επάγγελμα ευκαιρίας και η
κληρονομιά
είναι βαριά για αυτούς που θα παραλάβουν
τη σκυτάλη,οι οποίοι θα
πρέπει να συμβάλλουν, ώστε να διατηρηθούν, η παγκόσμια πρωτιά, η θέση στον
Λευκό Κατάλογο/WhiteList καιστην κατηγορία
Qualship21 και τα κριτήρια LowRiskShiphttps://www.parismou.org/inspections-risk/targeting για τα πλοία
της μεγάλης ναυτιλίας των
Ελλήνων !
Capt. Ν. Πλακάς