Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Προς: - Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωνσταντίνο
Μουσουρούλη
-
Υπουργό Τουρισμού κα Όλγα
Κεφαλογιάννη
-
Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη
Στουρνάρα
-
Πολιτικά Κόμματα
-
Δ.Σ ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΗ – Δ.Σ Γ.Ε.Ν.Ε
-
ΠΝΟ – Ναυτεργατικά
Σωματεία
-
Ημερήσιο Τύπο και λοιπά
ΜΜΕ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Σχέδιο Νόμου για τα Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις
του Υ.Ν.Α είναι συνέχεια του αντεργατικού νόμου 4150/2013, ισοπεδώνει πλήρως τα
εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων ενώ ανοίγει διάπλατα τον δρόμο τα ιδιωτικά
σκάφη αναψυχής να χαρακτηρισθούν ως επαγγελματικά, απολαμβάνοντας τα προνόμια
που παρέχει σ’ αυτά η πολιτεία.
Σε ότι αφορά την στελέχωση των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής,
ιστιοφόρων και μηχανοκίνητων επαγγελματικών πλοίων με ολικό μήκος μέχρι 20
μέτρα, επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς Πλοίαρχο και πλήρωμα, δεν καθορίζεται
οργανική σύνθεση ενώ ο Κυβερνήτης καλείται να βεβαιώσει με υπεύθυνη δήλωσή του
ότι ένας από τους επιβάτες κατέχει ναυτική εμπειρία. Για τα μεγαλύτερα σκάφη, ο
Υπουργός Ναυτιλίας σε ανοικτή επικοινωνία με τους εφοπλιστές θα καθορίζει τις
οργανικές συνθέσεις…..
Η ασφαλιστική κάλυψη για τον Κυβερνήτη μπορεί να είναι στο
ΝΑΤ αλλά επίσης επιτρέπει αν ο
Κυβερνήτης δεν είναι επιβάτης να ασφαλισθεί υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ ταυτίζοντας
τον με ελεύθερο επαγγελματία με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Καθιερώνεται υπέρ του
Δημοσίου τέλος παραμονής και πλόων (Τ.Π.Π) για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής (για
τα μεν μηχανοκίνητα από 10 μέτρα και άνω, για τα δε ιστιοφόρα από 12 μέτρα και
άνω) το οποίο υπολογίζεται για τα επιπλέον μέτρα και καταβάλλεται ετησίως. Τα
επαγγελματικά σκάφη αναψυχής δεν καταβάλλουν υπέρ του δημοσίου τέλος
παραμονής.
Στην
ουσία πρόκειται για ρύθμιση ώστε να βαφτίσουν σαν επαγγελματικά πλοία αναψυχής
τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής των σκαφάτων που θα απολαμβάνουν έτσι την
φοροαπαλλαγή, φτηνά καύσιμα, εργαζόμενους χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, χωρίς
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η συγχώνευση του Οίκου Ναύτη
με το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και δημιουργείται ένα νέο νομικό
πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία ΟΝΝΑ. Καταργεί και τυπικά τον Οίκο Ναύτη με
ότι αυτό σημαίνει για τους ασφαλισμένους στον Οίκο Ναύτη Ναυτεργάτες και τις
οικογένειές τους. Αλλάζει τον ρόλο και τον προσανατολισμό του ΓΕΝΕ που
ως τώρα ήταν η μέριμνα εύρεσης εργασίας για τους Έλληνες Ναυτεργάτες.
Η τρικομματική κυβέρνηση, εξυπηρετώντας συμφέροντα
εφοπλιστών, φέρνει ακόμη ένα αντεργατικό σχέδιο νόμου προς ψήφιση εμπαίζοντας
τους χιλιάδες άνεργους Ναυτεργάτες που έχουν δημιουργήσει οι εκάστοτε
κυβερνητικές πολιτικές με τις μειώσεις των συνθέσεων και έχουν οδηγήσει το ΝΑΤ,
τα Ταμεία Πρόνοιας και τον Οίκο Ναύτη στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Οι Ναυτεργάτες θα συνεχίσουν τους αγώνες τους ενάντια στην
αντιναυτεργατική επιδρομή της τρικομματικής κυβέρνησης και του Υπουργού
Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη οι οποίοι με την πολιτική τους οδηγούν στην
ανεργία και στο κοινωνικό περιθώριο τους Ναυτεργάτες ενώ από την άλλη παρέχουν
νέα προκλητικά και σκανδαλώδη προνόμια στους εφοπλιστές και στους μεγαλοσχήμονες
φίλους τους.
Για την Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
O πρόεδροςΑντώνης Νταλακογιώργος
ο γεν.γραμματέας
Νίκος Κροκίδης