ΠΟΕΠΛΣ
Πειραιάς, 28 Ιανουαρίου 2013
Για μία ακόμη φορά ο κ. Υ.Ν.Α Κωστής
Μουσουρούλης, αντιλαμβάνεται τα θέματα του Υπουργείου με ιδιοκτησιακή
αντίληψη αφού κανένας θεσμικός φορέας δεν έχει λάβει γνώση, δεν έχει
καμία επίσημη ενημέρωση, δεν έχει ζητηθεί καν η άποψή του για το σχέδιο
νόμου.
Είναι φανερό ότι ο τρόπος που χειρίζεται
τα θέματα και κυρίως το Σ/Ν για την «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου
Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» δεν του βγαίνει.
Η εμμονή του στην παραπάνω λογική τον εκθέτει και τον οδηγεί σε απίστευτα λάθη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση.
Δεν είναι κακό, έστω και τώρα να
παρακάμψει τους συμβούλους του , να αναζητήσει από τους θεσμικούς
φορείς τις προτάσεις τους ελπίζοντας ότι δεν θα του αρνηθούν λόγω της
αλαζονικής στάσης που έχει επιδείξει μέχρι σήμερα και να επανεξετάσει
από την αρχή το θέμα.
Τα πράγματα είναι απλά και μπορούν να γίνουν ακόμη απλούστερα.
Αρκεί μόνο η θέληση και η βούληση για συνεργασία.
Θεωρούμε ακατανόητη τη σπουδή που δείχνει ο κ. ΥΝΑ Κωστής Μουσουρούλης να ακυρώσει τον ν.3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και άλλες διατάξεις», που αποτελεί και τον ιδρυτικό νόμο του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Η ακύρωση του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, η
αλλοίωση της φυσιογνωμίας και του χαρακτήρα του Σώματος και ο
περιορισμός του εύρους των αρμοδιοτήτων του συνιστά φοβική πράξη και δεν
εξυπηρετεί κανέναν και τίποτα.
Ως Ομοσπονδία κρίνουμε ως επιτακτική και άμεση ανάγκη όπως
οι όποιες ρυθμίσεις απαιτούνται, αυτές πρέπει να γίνουν στην βάση των
διορθώσεων-τροποποιήσεων-προσθηκών στον ανωτέρω νόμο. Είναι θέμα
πρωτίστως ηθικής τάξης, αλλά και βεβαιότητας ότι η πολυδιάσπαση των
διατάξεων που αφορούν το Αρχηγείο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ σε πολλές νομοθετικές
πρωτοβουλίες, θα επιφέρει σύγχυση ή ακόμα και νομικά ζητήματα που
αφορούν το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και τα στελέχη του.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε:
- Να παραμείνουν σε ισχύ όλες οι διατάξεις του ν.3922/11 πλην του άρθρου 10, των παρ. 3 του άρθρου 21 και των παρ.9, 10, 11, 12, 13 και 15 του άρθρου 23, τα οποία καταργούνται από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
- Οι διατάξεις του άρθρου 7 του ν.3922/11 να παραμείνουν σε ισχύ μέχρι την έκδοση νέου Π.Δ. περί Οργάνωσης των υπηρεσιών του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Να προστεθούν στο άρθρο 2 του ν.3922/11 οι περ. ζ, η και θ της παρ. 2 του άρθρου 5 του Σ/Ν.
- Να τροποποιηθεί η παρ.3 του άρθρου 63 του Σ/Ν ως ακολούθως:
Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και Υπουργός Προστασίας του Πολίτη
νοείται Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και Υπουργός Ναυτιλίας και
Αιγαίου αντίστοιχα.
- Να ακυρωθούν τα άρθρα 4 και 5 του Σ/Ν.
Επίσης στα υπόλοιπα άρθρα του Σ/Ν που αφορούν το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. πρέπει να γίνουν οι παρακάτω τροποποιήσεις:
Άρθρο 1 παρ. 4α
Στο τέλος της περ. (α) να προστεθεί «- Ελληνική Ακτοφυλακή δια του Αρχηγείου του».
Άρθρο 1 παρ.4β
Την διαγραφή της φράσης «και του Λιμενικού Σώματος» καθώς και της φράσης «του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος».
Τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του
Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ καθορίζονται με Π.Δ που εκδίδεται για τον σκοπό
αυτό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν.3922/11.
Άρθρο 3
Να προστεθούν οι λέξεις:
Έως την 30η Νοεμβρίου εκάστου έτους, οι
Γενικοί Γραμματείς και οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας
και Αιγαίου υποβάλλουν στον Υπουργό ετήσιο προγραμματισμό δράσης για το
επόμενο έτος με ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους και χρονοδιάγραμμα
υλοποίησης. Έως την 31η Ιανουαρίου εκάστου έτους, οι Γενικοί Γραμματείς
και οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
υποβάλλουν στον Υπουργό απολογισμό δράσης για το προηγούμενο έτος. Ο
προγραμματισμός και ο απολογισμός δράσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής καταρτίζεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και υποβάλλεται, κατά τα ανωτέρω, από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Άρθρο 54 παρ. 3
Να προστεθεί η λέξη:
Στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος που μετακινείται στο εσωτερικό και
στο εξωτερικό προς εκτέλεση υπηρεσίας, παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης
προκαταβολής στο μετακινούμενο σε βάρος της Παγίας Προκαταβολής του
Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, μέχρι και του 75% του συνολικά
δικαιούμενου, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου και εγκρίσεως του
Γενικού Διαχειριστή αυτής. Το ποσό της χορηγούμενης προκαταβολής
συμψηφίζεται κατά την εξόφληση των σχετικών δικαιωμάτων.
Άρθρο 54 παρ. 5α
Να διαγραφούν οι λέξεις: «υπό τις ίδιες προϋποθέσεις».
Άρθρο 54 παρ. 6
Να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου η φράση «με την προϋπόθεση εφαρμογής της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.3922/11».
Άρθρο 63
Να τροποποιηθεί σύμφωνα με τις υπ΄ αρίθμ. 1, 2, 3, 4 και 5 ανωτέρω προτάσεις μας.
Επίσης ζητάμε νομοθετική ρύθμιση
για μια σειρά ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την αποκατάσταση αδικιών
από άλλες ρυθμίσεις που ισχύουν, αλλά και νέων ρυθμίσεων που
απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία του Σώματος.
Άρθρο 54
Να προστεθούν νέες παράγραφοι ως κατωτέρω:
10. Kατ΄ έτος προσλήψεις
1. α) Προς κάλυψη των κενών οργανικών
θέσεων στελεχών Λιμενικού Σώματος, εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους
με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζεται ο
αριθμός υποψηφίων προς κατάταξή τους ως δοκίμων το έτος αυτό στις
παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος και
Λιμενοφυλάκων, οι οποίοι δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από:
αα. Δόκιμοι Σημαιοφόροι Λιμενικού Σώματος σαράντα (40)
ββ. Δόκιμοι Υπαξιωματικοί Λιμενικού Σώματος ογδόντα (80)
γγ. Δόκιμοι Λιμενοφύλακες εκατόν ογδόντα (180)
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και
Αιγαίου μετά από εισήγηση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος δύναται να
ορίζεται αριθμός Αξιωματικών απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού,
Οικονομικού, Νομικού, Υγειονομικού και Ιερέα, με αντίστοιχη μείωση του
αριθμού των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος του προηγούμενου
εδαφίου.
β) Εντός του πρώτου δεκαήμερου μηνός
Μαρτίου εκάστου έτους με αποφάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου
καθορίζεται για κάθε μία παραγωγική Σχολή Λ.Σ. το ακριβές χρονοδιάγραμμα
προκήρυξης των διαγωνισμών κατάταξης των δοκίμων της προηγούμενης
περίπτωσης καθώς και τα επιμέρους θέματα που προβλέπουν τα άρθρα 1, 2,
3, 4 και 5 του ν.3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄311).
γ) Για την εφαρμογή των διατάξεων της
περίπτωσης (α) εγγράφονται κατ' έτος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου
Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι ανάλογες πιστώσεις.
δ) Για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος
άρθρου εντός του έτους 2013, οι αναφερόμενες στις περιπτώσεις (α) και
(β) χρονικές περίοδοι μηνών Ιανουαρίου και Μαρτίου μετατίθενται στους
αμέσως επόμενους της θέσεώς του σε ισχύ μήνες, αντίστοιχα.
Με την διάταξη αυτή πετυχαίνουμε την
εύρυθμη λειτουργία του Σώματος, καλύπτοντας μεγάλα κενά της οργανικής
δύναμης καθώς και των μεγάλων κενών που παρουσιάζονται λόγω των
αποστρατειών. Επίσης δίνεται η δυνατότητα ορθολογικής διαχείρισης του
ασφαλιστικού μας φορέα που αδυνατίζει λόγω των πολλών εκροών χωρίς
ανάλογη εισροή νέων στελεχών.
11. H παράγραφος 8 του άρθρου 17 του Π.Δ 81/12 (ΦΕΚ 139 Α΄) «Ιεραρχία,
προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και
απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής»
τροποποιείται ως ακολούθως:
Ο χρόνος φοίτησης στη Σχολή Λιμενοφυλάκων η οποία ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρείται
ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας Λιμενοφύλακα και προσμετράτε για την
συμπλήρωση του απαιτούμενου προς προαγωγή χρόνου στο βαθμό του Κελευστή.
Αν υπάρχουν διαφορετικές ημερομηνίες κατάταξης στην ίδια εκπαιδευτική
σειρά, ως χρόνος φοίτησης στην παραγωγική σχολή, υπολογίζεται ο χρόνος
από την ημερομηνία κατάταξης των πρώτων καταταχθέντων δοκίμων μέχρι και
την προηγούμενη της ονομασίας τους ως μονίμων στελεχών.
Η παραπάνω διάταξη ισχύει και για την
παραγωγική Σχολή Αστυφυλάκων σύμφωνα με τον ν.4058/12 άρθρο 25,την μόνη
αντίστοιχη σχολή ,αφού στις ένοπλες δυνάμεις δεν υπάρχει αντίστοιχη
σχολή.
12.Στην παράγραφο 6 του άρθρου 55 του Π.Δ 81/12 (ΦΕΚ 139 Α΄)
«Ιεραρχία, προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και
απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής»
προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:
Η παραπάνω διάταξη ισχύει και για
Αξιωματικούς Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που συμμετείχαν επιτυχώς στην γραπτή δοκιμασία
σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 23 του
ν.4473/1965 «περί Ελέγχου της Ναυσιπλοΐας, Επιθεωρήσεως Εμπορικών Πλοίων
και άλλων τινών διατάξεων» (ΦΕΚ 102 Α),καθώς και για Αξιωματικούς
Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που προήχθησαν σύμφωνα με την παράγραφο 15 του άρθρου 2 του ν.3569/2007 «Συνεταιρισμοί θαλάσσιας αλληλασφάλισης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» (ΦΕΚ 122 Α΄).
Με την ανωτέρω ρύθμιση αποκαθίσταται μια
αδικία σε βάρος 28 Αξιωματικών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ οι οποίοι δεν
συμπεριελήφθησαν στην ανωτέρω διάταξη, αν και πρόκειται για ίδιας
κατηγορίας Αξ/κούς που συμπεριλαμβάνονται και στο ίδιο συνταξιοδοτικό
καθεστώς.
13. H παράγραφος 3 του άρθρου 10 του Π.Δ. 81/12 (ΦΕΚ 139 Α΄)
«Ιεραρχία, προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και
απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής»
τροποποιείται ως ακολούθως:
«Για την προαγωγή στο βαθμό του Πλωτάρχη
Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., των Αξιωματικών που προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων
Υπαξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου Ιδρύματος
Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακού Τομέα, ή Ιδρύματος Ανώτατης
Εκπαίδευσης Τεχνολογικού Τομέα, ή Κέντρου Ανώτερης Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.), ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος
(Τ.Ε.Ι.), ή διπλώματος Αξιωματικού Γ΄ τάξης Εμπορικού Ναυτικού,
απαιτείται να έχουν προϋπηρεσία τριών ετών ως Αξιωματικοί, οι μεν
πτυχιούχοι Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακού Τομέα, ή
Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης Τεχνολογικού Τομέα, ή Κέντρου Ανώτερης
Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.), ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού
Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.), σε Λιμενικές Αρχές ή εναέρια επιχειρησιακά μέσα
Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., οι δε διπλωματούχοι πλοίαρχοι ή μηχανικοί σε πλωτά ή
εναέρια επιχειρησιακά μέσα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ή στη Μ.Υ.Α., ή στην Υπηρεσία
Συνδέσμων Διασωστών, ή στα Κέντρα VTS-VTMIS, ή στις Επισκευαστικές
Βάσεις Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ή στις Λιμενικές Αρχές ως Επιθεωρητές Κράτους Λιμένα σύμφωνα με το Paris MOU.
Εξαιρούνται οι Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που έχουν αποκτήσει ως
Υπαξιωματικοί ειδικότητα πληροφορικής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα
νομοθεσία, οι οποίοι είναι δυνατόν για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών να
υπηρετήσουν σε συναφείς με τις γνώσεις τους Υπηρεσίες.
Με την ρύθμιση αυτή δίνεται η δυνατότητα
σε Αξιωματικούς που προέρχονται από την ΣΔΥΛΣ, διπλωματούχοι Πλοίαρχοι ή
Μηχανικοί και υπηρετούν σε Λιμενικές Αρχές ως επιθεωρητές M.O.U, να
προβλέπεται η Υπηρεσία τους ως ειδικό τυπικό προσόν για την προαγωγή
τους, όπως αντίστοιχα ισχύει για τους Αξιωματικούς προερχόμενους από
Σ.Ν.Δ.
- Προσθήκη νέου άρθρου
Συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις.
1. α) Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν.3865/10 αντικαθίσταται από την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 17 του ίδιου νόμου,
Β) Η διάταξη της παραγράφου 1 ισχύει από την εφαρμογή του ανωτέρω νόμου.
Με την ανωτέρω ρύθμιση πετυχαίνεται η αναγνώριση των ετών φοίτησης στις ΑΕΝ, για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος,
2. Στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 40 του Π.Δ 169/2007
«κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων» (ΦΕΚ 210 Α΄)
προστίθενται παράγραφοι η), θ), ι), ια), ιβ), ιγ), ιδ), ιε), ιστ), ιζ),
και ιη) ως κατωτέρω:
«η) Στις Επισκευαστικές βάσεις Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
θ) Στο κέντρο Συνεννοήσεως Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ι) Στον παράκτιο ασύρματο ΥΝΑ/ Α/Τα Ασπροπύργου.
ια) Στο ραδιοτηλεφωνικό κέντρο SSB.
ιβ) Στα VTMIS Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ιγ) Στο ηλεκτρονικό συνεργείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ιδ) Στην Υπηρεσία Υγειονομικού (Ιατροί Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., στους οποίους εφαρμόζονται οι διατάξεις περί στρατιωτικών συντάξεων).
ιε) Στην Υπηρεσία Μουσικής Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ιστ) Στο κέντρο επιχειρήσεων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Κ.Ε.Π.Ι.Χ/Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ).
ιζ) Σε Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας στις οποίες ο χρόνος υπηρεσίας υπολογίζεται ως διπλάσιος.
ιη) Στο εκπαιδευτικό προσωπικό των παραγωγικών Σχολών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Με την ρύθμιση αυτή δίνεται η δυνατότητα
σε στελέχη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που τοποθετούνται υποχρεωτικά λόγω ειδικότητας
σε Υπηρεσίες που ο χρόνος Υπηρεσίας δεν λογίζεται στο διπλάσιο, αυτό να
τους αναγνωρίζεται κατ΄εξαίρεση ή Υπηρετούν σε Υπηρεσίες που εκτελούν
φυλακές ή μέτρα ασφαλείας. Επίσης η ανωτέρω διάταξη ισχύει στην ΕΛ.ΑΣ
και στο Π.Σ με τον ν.3075/2002.
3. Ασφάλιση προσωπικού
1. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 15
του ν. 4058/2012 «Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε
εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις» (Α΄ 63) καταργούνται.
2. Στο άρθρο 2 του ν. 4002/2011
«Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου-Ρυθμίσεις για
την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση-Θέματα αρμοδιότητας
Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και
Κοινωνικής Ασφάλισης» (Α΄180), προστίθενται παράγραφοι 3 και 4 ως
ακολούθως, ενώ οι λοιπές παράγραφοι του άρθρου αναριθμούνται
αντιστοίχως:
«3. α) Από τις διατάξεις της παραγράφου 2
εξαιρούνται οι καταταγέντες μέχρι 31.12.2010 σε παραγωγικές σχολές του
Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι πριν την
κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών
και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και
Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα
Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.). Οι ανωτέρω ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο
Δημόσιο από την κατάταξή τους και προαιρετικά στους συναφείς με την
ιδιότητά τους ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς. Εφόσον δεν επιθυμούν να
υπαχθούν προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων
(Ε.Τ.Α.Α.), τότε οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους
στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους
αντίστοιχους κλάδους - τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης
και πρόνοιας, αποδίδονται στο Δημόσιο για την τακτοποίηση της ασφάλισής
τους.
β) Για τους από 1.1.2011 καταταγέντες σε
παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του
Πυροσβεστικού Σώματος οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν
ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων
(Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών
(Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.)
εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 4.
4. α) Οι Αξιωματικοί Λιμενικού
Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού
και Υγειονομικού, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους στις τάξεις του
Σώματος είχαν ασφαλισθεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών
Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης
Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων
(Ε.Τ.Α.Α.) δύνανται να επιλέξουν τον υποχρεωτικό φορέα υπαγωγής τους.
Εφόσον τα πρόσωπα της ανωτέρω περίπτωσης δεν επιθυμούν να υπαχθούν
προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), τότε
οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους στο Ενιαίο
Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους αντίστοιχους
κλάδους - τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας,
αποδίδονται στα ταμεία των φορέων επιλογής τους για την τακτοποίηση της
ασφάλισής τους.».
3. Τα πρόσωπα της περίπτωσης β΄ της
παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011, όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει, υποχρεούνται εντός διμήνου από τη δημοσίευση
του παρόντος η εντός διμήνου από την κατάταξή τους (για όσους
κατατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος) να υποβάλουν σχετική
δήλωση στην αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος ή του
Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εφόσον επιθυμούν την αλλαγή του
ασφαλιστικού φορέα υπαγωγής τους.
Πιστεύουμε ότι όλες οι ανωτέρω προτάσεις
μας, κινούνται σε θετική κατεύθυνση και συμβάλλουν ουσιαστικά στην
αναβάθμιση του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.,ως αναγκαίου μηχανισμού στήριξης
τόσο της Ναυτιλίας, όσο και της ασφάλειας των πολιτών και της χώρας.
Για όλα τα παραπάνω αναμένουμε τις δικές
σας πρωτοβουλίες - παρεμβάσεις, ώστε το Σ/Ν που θα φθάσει στη Βουλή των
Ελλήνων να μην θίγει το κύρος του Σώματος και των στελεχών του, που
προσπαθούν κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να παρέχουν υψηλού
επιπέδου υπηρεσίες που έχουν ανάγκη, στις δύσκολες αυτές συνθήκες, τόσο η
πολιτεία όσο και η Ελληνική κοινωνία.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δριβάκος Γεώργιος Κατσίνας Σωτήριος