ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Βρυξέλλες 17 Δεκέμβρη 2012
Η ένταση της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ και η επιτάχυνση των διαδικασιών για το ξεπούλημα των δημόσιων υποδομών - λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες - λεωφορειόδρομοι στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς και η χρηματοδότηση τους με ζεστό χρήμα από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο για την περίοδο 2014 - 2020, αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες που έκφρασαν στελέχη του Γραφείου του Επιτρόπου Μεταφορών Σ. Κάλλας στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες με αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες.
Στη Συντονιστική Επιτροπή συμμετείχαν εκπρόσωποι από εργατικά κέντρα, ναυτεργατικά σωματεία, τη τοπική και περιφερειακή διοίκηση Βορείου Αιγαίου της Λαϊκής Συσπείρωσης και μαζικών φορέων από τα νησιά.
Η Συντονιστική Επιτροπή ανέπτυξε τις εκτιμήσεις και τις προτάσεις της για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες επισημαίνοντας μεταξύ των άλλων και τα εξής :
Η κατάργηση του «CABOTAGE» με τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ - απελευθέρωση της ακτοπλοΐας νόμος 2932/2001 - όξυνε τον ανταγωνισμό, ενίσχυσε την εφοπλιστική επιθετικότητα χειροτέρευσε την κατάσταση των ναυτεργατών και συνολικά υποβάθμισε συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών.
Πολλά νησιά αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα αποκλεισμού από τη μείωση της ήδη μικρής συχνότητας των δρομολογίων των πλοίων και τον παροπλισμό του 50% των ακτοπλοϊκών.
Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί τους εργαζόμενους, τους φτωχούς αγρότες και επαγγελματίες να οργανώσουν την πάλη τους σε κάθε νησί, σε περιφερειακή και πανελλαδική κλίμακα με το ταξικό εργατικό κίνημα, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, του κεφαλαίου, για ριζικές αλλαγές, ώστε κριτήριο της πολιτικής να είναι οι σύγχρονες ανάγκες του εργαζόμενου λαού και όχι το κέρδος των μονοπωλίων.
Διεκδικούμε :
•
Κατάργηση του αντιλαϊκού Κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ και του νόμου 2932/2001 για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές
•
Ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών, αεροπορικών και χερσαίων συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του εργαζόμενου λαού και όχι το κέρδος των εφοπλιστών και των μονοπωλίων.
•
Ενιαίο κρατικό φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων ο οποίος θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους συναφείς κλάδους.
•
Μόνιμη σταθερή δουλειά με συγκροτημένα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση) για όλους τους εργαζόμενους στις μεταφορές και τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
•
Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
•
Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον Κρατικό Προϋπολογισμό.Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
•
Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
•
Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.
•
Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
Η Συντονιστική Επιτροπή:
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΣΒΟΥ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΑΜΟΥ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ε.Ν.
Π.Ε. ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν