ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Άρθρο από τον Δ. Σαιτάκη, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

Η Εκπαίδευση στο Λιμενικό Σώμα ... που βρισκόμαστε ... που πρέπει να πάμε.

Άρθρο από τον Δ. Σαιτάκη, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος στον δημοσιογράφο και Διευθυντή ΓΙΩΡΓΟ Σ. ΣΚΟΡΔΙΛΗ ( gskordilis@theseanation.com) της online ναυτιλιακή έκδοση TheSeaNation (www.theseanation.gr)

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Το άρθρο αυτό γίνεται με την ελπίδα να αφυπνίσει τους καθ' ύλην αρμοδίους και να τους κινητοποιήσει. Ο εφησυχασμός και η ακινησία που παρατηρείται στον τομέα αυτό επί πολλά χρόνια δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες και δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες των στελεχών του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής. Η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα βασικά κοινωνικά αγαθά, που η πολιτεία οφείλει να παρέχει. Εξάλλου καλά εκπαιδευμένα στελέχη αποτελούν «προστιθέμενη αξία» για
έναν οργανισμό και κατ' επέκταση το κράτος. Δυστυχώς, στην ελληνική πραγματικότητα, δεν στηρίζεται επαρκώς η ως άνω παραδοχή, αφενός μεν, λόγω της ολοκληρωτικής απουσίας στρατηγικού σχεδιασμού και αφετέρου λόγω μη επαρκούς χρηματοδότησης. Σε αυτόν τον γενικό κανόνα θα μπορούσαμε, υπό προϋποθέσεις, να αποτελούμε την εξαίρεση, αλλά δυστυχώς αποτελούμε συστατικό του στοιχείο.
Εν προκειμένω, θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τα σημεία όπου το σύστημα «πάσχει» και με βάση τις διαπιστώσεις μας, θα επιχειρήσουμε να καταδείξουμε σε ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε για καλύτερα αποτελέσματα. Σε αυτό το πλαίσιο, προκύπτουν τα εξής ερωτήματα: - Γιατί δεν εφαρμόζεται ένα σύστημα εισαγωγής στις παραγωγικές σχολές που να μην επιδέχεται αμφισβητήσεων, υπονοούμενων και αρνητικής κριτικής για την αξιοπιστία του; - Γιατί δεν προχωρά η δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Εκπαίδευσης Λιμενικού Σώματος (Λιμενικής Ακαδημίας), όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν δίπλα μας (Ασπρόπυργος, Σκαραμαγκάς, κ.λπ.) διαθέσιμοι χώροι για αυτό τον σκοπό; - Για ποιο λόγο δεν χαράσσεται ο αναγκαίος στρατηγικός σχεδιασμός, που λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες και τα «θέλω» μας, θα σχεδιάσει το μέλλον σε ένα σταθερό πλαίσιο αρχών; - Γιατί απουσιάζουν σοβαρά προγράμματα σπουδών, εξειδικευμένα συγγράμματα και επιστημονικό προσωπικό, που θα δημιουργούσαν καλύτερες προϋποθέσεις και καλά εκπαιδευμένα στελέχη; - Γιατί δεν επενδύουμε σε ένα συστηματικό, στοχευμένο και διάφανο σύστημα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των στελεχών; - Γιατί δεν ζητούμε και την συνδρομή ειδικών επιστημόνων, για την απόκτηση τεχνογνωσίας, που θα έδινε νέα προοπτική στο σύστημα; Τέλος, εάν οι παραπάνω διαπιστώσεις μας υπήρξαν και διαπιστώσεις των καθ' ύλην αρμοδίων, γιατί μέχρι σήμερα δεν ενήργησαν έτσι, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση; Δεν υπήρξε η δυνατότητα, το ενδιαφέρον ή η θέληση; Το Λιμενικό Σώμα, για να προχωρήσει στην σύγχρονη εποχή χρειάζεται ανθρώπους, με όραμα, θετική σκέψη, εμπειρία και αποφασιστικότητα. Εμείς, θέτοντας σε προτεραιότητα τις ανάγκες, τα «θέλω» μας, αλλά πρώτιστα τα «θέλω» τη συντριπτικής πλειονότητας των στελεχών Λ.Σ–ΕΛ. ΑΚΤ. ψάξαμε, ρωτήσαμε, αφουγκραστήκαμε, στοχαστήκαμε και αφού καταλήξαμε, προτείνουμε: - Καταρτισμός του στρατηγικού σχεδιασμού του Αρχηγείου και της πολιτικής βασικής εκπαίδευσης και διαρκούς επιμόρφωσης του προσωπικού για τα προσεχή χρόνια.
- Εισαγωγή των στελεχών μέσω ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό δίδεται η δυνατότητα πρόσληψης του εκάστοτε απαιτούμενου «γνωσιακού κεφαλαίου», διασφαλίζοντας παράλληλα την αξιοκρατία.
- Δημιουργία Ενιαίου Κέντρου Εκπαίδευσης Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λιμενικής Ακαδημίας) σε υφιστάμενους, διαθέσιμους χώρους.
- Παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης (επαναπροσδιορισμός των διδασκόμενων μαθημάτων – επικαιροποιημένη/αναμορφωμένη διδακτέα ύλη – σύγχρονα και εξειδικευμένα συγγράμματα – κατάλληλα καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό – εκσυγχρονισμός των μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης των εκπαιδευομένων).
- Δημιουργία Σχολής Μετεκπαίδευσης.
- Συστηματική ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών και υιοθέτηση συστήματος αξιολόγησης (μέτρησης της αποτελεσματικότητας δηλαδή) της παρεχόμενης εκπαίδευσης με σκοπό την αναβάθμιση αυτής.
- Συνεχής παρακολούθηση των συστημάτων εκπαίδευσης σωμάτων της Ελλάδας και του εξωτερικού με παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά και λοιπών φορέων της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, ίσως ακόμη και ιδιωτικών εταιρειών, προς αναζήτηση καλών πρακτικών-παραδειγμάτων.
- Εκμετάλλευση κοινοτικών κονδυλίων.
- Δημιουργία συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πέραν της συμβατικής εκπαίδευσης. Στην οικονομία της γνώσης, την κοινωνία της γνώσης, η επένδυση στη βασική εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση του προσωπικού αποτελεί υποχρέωση υψηλής προτεραιότητας με πολλαπλά οφέλη για τα ίδια τα στελέχη, το Λιμενικό Σώμα και εν τέλει για το ελληνικό κράτος. Δεν αποτελεί θέσφατο ότι η διασφάλιση μιας τέτοιας σημαντικής υποχρέωσης υπηρετείται μόνον μέσω της εξασφάλισης υπέρογκων υλικών πόρων. Η συστηματική και μεθοδευμένη δουλειά, αντιθέτως, σε συνδυασμό με την κατάλληλη αξιοποίηση των τυχόν προσφερόμενων δυνατοτήτων και ευκαιριών μπορεί να επιφέρει ένα αρκετά αναμορφωτικό αποτέλεσμα.