ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΗΓΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΗΓΩΝ (ΕΜΡΑ)
Πειραιάς 16/12/12
ΠΡΟΣ : ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Αγαπητοί φίλοι,
Με έκπληξη διαβάσαμε στο διαδίκτυο το σχέδιο νόμου του ΥΕΝ για την ανασυγκρότηση(;) της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Ο κος Υπουργός Ναυτιλίας εκπόνησε ένα σχέδιο νόμου μεταφέροντας μία υπηρεσία από το στενό δημόσιο τομέα σε μία ΔΕΚΟ !!!
Ο κος Υπουργός Ναυτιλίας δεν έλαβε υπόψη του το πόρισμα της επιτροπής του υπουργείου του, που διερεύνησε τον τρόπο αναμόρφωσης του πλαισίου των πλοηγήσεων, την οποία ο ίδιος ο κ. υπουργός επανασύστησε υπό την προεδρία του Γενικού του Γραμματέα Λ.Λ.Π. κου Μουτζούρη και η οποία πρόκρινε την πρόταση των ελλήνων πλοηγών και τις προυποθέσεις πραγματοποίησης της.
Ο κος Υπουργός Ναυτιλίας δε έλαβε υπόψη του ούτε τη πρόταση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος θεσμοθετημένου επίσημου συμβουλευτικού οργάνου του υπουργείου του, στη βάση της οποίας διαμορφώθηκε η πρόταση των ελλήνων πλοηγών.
Ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας δεν έλαβε υπόψη του ούτε τις εγκαίρως κατατεθείσες θέσεις όλων των εμπλεκόμενων με τις πλοηγήσεις ναυτιλιακών φορέων και ενώσεων.
Αντί όλων αυτών, ο κ. Υπουργός αποφάσισε - με τίνος άραγε τις συμβουλές;- να εισηγηθεί στο σχέδιο νόμου τη «μετάλλαξη» των υπηρεσιών πλοήγησης από το ένα αποτυχημένο μοντέλο του στενού δημόσιου τομέα, στο άλλο αποτυχημένο μοντέλο των ΔΕΚΟ Ν3429/2005.
Η νέα ΔΕΚΟ θα έχει Διοίκηση, συμβούλους και διοικητικούς υπαλλήλους αλλά δεν θα προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, γιατί δε θα έχει ναυτικό προσωπικό, το οποίο θα μεταφερθεί σε αυτήν σε… μεταγενέστερο χρόνο.
Το Δ.Σ της νέας ΔΕΚΟ, θα έχει και προίκα!!! Το λιγότερο 1.000.000 ευρώ και ολόκληρη την κινητή και ακίνητη περιουσία της πλοηγικής υπηρεσίας, χωρίς να καταβάλει το παραμικρό τίμημα στο δημόσιο!
Το Δ.Σ της νέας ΔΕΚΟ, θα είναι και γαλαντόμο αφού θα προσφέρει στο… μέλλον στους εργαζόμενους το 49% του μετοχικού κεφαλαίου χωρίς ανταλλάγματα!
Το Δ.Σ της νέας ΔΕΚΟ, θα εκπονήσει στο… μέλλον και επιχειρησιακό σχέδιο με άγνωστο προς το παρόν περιεχόμενο!
Όλα αυτά ενώ η ειδική επιτροπή του υπουργείου, το Ναυτικό Επιμελητήριο, η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών και το σύνολο των φορέων είχαμε προτείνει με πλήρη τεκμηρίωση και στα πλαίσια το απαιτούμενου εκσυγχρονισμού, την παραχώρηση των πλοηγικών υπηρεσιών σε ένα ιδιωτικό φορέα τον οποίο θα διοικούμε εμείς οι εν ενεργεία πλοηγοί σύμφωνα με τις αρχές της ιδιωτικής οικονομίας, υπό την εποπτεία του Κράτους, σύμφωνα με τα πρότυπα των ευρωπαικών πλοηγικών υπηρεσιών.
Με την πρόταση μας και έχοντας ήδη έτοιμο το επιχειρησιακό μας σχέδιο, τις οικονομοτεχνικές μας μελέτες και τις απαιτούμενες νομικές γνωμοδοτήσεις,εξασφαλίζουμε μεγάλο οικονομικό όφελος για τοκράτος, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας της εταιρείας, την ύπαρξη πλοηγικών υπηρεσιών σε όλους τους λιμένες, ανεξαρτήτως μεγέθους και επισκεψιμότητας, τον πλήρη εκσυγχρονισμό και
οργάνωση των υπηρεσιών βάσει διεθνών προτύπων,την πλήρη μηχανογράφηση των πλοηγήσεων, την απάλειψη όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών,την εκπαίδευση, επιμόρφωση και πιστοποίηση του προσωπικού και την εξασφάλιση του συνόλου των εργαζομένων, την μεγιστοποίηση των κερδών του δημοσίου και την βελτίωση της εικόνας της χώρας μας
Σε αυτή τη κρίσιμη συγκυρία, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί με όλους τους τρόπους να εξοικονομήσει έσοδα για το κράτος, ο κ. υπουργός Ναυτιλίας, οφείλει να μας εξηγήσει γιατί αντί της πρότασής μας που εξασφαλίζει άμεσα έσοδα στα κρατικά ταμεία, προτίμησε την ακατανόητη, πολυδάπανη και αποτυχημένη ΔΕΚΟποίηση.
οργάνωση των υπηρεσιών βάσει διεθνών προτύπων,την πλήρη μηχανογράφηση των πλοηγήσεων, την απάλειψη όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών,την εκπαίδευση, επιμόρφωση και πιστοποίηση του προσωπικού και την εξασφάλιση του συνόλου των εργαζομένων, την μεγιστοποίηση των κερδών του δημοσίου και την βελτίωση της εικόνας της χώρας μας
Σε αυτή τη κρίσιμη συγκυρία, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί με όλους τους τρόπους να εξοικονομήσει έσοδα για το κράτος, ο κ. υπουργός Ναυτιλίας, οφείλει να μας εξηγήσει γιατί αντί της πρότασής μας που εξασφαλίζει άμεσα έσοδα στα κρατικά ταμεία, προτίμησε την ακατανόητη, πολυδάπανη και αποτυχημένη ΔΕΚΟποίηση.
Εμείς οι Έλληνες Πλοηγοί δηλώνουμε ότι θα προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να καταδείξουμε τις καταστροφικές συνέπειες του σχεδίου νόμου του κου Υπουργού Ναυτιλίας όπως έχει διατυπωθεί, για την ελληνική ναυτιλία και οικονομία και την δημόσια ασφάλεια και θα
πράξουμε ότι κριθεί ικανό και αναγκαίο στα πλαίσια των νομίμων δικαιωμάτων μας, για να διαφυλάξουμε την ποιότητα των πλοηγήσεων, την ασφάλεια πλοίων, επιβατών, περιβάλλοντος, λιμενικών εγκαταστάσεων και να συμβάλλουμε στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας.
πράξουμε ότι κριθεί ικανό και αναγκαίο στα πλαίσια των νομίμων δικαιωμάτων μας, για να διαφυλάξουμε την ποιότητα των πλοηγήσεων, την ασφάλεια πλοίων, επιβατών, περιβάλλοντος, λιμενικών εγκαταστάσεων και να συμβάλλουμε στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας.
ΖHTAME THN ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 43,44,45,46 του σχεδίου νόμου και τη πρόσκληση για διαβούλευση των εμπλεκόμενων με την πλοήγηση φορέων.