ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΚΑΙ ΠΛΕΕΙ ΜΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ...


Ταχύτητα συμβατικού με εισιτήριο ταχυπλόου
ΑΠΟ ΤΟ KYKLADESNEWS

4/8/2009
«Στις Κυκλάδες έχουμε το “Αίολος Κεντέρης” και το “ΗighSpeed 1”» δήλωνε με κομπασμό ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Π. Καμμένος τον περασμένο Απρίλιο στη ΝΕΤ αναφερόμενος στα ενδοκυκλαδικά επιδοτούμενα δρομολόγια.
Τότε δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές. Ο κ. υφυπουργός όμως, εκ της θέσεώς του, γνώριζε το ενδιαφέρον που είχαν εκδηλώσει οι εταιρείες των παραπάνω πλοίων για τις συγκεκριμένες γραμμές. Και πράγματι το «ΗighSpeed 1» πήρε τον διαγωνισμό- όπως και το «Αίολος Κεντέρης»- πλην όμως αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από ένα συμβατικό πλοίο, το «Άρτεμις», το οποίο εκτελεί, σήμερα τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, με διαφορετικές ταχύτητες και χρόνους φυσικά.

Η εξέλιξη αυτή είναι ενδεικτική της κατάστασης που εξακολουθεί να επικρατεί στις λεγόμενες άγονες γραμμές, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για εξυγίανση. Μπορεί τα υπερήλικα καράβια των ακτοπλόων κκ. Φ. Μανούση και Γερ. Αγούδημου να αποσύρθηκαν και στη θέση τους να ήλθαν πολύ νεότερα, αλλά οι ασθένειες της γραμμής δεν θεραπεύτηκαν.

Οι ακτοπλόοι συνεχίζουν να αρμέγουν την κρατική επιδότηση και τους επιβάτες και να αδιαφορούν για την εξυπηρέτηση των απομονωμένων νησιών για την οποία επιδοτούνται. Όχι μόνο δρομολογούν διαφορετικά πλοία από αυτά που κερδίζουν τους διαγωνισμούς, αλλά επιπλέον χρεώνουν τους επιβάτες με τιμές ταχυπλόου ενώ εκτελούν το δρομολόγιο με ταχύτητες συμβατικού! Και όλα αυτά με την ανοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του αρμόδιου υφυπουργού και του υπουργού κ. Αν. Παπαληγούρα.

Αναμφίβολα η δρομολόγηση πλοίων μικρής ηλικίας στις λεγόμενες άγονες γραμμές των Κυκλάδων, όπως τα «Αίολος Κεντέρης» Ι και ΙΙ σε αντικατάσταση των υπερήλικων «Παναγία Τήνου» και «Παναγία Χοζοβιώτισσα», αναβάθμισαν το ταξίδι και ανακούφισαν τους κατοίκους των νησιών και τους επισκέπτες του καλοκαιριού.
Πρωτίστως τους κατοίκους, οι οποίοι επιθυμούν να μετακινούνται με την ασφάλεια, την άνεση και την ταχύτητα που προσφέρουν τα σύγχρονα πλοία.

Οι ελπίδες τους όμως ότι θα έρχονταν πιο κοντά στην ηπειρωτική χώρα και στο διοικητικό κέντρο της περιοχής, την Ερμούπολη της Σύρου (δύο σημαντικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του τόπου τους), δεν ευοδώθηκαν.
Το ένα ταχύπλοο αντικαταστάθηκε με συμβατικό και τα άλλα («Αίολος Κεντέρης» Ι και ΙΙ) πλέουν με ταχύτητες συμβατικού!


Οι νησιώτες και οι τουρίστες όχι μόνο δεν έχουν τις ταχύτητες που θα επιθυμούσαν αλλά πληρώνουν και ακριβότερα εισιτήρια. Τα πλοία «Αίολος Κεντέρης» Ι και ΙΙ της εταιρείας ΝΕL Lines του κ. Απ.Βεντούρη εισπράττουν εισιτήριο ταχυπλόου, ενώ πλέουν με ταχύτητες συμβατικού.
Για παράδειγμα, το εισιτήριο από τη Σαντορίνη στην Ανάφη για τη θέση τύπου αεροπορικού καθίσματος κοστίζει 14,60 ευρώ με το ταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης Ι» και 8 ευρώ με το συμβατικό «Πρέβελης».
Δηλαδή είναι κατά 82,5% ακριβότερο στο «Αίολος Κεντέρης Ι» απ΄ ό,τι στο «Πρέβελης».
Για το ίδιο ταξίδι ο ναύλος του αυτοκινήτου είναι 33,10 ευρώ στο «Αίολος Κεντέρης Ι» και 26,40 ευρώ στο «Πρέβελης», είναι δηλαδή κατά 25,4% ακριβότερος.


Αν και τα «Αίολος Κεντέρης» Ι και ΙΙ είναι ικανά να ταξιδεύουν με ταχύτητα 36 κόμβων, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ΝΕL, πλέουν με ταχύτητες της τάξεως των 18-20 μιλίων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Syros Οbserver που παρακολουθεί και καταγράφει τις κινήσεις των πλοίων στο Αιγαίο.
Και τούτο διότι, όπως εξηγεί η εταιρεία, «ο διαγωνισμός της γραμμής προέβλεπε πλοίο που να πηγαίνει με αυτή την ταχύτητα».
Το πλοίο λοιπόν πλέει σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, ο πλοιοκτήτης, δηλαδή η ΝΕL, κερδίζει από το λιγότερο πετρέλαιο που καταναλώνουν τα πλοία του και ο επιβάτης πληρώνει ακριβότερο εισιτήριο.
Για τον
τελευταίο, ο διαγωνισμός και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν αναφέρουν τίποτε.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι επιπλέον της επιδότησης που εισπράττει η εταιρεία.
Σύμφωνα με το περιοδικό «Εφοπλιστής», η ετήσια επιδότηση του «Αίολος Κεντέρης Ι» είναι 5,6 εκατ. ευρώ, ενώ με τη 12ετή σύμβαση τα συνολικά έσοδα της εταιρείας θα ανέλθουν σε 67,2 εκατ. ευρώ με σημερινές τιμές.
Και σαν να φθάνουν οι χαμηλές ταχύτητες και οι υψηλότεροι ναύλοι, ο επιβάτης είναι υποχρεωμένος να παραμένει εντός του πλοίου.
Το πλήρωμα, επικαλούμενο το γεγονός ότι το πλοίο έχει πρωτόκολλο ταχυπλόου, δεν επιτρέπει στους επιβάτες να παραμένουν στο κατάστρωμα κατά τη διάρκεια του πλου!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ KYKLADESNEWS
-------------------------------------------------------------------
κυριε ΚΑΜΜΕΝΕ κι εσυ αγαπητε ΧΡΗΣΤΟ ΚΟΥΡΟΥΣΗ, όταν σας τα έλεγα αυτα, με διαψεύδατε.
και όχι μόνο εσείς , αλλά και ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΣΙΟΣ.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ, ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΑΔΙΤΕΣ..

ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ, ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ...

ΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΣΑΣ ΒΛΕΠΩ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΥΣ.
ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, ΜΑΛΙΣΤΑ.

ΤΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΡΑΒΑΝΕ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ Ν.Δ, ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.

Π. ΧΡ.