ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Κυριακή 25 Αυγούστου 2019

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΑΛΣ ΠΑΣΣΑΚΟΥ Σ. ΣΕ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΕΓΚΡΙΤΟ SITE WWW.BLOKO.GR!

25 Αυγούστου 2019
pros peiratikoi@yahoo.gr
 Τα τελευταία 5 χρόνια οι καταστάσεις ,οι μέθοδοι απαξίωσης μας , η δημιουργία αρνητικών εντυπώσεων για την ΠΕΑΛΣ και μένα αλλά και η έντεχνη δημιουργία αντιπαραθέσεων εκεί που δεν υπάρχουν , αποτελούσαν σχεδόν καθημερινή αντιμετώπισή μας . 
Φαίνεται ότι το έργο συνεχίζεται ... !
Δυστυχώς όμως για αυτούς , έχουμε πλέον εκπαιδευτεί , είμαστε πλέον καχύποπτοι και έτοιμοι και να αμυνθούμε ,να αντεπιτεθούμε αλλά και να επιτεθούμε" αν αυτο επιβάλλεται ..
Αναδημοσιεύω παρακάτω από το έγκριτο site  www.bloko.gr επιστολή ανώνυμου αναγνώστη αναφορικά με την παρέμβασή μου για την αναγκαιότητα κατάργησης της αρμοδιότητας του ΛΣ στον αιγιαλό και παραλία και απαντώ .: 
Δυστυχώς με λύπη μου διαπιστώνω ότι στην ανώνυμη αυτή επιστολή γίνεται θέμα για κάτι που εξαρχής στην παρέμβαση μου είναι ξεκάθαρο , δεν αφήνει καμιά υπόνοια και δεν θίγει ούτε μειώνει καμιά άλλη υπηρεσία . 
Συγκεκριμένα στην παρέμβασή μου αναφέρω οτι παρά τις προβλέψεις μας για την αποτυχία η έστω δυσκολία να ανταποκριθούμε στα καθήκοντά μας , στο όραμά της ως πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να αναλάβουμε και τον αιγιαλό-παραλια και οτι παρά τις αντιρρήσεις που υποβάλαμε στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία και για τις οποίες σήμερα έχουμε δικαιωθεί απόλυτα και παρά τις αντιρρήσεις μας να αναλάβουμε αυτή την αρμοδιότητα λόγω των αυξημένων λοιπών αρμοδιοτήτων μας όπως η έρευνα και διάσωση ,το μεταναστευτικό και άλλες, σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού και επιχειρησιακών μέσων στις Λιμενικές αρχές της χώρας , η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία ήταν όχι μόνο ανένδοτη αλλά και επιθετική απέναντί μας . 
Συγκεκριμένα αναφέρω στο κείμενο "......... Τι κι αν τα είχαμε προβλέψει , τι κι αν τα λέγαμε .Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είχε αποφασίσει .
"Μονο το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ θα φέρει αποτέλεσμα μόνο το ΛΣ θα φέρει τη νομιμότητα ." "Προφανώς να θεωρούσε οτι το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως ,η Αστυνομία , η κτηματική υπηρεσία ασκούσαν πλημμελώς τις αρμοδιότητες τους στον Αιγιαλό και την Παραλία αλλιώς δεν εξηγείται η εμμονή να αναλάβει το ΛΣ και αυτή την αρμοδιότητα. "
Διαβάζοντας κάποιος ολη την παρέμβασή μου και μετά τα παραπάνω αναρωτιέμαι που προκύπτει αυτό που ο ανώνυμος έντεχνα ,στοχευμενα και με δόλο κατα την άποψή μου αναφέρει στην επιστολή του "περι υπαινισσόμενης «ανικανότητας» των αστυνομικών υπηρεσιών ως και της Κτηματικής Υπηρεσίας "που προσβάλλει, το κύρος αμφότερων των ανωτέρω υπηρεσιών, μειώνοντας το έργο που επί σειρά δεκαετιών παρέχουν για τη διασφάλιση της νομιμότητας επί του χώρου του αιγιαλού – παραλίας" 


Αγαπητέ ανώνυμε αναγνώστη που δημιουργείτε την εντύπωση αναγκαιότητας υπεράσπισης των αστυνομικών αρχών και της κτηματικής υπηρεσίας , δε θέλω να πιστεύω οτι με την επιστολή σας είχατε στόχο,σκοπό κατά νου.....κάτι άλλο .... !
Αναρωτιέμαι, 
-Οταν αποφασίσθηκε χωρίς μάλιστα καμιά μελέτη ή προαπαιτούμενα  , η μεταβίβαση της αρμοδιότητας αυτής στο ΛΣ δε σας προξένησε τότε εντύπωση η απόφαση αυτή?
- Ρωτήσατε τότε δημόσια την πολιτική ηγεσία τους λόγους που αφαίρεσε την αρμοδιότητα αυτή από άλλες υπηρεσίες και την μεταβίβασε στο ΛΣ ?
-Γιατί δεν αναφέρετε οτι όταν κάποια στιγμή η αρμοδιότητα αυτη πέρασε στην αστυνομία αυξήθηκαν οι οργανικές θέσεις της , αν θυμάμαι καλά , κατά 15000 στελέχη .
-θεωρείτε οτι ενα στρατιωτικά συντεταγμένο σώμα ασφαλειας με μόνο 7500 , όπως το ΛΣ , του οποίου οι οργανικές θέσεις απο 10000 μειώθηκαν πρόσφατα σε 8000 μπορεί να ανταπεξέλθει και σε αυτή την αρμοδιότητα? 
-θεωρείτε οτι ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ -ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ δεν πρέπει να παραμένει προσηλωμένο με όλες του τις δυνάμεις στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ) αλλά και ΝΑΥΤΙΛΙΑ (ΠΛΟΙΟ-ΝΑΥΤΙΚΟΣ).?

Θέλω να πιστεύω οτι δεν διαβάσατε ολη την παρέμβασή μου ώστε να αφενός να αντιληφθείτε την ουσία του ζητήματος που έθεσα και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στο προσωπικό του ΛΣ και στο ΛΣ η αδικαιολόγητη απόφαση της πολιτικής ηγεσίας να επεκτείνει τις αρμοδιότητές μας προς την ξηρά και οχι στη θάλασσα δηλαδή στον αιγιαλό και παραλία και αφετέρου οτι δεν αντιληφθήκατε το σχήμα λόγου-υπερβολη ως προς τους λόγους που οδήγησαν την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία στην απόφαση αυτή .

Σε καθε περίπτωση να γνωρίζετε οτι είναι θέμα χρόνου η νομοθετική απεμπλοκή του ΛΣ από τον αιγιαλό και παραλία και ότι αν θεωρούσα/με ότι η αστυνομικές αρχές και η κτηματική υπηρεσία δεν έκανε καλά τη δουλειά της δε θα ζητούσα/με να αναλάβουν πάλι αυτή την αρμοδιότητα ή στην χειρότερη περίπτωση να αναλάβουμε με ένα όμως κατάλληλο σχέδιο ,μελέτη, προϋποθέσεις και οδηγίες  , από κοινού αυτή την αρμοδιότητα   .

25-08-2019
ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ  (ΠΕΑΛΣ)  


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 

Δημοσιεύουμε κείμενο αναγνώστη: Σχετικά με την ανακοίνωση – ανάρτηση σε ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης του Προέδρου της ΠΕΑΛΣ με ημερομηνία αναδημοσίευσης από το www.bloko.gr στις
22/8/2019, κρίνεται σκόπιμο να γίνει ειδική μνεία σε κάτι το οποίο προκαλεί αλγεινές εντυπώσεις ως προς την εν γένει θεσμική παρέμβαση επί του ζητήματος από πλευράς του κ.Προέδρου. Η αναφορά σε κάποιο σημείο αυτής, ως απότοκος των σκέψεων και αιτιάσεων σχετικά με την ανάθεση αρμοδιότητας αστυνομικών καθηκόντων επί του αιγιαλού-παραλίας σε λιμενικά όργανα και των συνακόλουθων ζητημάτων, ότι «Προφανώς να θεωρούσε ότι το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως , η Αστυνομία, η κτηματική υπηρεσία ασκούσαν πλημμελώς τις αρμοδιότητες τους στον Αιγιαλό και την Παραλία αλλιώς δεν εξηγείται η εμμονή να αναλάβει το ΛΣ και αυτή την αρμοδιότητα» (sic), με συνακόλουθη υπαινισσόμενη «ανικανότητα» των αστυνομικών υπηρεσιών ως και της Κτηματικής Υπηρεσίας προσβάλλει, κατά τον ηπιότερο δυνατό χαρακτηρισμό, βάναυσα το κύρος αμφότερων των ανωτέρω υπηρεσιών, μειώνοντας το έργο που επί σειρά δεκαετιών παρέχουν για τη διασφάλιση της νομιμότητας επί του χώρου του αιγιαλού – παραλίας, αλλά επιπλέον δεν απαντάται σε κανένα στάδιο της νομοτεχνικής κατάστρωσης του επίμαχου άρθρου και της συνοδεύουσας αιτιολογικής έκθεσης που αποτυπώνει εναργώς τη βούληση του ιστορικού νομοθέτη.
Προς επίρρωση του λόγου, παρατίθεται αυτούσια η αιτιολόγηση της θεσμοθέτησης της νεοπαγούς διάταξης:
«Με την προτεινόμενη ρύθμιση, αναβαθμίζεται η αποστολή του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), με την επέκταση των αρμοδιοτήτων του αναφορικά με την άσκηση γενικής αστυνόμευσης και προανακριτικών καθηκόντων, πέραν των καθοριζόμενων σε κείμενες διατάξεις, και στον αιγιαλό και στην παραλία, σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 1 του ν. 2971/2001 (Α' 285).
Ειδικότερα, επιδιώκεται η διασφάλιση της ενιαίας άσκησης αστυνόμευσης, λαμβανομένου υπόψη ότι το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 2971/2001 σε συνδυασμό με την παρ. 23 του άρθρου 3 του ν. 2242/1994 (Α' 162), έχει αρμοδιότητα επιβολής μόνο διοικητικών κυρώσεων στον αιγιαλό και την παραλία, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον ν. 2971/2001.
Πέραν των ανωτέρω, στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχουν ανατεθεί, με ειδικότερες διατάξεις, όπως το π.δ. 31/2018 «Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες» (Α' 61) και με Γενικούς Κανονισμούς Λιμένα, όπως ο αριθμ. 20/1999 «Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής» (Β' 444), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και λοιπές αστυνομικές αρμοδιότητες στον αιγιαλό και την παραλία, όπως αυτές καθορίζονται στις προαναφερθείσες κανονιστικές πράξεις.»
Άλλωστε, και στη νέα νομοθεσία και δη στο επίμαχο άρθρο υπάρχει σαφής μνεία και δη υποχρέωση των λιμενικών υπηρεσιών να ενημερώνουν αρμοδίως την Κτηματική Υπηρεσία σχετικά με παραβάσεις που διαπιστώνονται επί του αιγιαλού. Ορίζεται ειδικότερα ότι: «Εφόσον τα ανωτέρω όργανα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώσουν παραβάσεις του ν. 2971/2001, ιδίως δε αυθαίρετες επεμβάσεις και καταλήψεις των κοινοχρήστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας, υποχρεούνται να ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια κατά χωρική αρμοδιότητα Κτηματική Υπηρεσία, προκειμένου να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα για την προστασία τους». Επομένως, λαμβανομένης υπόψη και της αρμοδιότητας των (υποστελεχωμένων σε υπερθετικό βαθμό) Κτηματικών Υπηρεσιών ανά την Επικράτεια, σε τι ακριβώς δύναται να συνίσταται αυτή η «ανικανότητα» των τελευταίων, όταν εξακολουθούν και υπό το νέο νομικό καθεστώς να διαθέτουν καθ’ ύλην αρμοδιότητα επί του αιγιαλού, τόσο ελεγκτική και όσο και κυρωτική;
Κατά την προσωπική άποψη του γράφοντος, τέτοιες διατυπώσεις από θεσμικούς φορείς πέραν του ότι τυγχάνουν άστοχες και ανέρειστες, αμαυρώνουν το κύρος των λεγομένων τους εν συνόλω και κάθε άλλο παρά προάγουν το πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας που χαρακτηρίζει τα δύο «ομόλογα» και «ομόδοξα» Σώματα Ασφαλείας και έτερες δημόσιες αρχές.