ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Προς:
· ΥΕΝ/Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κ.Ισαάκογλου
· ΥΕΝ/Διεύθυνση Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής
· ΜΜΕ
Κοινοποίηση:
· ΠΝΟ
· Ναυτεργατικά Σωματεία
Από καταγγελία που λάβαμε από το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Ν.Καβάλας (την οποία επισυνάπτουμε), επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις που δρομολογούνται στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή – Λιμένα και Καβάλας – Πρίνου, με βάση απόφασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα οξύνουν τα προβλήματα των ναυτεργατών και των πορθμειακών γραμμών.
Αντίστοιχη καταγγελία εξέδωσε και το Σωματείο Συνταξιούχων ΝΑΤ Ν.Καβάλας
Απαιτούμε την άμεση διερεύνηση της σχετικής καταγγελίας του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Ν.Καβάλας από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ και την ενημέρωση μας.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.
«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Υ.Γ: Επισυνάπτεται η καταγγελία του Ενιαίου Συνδικάτου Ν.Καβάλας
ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ
21-03-2019
ΑΡ.ΠΡΩΤ..01
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Oι ναυτεργάτες της Θάσου και συνολικά το νησί και η περιοχή βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα επιδείνωση της εργασιακής μας κατάστασης και ταυτόχρονα της ποιότητας ζωής στα δύο λιμάνια, Κεραμωτής-Λιμένα και Καβάλας- Πρίνου :
Το κέρδος που προκύπτει από την ολοένα, άναρχα και χαοτικά ανερχόμενη επιβατική κίνηση στην γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, ήταν αναπόφευκτο να προσελκύσει κι άλλα εταιρικά σχήματα, πέραν των τριών (3) που δραστηριοποιούνται τώρα, με αποτέλεσμα για φέτος την δρομολόγηση με απόφαση του ΣΑΣ και του ΥΕΝ πέντε (5) ακόμα πλοίων εταιριών της Σαλαμίνας, η μόνη δε αντίδραση που έχει εκδηλωθεί είναι η συσπείρωση των “ντόπιων” εταιριών ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) σε κοινοπραξία για την μετακίνηση, μετά την λήξη της τουριστικής περιόδου, ισάριθμων πλοίων (τριών (3) από κάθε μία) και την δρομολόγησή τους τον ερχόμενο χειμώνα στην περιοχή της Σαλαμίνας, χωρίς καθόλου να αμφισβητούν φυσικά είτε το δικαίωμα των συναδέλφων τους να ανέβουν στην περιοχή μας, είτε τις αποφάσεις δρομολόγησης των “ξένων” πλοίων είτε για τις θέσεις ελλιμενισμού των νέων πλοίων πέντε (5) τον αριθμό που
σε παλαιότερη καταγγελία μας στο Κ.Λ. Καβάλας και στο ΥΕΝ το είχαμε επισημάνει ότι οι θέσεις και στα τρία λιμάνια Θάσου-Πρίνου-Κεραμωτής είναι δώδεκα (12) και τα πλοία από τον Μάιο θα είναι δεκαεπτά (17).
Το κέρδος που προκύπτει από την ολοένα, άναρχα και χαοτικά ανερχόμενη επιβατική κίνηση στην γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, ήταν αναπόφευκτο να προσελκύσει κι άλλα εταιρικά σχήματα, πέραν των τριών (3) που δραστηριοποιούνται τώρα, με αποτέλεσμα για φέτος την δρομολόγηση με απόφαση του ΣΑΣ και του ΥΕΝ πέντε (5) ακόμα πλοίων εταιριών της Σαλαμίνας, η μόνη δε αντίδραση που έχει εκδηλωθεί είναι η συσπείρωση των “ντόπιων” εταιριών ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) σε κοινοπραξία για την μετακίνηση, μετά την λήξη της τουριστικής περιόδου, ισάριθμων πλοίων (τριών (3) από κάθε μία) και την δρομολόγησή τους τον ερχόμενο χειμώνα στην περιοχή της Σαλαμίνας, χωρίς καθόλου να αμφισβητούν φυσικά είτε το δικαίωμα των συναδέλφων τους να ανέβουν στην περιοχή μας, είτε τις αποφάσεις δρομολόγησης των “ξένων” πλοίων είτε για τις θέσεις ελλιμενισμού των νέων πλοίων πέντε (5) τον αριθμό που
σε παλαιότερη καταγγελία μας στο Κ.Λ. Καβάλας και στο ΥΕΝ το είχαμε επισημάνει ότι οι θέσεις και στα τρία λιμάνια Θάσου-Πρίνου-Κεραμωτής είναι δώδεκα (12) και τα πλοία από τον Μάιο θα είναι δεκαεπτά (17).
Αποτέλεσμα θα είναι φυσικά να κλείσει οριστικά η γραμμή του Πρίνου, να υποβαθμιστεί παραπέρα η γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής και να επιδεινωθεί η ήδη επιβαρυμένη λειτουργία των δύο λιμανιών, ιδιαίτερα της Κεραμωτής, που έχει προ πολλού κορεσθεί, καιτέλος, να χειροτερέψουν απότομα οι όροι εργασίας και ζωής μεγάλου μέρους από τις 80 ναυτεργατικές οικογένειες του νησιού, αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων πολλοί θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στην Σαλαμίνα, αφήνοντας οικογένειες και σπίτια προκειμένου να έχουν μεροκάματο τον επόμενο χειμώνα, την ώρα που οι ΑΝΕΘ και ΝΕΚ έχουν αναλάβει απέναντί μας την υποχρέωση να μας απασχολούν αποκλειστικά στις τοπικές γραμμές.
Έτσι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσον αφορά το νησί μας, θα κλείσει την τετραετία της με ένα βαρύ κτύπημα στις ναυτεργατικές του οικογένειες, εγκρίνοντας, μέσω Σ.Α.Σ. και Υ.Ε.Ν., τις μετακινήσεις εταιριών και πλοίων, γενικότερα διατηρώντας ανέπαφο το θεσμικό πλαίσιο-έκτρωμα που βρήκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, στον πυρήνα του οποίου μπήκε το δικαίωμα των εφοπλιστών να δρομολογούν τα πλοία τους, όποτε, όπως και όπου τους συμφέρει.
Το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων του νησιού, καθώς και των επισκεπτών του, από και προς την ηπειρωτική χώρα δεν μπορεί να αφήνεται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών, ώστε να αυξάνουν τα θησαυροφυλάκια τους σε βάρος του δικαιώματος των κατοίκων του νησιού να έχουν φθηνές και ασφαλείς, τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι ανάγκη να προβληματιστεί και να αντιδράσει κάθε σωματείο, σύλλογος, μαζικός φορέας του νησιού και της περιοχής, να σταθεί απέναντι στην προκλητική και αδιάλλακτη στάση των εταιριών και της κυβέρνησης.
Να απαιτήσουμε:
• Υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση του κάθε πλοίου της όποιας εταιρίας δραστηριοποιείται στις τοπικές γραμμές του νησιού.
• Ασφαλείς, τακτικές, φθηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, και στις 2 γραμμές, με βάση τις ανάγκες του λαού του νησιού και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.
• Να αποσυρθούν ή να ακυρωθούν άμεσα οι αποφάσεις για δρομολόγηση επί πλέον πλοίων το καλοκαίρι στην γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής και το χειμώνα στη γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα.
• Η δρομολόγηση των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια και υποχρεωτικά να καλύπτονται και οι δύο (2) γραμμές. Κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων τα δρομολόγια να καλύπτονται υποχρεωτικά από άλλο πλοίο της εταιρίας και, αν αυτή δεν διαθέτει κατάλληλα πλοία, να καλύπτονται υποχρεωτικά από τις άλλες εταιρίες κυκλικά-εναλλακτικά. Κάθε πλοίο που δρομολογείται στις δύο (2) γραμμές να εκτελεί υποχρεωτικά βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενών κυκλικά-εναλλακτικά. Το Σωματείο των ναυτεργατών και οι φορείς του νησιού να έχουν ουσιαστικό λόγο στον προγραμματισμό των δρομολογίων.
• Να μην χαθεί καμία θέση εργασίας, κανένας άνεργος ναυτεργάτης. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες. Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους τους ναυτεργάτες, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών, με κατοχυρωμένα μισθολογικά-εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.
• Επαρκείς και σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή και άνετη φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να «δένουν» τα πλοία σε άλλα λιμάνια, που έχει αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και την διανυκτέρευση μέσα στα πλοίαπου αντιτίθεται στην νομοθεσία καθώς κανένα πλοίο δεν πληροί τους κανόνες ενδιαίτησης και ασφάλειας.
• Αποσυμφόρηση του λιμανιού της Κεραμωτής, στην προοπτική της κατάργησής του από πορθμείο και της αντικατάστασής του από άλλη, καταλληλότερη λιμενική εγκατάσταση.
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΑΛΑΜΙΔΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ