ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Τετάρτη, 5 Απριλίου 2017

ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ της ΝΕΛ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ; ....ΑΚΟΜΑ!!!!!!!

pros peiratikoi@yahoo.gr
 ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

3.04.2017
Έχουν περάσει περισσότερο από πέντε χρόνια που εμείς, οι πρώην διοικητικοί υπάλληλοι της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, βρισκόμαστε σε συνεχή ταλαιπωρία και περιπέτεια.

Όλα ξεκίνησαν όταν τον Σεπτέμβρη του 2009 ανέλαβε νέα διοίκηση τα ηνία της εταιρείας, με διευθύνοντα  σύμβουλο τον κ. Ιωάννη Αβραντίνη (και μετέπειτα πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλος) 
Η πρώτη περίοδος (έως το 2011) έδειχνε ότι όλα θα κυλούσαν ομαλά και ευελπιστούσαμε σε μια πορεία ανάκαμψης και επαγγελματικής εξασφάλισης.
Μετά γίναμε θεατές μιας διοίκησης που καταπάτησε κάθε αρχή χρηστής διαχείρισης, όπως και δημοσίως δηλώθηκε και από τον τότε αρμόδιο Υπουργό κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Δεν θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε λεπτομέρειες,  αλλά σε χαρακτηριστικές ημερομηνίες, περιόδους και γεγονότα.
Από τα τέλη του 2011 άρχισαν να καθυστερούν τις πληρωμές των μισθοδοσιών. Φτάσαμε τα επόμενα τρία χρόνια να είμαστε πίσω ως και επτά μισθούς ανά έτος.
Από 01/01/2012 η διοίκηση της ΝΕΛ προέβη σε μετατροπές των συμβάσεων μας, αρχικά σε εκ περιτροπής απασχόληση, κατόπιν σε 3 διαδοχικές μετατροπές από πλήρη απασχόληση σε μερική, ώστε μετά την λήξη της μετενέργειας να επανέλθουμε σε πλήρη απασχόληση με τον κατώτατο μισθό ανειδίκευτου υπαλλήλου.
Όλα γίνανε με υποσχετική επαναφοράς των μισθών στο εγγύς μέλλον.
Μιλάμε για εργαζόμενους που την περίοδο εκείνη έχαναν δικαιώματα δεκαετιών προϋπηρεσίας και αντιστοίχων αποζημιώσεων.
Και όλα τα παραπάνω τα δεχθήκαμε αναντίρρητα ελπίζοντας σε ανάκαμψη της εταιρείας, και πιστεύοντας τις υποσχέσεις της διοικήσεως. Δηλαδή «Βάλαμε Πλάτη» όπως λένε στην πιάτσα... 

Στις 12/12/2013 επικυρώθηκε, από το εφετείο Βορείου Αιγαίου, η υπαγωγή της ΝΕΛ στο άρθρο 106 (συμφωνία εξυγίανσης), όπου ρητώς αναφέρεται ότι “Οι εργαζόμενοι θα λάβουν το σύνολο των δεδουλευμένων τους”. Κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μέχρι τώρα.
Το 2014 μπαίνουμε σε πιο δύσκολες καταστάσεις. Αρχίζουν πλέον να καθυστερούν τις πληρωμές των 600 ευρώ περίπου. Είναι πλέον αντιληπτό ότι η διοίκηση δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να βοηθήσει πέραν από κάποιες δηλώσεις περί επερχόμενης σωτηρίας.
Σταδιακά σταματούν τα δρομολόγια (ελεύθερα ή αγόνων γραμμών) της εταιρείας από βλάβες πλοίων και επισχέσεις εργασίας των πληρωμάτων είτε από μη πληρωμή καυσίμων. Άραγε τι άλλαξε από την εποχή του 2010 που η εταιρεία ναύλωνε όποιο πλοίο έβρισκε μπροστά της και ξόδευε αλόγιστα σε επενδύσεις, τι έγινε με την περιβόητη αύξηση των 100 εκατομμυρίων σε μετοχικό κεφάλαιο;.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας (επί υπουργίας κ. Βαρβιτσιώτη) στις 09 Σεπτέμβρη 2014 κηρύσσει έκπτωτη την ΝΕΛ από τις άγονες γραμμές του Β. Αιγαίου, και σταδιακά επί Υπουργίας κ. Θ. Δρίτσα μέχρι τα μέσα του 2015, η εταιρεία είχε κηρυχθεί έκπτωτη από όλες τις συμβάσεις, και ουσιαστικά πλέον δεν είχε έργο.
Με φρούδες υποσχέσεις και με καθυστερημένη καταβολή του δώρου Χριστουγέννων 2014 παραμένουμε σε κατάσταση αναμονής.
Το 2015 ξεκινά με τις πλέον δυσοίωνες συνθήκες. Πάλι καθυστέρηση μισθοδοσίας Ιανουαρίου (έως 2 μήνες), με το ζόρι η απόδοση του μηδαμινού ποσού των 300 ευρώ για δώρο Πάσχα (ώστε να αποφευχθεί η ποινική δίωξη) και ΤΕΛΟΣ. Χρήματα δεν ξαναείδαμε από ΝΕΛ.
Από τον Σεπτέμβριο του 2015 η ΝΕΛ κατήγγειλε την σύμβαση των περισσότερων διοικητικών υπαλλήλων. Ούτε αποζημίωση είδαμε, ούτε επίδομα αδείας ούτε καν δώρο Χριστουγέννων.
Αποστείλαμε επιστολές προς αρμόδιους κρατικούς και συνδικαλιστικούς φορείς μήπως προβάλουν κάποια άμεση λύση, η οποία δεν ήρθε.
Η αφέλειά μας, η υπομονή μας και η καλοπιστία μας, δεν μας επέτρεψαν να τους ασκηθεί ποινική δίωξη για τα παραπάνω, ζητήσαμε την συνδρομή του συνδικαλιστικού μας οργάνου την ΠΑΣΕΝΤ (πρόεδρος κ. Θάνος. Βασιλόπουλος, αντιπρόεδρος κα Μαρία Ζαχαρία). 
Μας έφεραν σε επαφή με νομικούς συμβούλους όπου μαζί προχωρήσαμε σε αγωγές κατά της ΝΕΛ. 
Εμείς με τη σειρά μας  και την συνδρομή τότε της ΠΑΣΕΝΤ ξεκινήσαμε πολλαπλές συναντήσεις με Υπουργείο Εργασίας και Υπουργείο Ναυτιλίας. Έγινε συνάντηση / υπόσχεση λύσης του προβλήματος μας με τον πρώην Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα στις 19/12/2015. Μετά από αρκετές επιπλέον συναντήσεις κυρίως με τον πρώην Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας κ. Θεοτοκά προχωρήσαμε σε σύναψη συμβάσεων εκχώρησης ποσών από μισθώματα αγόνων γραμμών με την διοίκηση της ΝΕΛ. Στις 15/11/2016 έγινε συνάντηση στα γραφεία της ΝΕΛ παρόντων εκπροσώπων μας, του κ. Θ. Βασιλόπουλου, του νομικού συμβούλου ΝΕΛ (και μέλους του Δ.Σ. της ΝΕΛ) κ. Κυριάκου Σαραβελάκη και του δικαστικού επιμελητή κ. Τσαλουχίδη. 
Η συνάντηση προέκυψε λόγω αδυναμίας της ΝΕΛ να πληρώσει τα έξοδα των υποχρεωτικών κοινοποιήσεων των συμβάσεων, αν και ήταν υποχρέωσή της με βάση την συμφωνία που η ίδια μας πρότεινε, ώστε να προχωρήσουν οι εκχωρήσεις μισθωμάτων. Συμφωνήθηκε να πληρωθούν τα έξοδα από εμάς τους πρώην διοικητικούς (!) με μια μεγάλη έκπτωση από μέρους του δικαστικού επιμελητή. Στη πορεία μάθαμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, ότι οι κοινοποιήσεις ήταν “λάθος” και ότι τα ποσά των μισθωμάτων έχουν ήδη εκχωρηθεί στην Εθνική Τράπεζα. Άρα η προσπάθεια να πάρουμε κάποια χρήματα με αυτόν τον τρόπο πήγε στα αζήτητα μαζί με το 60€ που κατέβαλε ο καθένας μας.
Στη συνέχεια και μετά από συνεχιζόμενες επαφές με τον κ. Θεοτοκά, τύχαμε συνάντησης στις 19/12/2016 με τον νυν Υπουργό Ναυτιλίας κ.  Π. Κουρουμπλή όπου λάβαμε αισιόδοξο μήνυμα λύσης του προβλήματός μας. Τέθηκε από στελέχη του υπουργείου ότι θα προχωρούσαν σε διάταξη που θα περιλάμβανε την υπόθεση μας. Διάταξη ακούγαμε (από διάφορα στελέχη του υπουργείου) αλλά διάταξη ποτέ δεν είδαμε . Το μόνο που είδαμε στις 09/03/2017 (αντί του υπουργού που είχαμε αιτηθεί να συναντήσουμε) ήταν τον νυν Γενικό Γραμματέα κ. Καλαματιανό με μια ανανεωμένη υποσχετική. 
Στο ενδιάμεσο των δύο παραπάνω γεγονότων , συγκεκριμένα στις 02/02/2017, εκδικάστηκε η πρώτη αγωγή (μαζί με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων) μετά από πολύμηνη αναβολή και αναμένουμε ίσως το πιο καθοριστικό σημείο αναφοράς. Έπονται και οι αγωγές των πρώην διοικητικών υπαλλήλων με έδρα τη Μυτιλήνη.
Εντύπωση προκαλεί, ότι καθ' όλη την περίοδο των επαφών και των συναντήσεων μας με στελέχη των υπουργείων, μαθαίναμε ότι μέλη και συνεργάτες της διοίκησης ΝΕΛ είχαν παράπλευρες επικοινωνίες αντίστοιχα με τα στελέχη των υπουργείων.

Κλείνοντας θέλουμε να δούμε σύντομα λύση από το Υπουργείο Ναυτιλίας για αυτό και έχουμε αιτηθεί μιας νέας συνάντησης με τον υπουργό κ. Κουρουμπλή.
Να δούμε δικαστική απόφαση που ίσως βοηθήσει ακόμα και στις ενέργειες του υπουργείου.

Εισπράξαμε υποσχέσεις από τους κρατικούς παράγοντες, γίναμε μάρτυρες αποστασιοποίησης του συνδικαλιστικού φορέα μας, παρατηρούμε τις καθυστερήσεις αποφάσεων των δικαστικών αρχών, δεχτήκαμε πολλές προκλήσεις από τους διοικούντες της ΝΕΛ και των συνεργατών των.

Φτάνει πια, αρκετά! 

Δεν γίνεται επί δύο συνεχόμενα έτη να είμαστε έρμαιοι της τύχης μας και οι παράγοντες που μας φτάσανε σε αυτό το σημείο να χαίρονται απυρόβλητα εκτίμηση από το “σύστημα”. Δεν γίνεται να διαβάζουμε, δημοσιεύματα που μιλούν για ενδιαφέρον της κυβέρνησης για χρήση του στόλου της ΝΕΛ , όταν ακόμα εκκρεμούν τόσα ιδιαίτερα σοβαρά ζητήματα.
Αλλά βέβαια αυτά που ζητάμε εμείς ίσως ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. 
Δικαιοσύνη και Αξιοπρέπεια, αυτά μόνο.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ_ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ_