Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017

Παρέμβαση Αγλαΐας Κυρίτση στη συζήτηση στο ΠΣ Βορείου Αιγαίου για την πώληση των αεροδρομίων στη Fraport!

24 Μαρτίου 2017

Θέλω να επαναλάβω και γι αυτό το θέμα ότι επιμόνως το φέρνουμε στο ΠΣ από το 2014, με την περιφερειακή Αρχή στην ουσία να μην λέει και να μην κάνει τίποτα, εκτός από το να υποδέχεται με κάθε επισημότητα τους ανθρώπους της Fraport στη Μυτιλήνη.


Η Fraport έχει εξαπολύσει τις τελευταίες μέρες ένα επικοινωνιακό μπαράζ για να δείξει τι ωραία και ελκυστικά θα κάνει τα αεροδρόμιά μας. Διαφημίζει μακέτες και μακρόπνοα σχέδια. Και η Fraport καλά κάνει, τα κέρδη και τη διαφήμισή της υπηρετεί. Το ερώτημα είναι εμείς τι κάνουμε.

Για μια χώρα όπως η Ελλάδα που έχει μετατραπεί σε αποικία υπό στενή επιτήρηση, πωλούνται 14 περιφερειακά αεροδρόμια σε μια δημόσια γερμανική επιχείρηση -τι ειρωνεία- σε συνεργασία με τα ντόπια συμφέροντα.

Είμαστε στο σημείο της πλήρους παραχώρησης της εθνικής μας κυριαρχίας, σε όλα τα επίπεδα...

Η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων δεν αφορά μόνο τις δυσμενείς επιπτώσεις στις τοπικές μικροοικονομίες, αλλά δημιουργεί και ένα επικίνδυνο και πολυεπίπεδο κενό σε ζητήματα εθνικής σημασίας σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή όπως το Βόρειο Αιγαίο.

Και επιτρέψτε μου ένα ερώτημα: Πώς κοστολογείται και πόσο η εθνική κυριαρχία και η εθνική ακεραιότητα μιας χώρας όταν πωλούνται αεροδρόμια εθνικής σημασίας με δεδομένο, μάλιστα, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα;

Και είναι σημαντικό να μην βλέπουμε τα αεροδρόμια ως ένα επιμέρους θέμα. Αν συνυπολογίσουμε αεροδρόμια, υπερ-ταμείο ιδιωτικοποιήσεων, χωροταξικό, κατευθύνσεις για τον τουρισμό, σε συνδυασμό με την εποπτεία και την επιτήρηση, η Ελλάδα μετατρέπεται σε «κουφάρι», μια χώρα απογυμνωμένη από εθνικό πλούτο και υποδομές, κάτι που καθιστά όλο και πιο δύσκολη την όποια ουσιαστική προσπάθεια να ξεφύγει από τα δεσμά της και να μπει σε μια άλλη τροχιά.

Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport είναι παράνομη. Είναι αποτέλεσμα εκβιασμού προς την ελληνική κυβέρνηση αφού συνδέεται ευθέως με το τρίτο μνημόνιο.

Η πώληση των αεροδρομίων μόνο ιδιωτικοποίηση δεν είναι. Είναι αρπαγή της δημόσιας περιουσίας της Ελλάδας από το γερμανικό δημόσιο. Σας θυμίζω ότι η Fraport έχει κυρίαρχη θέση στα θέματα διαχείρισης αεροδρομίων Διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και στην περιφέρεια των Βαλκανίων διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Λιουμπλιάνα, της Βάρνας, ένα αεροδρόμιο στην Τουρκία και 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα.

Μέτοχος της Fraport είναι η Lufthansa οποία έχει επίσης κυρίαρχη θέση στις αεροπορικές μεταφορές και εν προκειμένω αυτό που θα γίνει σε όλη την Ελλάδα με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, είναι να δημιουργηθεί ένα γερμανικό τουριστικό προτεκτοράτο όπου θα καθορίζουν μαζί με τους tour operators τους όρους με τους οποίους θα ασκείται η τουριστική πολιτική σε όλη την Ελλάδα.

Με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Νίκου Χουντή πρόσφατα συζητήθηκε στην Ευρωβουλή τροπολογία για την ακύρωση της σύμβασης, αφού οι όροι της σύμβασης παραχώρησης, που είναι αποτέλεσμα πολιτικής πίεσης κατά ενός κράτους μέλους, βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον και τους εργαζόμενους, απειλούν τη συνδεσιμότητα, την εδαφική συνοχή, την κοινωνική ένταξη και τη νησιωτικότητα και δεν συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων και δικαίου του ανταγωνισμού».

Η τροπολογία, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν πέρασε, ενώ και η Κομισιόν, συμμετέχοντας στην τρόικα, δεν βλέπει κανένα ζήτημα και θεωρεί ότι όλα είναι καλώς καμωμένα. Κι εδώ τελειώνουν οι αυταπάτες όλων σας για το τι είναι, πώς λειτουργεί και κυρίως υπέρ ποιων το ευρωιερατείο.

Και πάμε τώρα στο επόμενο ζήτημα, όπου αποκαλύπτεται πώς τελικά τα αεροδρόμια στην ουσία χαρίζονται. Βάσει του τελευταίου ισολογισμού της εταιρείας, τα διαθέσιμά της ανέρχονται μόλις στο ποσό των 200 εκατ. ευρώ, ενώ το εφάπαξ τίμημα που απαιτείται μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης από το ελληνικό δημόσιο ανέρχεται στο 1,23 δισ. Η Γερμανική Fraport -KOPELOYZOS θα προβεί σε ευρύτατο δανεισμό εις βάρος του ελληνικού λαού, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, ενώ παράλληλα γνωρίζουμε ότι οι όροι του δανεισμού θα ενισχύσουν και την πίεση για άμεση κερδοφορία, σε βάρος των συμφερόντων των νησιωτών και ενδεχομένως να καταστήσουν ακόμη πιο θολό, το ποιος θα είναι ο «κύριος» των αεροδρομίων.

Επιπλέον, για να λειτουργήσει τα αεροδρόμια η Fraport, ζητά από το Δημόσιο την κάλυψη της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ. Οι ήδη αποψιλωμένες υπηρεσίες, δηλαδή, απαιτείται να συνδράμουν με επιπλέον, μάλιστα, προσωπικό τον επενδυτή.

Προσέξτε τι καταγγέλλουν επίσημα οι πυροσβέστες της Λέσβου τον Γενάρη. Γράφουν σε ανακοίνωσή τους: «Οι τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στο χώρο της Πυροσβεστικής στο νησί μας, έχουν δημιουργήσει μια άνευ προηγουμένου δυσχερή κατάσταση. Όπως πιθανώς ήδη γνωρίζετε, τόσο η Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυτιλήνης, όσο και τα ήδη αποδυναμωμένα κατά τόπους κλιμάκια, απογυμνώνονται κυριολεκτικά από υπαλλήλους, προκειμένου να στελεχωθεί Πυροσβεστική Υπηρεσία στο χώρο του αεροδρομίου, κάτι που αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης προς την Fraport. Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός ότι καλούνται να συμμετάσχουν ακόμη και συνάδελφοι που δεν το επιθυμούν, “εγκαινιάζοντας” με τον τρόπο αυτό μελλοντικές καταπατήσεις εργασιακών δικαιωμάτων μέσω υποχρεωτικών αποσπάσεων ή μεταθέσεων».

Από τη Χίο, επίσης, φεύγουν τέσσερις πυροσβέστες για να πάνε στη Σάμο και να υπηρετήσουν μια ιδιωτική εταιρεία. Πέρα από την επιστολή που έστειλε ο κ. Κάρματζης στον Τόσκα, έχετε κάνει κάτι άλλο; Έχετε σαφή εικόνα τι θα σημάνει για τα νησιά μας η αποδυνάμωση της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ που θα τεθούν στις υπηρεσίες της Fraport; Έχετε πλήρη γνώση; Μπορείτε να μας πείτε συγκεκριμένα πράγματα;

Και επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε, δεν επιτρέπεται να έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, κλείνοντας, θα σας θυμίσω τι έλεγαν -πριν γίνουν μνημονιακοί- οι σημερινοί κυβερνώντες. Έλεγε, λοιπόν, από το City του Λονδίνου στις 25 Νοεμβρίου του 2014 ο σημερινός υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης: «η πώληση των αεροδρομίων προσβάλλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον», ενώ ο σημερινός υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, το Σεπτέμβρη του ’14, ως εκπρόσωπος Τύπου τότε του ΣΥΡΙΖΑ, σημείωνε: «Με την παραχώρηση των αεροδρομίων της χώρας, γινόμαστε ουραγοί της Μέρκελ».

Ακόμα και ο ίδιος ο σημερινός πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, λίγες μέρες πριν τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου του ’15 έλεγε: «Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ  και των ποικιλώνυμων συμφερόντων. Τα λιμάνια τα αεροδρόμια , ο βόρειος οδικός άξονας της χώρας, σημαντικοί κλάδοι των μεταφορών και της ανάπτυξης, δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα...».

Ω περιφερειακή Αρχή, επιτέλους, σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων. Αφήστε τις χαιρετούρες και τις φωτογραφήσεις με τους κυβερνόντες και τους επενδυτές. Αντιληφτείτε, έστω και τώρα, τους πολλαπλούς κινδύνους που δημιουργεί η πώληση των αεροδρομίων.

Αν κάτι μένει να κάνουμε ως περιφέρεια είναι να ενημερώσουμε αναλυτικά τον κόσμο και να τον κινητοποιήσουμε. Επιβάλλεται να διατρανώσουμε με κάθε μέσο σε Ελλάδα και Ευρώπη την αντίθεση της περιφέρειας και των νησιωτών μας στο προωθούμενο εθνικό και οικονομικό έγκλημα.