ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017

Κριτική από 5 σωματεία στο νομοσχέδιο του ΥΕΝ!

Ημερομηνία δημοσίευσης: 09/03/2017

WWW.PIREAS2DAY.GR-ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ
Σκληρή κριτική στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάνουν οι ενώσεις μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσων», ναυτομαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), πληρωμάτων ρυμουλκών (ΠΕΠΡΝ) και συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ).

Τα σωματεία σε κοινή ανακοίνωσή τους χαρακτηρίζουν «άθλιο» το σχέδιο νόμου και υπογραμμίζουν τα εξής σημεία:
1.    Με το άθλιο σχέδιο νόμου του υπουργείου ναυτιλίας που έχει κατατεθεί για διαβούλευση, μεταξύ των άλλων, δίνει το δικαίωμα στα Επαγγελματικά Τουριστικά Ημερόπλοια, να εκτελούν δρομολόγια εντός και εκτός επικράτειας «ανεξαρτήτως σημαίας», με οργανικές συνθέσεις κατ’ εντολή των εφοπλιστών, με ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση. Αποτελεί συνέχεια της άρσης του cabotage που έχει συντελεστεί στα κρουαζιερόπλοια με τον ν. 3872/2010 είναι στην κατεύθυνση να επεκταθεί σε ακτοπλοΐα, πορθμεία με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/92.
2.    Στο σχέδιο νόμου αποτελεί κοροϊδία για τους άνεργους ναυτεργάτες και ιδιαίτερα για τους μακροχρόνιους, να αυξάνεται το πενιχρό επίδομα ανεργίας στα 350 ευρώ, αλλά να διατηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Π.Δ. 228/1998, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να το δικαιούνται. Δεν γίνεται καμία αναφορά για την πρόταση των ναυτεργατικών σωματείων ότι «το σύνολο των ελληνόκτητων πλοίων να καταθέτουν στο ΓΕΝΕ τις καταστάσεις πληρώματος (crew list) και σε κάθε αντικατάσταση του πληρώματος να ναυτολογούνται από το ΓΕΝΕ όλοι οι ναυτεργάτες, με ΣΣΕ και κοινωνικο-ασφαλιστική  προστασία». κ.λπ.

«Τελικά, ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από την ανάπτυξη στη ναυτιλία;», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Και σημειώνεται:
«Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι μόνο μέσα από την εξαθλίωση των ναυτεργατών, έρχεται η ανάπτυξη για τους εφοπλιστές, με την παγίωση της «μαύρης» εργασίας, της μαζικής ανεργίας, τις συντάξεις πείνας, τη λεηλασία του ΝΑΤ. Τη λεηλασία συνολικά των εργαζομένων, προκειμένου το κράτος να μπορεί να τους εξασφαλίζει φοροαπαλλαγές και προνόμια.
Με το παράδειγμα των εφοπλιστών, γίνεται φανερό ότι από την καπιταλιστική ανάκαμψη και κερδοφορία, η εργατική τάξη και ο λαός δεν έχουν τίποτα να περιμένουν».

Οι συντάξεις

Στην ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων καταγγέλλεται ακόμα ότι:
«Από τις 12-5-2016 που εφαρμόζεται ο νόμος λαιμητόμος 4387/2016, δεν έχει εκδοθεί καμία οριστική απόφαση συνταξιοδότησης, δεν έχουν καταβληθεί εφάπαξ, παρά μόνο προσωρινές συντάξεις, που κυμαίνονται από 384 έως 768 ευρώ. Παρά την δέσμευση του Υφυπουργού Εργασίας κ. Πετρόπουλου στις 9-1-2017 ότι μέσα σε 15 μέρες θα έχουν βγει ερμηνευτικές εγκυκλίους του ν.4387/2016,  αυτό δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα.
 Είναι χαρακτηριστική η προκλητική απάντηση του κ. Πετρόπουλου στις 23-2-2017 σε σχετική ερώτηση στη βουλή της βουλευτή του ΚΚΕ κα. Μανωλάκου, για την καταβολή των συντάξεων και εφάπαξ στους ναυτεργάτες λέγοντας «δεν πρόκειται να γίνει πριν τον Ιούνη».
    
Τα κόμματα

Σε ότι αφορά τη στάση των κομμάτων απέναντι στα ναυτεργατικά αιτήματα τα σωματεία σημειώνουν τα εξής:

«Έχουμε μεγάλη εμπειρία από τους αγώνες όλη αυτή την  περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης, με πολύτιμη παρακαταθήκη συνολικά για το εργατικό κίνημα τον 9ήμερο απεργιακό αγώνα από 2-10 Δεκέμβρη. Αναδείχθηκαν για άλλη μία φορά οι φίλοι και οι εχθροί, αυτοί που μισούν την οργάνωση των ναυτεργατών και της εργατικής τάξης και στηρίζουν τον «κοινωνικό αυτοματισμό», είναι γνωστές οι δηλώσεις κατά την διάρκεια της απεργίας του Κ. Αυγενάκη (Γραμματέα Ν.Δ) για δρομολόγηση απεργοσπαστικού πλοίου, αντίστοιχες ήταν του περιφερειάρχη Κρήτης Σ. Αρναουτάκη (ΠΑΣΟΚ), στελεχών από «Ποτάμι», «Ένωση Κεντρώων» κά.
Υπουργοί, στελέχη της κυβέρνησης, δημαγώγησαν στην απεργία και συνεχίζουν ότι «τα μέτρα δεν μας πιάνουν», αυτό το έργο το ζήσαμε και το 2010 με την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ σε συγχορδία με τις δυνάμεις του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ, σε αντίθεση με τις ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ».

«Οι ανατροπές στις συντάξεις, την κοινωνική ασφάλιση είναι για όλους, νέους - παλιούς εργαζόμενους, τους  συνταξιούχους, όπως και η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος. Αυτά είναι τα πλεονάσματα που επικαλείται η κυβέρνηση, με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.  
Κεφάλαιο, κυβέρνηση, Ε.Ε, ΔΝΤ και οι εκπρόσωποι τους, μας καλούν να ξεχάσουμε τα δικαιώματα στη δουλειά και τη ζωή, να αποδεχτούμε τις συνθήκες σύγχρονης σκλαβιάς. Αυτό έκανε καθαρό με τις δηλώσεις του και ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης, κάνοντας σαφές ότι στόχος είναι η επικράτηση παντού των ατομικών - επιχειρησιακών συμβάσεων με όρους γαλέρας. Προσθέτοντας, ότι νιώθει «δικαιωμένος», επειδή άκουσε «από το στόμα του πρωθυπουργού, να προτρέπει "το μοντέλο με το οποίο αναπτύσσεται η ελληνική ναυτιλία να αποτελέσει θετικό παράδειγμα στην εκπόνηση ενός νέου αναπτυξιακού υποδείγματος"»... 
Σμπαράλια οι ναυτεργάτες πίσω από τη βιτρίνα της πρώτης ναυτιλίας στον κόσμο
Στην ελληνόκτητη ποντοπόρο ναυτιλία - 5.230 καράβια - οργιάζει η “μαύρη” ανασφάλιστη εργασία, στο 80% - 60.000 ναυτεργάτες - δεν εφαρμόζεται η ΣΣΕ. Η ανεργία σπάει κόκαλα στον κλάδο.
Τραγικές για τους ναυτεργάτες οι συνέπειες αυτής της ανάπτυξης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων (ακτοπλοικά – τουριστικά – μεσογειακά – πλοία αναψυχής)», σημειώνουν τα σωματεία, που καλούν την Πέμπτη 16 Μαρτίου στις 10.30 π.μ. σε σύσκεψη στα γραφεία της της ΠΕΜΕΝ (Μπουμπουλίνας 21).