Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017

Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ για ν/σ Υπ.Ναυτιλίας: «Δεν έχουμε λοιπόν παρά να αναφωνήσουμε AVE CEASAR- Όλα στο εξής θα γίνονται με αποφάσεις του Ναυάρχου Υπουργού»!

Αυτή η ανάρτηση προέρχεται από: Λιμενικά Δρώμενα: Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ για ν/σ Υπ.Ναυτιλίας: «Δεν έχουμε λοιπόν παρά να αναφωνήσουμε AVE CEASAR- Όλα στο εξής θα γίνονται με αποφάσεις του Ναυάρχου Υπουργού» http://limenikadromena.blogspot.com/
Ευχαριστούμε για την αναδημοσίευση της ανάρτησης μας.

ΤΕΤΆΡΤΗ, 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2017

Με το δεδομένο ότι η γνώση αποτελεί το ισχυρότερο όπλο στην φαρέτρα μας, παρεμβαίνω
 αναφορικά με το νέο σχέδιο νόμου του ΥΝΑΝΠ που τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια
 διαβούλευση. 

Σε μια χρονική περίοδο που η ψυχολογία μας «τσαλακώνεται» με αλλεπάλληλα οικονομικά
 πλήγματα, είναι αδιανόητο να επιδεινώνουν την κατάσταση δια του παρόντος σχεδίου νόμου 
και με θεσμικά ατοπήματα.

Οι θεωρίες άσχετων αλλά και κάθε άλλη παραπληροφορούσα φιλολογία περί ενός
 εξαίρετου και αξιοκρατικού σ.ν. δεν ευσταθούν. 

Το μόνο διαφορετικό από τα δύο προηγούμενα που είχαν αναρτηθεί προς διαβούλευση
 κι είχαμε διατυπώσει τις απόψεις μας είναι ότι αυτό μπορεί στον τίτλο να δηλώνει 
«ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου
 Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής»  όμως στην πραγματικότητα βρίθει από διατάξεις αναξιοκρατικές και από παρεμβάσεις θεσμικού χαρακτήρα με αρνητικό πρόσημο. 

Ας δούμε τα πράγματα με την σειρά. Τι μας προτείνουν. 
Τι προτίθενται να νομοθετήσουν.

Ένα νέο κώδικα μεταθέσεων αξιοκρατικό και δίκαιο, λένε. 
Είναι έτσι; Υπήρχε ανάγκη; 
Σαφώς και δεν είναι έτσι. Αυτό που προτείνουν είναι η συμπερίληψη ενός νόμου, του 
3983/2010 που αφορά στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι για μια άλλη
 δομή, με άλλα χαρακτηριστικά, άλλη κουλτούρα και σε μια άλλη πραγματικότητα από 
πλευράς διοικητικής μέριμνας.  

Να συμφωνήσουμε ότι υπήρχε πράγματι η ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου κώδικα
 μεταθέσεων στο πλαίσιο όμως αφενός της έγκαιρης έναρξης της διαδικασίας, ώστε 
όλα να ολοκληρώνονται στον κατάλληλο χρόνο και αφετέρου της εξασφάλισης των 
απαιτούμενων οικονομικών πόρων για την εκτέλεση των μεταθέσεων και στοχευμένες 
μικρές παρεμβάσεις που να αντιμετώπιζαν την σημερινή πραγματικότητα, π.χ. νέα 
ασφαλιστική νομοθεσία. 

Γιατί γίνεται λοιπόν αυτό; 
Γιατί θέλουν να δείξουν ότι κάνουν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ότι βρήκαν
 «καμένη γη», ότι αυτοί είναι οι άξιοι και οι αξιοκράτες. 
Τα ίδια τους τα κείμενα όμως διαψεύδουν τα επιχειρήματά τους και προτείνουν
 έναν Υπουργό Ναύαρχο, ο οποίος θα λειτουργεί με το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» 
και θα επιβάλει την άποψή του χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν, φέρνοντας το
 Λιμενικό σαράντα χρόνια πίσω, τότε που ο εκάστοτε πολιτικός προϊστάμενος κρατούσε 
σε ομηρία το προσωπικό και «ασελγούσε» επ’ αυτού. 

Όλα θα γίνονται στο εξής με αποφάσεις του Ναυάρχου Υπουργού, μεταθέσεις, 
αποσπάσεις, μετακινήσεις. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να αναφωνήσουμε AVE CEASAR. 

Μεγαλύτερη θεσμική εκτροπή από αυτή δεν θα μπορούσε να υποστεί σήμερα το 
προσωπικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Περαιτέρω, ο Υπουργός, προχωρεί, παρεμβαίνει αντιδημοκρατικά και σε άλλα
 ζητήματα θεσμικού χαρακτήρα, όπως εκείνο της εκπροσώπησης των στελεχών
στα πειθαρχικά συμβούλια και στο ΤΑΛΣ, επιδιώκοντας να περιθωριοποιήσει 
την ΠΕΑΛΣ, με τον αποκλεισμό της από τα ως άνω Συμβούλια και αγνοώντας
 προκλητικά ότι αποτελούμε τον αντιπροσωπευτικότερο, θεσμικά και νομικά
 αναγνωρισμένο, φορέα των Αξιωματικών Λ.Σ. και ως τέτοιος ουδείς έχει το
 δικαίωμα να μας αποκλείει.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες διατάξεις ο κατήφορος συνεχίζεται.

Επιχειρείται η μεταφορά της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Λ.Σ. κάτω
 από την αντίστοιχη εκείνη της ΕΛ.ΑΣ. που υπάγεται σε άλλο Υπουργείο, 
χωρίς πειστική αιτιολόγηση αλλά και χωρίς να υπάρχει συνάφεια μεταξύ 
των δύο φορέων. Η μόνη εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε είναι εκείνη
 της σταδιακής ένταξης μονάδων του Λ.Σ. στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης
 δηλ. μιας ήπιας προσαρμογής αυτού που συνέβη το 2010, που τότε
 επιχειρήθηκε η μεταφορά του συνόλου του Λ.Σ. στο προαναφερόμενο Υπουργείο.

Περαιτέρω, διατάξεις όπως εκείνες της δυνατότητας τοποθέτησης ανωτέρων 
Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού, της τροποποίησης οργανικών θέσεων, 
του επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων της αξιοποίησης στελεχών σε θέσεις 
εξωτερικού, της σύστασης Λιμεναρχείου Αγίου Όρους κλπ, μόνο ως μεταρρυθμίσεις
 δεν μπορούν να εκθλιφθούν. «Παραγγελιές» ίσως.

Επιπρόσθετα η απάλειψη διατάξεων, χωρίς και πάλι καμία αιτιολόγηση, που
 αφορούν κυρίως σε Αξιωματικούς Λ.Σ. πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων. 
Ενώ διατάξεις που διαιρούν τα στελέχη, προωθούνται χωρίς περίσκεψη. 
Αυτό αυτή την χρονική περίοδο βολεύει … και ο νοών νοείτω. 
Κλασσική συνταγή του «διαίρει και βασίλευε».

Αυτά επί του παρόντος … θα επανέλθουμε πλέον κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.
Έως τότε αναζητείται ελπίς….

Δημήτρης Α. Σαϊτάκης

Πρόεδρος της ΠΕΑΛΣ