ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Το Λιμενικό χωρίς σκάφη και βενζίνη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Προσωπικού Νοτ. Πελοποννήσου!

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
www.limenika-nea.blogspot.gr                                               ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
.
Προβλήματα υποστελέχωσης, προμήθειας βενζίνης και ελλείψεις σε πλωτά σκάφη κατάλληλα για τις απαιτήσεις αστυνόμευσης της περιοχής, εντοπίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου Σαράντος Καμβύσης μιλώντας στην "Ε".
Ο κ. Καμβύσης θέτει ζήτημα επιχειρησιακής ετοιμότητας και τονίζει ότι δουλειά του Λιμενικού δεν είναι μόνο η λαθρομετανάστευση. Είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου, οι έλεγχοι για θαλάσσια ρύπανση και πολλά ακόμη, που όμως χρειάζονται προσωπικό το οποίο δεν θα δουλεύει με εξαντλητικά ωράρια, χωρίς χρόνο για ξεκούραση. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει το Λιμεναρχείο Πύλου - ενώ αντίθετα της Καλαμάτας, το οποίο έχει μικρές αριθμητικά μειώσεις σε προσωπικό, έχει καταφέρει να αυξήσει την αποδοτικότητα και τις δραστηριότητές του σε όλα τα επίπεδα ευθύνης του. Επιπλέον, το πλωτό σκάφος του Λιμεναρχείου Πύλου ακόμα δεν έχει βγει στη θάλασσα και δεν αναμένεται να επιστρέψει στην ενεργό δράση πριν το φθινόπωρο. Ακόμη το Λιμενικό έχει θέματα με την προμήθεια βενζίνης, επειδή δεν μπορεί να κάνει συμβάσεις για να αγοράζει από το ελεύθερο εμπόριο, και αυτό δημιουργεί ένα ζήτημα με τον ανεφοδιασμό του φουσκωτού περιπολικού σκάφους της Καλαμάτας, το οποίο ανεφοδιάζεται από βυτίο που έρχεται από τον Πειραιά.

ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πιο αναλυτικά, ο κ. Καμβύσης λέει ότι οι λιμενικές αρχές στη Νότια Πελοπόννησο - και περισσότερο τα Λιμεναρχεία Νεάπολης και Μονεμβασιάς, έχουν υποστεί από πέρυσι μια σημαντική μείωση σε ανθρώπινο δυναμικό. Στο νομό το Λιμεναρχείο Πύλου και της Κυπαρισσίας, μετά και την ολοκλήρωση των μεταθέσεων φέτος, έχουν δεχτεί σημαντική μείωση σε προσωπικό. Την ίδια ώρα παροπλισμένο παραμένει και το πλωτό σκάφος της Πύλου, αν και με χορηγία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου άρχισε η αποκατάστασή του και οι εργασίες επισκευής είναι σε εξέλιξη. Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης και η Καλαμάτα έχει δεχτεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο μείωση σε προσωπικό, αλλά «ο αριθμός είναι μικρότερος και έρχονται καινούργιοι, οπότε διατηρεί ένα καλό δυναμικό». Στο οποίο βασίζεται η λιμενική αρχή Καλαμάτας και παρουσιάζει «αύξηση δραστηριότητας· μια υπηρεσία που λειτουργεί και έχει καλύτερα αποτελέσματα, γιατί έχει και το ανθρώπινο δυναμικό».

ΜΕ ΒΥΤΙΟ Η ΒΕΝΖΙΝΗ

Ομως το Λιμεναρχείο Καλαμάτας αντιμετωπίζει πρόβλημα σε άλλο πεδίο, καθώς «βενζίνη προμηθεύεται με βυτίο από τον Πειραιά, γιατί το Λιμενικό πληρώνει το μνημονιακό μάρμαρο και δεν έχει δυνατότητα προμήθειας από το ελεύθερο εμπόριο» - έτσι «βυτίο από τον Πειραιά μοιράζει βενζίνη στις λιμενικές αρχές Πελοποννήσου, γιατί δεν μπορούμε να προμηθευτούμε από το ελεύθερο εμπόριο· ένα από τα δρομολόγια έρχεται και στην Καλαμάτα», σημειώνει ο κ. Καμβύσης. Με την ευκαιρία επαναλαμβάνει το πάγιο αίτημα της Ενωσης για ένα σκάφος τύπου Α2 «το οποίο θα ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας της περιοχής, καθώς θα έχει μεγαλύτερες επιχειρησιακές δυνατότητες και θα προστατεύει τους λιμενικούς από τα καιρικά φαινόμενα και άλλους κινδύνους - ενώ καίει πετρέλαιο και θα μπορεί να προμηθεύεται καύσιμα από το στρατόπεδο της Καλαμάτας, όπως τα άλλα πετρελαιοκίνητα μέσα που διαθέτει η υπηρεσία».

ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Ωστόσο, η Πολιτεία παραμένει αδιάφορη απέναντι στις ανάγκες του Σώματος. Χαρακτηριστικό είναι πως από το 2014 οι λιμενικοί δεν έχουν πάρει ούτε ένα... ζευγάρι κορδόνια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σαράντος Καμβύσης, θέλοντας έτσι να τονίσει τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει το προσωπικό σχεδόν σε όλα τα επίπεδα. Η Ενωση πάντως από την πλευρά της έχει ενημερώσει την ηγεσία ότι χρειάζεται αποκατάσταση της οργανικής σύνθεσης του Λιμεναρχείου Πύλου, ειδικά από τη στιγμή που το πλωτό σκάφος τεθεί εκ νέου σε λειτουργία. «Η μείωση προσωπικού έχει αντίκτυπο στη δουλειά μας, και με όσο κόσμο και να έχει η υπηρεσία η δουλειά θα βγει, γιατί οι λιμενικοί θα δουλέψουν παραπάνω για να βγει το αποτέλεσμα, αλλά αλλιώς θα αποδώσει ένα ξεκούραστο στέλεχος και αλλιώς ένας άνθρωπος που έχει επιβαρυνθεί σωματικά και ψυχολογικά», σημειώνει. Και αναφέρει χαρακτηριστικά πως όσο ήταν εν λειτουργία το πλωτό σκάφος της Πύλου «διέθετε ένα μόνο πλήρωμα, το οποίο έβγαινε κάθε μέρα για περιπολία και ένα βράδυ έγινε ένα ναυτικό ατύχημα - που ίσως να είχε αποφευχθεί αν το πλήρωμα δούλευε ξεκούραστο».

ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΟ ΕΡΓΟ


Επιπλέον, το Λιμενικό δεν έχει ως μοναδικό καθήκον τη λαθρομετανάστευση, όπως σημειώνει ο Σαρ. Καμβύσης. Και προσθέτει: «Η Νότια Πελοπόννησος αποτελεί έναν κομβικό άξονα για το λαθρεμπόριο, κυρίως τσιγάρων - και η πάταξη του λαθρεμπορίου είναι πολιτική κατεύθυνση, αλλά δεν μπορεί να παταχθεί με ευχές, θέλει ανθρώπους και μέσα». Επιπρόσθετα η ελληνική οικονομία στηρίζεται στον τουρισμό και «ο τουρισμός είναι δημόσιο αγαθό, που θα πρέπει να προστατευτεί. Στα καθήκοντα του Λιμενικού Σώματος είναι να κάνει ελέγχους για να αποφευχθεί η θαλάσσια ρύπανση σε μια περιοχή - επειδή όμως δεν έχουμε το προσωπικό για να κάνει τους ελέγχους, αυξάνεται η ασυδοσία και αυτό εγκυμονεί κινδύνους», σημειώνει καταλήγοντας ο κ. Καμβύσης, εξηγώντας γιατί εκτός από τα νησιά χρειάζονται ενίσχυση και τα Λιμεναρχεία όπως αυτό της Πύλου, της Νεάπολης, της Μονεμβασιάς και των Κυθήρων.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online