ΠΡΟΣ:
1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
κ. ΔΡΙΤΣΑ Θεόδωρο
κ. ΔΡΙΤΣΑ Θεόδωρο
2) ΑΡΧΗΓΟ ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
ΑΝΤΙΝΑΥΑΡΧΟ
Λ.Σ. ΡΑΠΤΗ Σταμάτιο
3)
ΠΟΕΠΛΣ
4)
ΠΕΑΛΣ
Ο
“Λιμενικός Καλλικράτης”, αποτέλεσε
την αρχή μιας σειράς πολλών και σημαντικών
προβλημάτων στην λειτουργία όλων των
Λιμενικών Αρχών της Ελλάδος, αλλά και
των συναλλασσομένων συμπολιτών μας. Το
έχουμε καταγγείλει πολλάκις όπως το
ίδιο έχουμε πράξει με την υποβολή
προτάσεων τροποιήσης του αναφορικά με
τις Λιμενικές Αρχές της Κ. Μακεδονίας.
Ευελπιστούμε, ότι έφτασε επιτέλους το
πλήρωμα του χρόνου, για τις πολυπόθητες
ουσιαστικές και επιβεβλημένες αλλαγές
του. Οι προτάσεις μας σχετικά με τις
Λιμενικές Αρχές της Κ. Μακεδονίας και
τις αλλαγές που θεωρούμε επιβεβλημένες,
είναι οι κάτωθι:
α)
Λιμεναρχείο Σκάλας Κατερίνης (από Γ Λ/Τ του ΚΛ Θεσ/νίκης) και υπαγόμενο σε αυτό
το Α Λ/Τ Πλαταμώνα (από Δ Λ/Τ του ΚΛ Θεσ/νίκης) ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
Τα υπάρχοντα Λιμενικά Τμήματα Σκάλας Κατερίνης και Πλαταμώνα, εδρεύουν στον Νομό
Πιερίας, δηλαδή σε διαφορετικό Νομό από την Προϊσταμένη τους Λιμενική Αρχή και
σε απόσταση 70 και 105 χιλιομέτρων αντίστοιχα από αυτή. Ο Νομός Πιερίας, είναι
ένας από τους τρείς Νομούς της Χώρας, οι οποίοι δεν έχουν καμία Κεντρική και
αυτόνομη Λιμενική Αρχή. Έχει τεράστια τουριστική
κίνηση τους θερινούς μήνες, με δεκάδες ξενοδοχειακές μονάδες, με παράνομη
αλίευση – υπεραλίευση όλο το χρόνο, με πολύ μεγάλες περιοχές δικαιοδοσίας –
ακτογραμμή και το μεγαλύτερο μυδοτροφικό πάρκο της Ελλάδος. Η ταλαιπωρία του
πολίτη πολύ μεγάλη που αναγκάζεται να ξοδέψει χρήματα για βενζίνη, χρόνο
ταξιδιού και χρόνο διεκπεραίωσης μιάς απλής υπόθεσής του (π.χ. Πετρέλευση). Η
ταλαιπωρία που υφίστανται οι συνάδελφοι πολύ μεγάλη, οι οποίοι μετακινούνται
για να συμμετάσχουν σε μια απλή επιτροπή (π.χ. Καθορισμός πολυσύχναστων
παραλιών). Ο όγκος της γραφειοκρατίας αβάσταχτος, μιας και την συντριπτική
πλειοψηφία των υποθέσεων των Λιμενικών Τμημάτων, διεκπεραιώνεται από το
Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
β) Λιμεναρχείο
Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής (από Β Λ/Τ του ΚΛ Θεσ/νίκης) και υπαγόμενο σε αυτό το Α
Λ/Τ Ν. Μαρμαρά (από Δ Λ/Τ Ιερισσού). ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Το
υπάρχον Λιμενικό Τμήμα Ν.Μουδανιών, εδρεύει στον Νομό Χαλκιδικής, δηλαδή σε
διαφορετικό Νομό από την Προϊσταμένη του Λιμενική Αρχή και σε απόσταση 64
χιλιομέτρων από αυτή. Ο Νομός Χαλκιδικής και ειδικά στην περιοχή δικαιοδοσίας
της Λιμενικής ρχής Ν. Μουδανιών, έχει την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση τους
θερινούς μήνες από κάθε άλλη περιοχή της Ελλάδος, με δεκάδες ξενοδοχειακές
μονάδες, με παράνομη αλίευση – υπεραλίευση όλο το χρόνο, με τεράστια περιοχές
δικαιοδοσίας – ακτογραμμή. Η ταλαιπωρία του πολίτη πολύ μεγάλη που αναγκάζεται
να ξοδέψει χρήματα για βενζίνη, χρόνο ταξιδιού και χρόνο διεκπεραίωσης μιάς απλής
υπόθεσής του (π.χ. Πετρέλευση). Η ταλαιπωρία που υφίστανται οι συνάδελφοι πολύ
μεγάλη, οι οποίοι μετακινούνται για να συμμετάσχουν σε μια απλή επιτροπή (π.χ.
Καθορισμός πολυσύχναστων παραλιών). Ο όγκος της γραφειοκρατίας αβάσταχτος, μιας
και την συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων των Λιμενικών Τμημάτων,
διεκπεραιώνεται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης. Η Λιμενική Αρχή του
Ν. Μαρμαρά, βρίσκεται πιο κοντά στα Νέα Μουδανιά απ' ότι στην Ιερισσό και
αποτελεί όμορη Λιμενική Αρχή με αυτή των Ν.Μουδανιών.
Ενδεικτικά σας παραθέτουμε ορισμένα στατιστικά στοιχεία του έτους
2015 που αφορούν τα αστυνομικά καθήκοντα και το έργο που επιτελούν οι
συνάδελφοι μας στις Λιμενικές Αρχές Σκάλας Κατερίνης και Ν. Μουδανιών:
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ (ΑΝΕΥ
ΚΟΚ)
|
ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΕΣ
|
ΠΟΛΥΣΥΧΝΑΣΤΕΣ
ΠΑΡΑΛΙΕΣ & ΛΟΥΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
|
ΣΚΑΛΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
|
193
|
70
|
13
|
ΑΝΩ ΤΟΥ 1.000.000 ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
|
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ
ΠΑΡΚΟ ΜΥΔΟΚΑΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕ 64 ΜΟΝΑΔΕΣ , 230 ΣΚΑΦΗ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ
|
Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ
|
341
|
117
|
26
|
ΑΝΩ ΤΟΥ 1.000.000 ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
|
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ
ΛΙΜΕΝΑΣ , 5 ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ , 2 ΜΑΡΙΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
|
γ) Λιμεναρχείο Δάφνης Αγίου Όρους (από Γ Λ/Τ του Λ/Χ Ιερισσού). ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ
ΕΚΘΕΣΗ: Εδρεύει εντός του ιδιόρρυθμου και αυτοδιοίκητου Αγίου Όρους,
το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Εξωτερικών με δικό του πολιτικό διοικητή, οι
χιλιάδες καθημερινοί επισκέπτες του Αγίου Όρους, η φύλαξη των κειμηλίων, η
παράνομη αλίευση – υπεραλίευση, οι τακτικές επισκέψεις υψηλά ιστάμενων από όλο
τον κόσμο, οι προσεγγίσεις πάσης φύσεων σκαφών, η μη οδική σύνδεση του Αγίου
Όρους με την ηπειρωτική χώρα, γεγονός που προσομοιάζει με νησιωτική Λιμενική
Αρχή καθώς και οτι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία σταματάει τις μεσημεριανές ώρες.
Βρίσκεται σε απόσταση 13 ναυτικών μιλίων και 15 χιλιομέτρων (μετατρέπονται σε
77 χιλιόμετρα αθροιστικά) από το Λιμεναρχείο Ιερισσού. Η αύξηση της
γραφειοκρατίας, η καθυστέρηση στην διεκπεραίωση των υποθέσεων μιας και όλα
πλέον πρέπει να περνάνε από την προϊσταμένη Λιμενική Αρχή.
δ) Η αυτονόμηση της Επισκευαστικής Βάσης Θεσσαλονίκης από το
Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, εκτός από τα χαρτιά, να γίνει και πράξη.
ε) Ίδρυση Περιφερειακής Διοίκησης ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στην Θεσσαλονίκη και
στέγαση της στο υπάρχον και δωρεάν παραχωρημένο κτίριο που στεγαζόταν η 2η
ΠΕΔΙΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της
χώρας, η δεύτερη πληθυσμιακά περιοχή της χώρας και η πύλη για τα Βαλκάνια και
την Κεντρική Ευρώπη, πρέπει να έχει την δική του περιφερειακή διοίκηση του
ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, για να βρίσκεται και σε άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Μακεδονίας –
Θράκης (έδρα στην Θεσσαλονίκη) και με την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας (έδρα στην
Θεσσαλονίκη).
στ) Τα Λιμενικά Φυλάκια, να έχουν την δική τους ξεχωριστή οργανική
σύνθεση.
Μία ακόμη σημαντικότατη ρύθμιση η οποία μπορεί και πρέπει να
πραγματοποιηθεί με μια νομοθετική ρύθμιση, είναι η ένταξη των Λιμενικών
Τμημάτων που εδρεύουν στην νησιωτική επικράτεια και δεν υπάρχει δυνατότητα μετάβασης
σε αυτά με οδικό ή σιδηροδρομικό δίκτυο ή που εδρεύουν σε διαφορετικό Νομό ή
στον ίδιο Νομό αλλά σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων από την
Προϊσταμένη τους Λιμενική Αρχή στις κατηγορίες του ΠΔ Μεταθέσεων, αποτελώντας
και ξεχωριστό τόπο επιλογής, αλλά και ξεχωριστή μετάθεση.
Εκτός των προαναφερόμενων αλλαγών που πρέπει να γίνουν άμεσα,
ζητάμε την τροποποίηση των Κανονισμών 78/2014 και 79/2014 και την εκ νέου
κατανομή των οργανικών θέσεων με σωστές παραμέτρους. Επισημαίνουμε ότι:
i) το Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών
Θεσσαλονίκης (ΚΕΑ/ΚΛΘ) του οποίου μειώθηκε πολύ σημαντικά η οργανική του
σύνθεση, είναι το μοναδικό κλιμάκιο που υπάρχει και επιχειρεί σε όλη την
δικαιοδοσία της 2ης ΠΕΔΙΛΣ-ΕΛΑΚΤ και με συνεχείς αποστολές σε όλη την Ελλάδα
σχεδόν.
ii) Στα πλωτά περιπολικά πλοία και σκάφη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, η
κατανομή των θέσεων, αποβλέπει σε διπλά και όχι τριπλά πληρώματα. Μάλιστα σε
κατηγορίες όπως Α-ΙΙΙ (3 άτομα πλήρωμα ανά σκάφος) και Ε/Βοηθητικά (2 άτομα
πλήρωμα ανά σκάφος) η σύνθεση τους είναι μονό πλήρωμα !!!
iii) Οι Υπηρεσίες της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελούν τόπο
συμφερόντων - επιλογής πολλών συναδέλφων (άνω των 800).
Λ/Φ + εξελ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
12
|
22
|
7
|
13
|
100
|
150
|
20
|
27
|
35
|
46
|
35
|
46
|
15
|
20
|
35
|
46
|
15
|
20
|
15
|
20
|
20
|
32
|
20
|
27
|
13
|
20
|
9
|
12
|
10
|
15
|
8
|
10
|
8
|
10
|
8
|
10
|
30
|
40
|
|