Τετάρτη, 14 Οκτώβριος 2015
Περιπολία με …φουσκωτό ανοιχτά της Μεσσηνίας για εντοπισμό λαθρεμπόρων
Γράφτηκε από την Νικολέττα Κολυβάρη http://www.eleftheriaonline.gr- αναδημοσιευση
Την
ώρα που οι λαθρέμποροι αλωνίζουν ανοιχτά της Μεσσηνίας, οι λιμενικές
αρχές του νομού βγαίνουν περιπολία με... φουσκωτό. Το σκάφος του
Λιμεναρχείου Πύλου παραμένει παροπλισμένο από τα μέσα Φεβρουαρίου και το
ναυπηγείο δεν παραδίδει το καινούργιο.
Το
πλωτό περιπολικό σκάφος της Πύλου από τα μέσα Φλεβάρη, μετά την
προσάραξή του στη νησίδα Αγία Μαρίνα, είναι εκτός λειτουργίας. Ο
σχεδιασμός της υπηρεσίας μετά το ατύχημα ήτανε να επισκευαστεί, να πάει
στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας και να έρθει καινούργιο περιπολικό
σκάφος 25 μέτρων στην Πύλο από τα σκάφη θαλάσσιας επιτήρησης καινούργιου
τύπου «POB - 24G», που θα πάρει το Λιμενικό από το ναυπηγείο. Αυτή η
προμήθεια όμως έχει κολλήσει και έχει πάει χρονικά πίσω, και τώρα δεν
υπάρχει σε όλη την ευρύτερη περιοχή ένα κλειστό σκάφος τύπου Α2, με ό,τι
αυτό συνεπάγεται όπως αναφέρουν στην "Ε" λιμενικές πηγές. Οι ίδιοι μας
λένε ότι δεν υπάρχει καν διάθεση της υπηρεσίας προς το παρόν να φτιάξει
αυτό της Πύλου. Αντ' αυτού το σκάφος... κανιβαλίζεται, καθώς με εντολή
της υπηρεσίας έχουν πάρει, όπως αναφέρουν ανεπίσημες πληροφορίες,
ανταλλακτικά από πάνω από αυτό για άλλα σκάφη, για άλλες λιμενικές
αρχές. Το σκάφος βέβαια φρουρείται, αλλά όπως καταγγέλλουν οι ίδιες
πηγές, αυτό που λέει η κυβέρνηση, δηλαδή να καταπολεμήσει το λαθρεμπόριο
στη Νότια Πελοπόννησο που είναι πύλη παραβατικότητας, έρχεται σε
αντιδιαστολή με τις πράξεις της.
Αυτή τη στιγμή το μόνο σκάφος για περιπολίες είναι το φουσκωτό της Καλαμάτας, το οποίο επιχειρησιακά είναι ένα καλό σκάφος αλλά δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Το λιμενικό προσωπικό ειδικά για την τακτική «καρτέρι», είναι εκτεθειμένο στα καιρικά φαινόμενα και αναγκάζονται μεσοπέλαγα να κάθονται κάτω από μια τέντα!
Επιπλέον έχει λιγότερες δυνατότητες από ένα σκάφος που είναι σκεπασμένο και οι λιμενικοί είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους. Οπως μας έλεγαν οι ίδιοι κύκλοι, συνάδελφός τους που είχε σκοτωθεί στην Κέρκυρα από σφαίρα στο κεφάλι, επέβαινε σε φουσκωτό. Και μας επεσήμαναν ότι αυτά τα σκάφη είναι επικουρικά των μεγάλων σκαφών και δεν μπορούν επιχειρησιακά να είναι ο κύριος μοχλός.
ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Επιπρόσθετα μαθαίνουμε ότι αποδυναμώθηκε ο νομός από στελέχη, κι ενώ οι οργανικές θέσεις ήτανε στο 100% καλυμμένες τόσο στην Πύλο όσο και στην Καλαμάτα, με την ολοκλήρωση των τακτικών μεταθέσεων θα πέσουν πολύ κάτω. Ειδικά στο Λιμεναρχείο Πύλου όπου υπηρετούσαν 47 λιμενικοί, σε 10 από αυτούς ήδη τους έχουν κοινοποιηθεί οι μεταθέσεις τους.
Η "Ε" επικοινώνησε και με τον Σαράντο Καμβύση, πρόεδρο της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου ο οποίος επιβεβαίωσε την αποψίλωση των υπηρεσιών. Οσο για το θέμα του περιπολικού σκάφους, μας είπε ότι η Ενωση ζητά την άμεση επισκευή αυτού της Πύλου, αλλά και την προμήθεια ενός άλλου κλειστού τύπου Α2 σκάφους για την Καλαμάτα. «Είναι πάγιο αίτημα της Ενωσης για την καλύτερη αστυνόμευση του νομού και την πάταξη του λαθρεμπορίου: η ενεργοποίηση του σκάφους της Πύλου και η προμήθεια ανάλογου σκάφους για το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας», ανέφερε ο πρόεδρος.
Ν.Κ.
Αυτή τη στιγμή το μόνο σκάφος για περιπολίες είναι το φουσκωτό της Καλαμάτας, το οποίο επιχειρησιακά είναι ένα καλό σκάφος αλλά δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Το λιμενικό προσωπικό ειδικά για την τακτική «καρτέρι», είναι εκτεθειμένο στα καιρικά φαινόμενα και αναγκάζονται μεσοπέλαγα να κάθονται κάτω από μια τέντα!
Επιπλέον έχει λιγότερες δυνατότητες από ένα σκάφος που είναι σκεπασμένο και οι λιμενικοί είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους. Οπως μας έλεγαν οι ίδιοι κύκλοι, συνάδελφός τους που είχε σκοτωθεί στην Κέρκυρα από σφαίρα στο κεφάλι, επέβαινε σε φουσκωτό. Και μας επεσήμαναν ότι αυτά τα σκάφη είναι επικουρικά των μεγάλων σκαφών και δεν μπορούν επιχειρησιακά να είναι ο κύριος μοχλός.
ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Επιπρόσθετα μαθαίνουμε ότι αποδυναμώθηκε ο νομός από στελέχη, κι ενώ οι οργανικές θέσεις ήτανε στο 100% καλυμμένες τόσο στην Πύλο όσο και στην Καλαμάτα, με την ολοκλήρωση των τακτικών μεταθέσεων θα πέσουν πολύ κάτω. Ειδικά στο Λιμεναρχείο Πύλου όπου υπηρετούσαν 47 λιμενικοί, σε 10 από αυτούς ήδη τους έχουν κοινοποιηθεί οι μεταθέσεις τους.
Η "Ε" επικοινώνησε και με τον Σαράντο Καμβύση, πρόεδρο της Ενωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου ο οποίος επιβεβαίωσε την αποψίλωση των υπηρεσιών. Οσο για το θέμα του περιπολικού σκάφους, μας είπε ότι η Ενωση ζητά την άμεση επισκευή αυτού της Πύλου, αλλά και την προμήθεια ενός άλλου κλειστού τύπου Α2 σκάφους για την Καλαμάτα. «Είναι πάγιο αίτημα της Ενωσης για την καλύτερη αστυνόμευση του νομού και την πάταξη του λαθρεμπορίου: η ενεργοποίηση του σκάφους της Πύλου και η προμήθεια ανάλογου σκάφους για το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας», ανέφερε ο πρόεδρος.
Ν.Κ.