ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Επικοινωνήστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
peiratikoi@yahoo.gr

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Τι ζητάει η Αυτοδιοίκηση σχετικά με το λιμάνι...


Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/09/2015
www.pireas2day.gr-αναδημοσίευση
 «Είναι πλέον φανερό ότι στην υπόθεση έχουν εμπλακεί ποικίλα επιχειρηματικά συμφέροντα πέραν της Cosco, τα οποία επιζητούν κομμάτια από την πίτα του πρώτου λιμανιού της χώρας και κινούνται για να πετύχουν τους στόχους τους», κατήγγειλε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης σε συνέντευξή στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105,5» για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά.

Ειδικότερα, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης υπογράμμισε τα εξής σημεία:
•    «Το πρώτο λιμάνι της χώρας πρέπει να παραμείνει Δημόσιο. Αυτό αποτελεί αίτημα της Περιφέρειας Αττικής, όλων των Δήμων και των επαγγελματικών, εργατικών και συνδικαλιστικών φορέων της πόλης. Γι’ αυτό, η κυβέρνηση οφείλει να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία και να ακυρώσει τον διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ».
•    «Η ακολουθούμενη διαδικασία είναι διάτρητη και υπονομεύει το Δημόσιο Συμφέρον. Ενώ η Σύμβαση Παραχώρησης των λιμενικών χώρων έχει υπογραφεί μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΠ και ο επανασχεδιασμός της πρέπει να γίνει ανάμεσα στους δύο αυτούς φορείς, όπως εκπροσωπούνται νόμιμα, έχει εμπλακεί χωρίς καμία αρμοδιότητα και νομιμοποίηση το ΤΑΙΠΕΔ. Αν και είναι περιττό, θα υπενθυμίσω ότι το Δημόσιο εκπροσωπείται από το υπουργείο Οικονομικών και εν προκειμένω από το υπουργείο Ναυτιλίας, που μαζί με τον ΟΛΠ πρέπει να χειριστούν το θέμα».
•    «Είναι πλέον φανερό ότι στην υπόθεση έχουν εμπλακεί ποικίλα επιχειρηματικά συμφέροντα πέραν της Cosco, τα οποία επιζητούν κομμάτια από την πίτα του πρώτου λιμανιού της χώρας και κινούνται για να πετύχουν τους στόχους τους».
•    «Για την Αυτοδιοίκηση είναι ξεκάθαρο ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να τηρηθεί η δέσμευση του πρωθυπουργού για άνοιγμα του παραλιακού μετώπου των Λιπασμάτων στους κατοίκους της περιοχής σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της έκτασης. Να κατοχυρωθούν οι παραχωρηθέντες χώροι και υποδομές προς τους Δήμους και να διασφαλιστούν ρητά και κατηγορηματικά οι εργαζόμενοι στο λιμάνι και η συνέχιση της λειτουργίας ολόκληρης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».

Ο δήμαρχος Πειραιά

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης μιλώντας, το βράδυ της Δευτέρας, στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανακοίνωσε την αρνητική απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ ως προς τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου από τον Δήμο Πειραιά.

«Βεβαίως αρμόδια να απαντήσει σε μια τέτοια πρόταση είναι η Κυβέρνηση και όχι το ΤΑΙΠΕΔ», παρατήρησε ο δήμαρχος, ο οποίος επεσήμανε ότι:
«Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι δεν μπορεί να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διότι όταν τον Μάιο προεκλογικά, οι περισσότερες δημοτικές παρατάξεις αναφερόμασταν υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα, υπήρχαν και αντίστοιχες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες υποστήριζαν το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν, αλλά είναι πολύ λίγες στο σύνολο του κοινοβουλίου. Το 85% του κοινοβουλίου έχει ψηφίσει ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού (…) Άρα δεν τίθεται θέμα μη ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με αυτά που εγώ διαβάζω».

Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος ζητάει να γίνει διάλογος για να τεθούν τρία σημεία:
1)    Το ποσοστό των ανταποδοτικών που θα πρέπει να λαμβάνουν οι Δήμοι,
2)    Θέματα επενδύσεων. Και
3)    Θέματα γης.
"Αναφορικά με το πρώτο, 2% έδινε ο ΟΛΠ στην κεντρική διοίκηση, στην Κυβέρνηση και τίποτα στους Δήμους. Η άποψή μου είναι ότι όταν έχεις μια συμφωνία που την έχει ψηφίσει το 85% της Βουλής και προχωρά, αυτό που πρέπει να επιδιώξουμε είναι να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον Δήμο μας. Το ποσοστό λοιπόν πρέπει να είναι σαφώς πάνω από 2% και να αποδίδεται όλο στους Δήμους. Είναι ακατανόητο η κεντρική εξουσία η οποία θα πάρει το αντάλλαγμα, θα συνεχίσει να είναι και στη μετοχική σύνθεση στον Οργανισμό, διότι πωλείται το 51% από  το 67%, άρα θα μπορέσει να παίρνει και μέρισμα. Επίσης 2-3 εκατομμύρια για την κεντρική διοίκηση, για τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τίποτε, ενώ για όλους εμάς τους Δήμους νομίζω ότι είναι κρίσιμα ποσά.

Δεύτερο θέμα είναι οι επενδύσεις. Σκοπεύουν στη σύμβαση παραχώρησης να εντάξουν επενδύσεις περίπου 300 εκατομμυρίων από ότι ακούμε, τις οποίες θα αναλάβει ο επενδυτής στον οποίο θα καταλήξουν. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των επενδύσεων θα αφορά στα όρια του Δήμου μας. Φυσικά και εμείς θα πρέπει να έχουμε λόγο στις επενδύσεις αυτές διότι, όπως έχουμε πει, λιμάνι και πόλη δεν μπορούν να έχουν διαφορετική πορεία ανάπτυξης, διαφορετικό σκεπτικό.
Είναι βέβαιο ότι μια μεγάλη επένδυση στο Δήμο μας θα είναι αυτή που θα γινόταν έτσι κι αλλιώς από τον δημόσιο ΟΛΠ, ο νέος προβλήτας για την κρουαζιέρα. Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνουν μια  σειρά από επενδύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν οικονομικά, τουριστικά και αναπτυξιακά την πόλη.

Το τρίτο θέμα αφορά θέματα γης. Θέματα γης όχι όπως το θέμα που από κοινού ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι Περάματος και Κερατσινίου –Δραπετσώνας έβαλαν σε σχέση με την παραθαλάσσια ζώνη στα Λιπάσματα. Εμείς έχουμε μια έκθεση από τη Διεύθυνση περιουσίας, ότι μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει γη που ανήκε στον Δήμο Πειραιά και για την οποία – όπως οι παλαιότεροι γνωρίζουν- έστω και αν απαλλοτριώθηκε, ο Δήμος ποτέ δεν πήρε ούτε ένα ευρώ ή αν δεν απαλλοτριώθηκε, άρα καταπατήθηκε, ακόμα χειρότερα. Άρα θα πρέπει, αν μη τι άλλο, γι αυτόν τον Δήμο, που δεν έχει αντιμετωπιστεί δίκαια από τις κυβερνήσεις, τώρα που έφτασε η ώρα να λυθεί ένα σημαντικό θέμα, ανεξάρτητα αν εμείς συμφωνούμε με τη λύση ή όχι, να διευθετηθούν μια σειρά ζητημάτων τα οποία εκκρεμούν δεκαετίες.
Δεν μπορώ να σας πω τώρα ποιά θα είναι η πλήρης αξίωση ή διεκδίκησή μας, αλλά θα πρέπει να καταλάβει και η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ ως όργανο της κυβέρνησης, πως τα τρία αυτά ζητήματα, του ποσοστού, των επενδύσεων και της γης η οποία ανήκε στον Δήμο Πειραιά και του την πήραν χωρίς να αποζημιωθεί, είναι σημαντικά, πρέπει να συζητηθούν και ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι για  περαιτέρω υποχωρήσεις στο θέμα του λιμανιού».