Άγονος απέβη ο διαγωνισμός για την εξεύρεση πλοίου που θα δρομολογηθεί στην γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή με μίσθωμα 36,6 χιλιάδες ευρώ ανά δρομολόγιο. Τίμημα που θεωρείται εξαιρετικά χαμηλό από ακτοπλοϊκούς κύκλους.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν κάθε λόγο να απέχουν από το διαγωνισμό καθώς μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το υπουργείο Ναυτιλίας είχε δώσει τριπλάσιο μίσθωμα για τα δρομολόγια των πλοίων που συνδέουν την Καβάλα με τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου.

Επιπλέον αυτή την εποχή τα περισσότερα πλοία που υπάρχουν στην Ελλάδα έχουν προγραμματισμένα δρομολόγια για τη θερινή περίοδο και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δεν έχουν κανένα λόγο να αναλάβουν την εκτέλεση δρομολογίων σε μια γραμμή που θα πρέπει να περιμένουν επί μήνες για να πληρωθούν από το δημόσιο.

Ακόμη ψάχνεται...
Μετά από αυτή την εξέλιξη το υπουργείο Ναυτιλίας άλλαξε την ημερήσια διάταξη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα γίνει την Παρασκευή και αντί της έγκριση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού έθεσε θέμα καθορισμού της δρομολογιακής γραμμής και των χαρακτηριστικών αυτής.

Η συγκεκριμένη διατύπωση αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και δείχνει πως εξετάζεται το ενδεχόμενο η σύνδεση της Λήμνου και του Άη Στράτη με την Αττική να γίνει με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που γινόταν μέχρι σήμερα. Ακόμη και το σενάριο κατάργησης της σύνδεσης με το Λαύριο εξετάζεται.
Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε το υπουργείο να χρηματοδοτήσει τη σύνδεση των δύο νησιών με μέσο της γραμμής Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης. Σ’ αυτή την περίπτωση το κόστος του δρομολογίου για το δημόσιο θα μπορούσε να είναι μικρότερο από τα 36,6 χιλιάδες ευρώ.
Από την άλλη, παρότι ο διαγωνισμός βγήκε άγονος, είναι βέβαιο πως υπάρχει ενδιαφέρον για την άγονη της Λήμνου.
Δεν είναι τυχαίο πως ορισμένα μέσα ενημέρωσης με επιμονή προβάλλουν ως λύση την δρομολόγηση του «Πήγασος Express» της Hellenic Seaways, ένα πλοίο που δε διαθέτει καμπίνες.
Σε δήλωσή του ο Έπαρχος Λήμνου, Βαγγέλης Γιαρμαδούρος, τόνισε «Το αρμόδιο Υπουργείο γνωρίζει παρά πολύ καλά τι πρέπει να κάνει, μιας και είναι γνώστης αυτής της κατάστασης και έπρεπε ήδη να έχει δρομολογήσει τις όποιες εξελίξεις.
Το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα δε γνωρίζουμε πότε θα έχουμε πλοίο, δείχνει την προχειρότητα, με την οποία αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας».
Εν τω μεταξύ ερώτηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Άη Στράτη κατέθεσε και το «Ποτάμι» με το βουλευτή Σπύρο Δανέλλη.