ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Συνάντηση με Υπ. Σωμάτων Ασφαλείας ΣΥΡΙΖΑ και Κεντρικό Λιμενάρχη Θεσσαλονίκης...















                    http://eplskmaked.blogspot.gr- αναδημοσίευση











Αρ. πρωτ.46/2015                                                                 Θεσσαλονίκη 05-05-2015




Συνάντηση με τον Υπεύθυνο Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ

 κ. ΠΑΥΛΙΔΗ Νικόλαο ,πραγματοποίησαν σήμερα τα μέλη του ΔΣ
της Ένωσης μας ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Σοφοκλής, ΤΖΟΥΜΚΑΣ Κων/νος, ΠΑΣΧΑΛΑΚΗΣ Χρήστος , ΣΑΜΑΡΑΣ Νικόλαος και ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Χρήστος.

Συζητήθηκαν εκτενώς θέματα που αφορούν την Κεντρική Μακεδονία και τους υπηρετούντες συναδέλφους στις Λιμενικές Αρχές της, με ιδιαίτερη έμφαση στα προβλήματα που δημιούργησε ο Καλλικράτης και η μείωση των οργανικών θέσεων στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο ΠΔ μεταθέσεων και στο επικείμενο τακτικό ετήσιο συμβούλιο μεταθέσεων. Ένα ακόμη μεγάλο αντικείμενο συζήτησης ήταν η στελέχωση της επισκευαστικής βάσης Θεσσαλονίκης και η λειτουργία της ως αυτόνομη Υπηρεσία.


Επίσης, συζητήθηκαν και αναλύθηκαν θέματα – αιτήματα που εντάσσονται στο διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας και αφορούν το σύνολο των συναδέλφων.


Αναφέρουμε επιγραμματικά τα θέματα που συζητήθηκαν – αναλύθηκαν και επιδόθηκαν σε φάκελο από την Ένωση μας:

  • Άμεση στελέχωση της Επισκευαστικής Βάσης Θεσσαλονίκης.
  • Διάθεση ενός Πλοίου Ανοιχτής Θαλάσσης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
  • Ένταξη των Λιμενικών Τμημάτων που βρίσκονται σε διαφορετικό Νομό ή στον ίδιο Νομό αλλά σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων από την Προϊσταμένη Λιμενική Αρχή στις κατηγορίες του ΠΔ μεταθέσεων, αποτελώντας ξεχωριστό τόπο επιλογής αλλά και ξεχωριστή μετάθεση.
  • Τροποποίηση νομοθεσίας περί τόπου επιλογής
  • Την αναβάθμιση των Λιμενικών Τμημάτων: α) Σκάλας Κατερίνης, β) Ν.Μουδανιών και γ) Δάφνης Α.Ο. σε Λιμεναρχεία.
  • Αύξηση των οργανικών θέσεων στις Λιμενικές Αρχές της Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Διάθεση παράκτιων περιπολικών σκαφών (φουσκωτά) σε όλες τις Λιμενικές Αρχές Κ. Μακεδονίας
  • Διάθεση σύγχρονων περιπολικών οχημάτων και δικύκλων προς αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων των Λιμενικών Αρχών Κεντρικής Μακεδονίας
  • Επίλυση του τεράστιου προβλήματος της μη χορήγησης φαρμάκων – σύσταση ελεγκτηρίου δαπανών.
  • Υπολογισμός διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας στα πλωτά περιπολικά σκάφη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
  • Εφαρμογή του Ν. 3865/2010 σχετικά με την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου παιδιών και για το προσωπικό του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, όπως ισχύει στον Δημόσιο τομέα.
  • Πλήρη εφαρμογή του ΠΔ μεταθέσεων (μόρια, προθεσμίες, περιορισμοί κτλ) και όχι κατά το δοκούν.
  • Στέγαση Προσωπικού
  • Ενεργοποίηση των εξουσιοδοτικών διατάξεων του ν. 4058/2012 για:

α) Οργάνωση και λειτουργία λεσχών (εντευκτήρια-εστιατόρια) στα Κεντρικά Λιμεναρχεία, για την εξυπηρέτηση των συναδέλφων.

β) Οργάνωση και λειτουργία πρατηρίου ειδών και τροφίμων στα πρότυπα του ΠΟΝ.

γ) Οργάνωση και λειτουργία οδοντιατρείου και φαρμακείου που θα εξυπηρετεί και θα καλύπτει το σύνολο των στελεχών ΛΣ και των μελών των οικογενειών τους.

  • Κατασκευή σύγχρονων Λιμενικών Καταστημάτων
  • Άρση του πλαφόν αποζημίωσης των οκτώ (08) ημερών ειδικής απασχόλησης (νυκτερινά)
  • Αποστρατευτικός βαθμός προερχόμενων από σχολή ΛΦ
  • Καταταγέντες μετά την 01-01-2011
  • Νομοθετική παρέμβαση για την άρση αδικίας εις βάρος των καταταγέντων το 1996 ως Κελευστές ΛΣ συναδέλφων μας.
  • Επίδομα εξομάλυνσης διαζευγμένων

Αποσπάσαμε την δέσμευση οτι θα υπάρξουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις για την άρση των αδικιών και επίλυση των προβλημάτων των Λιμενικών Αρχών της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.


Ακολούθησε συνάντηση με τον Κεντρικό Λιμενάρχη Θεσσαλονίκης Πλοίαρχο Λ.Σ. ΚΛΙΑΚΑ Νικόλαο, τον οποίο και ευχηθήκαμε ως Ένωση για τα νέα του καθήκοντα. Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως γύρω από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης και τους υπηρετούντες σε αυτό συναδέλφους. Ως Ένωση θα είμαστε αρωγός σε όλες τις προσπάθειες επίλυσης των προβλημάτων και πάντα δίπλα στους συναδέλφους προασπίζοντας τα δικαιώματα τους.



Παρατίθονται τα έγγραφα που επιδόθηκαν:


Α)

Αρ. πρωτ.43/2015                                  Θεσσαλονίκη 05-05-2015

ΠΡΟΣ: Υπ. Σωμάτων Ασφαλείας ΣΥΡΙΖΑ

κ. ΠΑΥΛΙΔΗ Νικόλαο

ΘΕΜΑ: «Προτάσεις – διεκδικήσεις Ένωσης για τους συναδέλφους και τις Λ.Αρχές Κ. Μακεδονίας».

Η Ένωσή μας, αποτελεί τον 2ο μεγαλύτερο πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό φορέα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, διαδραματίζοντας σημαντικότατο ρόλο στα τεκταινόμενα του συνδικαλιστικού μας χώρου.

Όλες οι ενέργειές μας έχουν ως επίκεντρο τον συνάδελφο, προασπίζοντας τα δικαιώματα του, δίνοντας λύσεις στα προβλήματά του. Παράλληλα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε τον ρόλο και την παρουσία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στην κοινωνία και κυρίως στην Κεντρική Μακεδονία.

Με γνώμονα όλα τα ανωτέρω, σας παραθέτουμε τα δίκαια αιτήματα – διεκδικήσεις μας, μερικά εκ των οποίων αποτελούν και χρόνια αιτήματα της Ένωσης μας και περιλαμβάνονται στις προτάσεις – διεκδικήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ):

  • Άμεση στελέχωση της Επισκευαστικής Βάσης Θεσσαλονίκης.
    Σύμφωνα με το άρθρο 3 της Y.A. Αριθ. Φ. 214.1/2014/Σχ. 11685 A΄ (ΦΕΚ 2993-Β/05-11-2014) αποτελεί ανεξάρτητη Υπηρεσία με οργανική σύνθεση 20 στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Αυτή τη στιγμή είναι υποστελεχωμένη, δεν έχει ανεξαρτητοποιηθεί από το Κ.Λ. Θεσσαλονίκης και δεν συμπεριλήφθηκε στον ετήσιο πίνακα Υπηρεσιών – Λιμενικών Αρχών με κενές θέσεις για να δηλώσουν επιθυμία υπηρέτησης σε αυτήν οι συνάδελφοί μας ανά την Ελλάδα. Επισυνάπτουμε την αντίστοιχη σελίδα του ΦΕΚ.
  • Διάθεση ενός Πλοίου Ανοιχτής Θαλάσσης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
    Με γνώμονα την εξοικονόμηση χρημάτων (σημαντική μείωση καυσίμων), την αμεσότερη αστυνόμευση και την πιο έγκαιρη επέμβαση σε οποιοδήποτε περιστατικό του Βορείου Αιγαίου. Πέντε (05) ΠΑΘ διαθέτει συνολικά το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και όλα έχουν έδρα - αφετηρία τον Πειραιά.
  • Ένταξη των Λιμενικών Τμημάτων που βρίσκονται σε διαφορετικό Νομό ή στον ίδιο Νομό αλλά σε απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων από την Προϊσταμένη Λιμενική Αρχή στις κατηγορίες του ΠΔ μεταθέσεων, αποτελώντας ξεχωριστό τόπο επιλογής αλλά και ξεχωριστή μετάθεση.

  • Τροποποίηση νομοθεσίας περί τόπου επιλογής

Ως τόπος επιλογής πρέπει να θεωρείται ο Δήμος και όχι ο Νομός. Να γίνει κωδικοποίηση των τόπων επιλογής, έτσι ώστε να γνωρίζει ο κάθε συνάδελφος ποιες Υπηρεσίες περιλαμβάνονται στον τόπο επιλογής του. Π.χ: Δήμος Θερμαϊκού ως τόπος επιλογής, περιλαμβάνει τις εξής υπηρεσίες: ΑΕΝ Μακεδονίας, ΣΣΠΜ Μακεδονίας, Α’ Λ/Τ Ν. Μηχανιώνας. Δεν νοείται να υπηρετεί συνάδελφος στο Δ' Λ/Τ Πλαταμώνα και να δηλώνει ως τόπο επιλογής το ΚΛ Θεσσαλονίκης, δηλαδή μια διαφορετική Λιμ. Αρχή, σε διαφορετικό νομό, διαφορετική πόλη και σε απόσταση 140 χιλιομέτρων.

Προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:

Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 2 παρ. 2 του ΠΔ 33/09 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του ΠΔ 97/12 ν’ αντικατασταθεί ως κάτωθι:

«Τόπος επιλογής»: θεωρείται ο Δήμος της επιλογής του στελέχους ΛΣ εφόσον πληρεί τις κατωτέρω, περιοριστικά οριζόμενες προϋποθέσεις:

  • Την αναβάθμιση των Λιμενικών Τμημάτων: α) Σκάλας Κατερίνης, β) Ν.Μουδανιών και γ) Δάφνης Α.Ο. σε Λιμεναρχεία.
    Ο Καλλικράτης απέτυχε από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του, επιφέροντας τεράστια προβλήματα στις Υπηρεσίες, στους συναδέλφους καθώς και στους απλούς πολίτες:
    Οι δύο (02) πρώτες Υπηρεσίες, βρίσκονται σε διαφορετικό νομό της χώρας από την προϊσταμένη τους αρχή (Κ.Λ. Θεσ/νίκης), με τεράστια τουριστική κίνηση τους θερινούς μήνες, με δεκάδες ξενοδοχειακές μονάδες, με παράνομη αλίευση – υπεραλίευση όλο το χρόνο, με πολύ μεγάλες περιοχές δικαιοδοσίας – ακτογραμμή. Η ταλαιπωρία του πολίτη πολύ μεγάλη που αναγκάζεται να ξοδέψει χρήματα για βενζίνη, χρόνο ταξιδιού και χρόνο διεκπεραίωσης μιάς απλής υπόθεσής του (π.χ. Πετρέλευση). Η ταλαιπωρία που υφίστανται οι συνάδελφοι οι οποίοι μετακινούνται σε νομό Πιερίας και Χαλκιδικής για να συμμετάσχουν σε μια απλή επιτροπή (π.χ. Καθορισμός πολυσύχναστων παραλιών). Η μη οδική σύνδεση του Αγίου Όρους με την ηπειρωτική χώρα καθώς και οτι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία σταματάει τις μεσημεριανές ώρες. Η αύξηση της γραφειοκρατίας, η καθυστέρηση στην διεκπεραίωση των υποθέσεων μιας και όλα πλέον πρέπει να περνάνε από την προϊσταμένη Λιμενική Αρχή.
  • Αύξηση των οργανικών θέσεων στις Λιμενικές Αρχές της Κεντρικής Μακεδονίας.
    Με τον Κανονισμό 78/2014 (Αριθμ. Φακ./Σχεδ. 214.1/9068 Yπουργική Απόφαση ΦΕΚ Β΄ 2212 / 12-08-2014), μειώθηκαν οι θέσεις στις Λιμενικές Αρχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης συνυπολογίζοντας και τα τέσσερα (04) Λιμενικά του Τμήματα (Ν. Μουδανιά, Ν. Μηχανιώνα, Κατερίνη, Πλαταμώνα) καθώς και το Λιμενικό Φυλάκιο Καλαμαριάς (η μοναδική πύλη εισόδου για σκάφη αναψυχής τρίτων χωρών στον ν. Θεσσαλονίκης), πλέον έχει οργανική σύνθεση 147 ΜΟΝΟ ατόμων !!! Ένα νούμερο τόσο μικρό που μπορεί μόνο ως αστείο να χαρακτηριστεί. Το Λιμεναρχείο Ιερισσού συνυπολογίζοντας και τα τέσσερα (04) Λιμενικά του Τμήματα (Ουρανούπολης, Σταυρού, Δάφνης Α.Ο, Ν. Μαρμαρά) καθώς και τα δύο (02) Λιμενικά Φυλάκια (Όρμου Παναγιάς και Βατοπαιδίου Α.Ο.) έχει οργανική σύνθεση ΜΟΝΟ 74 ατόμων. Δηλαδή σε σύνολο 7.300 εν' ενεργεία Λιμενικών, δικαιολογείται η ύπαρξη ΜΟΝΟ 221 στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ σε όλες τις Λιμενικές Αρχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Αν προσθέσουμε και τα πληρώματα των σκαφών των οποίων επίσης μειώθηκε η οργανική τους σύνθεση με τον προαναφερόμενο κανονισμό μιλάμε για ένα νούμερο κοντά στα 300 στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, επιβεβαιώνοντας την άνιση κατανομή στις οργανικές θέσεις που έχει επιφέρει ο Κανονισμός 78 αλλά και η ΥΑ 214.1/2014 αρ. Σχεδ: 11685 (ΦΕΚ 2993-Β/05-11-2014) στις Λιμενικές Αρχές της Περιφέρειας με αυτές του κέντρου. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε οτι σε όλες τις Υπηρεσίες – Λιμενικές Αρχές του Νομού Αττικής οι οργανικές θέσεις ανέρχονται στις 2.739 !!!
    Η μονομερής και αδικαιολόγητη μείωση των οργανικών θέσεων, έχει ως συνέπεια την στοχοποίηση των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ που υπηρετούν στις Λιμενικές Αρχές – Υπηρεσίες της Κεντρικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα τον χαρακτηρισμό μας από την Στρατιωτική ηγεσία ως “υπεράριθμους” και “βολεμένους”. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί δεν μένουν μόνο στα λόγια αλλά στις περιόδους των μεταθέσεων στόχος της διοίκησης είναι να μετατεθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι συνάδελφοι από την Κεντρική Μακεδονία και ας έχουν περισσότερα μόρια και λιγότερα χρόνια στον τόπο επιλογής τους από συναδέλφους που υπηρετούν σε άλλες περιοχές της Ελλάδος.
    Η πρόταση της Ένωσής μας, όσον αφορά τις οργανικές θέσεις με κύριο γνώμονα την απόδοση των Υπηρεσιών – Λιμενικών Αρχών, την επαρκή αστυνόμευση των χώρων δικαιοδοσίας τους, την πάταξη έκνομων ενεργειών και την εξυπηρέτηση του πολίτη – συναλασσόμενου είναι η εξής:

Λιμενική Αρχή - Υπηρεσία
Ανώτατοι – Ανώτεροι Αξ/κοί
Κατώτεροι Αξ/κοί
Ανθ/στές – Υπαξ/κοί (εκ ΣΔΥΛΣ)
Λ/Φ + εξελ
ΣΥΝΟΛΟ
ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
3
3
4
12
22
ΣΣΠΜ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2
2
3
7
14
ΚΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
12
18
40
100
170
Α' Λ/Τ Ν. ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
1
3
6
20
30
Β' Λ/Τ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
2
6
12
35
55
Γ' Λ/Τ ΣΚΑΛΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
2
5
10
33
50
Δ' Λ/Τ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ
1
3
4
17
25
Λ/Χ ΙΕΡΙΣΣΟΥ
3
6
11
30
50
Α' Λ/Τ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗΣ
---
2
4
11
17
Β' Λ/Τ ΣΤΑΥΡΟΥ
1
1
4
14
20
Γ' Λ/Τ ΔΑΦΝΗΣ Α.Ο.
2
4
6
20
32
Δ' Λ/Τ Ν. ΜΑΡΜΑΡΑ
1
2
5
20
28
Ε.Β. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1
3
3
13
20
Λ/Φ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
-
1
2
7
10
Λ/Φ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ Α.Ο.
-
1
4
10
15
Λ/Φ ΤΡΥΠΗΤΗΣ
-
-
2
8
10
Λ/Φ ΠΥΔΝΑΣ
-
-
2
8
10
Λ/Φ ΟΡΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
-
1
2
9
12
Κ.Ε.Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2
4
7
27
40
ΣΥΝΟΛΑ
33
65
131
401
630

  • Διάθεση παράκτιων περιπολικών σκαφών (φουσκωτά) σε όλες τις Λιμενικές Αρχές Κ. Μακεδονίας

Θεωρούμε ανεπίτρεπτο να μην έχουν Λιμενικές Αρχές περιπολικό σκάφος. Άραγε για ποιά ακτοφυλακή μιλάμε όταν Λιμενικές Αρχές όπως η Ν. Μηχανιώνα, ο Πλαταμώνας, ο Ν. Μαρμαράς δεν έχουν περιπολικό σκάφος και η Κατερίνη διαθέτει ένα πολύ μικρό, το οποίο κατά τον χειμώνα δεν δύναται για χρήση.

Διάθεση σύγχρονων περιπολικών οχημάτων και δικύκλων προς αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων των Λιμενικών Αρχών Κεντρικής Μακεδονίας

Ευελπιστούμε στην πλήρη στήριξη και προώθηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Διεκδικούμε αξιοκρατία, καλύτερες εργασιακές συνθήκες και δικαιοσύνη στην καθημερινότητα μας. Αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον καθώς και για ένα σύγχρονο αποτελεσματικότερο Λιμενικό Σώμα.


Β)

Αρ. πρωτ.44/2015                                 Θεσσαλονίκη 05-05-2015

ΠΡΟΣ: Υπ. Σωμάτων Ασφαλείας ΣΥΡΙΖΑ

κ. ΠΑΥΛΙΔΗ Νικόλαο

ΘΕΜΑ: «Προτάσεις – διεκδικήσεις Ένωσης για το σύνολο των συναδέλφων και του Σώματος».

Η Ένωση μας, αποτελεί τον 2ο μεγαλύτερο πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό φορέα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, διαδραματίζοντας σημαντικότατο ρόλο στα τεκταινόμενα του συνδικαλιστικού μας χώρου.

Όλες οι ενέργειές μας έχουν ως επίκεντρο τον συνάδελφο, προασπίζοντας τα δικαιώματα του. Παράλληλα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε τον ρόλο και την παρουσία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στην κοινωνία, προωθώντας από κοινού με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ) τα δίκαια αιτήματα και τις ανάγκες των συναδέλφων αλλά και του Σώματος εν γένει.

Με γνώμονα όλα τα ανωτέρω, προτείνουμε – διεκδικούμε τα κάτωθι:

  • Επίλυση του τεράστιου προβλήματος της μη χορήγησης φαρμάκων – σύσταση ελεγκτηρίου δαπανών.
    Εδώ και 5 έτη, τα φαρμακεία δεν εκτελούν τις συνταγές των βιβλιαρίων μας, παρόλο που έχουν εξοφληθεί πλήρως. Το ότι ως Σώμα δεν χρωστάμε ούτε ευρώ στους φαρμακευτικούς συλλόγους Θεσσαλονίκης, Πιερίας και Χαλκιδικής μας το επιβεβαίωσαν οι πρόεδροι των φαρμακευτικών συλλόγων σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους. Με το άρθρο 47 του Ν. 4256/2014 δόθηκε η δυνατότητα της σύστασης του ελεγκτηρίου υγειονομικών δαπανών, για την εκκαθάριση υγειονομικων δαπανών του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και των προστατευόμενων μελών αυτού. Στη συνέχεια και εν αναμονή της προβλεπόμενης από το νόμο ΚΥΑ των αρμόδιων Υπουργών Οικονομικών, Υγείας, Ναυτιλίας & Αιγαίου ψηφίσθηκε ο νόμος 4270/14, χωρίς να περιλαμβάνει την ανωτέρω διατάξη για το ελεγκτήριο υγειονομικών δαπανών του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Ως εκ τούτου, σήμερα βρισκόμαστε ακριβώς στο σημείο απ' όπου ξεκινήσαμε με την επιβάρυνση του χρόνου που διανύθηκε και που συνεχίζει να δημιουργεί σοβαρότατες επιπτώσεις στην υγειονομική και ιατροφαρμακευτική κάλυψη των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Για τον λόγο αυτό, ζητάμε την άμεση παρέμβαση μετην κατάθεση σχετικής τροπολογίας όπως αυτή πέρασε με το ν. 4256/14, ενσωματώνοντας την ως περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 91 του ν. 4270/14. Επισυνάπτουμε το εν λόγω άρθρο.

  • Υπολογισμός διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας στα πλωτά περιπολικά σκάφη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
    Τα περιπολικά μας σκάφη, αποτελούν την βιτρίνα του Σώματος μας. Οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε αυτά εργάζονται κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, ασταμάτητα, επιτελώντας τεράστιο κοινωνικό έργο με κίνδυνο την ζωή τους και εβρισκόμενοι εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες. Ζητάμε την προσθήκη νέας παρ. 13 στο άρθρο 41 του ΠΔ 169/07 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει ως κάτωθι:
    Προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:

Ο χρόνος υπηρεσίας για τους κυβερνήτες και μηχανικούς, καθώς και για τους αρμενιστές και μηχανοδηγούς οι οποίοι επιχειρούν με πλωτά επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, λογίζεται ως διπλάσιος σε καιρό ειρήνης και τριπλάσιος σε καιρό πολέμου, εφόσον κάθε εξάμηνο συμπληρώσουν τετρακόσιες (400) ώρες περιπολίας. Οι ώρες περιπολίας υπολογίζονται με βάση τα τηρούμενα επίσημα στοιχεία της αρμόδιας Υπηρεσίας. Η συμπλήρωση των ανωτέρω εξαμήνων βεβαιώνεται κάθε φορά με διαταγή του Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Οι διατάξεις των παραγράφων 3, 6 και 7 του παρόντος άρθρου, όπως κάθε φορά ισχύουν, εφαρμόζονται αναλόγως και στα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ της παρούσας παραγράφου.

  • Εφαρμογή του Ν. 3865/2010 σχετικά με την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου παιδιών και για το προσωπικό του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, όπως ισχύει στον Δημόσιο τομέα.
    Σχετ: Άρθρο 6 παρ. 12 Ν. 3865/2010 όπως ισχύει. Προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:
    Αναγνωρίζεται πλασματικός χρόνος για κάθε παιδί, ο οποίος ανέρχεται σε ένα (1) έτος για το πρώτο παιδί και σε δύο (2) έτη για κάθε επόμενο παιδί και μέχρι το τρίτο.
    Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση, καθώς και για την προσαύξηση της σύνταξης, με την προϋπόθεση το στέλεχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ να έχει συμπληρώσει δεκαπενταετή (15ετή) πραγματική υπηρεσία συνυπολογιζόμενο τον χρόνο φοίτησης στην αντίστοιχη σχολή ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και για τους άνδρες και τον χρόνο της στρατιωτικής θητείας.

  • Πλήρη εφαρμογή του ΠΔ μεταθέσεων (μόρια, προθεσμίες, περιορισμοί κτλ) και όχι κατά το δοκούν.
    Για να μην ξαναζήσουμε παλαιότερες εποχές αδιαφάνειας και αδικιών, όπου βασίλευε – επικρατούσε το “μέσον” και η “γνωριμία”. Θέλει βεβαίως κάποιες μικρές τροποποιήσεις για να γίνει ακόμα πιο αξιοκρατικό. Επισυνάπτουμε τις προτάσεις μας.

  • Στέγαση Προσωπικού

Πιλοτικό πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ ή άλλης πρόσφορης χρηματοδότησης για στέγαση των στελεχών Λ.Σ που μετατίθενται εκτός τόπου επιλογής, αρχή γενομένης από τα ακριτικά νησιά.

  • Ενεργοποίηση των εξουσιοδοτικών διατάξεων του ν. 4058/2012 «Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις» για:

α) Οργάνωση και λειτουργία λεσχών (εντευκτήρια-εστιατόρια) στα Κεντρικά Λιμεναρχεία, για την εξυπηρέτηση των συναδέλφων.

β) Οργάνωση και λειτουργία πρατηρίου ειδών και τροφίμων στα πρότυπα του ΠΟΝ.

γ) Οργάνωση και λειτουργία οδοντιατρείου και φαρμακείου που θα εξυπηρετεί και θα καλύπτει το σύνολο των στελεχών ΛΣ και των μελών των οικογενειών τους.

  • Κατασκευή σύγχρονων Λιμενικών Καταστημάτων σε όλη την χώρα, ή εξεύρεση κτιρίων κατάλληλων για τις Υπηρεσίες του Σώματος.

  • Άρση του πλαφόν αποζημίωσης των οκτώ (08) ημερών ειδικής απασχόλησης (νυκτερινά). Δεν νοείται να εργάζεται συνάδελφος πάνω από 8 νύκτες τον μήνα και να μη τις πληρώνεται.
  • Αποστρατευτικός βαθμός προερχόμενων από σχολή ΛΦ

Με τις τελευταίες αποστρατείες συναδέλφων προερχόμενων από την Σχολή Λ/Φ μη πτυχιούχων, διαπιστώθηκε μια διαφορετική αντιμετώπιση σε σχέση με την διαδικασία αποστρατείας όλων των υπολοίπων.

Με τις διατάξεις του Π.Δ. 81/12 "Ιεραρχία, προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής, όλες οι κατηγορίες και βαθμίδες των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εφόσον υποβάλλουν αίτηση αποστρατείας κρίνονται ως "ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία", προαγόμενοι στον επόμενο βαθμό. Αυτό δεν ισχύει μόνο για την συγκεκριμένη κατηγορία συναδέλφων.

Η απαράδεκτη αυτή πρακτική στα όρια της ρατσιστικής αντιμετώπισης πρέπει άμεσα να λυθεί.

Ζητάμε την άμεση παρέμβαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου για την προώθηση σχετικής διάταξης νόμου, την οποία και παραθέτουμε, ώστε να σταματήσει αυτή η βάρβαρη ανισότητα που δημιουργήθηκε, εσφαλμένα ή μη, από τις διατάξεις του συγκεκριμένου Π.Δ.

Προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:

Η παράγραφος 10 του άρθρου 37 του π.δ. 81/2012 (Α΄ 139), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 “10. Σημαιοφόροι Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προερχόμενοι από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, οι οποίοι έχουν υποβάλλει αίτηση αποστρατείας, εφόσον από το σύνολο των ουσιαστικών τους προσόντων χαρακτηρίζονται ως «λίαν καλοί» ή «καλοί», θεωρούνται ως «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους», προάγονται με Προεδρικό Διάταγμα στον επόμενο εν ενεργεία βαθμό, τιθέμενοι εκτός οργανικών θέσεων και αποστρατεύονται με τη συμπλήρωση ενός μηνός από την προαγωγή τους. ”

  • Καταταγέντες μετά την 01-01-2011

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 2 του Ν. 3865/2010 οι εργαζόμενοι στα Σώματα Ασφαλείας και στρατιωτικοί, που κατατάσσονται από την 1-1-2011 και εντεύθεν, εξαιρούμενων των ασφαλισμένων στο Δημόσιο μέχρι την 31-12-2010 και στρατευσίμων παθόντων οπλιτών στην Υπηρεσία και ένεκα αυτής, υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενώ για την υγειονομική περίθαλψη, την επικουρική σύνταξη και το εφάπαξ βοήθημα συνεχίζουν την ασφάλιση όπως και οι υπόλοιποι μέχρι σήμερα ασφαλισμένοι. 

Η ανωτέρω ρύθμιση, διαχωρίζει τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ σε δυο κατηγορίες και θα έχει μελλοντικά τις εξής συνέπειες για τους μετά την 01-01-2011:

α) να υπάγονται στις κοινές διατάξεις του Ι.Κ.Α. και συνεπώς θα δικαιούνται να συνταξιοδοτηθούν με την συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας αλλά και του 62ου έτους της ηλικίας τους,

β) να έχουν την δυνατότητα αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας (θεμελιωτικού –πλασματικού) μόνο της στρατιωτικής θητείας και καμίας άλλης προϋπηρεσίας (μάχιμη 5ετια, ειδικές δυνάμεις, ΤΕΕΜ, πτητικά),

γ) η γνωμάτευση της Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής του Σώματος στην περίπτωση αποστρατείας λόγω σωματικής ανικανότητας να μην επαρκεί για την συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ- ΕΤΑΜ καθώς θα απαιτείται η γνωμάτευση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.). Σε περίπτωση δε τραυματισμού ένεκα της Υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής, θα απαιτείται σχετική αναγγελία εργατικού ατυχήματος από τον διαπιστώσαντα ιατρό προς το Υποκατάστημα του ΙΚΑ στο οποίο θα ανήκει ο τραυματίας Λιμενικός με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Κρίνεται επιβεβλημένη η κατάργηση της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 2 του Ν.3865/2010, με ειδικό συνταξιοδοτικό νόμο των αρμόδιων Υπουργείων για θέματα που αφορούν το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς των εργαζομένων στα Σώματα Ασφαλείας και Στρατιωτικών.

  • Νομοθετική παρέμβαση για την άρση αδικίας εις βάρος των καταταγέντων το 1996 ως Κελευστές ΛΣ συναδέλφων μας.
    Με το άρθρο 16 παρ. 19 του Ν. 3922/2011 (ΦΕΚ 35-Α/04-03-2011) "Σύσταση Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και άλλες διατάξεις", προστέθηκε στο άρθρο 57 του ΚΠΛΣ νέα παράγραφος 3 η οποία στην ουσία αναγνώριζε τα έτη Υπηρεσίας ως Λιμενοφύλακες των απόφοιτων της Σχολής Δ.Υ.Λ.Σ., οι οποίοι κατατάχθηκαν το έτος 1996 ως Κελευστές Λ.Σ. και έφεραν τότε το βαθμό του Ανθυπασπιστή. Μία ρύθμιση, πολύ σωστή που δημιούργησε όμως μία άλλη αδικία, εις βάρος μιας μικρής μερίδας (μονοψήφιος αριθμός) συναδέλφων της ίδιας σειράς, οι οποίοι κατά την χρονική περίοδο της έκδοσης του Νόμου, δεν ήταν Ανθυπασπιστές, αλλά έφεραν τον βαθμό του Σημαιοφόρου και δεν τους αναγνωρίστηκαν στην ουσία τα χρόνια ως Λ/Φ.
    Προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:
    Η παράγραφος 3 του άρθρο 57 του Κ.Π.Λ.Σ. τροποποιείται ως εξής
    «3. Οι προερχόμενοι από Λιμενοφύλακες απόφοιτοι Σχολής Δ.Υ.Λ.Σ., οι οποίοι κατατάχθηκαν το έτος 1996 ως Κελευστές Λ.Σ. και φέρουν τους βαθμούς του Ανθυπασπιστή και Σημαιοφόρου, προάγονται αναδρομικά από 9.9.2009 στο βαθμό του Σημαιοφόρου και Ανθυποπλοιάρχου Λ.Σ. αντίστοιχα, με τη συμπλήρωση ενός έτους παραμονής στο βαθμό αυτό, ανεξαρτήτως ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων στους βαθμούς αυτούς και χωρίς δικαίωμα λήψης αναδρομικών αποδοχών. Ο χρόνος από 9.9.2009 και πλέον προσμετράται για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται για την κατηγορία τους. Οι προαγόμενοι κατά τα ανωτέρω τίθενται στο τέλος της οικείας επετηρίδας κατά τη σειρά αρχαιότητός τους.»
    • Επίδομα εξομάλυνσης διαζευγμένων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 86 του Ν. 4307/2014 (επισυνάπτεται) και την με αριθ. 2/95266/ΔΕΠ από 11-12-2014 εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αντικαθίστανται οι διατάξεις των παρ.3 έως και 8.α του άρθρου 51 του ν.3205/2003.

Ειδικότερα:

Το επίδομα εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών (παρ.3 του άρθρου 51 του .3205/2003), καθορίζεται στο ποσό των 105,86 € για όλους τους στρατιωτικούς.

Για τους εγγάμους χωρίς τέκνα, που αναγνωρίζονται ως προστατευόμενα μέλη της οικογένειας για τον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος, το ανωτέρω ποσό ορίζεται σε 159,61 €.

Για εγγάμους ή διαζευγμένους ή σε διάσταση ή σε χηρεία ή αγάμους οι οποίοι έχουν τέκνα, που αναγνωρίζονται ως προστατευόμενα μέλη της οικογένειας για τον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος, το ποσό του επιδόματος αυτού ορίζεται σε 212,94 €.

Η αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. επεσήμανε ότι, τα αναφερόμενα στην εγκύκλιο του Υπ. Οικονομικών, αφορούν μόνο τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία είναι έγγαμα και όχι τα αντίστοιχα που βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένα και δεν έχουν τα τέκνα ως προστατευόμενα για τον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος και ως εκ τούτου τα εν λόγω στελέχη θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το επίδομα εξομάλυνσης του άγαμου χωρίς τέκνα, παρόλο που οι εν λόγω συνάδελφοι, καταβάλλουν μηνιαία διατροφή για το τέκνο τους, τους παρακρατείται το ΒΟΕΑ μηνιαίως, καθώς και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη εφόσον το/α τέκνο/α έχουν ασφάλιση ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Τα κριτήρια με τα οποία καθορίζεται η ιδιότητα ενός εξαρτώμενου μέλους (προστατευόμενου μέλους με την παλαιότερη νομοθεσία) σύμφωνα με το άρθρο 11 του Νόμου 4172/2013 (επισυνάπτεται) είναι τα κάτωθι:

 1. Ως «εξαρτώμενα μέλη» του φορολογούμενου, θεωρούνται:

α) ο (η) σύζυγος, εφόσον δεν έχει ίδια φορολογητέα εισοδήματα οποιασδήποτε πηγής,

β) άγαμα τέκνα, εφόσον:

− είναι ανήλικα έως 18 ετών ή

− είναι ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή

− είναι ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) ή υπηρετούν τη στρατιωτική θητεία τους,

Θεωρούμε αυτονόητο οτι πρέπει να δωθούν οι κατάλληλες οδηγίες προς την οικονομική υπηρεσία του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έτσι ώστε ν' αρθεί η άδικη και άνιση μεταχείριση προς τους διαζευγμένους συναδέλφους μας.

Ευελπιστούμε στην πλήρη στήριξη και προώθηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Διεκδικούμε αξιοκρατία, καλύτερες εργασιακές συνθήκες και δικαιοσύνη στην καθημερινότητα μας. Αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον καθώς και για ένα σύγχρονο αποτελεσματικότερο Λιμενικό Σώμα.